Haku löysi 1686 tulosta

Kirjoittaja Multiviri
24.6.2026 21:35
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.
Vastaukset: 2
Luettu: 229

Re: Mykkäkoulu OM646 iskee jälleen.

1. Käytä jollain korjaamolla, josta löytyy Xentry, vähintään vikakoodin luvussa. Postaa xentryn vikakooditulosteet. Paras olisi jos raskisi ostaa myös aikaa tutkinnalle. 2. Menihän suuttimet oikeisiin reikiin takaisin? (ei pitäisi kyllä aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa) 3. Ootko ajanut paljon suutti...
Kirjoittaja Multiviri
11.6.2026 6:32
Keskustelualue: W204 / R171 moottori
Aihe: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
Vastaukset: 7
Luettu: 2961

Re: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.

Joo näin mietin ite kans, mutta kaikki pajat tuntuu olevan täynnä tai turhan kalliita. Osaatko yhtään sanoa menisikö esim tollasseeseen penkkiin om646 suutin? https://www.maceakauppa.fi/tuote/diesel-suutintesteri-600-bar-yato/ Säästäis pitkän pennin jos sopisi, mutta mietin että tarviiko jotain säh...
Kirjoittaja Multiviri
09.6.2026 19:48
Keskustelualue: W204 / R171 moottori
Aihe: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.
Vastaukset: 7
Luettu: 2961

Re: OM646 Pitää mykkäkoulua huollon jälkeen.

Suuttimet irti ja penkkiin avattavaksi taikka sitten uudet suihkut paikoilleen 2kpl millä käyntiin, ajamalla loput kaks mukaan. Tai kerralla kierros uusia paikalleen, ilmausrutiini testerillä (vai oliko niin ettei 646 ollut ko. rutiinia?) ja käyntiin. Kun käynnistyy, heti kierroksia ettei kärjet nal...
Kirjoittaja Multiviri
18.4.2026 7:17
Keskustelualue: W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
Aihe: S124 300TD -92
Vastaukset: 93
Luettu: 165746

Re: S124 300TD -92

On kyllä tyylikäs auto.
Kirjoittaja Multiviri
14.2.2026 16:48
Keskustelualue: Yleinen tekniikkakeskustelu
Aihe: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Vastaukset: 209
Luettu: 424452

Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Onko pitkäaikaisin auto mitä on sinulla ollut? Ilmeisesti n. 23 vuotta kerkesi pihalla kuitenkin olemaan :D
Kirjoittaja Multiviri
10.2.2026 15:06
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Kuten jo aiemmin sanoin, hihnaan merkkiä rengastussilla ja katsomaan pyöriikö se kunnolla. Pyydä vaikka joku kaasuttelemaan samalla että hihnan nopeus kasvaa. Ja tämä tietenkin silloin kun vika on päällä.
Kirjoittaja Multiviri
10.2.2026 13:24
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Näitä kampiakselin päässä olevia vapaakytkimiä hajonnut niin, että luistaa myös vetosuuntaan = laturi ei pyöri joko ollenkaan tai tarpeeksi. Ei äännä poikkeavasti
Kirjoittaja Multiviri
10.2.2026 11:12
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Tämmöinen itselläkin mielessä tai sitten pakkasella ei pidä, ja kun hieman lämpeää alkaa hihna pyörimään taas oikeaa nopeutta. Kerran oli eräs sprinter mikä lopetti lataamisen, uusi laturi ja taas mennään. Noin 5000km myöhemmin lataus loppui jälleen. Siinä oli vikana juurikin vapaakytkimen luistamin...
Kirjoittaja Multiviri
07.2.2026 21:35
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Varmista vielä että se laturi pyörii, vai olitko jo tarkastanut? En kyllä muista yhtään tapausta että 204:n lataamattomuuden syynä olisi ollut joku muu vika kuin laturi. Toki jos hihna on poikki niin sitten. Tämän ikäisestä en ole lukenut toimintakuvausta, mutta oletus on että vaikka tiedonsiirtoväy...
Kirjoittaja Multiviri
04.2.2026 13:03
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Tuskin. Voithan kokeilla sen laittamalla apukaapelin moottorista maadoituspisteeseen.

Vielä varmistelen, että olethan katsonut että laturi pyörii kun vika päällä? Jos pyörii, lähtisin vaihtamaan laturia.. Oletko mitannut laturin perästä että ei lataa kun vika päällä?
Kirjoittaja Multiviri
28.1.2026 13:16
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Tänään katsoin omasta E mallista latausta. Käynnistyksen jälkeen, kun auto ei vielä ladannut kävi ampeerit -80:ssa… Tuotekoodin perusteella laturi voisi olla Friesenin valmistama. Joku muistikuva että 1 tai 2 vaihdettu takuuseen pienillä kilsoilla. Eli laturikin itsessään voi olla viallinen, vaikka ...
Kirjoittaja Multiviri
26.1.2026 20:48
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Äkkiä niitä ampereita menee paljon kun akkua ei ladata, testeriä käyttäessä ja ulkoista laturia käyttäessä menee luokkaa 40-60A jos oikein muistelen laturin näytön mukaan. Ja tämä siis silloin kun kone ei käy, suuttimet yms vie vielä lisää.

Tallentuuko vikakoodeihin mitään? Onko laturia vaihdettu?
Kirjoittaja Multiviri
25.1.2026 21:12
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Kyllä. Testataanko tuo samoin, kuin laturistakin? Hihna irti ja pyörittelemään pylpyrää? Dealerhan näemmä oli maininnutkin jo aiheesta. Eli vapaakytkin on tosiaan kampiakselin päässä autoissa joissa varustekoodi B03 eli start-stop, laturissa kiinteä pyörä. Periaatteessa voinee testata hihna paikoil...
Kirjoittaja Multiviri
25.1.2026 8:08
Keskustelualue: W204 / R171 sähkö
Aihe: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.
Vastaukset: 84
Luettu: 93255

Re: W204 Lataa-ei lataa-lataa? -12 220CDI.

Ootko vian ollessa päällä katsonut että laturi pyörii? Tässähän taitaa olla vapaakytkin kampiakselin päässä. Hyötyajoneuvoissa tullut vastaan useampia missä ko. vapaakytkin rikki ja omituisia epäsäännöllisiä lataushäiriöitä ilmennyt kun ei hihna pyöri. Hihnaan kannattaa tehdä tussilla merkkiä niin n...
Kirjoittaja Multiviri
20.1.2026 12:04
Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Vastaukset: 36
Luettu: 38342

Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)

Light sensor herja tulee näissä monesti kun jännite putoaa startissa. Joko sulta löytyy pihtivirtamittari? Hyvä varuste purkuvirran seurantaan kun purkuvirta on suurta kuten mahdollisesti tässä tapauksessa.
Kirjoittaja Multiviri
19.1.2026 21:41
Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Vastaukset: 36
Luettu: 38342

Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)

14,9V vielä sallitun rajassa, oma 212 kans näyttää samoja jännitteitä ku välillä katselee ajossa. Eihän vaan sähköinen lisälämmitin aiheuta akun tyhjentymistä? Imaise akun kuivaksi nopeasti.

Kerran tullut vastaan myös päälle jäävä hehkurele akun tyhjentäjänä.
Kirjoittaja Multiviri
19.1.2026 14:49
Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Vastaukset: 36
Luettu: 38342

Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)

Ei ole akun ohjainlaitetta.

Onko keittänyt akkuja pilalle? Paljonko näyttää jännitettä auto sammuksissa?
Kirjoittaja Multiviri
04.1.2026 22:27
Keskustelualue: W203 / R170, sedan, farmari, avo
Aihe: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)
Vastaukset: 36
Luettu: 38342

Re: Pakardisen pikkufarkku (S203, 270CDI, 2005)

Juu vahva suositus putkien vaihdolle. Jos ei auta, ei mennyt hukkaan kun ajan myötä aiheuttavat tätä ongelmaa.

Jos putkista ei ollut apua, kannattaa tarkastaa polttoaineputket tankin luota, voivat ruostuessaan aiheuttaa myös tätä ongelmaa.
Kirjoittaja Multiviri
22.12.2025 10:32
Keskustelualue: W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
Aihe: Mikä hyvä lisävalo LED bar
Vastaukset: 6
Luettu: 5291

Re: Mikä hyvä lisävalo LED bar

Naapurilla on 212 kpppaisen farkun katolla metrin leveä paneeli kiinni magneeteilla, ottaa kesäksi poissa. Muistelen että Valostorella olisi nuita magneetteja myynnissä?
Kirjoittaja Multiviri
11.9.2025 19:44
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Tälle ei mitään ihmeellistä. 391tkm mittarissa, katsastutin muuan viikko sitten. Vasemman puoleinen seisontajarruvaijeri kuoresta rikki, siltä puolen seisontajarrusta linkku lienee jumissa. Vähän aikaa pumppailin dynolla niin sain eron alle 70%, taisi olla 66% ja pyörät lukkiutuivat dynolla. Katsast...
Kirjoittaja Multiviri
13.8.2025 21:08
Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
Vastaukset: 38
Luettu: 66346

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa

236.14 oikea öljy eli punainen öljy.
Kirjoittaja Multiviri
12.8.2025 21:00
Keskustelualue: W210 / 208 voimansiirto
Aihe: 722.6 ja vaihteet hukassa
Vastaukset: 38
Luettu: 66346

Re: 722.6 ja vaihteet hukassa

Ei toimi Comma kummoisesti viisivaihteisessakaan.

Kuten Dealer edellä mainitsi, johdinlevy tyypillinen vika. Jos haluaa arvata, voisi tuolla aloittaa ellei halua tutkituttaa/tutkia vikaa.
Kirjoittaja Multiviri
08.3.2025 20:05
Keskustelualue: W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
Aihe: s211 220cdi puljausta
Vastaukset: 185
Luettu: 216879

Re: s211 220cdi puljausta

Näin 10v jälkeen tilannepäivitys. Joulukuussa lähti uudelle omistajalle tämä. N. 260tkm ajeli isä kilometrejä lisää tähän, 385tkm oli mittarissa kun Vaihto+ pihaan jätin. Kerran hinattiin korjaamolle 12,5v aikana. Startti meni rikki. Moottorin vikavalo tais palaa viimeksi joskus 7V sitten kun poltto...
Kirjoittaja Multiviri
19.1.2025 10:48
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Nastoihin päädyin kun eräänä päivänä ei meinannut päästä liikkeelle kitkoilla :D Bridgestonen nastat tuli laitettua. Äänekkäät (nastat ääntää), mutta pitoa tarjolla vastineeksi todella paljon, etenkin jäällä. Alustaan vaihdettu kuluvia osia, ei sinänsä välyksiä vielä ollut missään mutta reaktiotango...
Kirjoittaja Multiviri
07.11.2024 18:17
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Ei paha kulutus. Muuta raportoitavaa ei ole. Talvirenkaat saisi laittaa uusiksi. Taidan kallistua nastoihin, kitkat on kivat mutta hyvät kitkat on tyyriitä vs nastat. Hankookin nastoja miettinyt. Kunhan tulis lumet ensin
Kirjoittaja Multiviri
03.8.2024 23:19
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Tuli laitettua oikea paikka ihan rengasliikkeessä. AdBlue- herjakin tuli näyttöön, onneksi vain täyttöasteesta. Muuten ei ole kuin 1200km välein tankki täyteen ja vetoja. Josko tälle talvea saisi lisävalon käyttökatkaisimen helpompaan paikkaan, nyt on potkumuovissa niin ei viitsi kokoajan räpsiä pää...
Kirjoittaja Multiviri
23.6.2024 0:07
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Tämän kanssa ollut seesteistä ja ennalta arvattua elämää. Ei vikoja, diisseliä tankkiin 1100km välein ja vetoja. Öljyjä vaihdellu 8-12tkm välein, vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa pian. Hyvä varuste tuo aktiivinen rengaspainevalvonta. Alkoi hälyytellä paineista, ei tuntunut ajossa mitenkään että oli n...
Kirjoittaja Multiviri
06.4.2024 22:36
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

CanKey asennettu. Ei toimi w212 ILS valojen kanssa. Eli ei osaa sammua. Olisi siis myynnissä CanKey jos joku tahtoo. Lisäksi cankeyn kanssa valot saattoi räpsiä päälle/pois vaikka pitkät kokoajan päällä. Viime yönä Helsingistä Ouluun ajaesa otin lisävalojen releen pois ja ajelin omilla pitkillä, alk...
Kirjoittaja Multiviri
27.3.2024 20:08
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: jaasun kaikemailman ongelmien tuottajat
Vastaukset: 633
Luettu: 763797

Re: jaasun audi a6 ja mersu

Ei käy? Alkoiko oireilu tankkauksen jälkeen? Missä tankkasit?
Kirjoittaja Multiviri
09.3.2024 0:03
Keskustelualue: Keskustelua muista merkeistä
Aihe: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun
Vastaukset: 31
Luettu: 38230

Re: Multivirin hairahdus, nyt palattu ruotuun

Pakkaset ohi oletettavasti (eli alle -12 ei kait tulossa?). AdBlue putki vaihdettu, ei enää häiriövaloa. Pitäisi asennella CanKey johtosarja lisävalolle ja testata miten pelaa. Alkaa ”kelit” olemaan ohi sen puolesta. Muuta vikaa ei ole ilmennyt 32tkm yhteisellä matkalla. Öljyjä vaihdettu n. 10tkm vä...

Siirry tarkennettuun hakuun