Haku löysi 1686 tulosta
- 24.6.2026 21:35
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.
- Vastaukset: 2
- Luettu: 229
Re: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.
1. Käytä jollain korjaamolla, josta löytyy Xentry, vähintään vikakoodin luvussa. Postaa xentryn vikakooditulosteet. Paras olisi jos raskisi ostaa myös aikaa tutkinnalle. 2. Menihän suuttimet oikeisiin reikiin takaisin? (ei pitäisi kyllä aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa) 3. Ootko ajanut paljon suutti...
- 11.6.2026 6:32
- Keskustelualue: W204 / R171 moottori
- Aihe: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
- Vastaukset: 7
- Luettu: 2961
Re: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
Joo näin mietin ite kans, mutta kaikki pajat tuntuu olevan täynnä tai turhan kalliita. Osaatko yhtään sanoa menisikö esim tollasseeseen penkkiin om646 suutin? https://www.maceakauppa.fi/tuote/diesel-suutintesteri-600-bar-yato/ Säästäis pitkän pennin jos sopisi, mutta mietin että tarviiko jotain säh...
- 09.6.2026 19:48
- Keskustelualue: W204 / R171 moottori
- Aihe: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
- Vastaukset: 7
- Luettu: 2961
Re: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
Suuttimet irti ja penkkiin avattavaksi taikka sitten uudet suihkut paikoilleen 2kpl millä käyntiin, ajamalla loput kaks mukaan. Tai kerralla kierros uusia paikalleen, ilmausrutiini testerillä (vai oliko niin ettei 646 ollut ko. rutiinia?) ja käyntiin. Kun käynnistyy, heti kierroksia ettei kärjet nal...
- 18.4.2026 7:17
- Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
- Aihe: S124 300TD -92
- Vastaukset: 93
- Luettu: 165746
Re: S124 300TD -92
On kyllä tyylikäs auto.
- 14.2.2026 16:48
- Keskustelualue: Yleinen tekniikkakeskustelu
- Aihe: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
- Vastaukset: 209
- Luettu: 424452
Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Onko pitkäaikaisin auto mitä on sinulla ollut? Ilmeisesti n. 23 vuotta kerkesi pihalla kuitenkin olemaan 
- 10.2.2026 15:06
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Kuten jo aiemmin sanoin, hihnaan merkkiä rengastussilla ja katsomaan pyöriikö se kunnolla. Pyydä vaikka joku kaasuttelemaan samalla että hihnan nopeus kasvaa. Ja tämä tietenkin silloin kun vika on päällä.
- 10.2.2026 13:24
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Näitä kampiakselin päässä olevia vapaakytkimiä hajonnut niin, että luistaa myös vetosuuntaan = laturi ei pyöri joko ollenkaan tai tarpeeksi. Ei äännä poikkeavasti
- 10.2.2026 11:12
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Tämmöinen itselläkin mielessä tai sitten pakkasella ei pidä, ja kun hieman lämpeää alkaa hihna pyörimään taas oikeaa nopeutta. Kerran oli eräs sprinter mikä lopetti lataamisen, uusi laturi ja taas mennään. Noin 5000km myöhemmin lataus loppui jälleen. Siinä oli vikana juurikin vapaakytkimen luistamin...
- 07.2.2026 21:35
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Varmista vielä että se laturi pyörii, vai olitko jo tarkastanut? En kyllä muista yhtään tapausta että 204:n lataamattomuuden syynä olisi ollut joku muu vika kuin laturi. Toki jos hihna on poikki niin sitten. Tämän ikäisestä en ole lukenut toimintakuvausta, mutta oletus on että vaikka tiedonsiirtoväy...
- 04.2.2026 13:03
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Tuskin. Voithan kokeilla sen laittamalla apukaapelin moottorista maadoituspisteeseen.
Vielä varmistelen, että olethan katsonut että laturi pyörii kun vika päällä? Jos pyörii, lähtisin vaihtamaan laturia.. Oletko mitannut laturin perästä että ei lataa kun vika päällä?
Vielä varmistelen, että olethan katsonut että laturi pyörii kun vika päällä? Jos pyörii, lähtisin vaihtamaan laturia.. Oletko mitannut laturin perästä että ei lataa kun vika päällä?
- 28.1.2026 13:16
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Tänään katsoin omasta E mallista latausta. Käynnistyksen jälkeen, kun auto ei vielä ladannut kävi ampeerit -80:ssa… Tuotekoodin perusteella laturi voisi olla Friesenin valmistama. Joku muistikuva että 1 tai 2 vaihdettu takuuseen pienillä kilsoilla. Eli laturikin itsessään voi olla viallinen, vaikka ...
- 26.1.2026 20:48
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Äkkiä niitä ampereita menee paljon kun akkua ei ladata, testeriä käyttäessä ja ulkoista laturia käyttäessä menee luokkaa 40-60A jos oikein muistelen laturin näytön mukaan. Ja tämä siis silloin kun kone ei käy, suuttimet yms vie vielä lisää.
Tallentuuko vikakoodeihin mitään? Onko laturia vaihdettu?
Tallentuuko vikakoodeihin mitään? Onko laturia vaihdettu?
- 25.1.2026 21:12
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Kyllä. Testataanko tuo samoin, kuin laturistakin? Hihna irti ja pyörittelemään pylpyrää? Dealerhan näemmä oli maininnutkin jo aiheesta. Eli vapaakytkin on tosiaan kampiakselin päässä autoissa joissa varustekoodi B03 eli start-stop, laturissa kiinteä pyörä. Periaatteessa voinee testata hihna paikoil...
- 25.1.2026 8:08
- Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
- Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
- Vastaukset: 84
- Luettu: 93255
Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Ootko vian ollessa päällä katsonut että laturi pyörii? Tässähän taitaa olla vapaakytkin kampiakselin päässä. Hyötyajoneuvoissa tullut vastaan useampia missä ko. vapaakytkin rikki ja omituisia epäsäännöllisiä lataushäiriöitä ilmennyt kun ei hihna pyöri. Hihnaan kannattaa tehdä tussilla merkkiä niin n...
- 20.1.2026 12:04
- Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
- Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
- Vastaukset: 36
- Luettu: 38342
Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Light sensor herja tulee näissä monesti kun jännite putoaa startissa. Joko sulta löytyy pihtivirtamittari? Hyvä varuste purkuvirran seurantaan kun purkuvirta on suurta kuten mahdollisesti tässä tapauksessa.
- 19.1.2026 21:41
- Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
- Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
- Vastaukset: 36
- Luettu: 38342
Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
14,9V vielä sallitun rajassa, oma 212 kans näyttää samoja jännitteitä ku välillä katselee ajossa. Eihän vaan sähköinen lisälämmitin aiheuta akun tyhjentymistä? Imaise akun kuivaksi nopeasti.
Kerran tullut vastaan myös päälle jäävä hehkurele akun tyhjentäjänä.
Kerran tullut vastaan myös päälle jäävä hehkurele akun tyhjentäjänä.
- 19.1.2026 14:49
- Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
- Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
- Vastaukset: 36
- Luettu: 38342
Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Ei ole akun ohjainlaitetta.
Onko keittänyt akkuja pilalle? Paljonko näyttää jännitettä auto sammuksissa?
Onko keittänyt akkuja pilalle? Paljonko näyttää jännitettä auto sammuksissa?
- 04.1.2026 22:27
- Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
- Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
- Vastaukset: 36
- Luettu: 38342
Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Juu vahva suositus putkien vaihdolle. Jos ei auta, ei mennyt hukkaan kun ajan myötä aiheuttavat tätä ongelmaa.
Jos putkista ei ollut apua, kannattaa tarkastaa polttoaineputket tankin luota, voivat ruostuessaan aiheuttaa myös tätä ongelmaa.
Jos putkista ei ollut apua, kannattaa tarkastaa polttoaineputket tankin luota, voivat ruostuessaan aiheuttaa myös tätä ongelmaa.
- 22.12.2025 10:32
- Keskustelualue: W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
- Aihe: Mikä hyvä lisävalo LED bar
- Vastaukset: 6
- Luettu: 5291
Re: Mikä hyvä lisävalo LED bar
Naapurilla on 212 kpppaisen farkun katolla metrin leveä paneeli kiinni magneeteilla, ottaa kesäksi poissa. Muistelen että Valostorella olisi nuita magneetteja myynnissä?
- 11.9.2025 19:44
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Tälle ei mitään ihmeellistä. 391tkm mittarissa, katsastutin muuan viikko sitten. Vasemman puoleinen seisontajarruvaijeri kuoresta rikki, siltä puolen seisontajarrusta linkku lienee jumissa. Vähän aikaa pumppailin dynolla niin sain eron alle 70%, taisi olla 66% ja pyörät lukkiutuivat dynolla. Katsast...
- 13.8.2025 21:08
- Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
- Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
- Vastaukset: 38
- Luettu: 66346
Re: 722.6 ja vaihteet hukassa
236.14 oikea öljy eli punainen öljy.
- 12.8.2025 21:00
- Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
- Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
- Vastaukset: 38
- Luettu: 66346
Re: 722.6 ja vaihteet hukassa
Ei toimi Comma kummoisesti viisivaihteisessakaan.
Kuten Dealer edellä mainitsi, johdinlevy tyypillinen vika. Jos haluaa arvata, voisi tuolla aloittaa ellei halua tutkituttaa/tutkia vikaa.
Kuten Dealer edellä mainitsi, johdinlevy tyypillinen vika. Jos haluaa arvata, voisi tuolla aloittaa ellei halua tutkituttaa/tutkia vikaa.
- 08.3.2025 20:05
- Keskustelualue: W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
- Aihe: s211 220cdi puljausta
- Vastaukset: 185
- Luettu: 216879
Re: s211 220cdi puljausta
Näin 10v jälkeen tilannepäivitys. Joulukuussa lähti uudelle omistajalle tämä. N. 260tkm ajeli isä kilometrejä lisää tähän, 385tkm oli mittarissa kun Vaihto+ pihaan jätin. Kerran hinattiin korjaamolle 12,5v aikana. Startti meni rikki. Moottorin vikavalo tais palaa viimeksi joskus 7V sitten kun poltto...
- 19.1.2025 10:48
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Nastoihin päädyin kun eräänä päivänä ei meinannut päästä liikkeelle kitkoilla :D Bridgestonen nastat tuli laitettua. Äänekkäät (nastat ääntää), mutta pitoa tarjolla vastineeksi todella paljon, etenkin jäällä. Alustaan vaihdettu kuluvia osia, ei sinänsä välyksiä vielä ollut missään mutta reaktiotango...
- 07.11.2024 18:17
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Ei paha kulutus. Muuta raportoitavaa ei ole. Talvirenkaat saisi laittaa uusiksi. Taidan kallistua nastoihin, kitkat on kivat mutta hyvät kitkat on tyyriitä vs nastat. Hankookin nastoja miettinyt. Kunhan tulis lumet ensin
- 03.8.2024 23:19
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Tuli laitettua oikea paikka ihan rengasliikkeessä. AdBlue- herjakin tuli näyttöön, onneksi vain täyttöasteesta. Muuten ei ole kuin 1200km välein tankki täyteen ja vetoja. Josko tälle talvea saisi lisävalon käyttökatkaisimen helpompaan paikkaan, nyt on potkumuovissa niin ei viitsi kokoajan räpsiä pää...
- 23.6.2024 0:07
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Tämän kanssa ollut seesteistä ja ennalta arvattua elämää. Ei vikoja, diisseliä tankkiin 1100km välein ja vetoja. Öljyjä vaihdellu 8-12tkm välein, vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa pian. Hyvä varuste tuo aktiivinen rengaspainevalvonta. Alkoi hälyytellä paineista, ei tuntunut ajossa mitenkään että oli n...
- 06.4.2024 22:36
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
CanKey asennettu. Ei toimi w212 ILS valojen kanssa. Eli ei osaa sammua. Olisi siis myynnissä CanKey jos joku tahtoo. Lisäksi cankeyn kanssa valot saattoi räpsiä päälle/pois vaikka pitkät kokoajan päällä. Viime yönä Helsingistä Ouluun ajaesa otin lisävalojen releen pois ja ajelin omilla pitkillä, alk...
- 27.3.2024 20:08
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: jaasun kaikemailman ongelmien tuottajat
- Vastaukset: 633
- Luettu: 763797
Re: jaasun audi a6 ja mersu
Ei käy? Alkoiko oireilu tankkauksen jälkeen? Missä tankkasit?
- 09.3.2024 0:03
- Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
- Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
- Vastaukset: 31
- Luettu: 38230
Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Pakkaset ohi oletettavasti (eli alle -12 ei kait tulossa?). AdBlue putki vaihdettu, ei enää häiriövaloa. Pitäisi asennella CanKey johtosarja lisävalolle ja testata miten pelaa. Alkaa ”kelit” olemaan ohi sen puolesta. Muuta vikaa ei ole ilmennyt 32tkm yhteisellä matkalla. Öljyjä vaihdettu n. 10tkm vä...