ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma
ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma
W163 -02 lähtee normaalisti käyntiin, mutta sammuu 1-2 sekunnissa. Heti uudestaan starttaamalla ei inahdakkaan. Kun kääntää virrat pois ja odottaa n. 10 sek lähtee taas käyntiin ja pysyy käynnissä jos nostaa heti kierrokset 1000-2000 riippuen ilman lämpötilasta. Kun moottori lämpenee auto toimii aivan normaalisti, käy siis tyhjäkäyntiä ja jää käyntiin startin jälkeen. Ensin autoon vaihdettiin pa-suodatin, sitten luettiin ja nollattiin vikakoodit, jonka jälkeen toimi n.viikon. Rail-paineen säätimen ja anturin vaihdon jälkeen vain tyhjäkäynti tasaantui, ei muuta muutosta. Kahvimaanautossa vaihdettiin yksi suutin jossa hieman ohivuotoa ja Boschin testeri antoi koodin 2001 Vika moottorin ohjainlaitteessa, Vertailujännitekatkos. Taas toimi vain viikon. Sitten vietiin keväällä auto Heinomotorsiin jakopääremppaan/ketjunvaihtoon ja se toimi koko kesän kunnes kelit taas viileni alle +20c. Pa-suodattimen ja pumpun välinen sekä pumpun ja rail-tukin välinen muoviputki o-renkaineen on vaihdettu. Akku alle 2v vanha, testattu ja maadoitukset ja liittimet putsattu, laturi uusittu ja jännitteet mitattu, pa-putkissa ei näy kuplia, pumpussa ei ulkoista vuotoa, lohkolämmittimen käytöllä tai kuumailmapuhaltimella lämmmittämisellä ei vaikutusta. Olarin Vehossa tuli tarkempi vikakoodi P2001-002 N3/9 (cdi-ohjainlaite) Tarkasta vertailujännite. Mitä siis seuraavaksi ostamaan?
Juuhu tollasilla violla just vaihettiin 400 ml konen ohjailaite. Rupes rökkaamaan, onko sulla tuho poksi käytössä vai ei olleskaa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ko vaivaa esiintyy tosiaan tuhoboxsin yhteydessä...
saa pitkäss juokussa pari kohtaa piirilevyllä kuumenemaan niin että levyyn ilmesty isompi/pienempi kumpare minkä sisällä sitten on rikki meneitä "folioita" ehjien välissä sen piirilevyn kerrosten välissä,
sopivassa lämmössä toimii... sitten taas ei
muutenkin sitä esiintyy jonkin verran noisa temickin tekemissä
tämmöinen
vika tuli viimeksi aika lähi aikoina tutkailtua/ehjäiltyä
saa pitkäss juokussa pari kohtaa piirilevyllä kuumenemaan niin että levyyn ilmesty isompi/pienempi kumpare minkä sisällä sitten on rikki meneitä "folioita" ehjien välissä sen piirilevyn kerrosten välissä,
sopivassa lämmössä toimii... sitten taas ei
muutenkin sitä esiintyy jonkin verran noisa temickin tekemissä
tämmöinen
vika tuli viimeksi aika lähi aikoina tutkailtua/ehjäiltyä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma
Ja Vastaus kysymykseen mitä seuraavaksi ostamaan on tuossa ylläamg400 kirjoitti:W163 -02 lähtee normaalisti käyntiin, mutta sammuu 1-2 sekunnissa. Heti uudestaan starttaamalla ei inahdakkaan. Kun kääntää virrat pois ja odottaa n. 10 sek lähtee taas käyntiin ja pysyy käynnissä jos nostaa heti kierrokset 1000-2000 riippuen ilman lämpötilasta. Kun moottori lämpenee auto toimii aivan normaalisti, käy siis tyhjäkäyntiä ja jää käyntiin startin jälkeen. Ensin autoon vaihdettiin pa-suodatin, sitten luettiin ja nollattiin vikakoodit, jonka jälkeen toimi n.viikon. Rail-paineen säätimen ja anturin vaihdon jälkeen vain tyhjäkäynti tasaantui, ei muuta muutosta. Kahvimaanautossa vaihdettiin yksi suutin jossa hieman ohivuotoa ja Boschin testeri antoi koodin 2001 Vika moottorin ohjainlaitteessa, Vertailujännitekatkos. Taas toimi vain viikon. Sitten vietiin keväällä auto Heinomotorsiin jakopääremppaan/ketjunvaihtoon ja se toimi koko kesän kunnes kelit taas viileni alle +20c. Pa-suodattimen ja pumpun välinen sekä pumpun ja rail-tukin välinen muoviputki o-renkaineen on vaihdettu. Akku alle 2v vanha, testattu ja maadoitukset ja liittimet putsattu, laturi uusittu ja jännitteet mitattu, pa-putkissa ei näy kuplia, pumpussa ei ulkoista vuotoa, lohkolämmittimen käytöllä tai kuumailmapuhaltimella lämmmittämisellä ei vaikutusta. Olarin Vehossa tuli tarkempi vikakoodi P2001-002 N3/9 (cdi-ohjainlaite) Tarkasta vertailujännite. Mitä siis seuraavaksi ostamaan?
(joko käytetty tai uusi...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Valtavan suuri KIITOS kaikille vastanneille asiantuntijoille! Sulaketaulun takaa löytyy siis pari alumiinista "digipoksia". Ohjausboksin piirilevy oli päällepäin (otsalampun valossa) ok, mutta kun antoi minuutin verran tutustua emännän vanhaan hiustenkuivaajaan, niin +3,5C:ssa auto käyntiin ja se PYSYI käynnissä, eli kävi heti tyhjäkäyntiä. Vika sitten paikallistettu! Veholla uuden osan ovh. 2115,- ja se pitää ohjelmoida. Hieman arveluttaa vanhan piirilevyn korjaaminen, hirvittää jos heti vuoden sisällä uudelleen prakaa. Niin ja tuhoboksia ei ole, eikä tule.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja koodailun ei tarvitse vehoa...amg400 kirjoitti:Valtavan suuri KIITOS kaikille vastanneille asiantuntijoille! Sulaketaulun takaa löytyy siis pari alumiinista "digipoksia". Ohjausboksin piirilevy oli päällepäin (otsalampun valossa) ok, mutta kun antoi minuutin verran tutustua emännän vanhaan hiustenkuivaajaan, niin +3,5C:ssa auto käyntiin ja se PYSYI käynnissä, eli kävi heti tyhjäkäyntiä. Vika sitten paikallistettu! Veholla uuden osan ovh. 2115,- ja se pitää ohjelmoida. Hieman arveluttaa vanhan piirilevyn korjaaminen, hirvittää jos heti vuoden sisällä uudelleen prakaa. Niin ja tuhoboksia ei ole, eikä tule.
käytetyn ehjänkin sinne voi laittaa

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä