Sprinter vikavalo vilkkuu ja tehot häviksissä.
Sprinter vikavalo vilkkuu ja tehot häviksissä.
Sprinter w906 , 2.1 (211cdi) vm.08
Vikavalo vilkkuu ja tehot häviksissä. Auto käytetty testerillä kaksi kertaa. Ensimäisellä kerralla näytti kaksi vikakoodia ahtopaineentunnistin ja ilmamäärämittari. No tilasin sellaiset uudet ja laitoin paikoilleen,lisäksi uusi ilmansuodatin.. Ei vaikutusta. Vikavalo vilkkuu edelleen ja ei pysty nollaamaan.
Toisen kerran otettiin nyt vikakoodit eri laitteella joka varta vasten mersulle. Enää ei herjaa ilmamäärämittaria mutta testaaja kertoi että ahtopaineen tunnistimen arvot eivät muutu kaasuttaessa.
Kysymys kuuluu että onko tämä nyt se anturi minkä jo vaihdoin? Siinä ilmanputsarikotelon päällä oleva vai onko jossain muualla vielä anturi ahtopaineelle? Auton alla siinä hiukkassuodattimen lähellä on paineero anturi mutta se nyt ei taida tähän liittyä?[/i]
Vikavalo vilkkuu ja tehot häviksissä. Auto käytetty testerillä kaksi kertaa. Ensimäisellä kerralla näytti kaksi vikakoodia ahtopaineentunnistin ja ilmamäärämittari. No tilasin sellaiset uudet ja laitoin paikoilleen,lisäksi uusi ilmansuodatin.. Ei vaikutusta. Vikavalo vilkkuu edelleen ja ei pysty nollaamaan.
Toisen kerran otettiin nyt vikakoodit eri laitteella joka varta vasten mersulle. Enää ei herjaa ilmamäärämittaria mutta testaaja kertoi että ahtopaineen tunnistimen arvot eivät muutu kaasuttaessa.
Kysymys kuuluu että onko tämä nyt se anturi minkä jo vaihdoin? Siinä ilmanputsarikotelon päällä oleva vai onko jossain muualla vielä anturi ahtopaineelle? Auton alla siinä hiukkassuodattimen lähellä on paineero anturi mutta se nyt ei taida tähän liittyä?[/i]
Ilmanputsarikotelon päällä on alipaineanturi.
Ahtoputkessa kuskinpuolella on ahtolämpöanturi ja tais siinä likimain olla myös se mappianturikin, eli ahtopaineanturi.
Näissä autoissa, missä on noita saastelaitteita, vaikka on jo ehyetkin osat, saattaa moottorin vikavalo jäädä palamaan vielä nollauksenkin jälkeen yhtenäisesti. Vikavalo sammuu vasta kolmannen starttauksen jälkeen.
Tais olla mappi sprintterissä tähän malliin:

Ahtoputkessa kuskinpuolella on ahtolämpöanturi ja tais siinä likimain olla myös se mappianturikin, eli ahtopaineanturi.
Näissä autoissa, missä on noita saastelaitteita, vaikka on jo ehyetkin osat, saattaa moottorin vikavalo jäädä palamaan vielä nollauksenkin jälkeen yhtenäisesti. Vikavalo sammuu vasta kolmannen starttauksen jälkeen.
Tais olla mappi sprintterissä tähän malliin:

Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Ok täytyypä huomenna möyriä auton alle katselemaan jos löytäis tuollasen sieltä...kovin näyttää samanlaiselta mikä siinä ilmanputsarinkotelon päällä minkä vaihdoin uuteen..ei kai nämä sovi keskenään paikoilleen ja liittimet samanlaiset? Meinasin vaan olenko laittanut väärään paikkaan tuon anturin? Merteil tilausnumero oli 51046kumipää kirjoitti:Ilmanputsarikotelon päällä on alipaineanturi.
Ahtoputkessa kuskinpuolella on ahtolämpöanturi ja tais siinä likimain olla myös se mappianturikin, eli ahtopaineanturi.
Näissä autoissa, missä on noita saastelaitteita, vaikka on jo ehyetkin osat, saattaa moottorin vikavalo jäädä palamaan vielä nollauksenkin jälkeen yhtenäisesti. Vikavalo sammuu vasta kolmannen starttauksen jälkeen.
Tais olla mappi sprintterissä tähän malliin:
Antureista
Vaihdettu tuo uusi anturi (merteil tilaus numero 51046) tuonne kuvasi osoittamaan paikkaan ja laitettu vanha ilmansuodattimessa oleva takaisin paikalleen. Ei vaikutusta,tehot edelleen kadoksissa ja vikavalo vilkkuu. Kävin vielä kl varaosista hakemassa uuden anturin ilmansuodattimeen kuuluvan (tuotenumero 27636) imuputken paineanturi. Ei vaikutusta ja edelleen se vikavalo vilkkuu. Menee jo ihan sekasin näissä antureissa kun samanlaisia ulkokuoreltaan ja liitinkin sopii keskenään. Aloin jo miettimään et onko mulla nyt kaks uuutta anturia jotka kummatkin kuuluu ilmansuodattimelle ja se joka nyt tarvisi ostaa on olisi merteil. Tuotenumerolla 51045?? Aunakin tässä lukee ahtopaineanturi imuilma turbolle. Pitäiskö tämä nyt mennä sinne kaasuläppäkotelolle auton alle..? Ei oo helppookumipää kirjoitti:Kyllä menevät ristiin, mutta lukualueet antureissa erilaisia, vaihda vanha alipaineanturi takaisin paikalleen.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2656
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Suodatinkotelossa oleva anturi ja auton alla oleva kaasuläppäkotelossa olevat,anturit nyt uusia ja vielä tarkastettu varaosanumeron kanssa että oikeat ja pikeilla paikoilla. Sulakkeet käyty myös läpi.
Sellainen tuli mieleen että voisko paineero anturi joka siellä hiukkassuodattimen lähistöllä aihettaa vikavalon vilkkumisen ja tehottomuuden
Sellainen tuli mieleen että voisko paineero anturi joka siellä hiukkassuodattimen lähistöllä aihettaa vikavalon vilkkumisen ja tehottomuuden
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Oikeestaan mikä vaan voi sen vilkumisen/palamisen aiheuttaa,transpot kirjoitti:Suodatinkotelossa oleva anturi ja auton alla oleva kaasuläppäkotelossa olevat,anturit nyt uusia ja vielä tarkastettu varaosanumeron kanssa että oikeat ja pikeilla paikoilla. Sulakkeet käyty myös läpi.
Sellainen tuli mieleen että voisko paineero anturi joka siellä hiukkassuodattimen lähistöllä aihettaa vikavalon vilkkumisen ja tehottomuuden
mutta *:ri kyllä näyttää miksi valo palaa/vilkuu
E: muutamistakin erilaisita syistä samoille oireille joskus kirjoitelu tänne jonnekin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Starilla otettu vikakoodi .ahtopaineen tunnistimen arvot eivät muutu kaasuttaessa. Sen jälkeen siis vaihdettu kummatkin anturit,ilmamäärämittari ja suodatin uusiin ..edelleen vaan vilkkuu ja tehot häviksissä. Eikö tuon pitäisi itsellään kuittaantua jos nyt oli joku noista antureista sökö..vai vaatiiko se nyt uudestaan starin että saa ne kuitattua pois.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yleensä tarvitseetranspot kirjoitti:Ok. Voiko se olla että tarvii testerin millä kuitata vikakoodit pois. Ei ainakaan itsestään kuittaantunut pois vaikka noi edellä mainitut osat vaidettu uusiin.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Auto käytettu taas testerillä. Edelleen vika päällä eikä saa nollattua testerilläkään. Ahtopaineanturin arvot eivät muutu kuormittaessa...jotain hyviä vinkkejä mitä nyt seuraavaksi kannattaisi tarkistaa..ei viittis osiakaan summa mutikassa ostelemaan. Miettisin että voiko viallinen paineero anturi tehdä kyseis vikaa...siis se mistä lähtee putket hiukkassuodattimelle.
Ei mitenkään erikoisella tavalla..lisävalo asennuksen jälkeen ajoin auton hallista ulos ja hetken päästä syttyi vikavalo vilkkumaan ja tehot kadoksissa. Tätä aikaisemmin ei mitään oireita. Viime kesänä tosin teki muutamia kertoja sellasta että käyntiääni muuttui ajon aikana sellaiseksi että kuulosti kuin putki vuotaisi ja se katin jälkeen tuleva joustoputki/haitari osa kävi kuumana ja kärysi kun konepellin avasi..tämä vissiin liittyy kuitenkin hiukkassuodattimen polttotapahtumaan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja olihan se testeri kunnolinen sekä sille osaava käyttäjätranspot kirjoitti:Auto käytettu taas testerillä. Edelleen vika päällä eikä saa nollattua testerilläkään. Ahtopaineanturin arvot eivät muutu kuormittaessa...jotain hyviä vinkkejä mitä nyt seuraavaksi kannattaisi tarkistaa..ei viittis osiakaan summa mutikassa ostelemaan. Miettisin että voiko viallinen paineero anturi tehdä kyseis vikaa...siis se mistä lähtee putket hiukkassuodattimelle.
eikä mikään pimplpeli pom...dipa daa
sekin vielä että vika toki ei kuitaanu jos vika on yhä olemassa,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
On oikein mersulle käypä testeri kuulemma ja uudempi kuin star kun kysyin ja isohko tunnettu korjaamo. Testin tehneestä korjaajasta en osaa sanoa kuinka hyvin osaa käyttää mutta luulisi että ammattitaitoista porukkaa. Kummatkin ahtopaineanturit vaihdettu uusiin eli sitten olisi tullut valmiiksi rikkinäinen anturi?
Viimeksi muokannut transpot, 30.3.2020 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja viimeistään tuossa kohdin poistuu se luulo siitä "ammatti taidosta..."transpot kirjoitti:On oikein mersulle käypä testeri kuulemma ja uudempi kuin star kun kysyin ja isohko tunnettu korjaamo. Testin tehneestä korjaajasta en osaa sanoa kuinka hyvin osaa käyttää mutta luulisi että ammattitaitoista porukkaa. Kummatkin ahtopaineanturit vaihdettu uusiin eli sitten olisi tullut valmiiksi rikkinäinen anturi?
ja varmistuu että kovin pientä se on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Soitin nyt korjaamolle ja kyselin että onko starin testeri varmasti...xentry tab on laite ja korjaaja sanoi kuin,star mutta uudempi.CDI203 kirjoitti:Selkeästi jos testeristä noin on sanottudealer kirjoitti:Nyt on auto väärässä paikkaa remontissa.mersulle käypä testeri kuulemma ja uudempi kuin star
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikä ei vaikutta mitenkään siihen paremuutten kuten varmaan kertoivatkintranspot kirjoitti:Soitin nyt korjaamolle ja kyselin että onko starin testeri varmasti...xentry tab on laite ja korjaaja sanoi kuin,star mutta uudempi.CDI203 kirjoitti:Selkeästi jos testeristä noin on sanottudealer kirjoitti: Nyt on auto väärässä paikkaa remontissa.
niin käytää ko auton testaamisen täysin samoja testejä kuin
"stari"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Yksi anturi. Ei pitäisi olla hankala tutkia.Auto käytettu taas testerillä. Edelleen vika päällä eikä saa nollattua testerilläkään. Ahtopaineanturin arvot eivät muutu kuormittaessa...jotain hyviä vinkkejä mitä nyt seuraavaksi kannattaisi tarkistaa..
- ahtoletkusta tuntee kädellä nouseeko ahtopaine, varmaankin nousee
- "näyttääkö" anturi juuri sitä lukemaa, mikä näkyy kun johto on siitä irrotettu ?
jos näyttää, niin --> johtokatkos
-> vai oikosulku, mitattavissa helposti
- vai näyttääkö jotain lukemaa mikä ei ole looginen ja lukema muuttuu kun irrottaa anturista johdon ---> väärä anturi
Onhan korjaamo tarkistanut EPC:stä että osat ovat oikeat ? Eikä vaan katsonut entisistä numeroita ?
Kirjoitit aiemmin
Tuo anturi kuuluu suurella todennäköisyydellä ahtoputkistoon, ja ilmanputsarikotelon päälle https://www.merteil.fi/fin/haku?s=0051535028ilmanputsarinkotelon päällä minkä vaihdoin uuteen..ei kai nämä sovi keskenään paikoilleen ja liittimet samanlaiset? Meinasin vaan olenko laittanut väärään paikkaan tuon anturin? Merteil tilausnumero oli 51046
Varmaahan tässä ei mikään ole, kun pitäisi olla auton valmistenumero oikeiden osien selvittämiseksi.
wiimax.fi
Valmistenumero WDB9066131S264622
Om646,985 80kw.
Anturit olen itse vaihtanut ja tuo merteilistä tilattu anturi (51046) laitoin ensin suodatinkotelolle. Nyt siirretty ahtoputkeen .
Kl varaosista hain vielä anturin suodatinkoteloon tuotenumero 27636 (hinta 30,80€). Nämä nyt kaiken järjen mukaan oikeissa paikoissa.
Om646,985 80kw.
Anturit olen itse vaihtanut ja tuo merteilistä tilattu anturi (51046) laitoin ensin suodatinkotelolle. Nyt siirretty ahtoputkeen .
Kl varaosista hain vielä anturin suodatinkoteloon tuotenumero 27636 (hinta 30,80€). Nämä nyt kaiken järjen mukaan oikeissa paikoissa.
Itseasiassa nämä asennetut on sellaisia pieniä led parkkivaloja 5kpl. Ja asenettu niin että virta ryöstöliittimellä toisesta etuvalosta ja maa suoraan rungosta.dealer kirjoitti:Mitään johtoja tai sulakkeita et irrotellut lisävalohommassa ? Virta otettu suoraan akulta ja maa suoraan jostain maadoituksesta ja heräte umpion johtosarjasta ?