2,9 td:n jakajapumpusta asiaa

Vastaa Viestiin
peekoo
Viestit: 6
Liittynyt: 09.12.2006 20:30

2,9 td:n jakajapumpusta asiaa

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Jakaja pumpun säätö on toteutettu kahdella sähkömagneetilla. näillä on paha taipumus kerätä hienoa metalli "lietettä" itseensä ja se aiheuttaa joskus pumpun toiminta häiriöitä aaltoilevan vedon tai huonon käynnistyvyyden ja joskus pienen nykimisenkin muodossa. Tämä on helppo korjata irrottamalla ja purkamalla pumpun määrän säädin. Päältä lähtien on ensin kansi; neljä ruuvia joista yksi kolmio kannalla ja yhteinen alemman säädinosan kanssa. Alempana on vielä kolme ruuvia (soikeissa reijissä), joilla säädin on kiinni. ne ovat myös syötön perussäädön ruuvit. Koko säädinosaa taaksepäin liuuttamalla perus syöttö nousee myös, mutta se nostaa myös tyhjäkäynnin syöttöä. Jos siirrät säädintä liikaa tai asennat sen liian taakse karkaavat kierrokset tappiin ilman että sähköpuoli asiaa ymmärtää. Tämän vuoksi eka käynnistys tehtävä varoen ja vaihde valmiiksi kytkettynä (ei sammu avaimesta). Kuvia ja tekstin saksaksi löydät seuraavalta sivulta.http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=301 Varoitukset: purkaessa merkitse tarkkaan määrän säätimen paikka pumpun päällä, katso tarkkaan säätöluistin asento pumpun korkeapainemännän akselilla ja että kasatessa epäkeskotappi tulee varmasti luistissa olevaan reikään. Jos purat määränsäätimen, merkitse tarkkaan säätöakselissa olevan viisarin paikka. Muuten häiriövalo palaa väärän perusasetuksen takia. Tämän takia on viri vastuksen hyvä olla säädettävä, että sen saa pois kun virrat laittaa päälle. Muutoin alku kalibrointi järjestelmässä klikkaa ja systeemi menee häiriölle.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, peekoo ! :D
Täällä on aina tilaa (myös) asiantuntijoille, ja tietoa Sinulla tuntuu olevan. :wink:
peekoo
Viestit: 6
Liittynyt: 09.12.2006 20:30

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Kiitosta vaan: Vähän kokeiluhenkeä ja paljon saksalaisia artikkeleita aiheesta luettuna ja käytännössä itse kokeiltuna. Varsin simppeli ja toimiva tuo bosch vp37 tyyppi noin yleisesti. Sama systeemi on monessa 4,5 tai 6 sylinterisessä autossa. VW, mersu, volvo, jotkut fordit, joku opel jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”