-98 Vito 2.3td Sammu kesken ajon- VIKA LÖYTY-

Make_O
Viestit: 21
Liittynyt: 03.1.2008 21:49
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Onginta öljypropun reiästä tuotti tulosta, 1 kpl keskipakosäätimen jousia ja palanen säätimen rungosta sain ongittua.. aikamoinen säkä on että jousi on noin 10mm halkaisijaltaan ja reikä noin 12mm ja magneetti nappas vielä jousen päästä kiinni siten että sen sai vedettyä propun reiästä ulos...
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tuliko nyt kaikki puuttuvat ennakonsäätimen osat talteen?
Hyvä jos tuli. Sitten ei muuta kuin ehjä säädin paikalleen, kansi kiinni ja menoksi.
Uutta ketjua suosittelen. Vanha voi olla että on ottanut iskua sen verran että siinä voi olla vaurioita. Uuden ketjun asentamiseen tarvii MB työkalun että ketjun saa liitettyä kunnolla. Ketju kannattaa vaihdattaa liikkeessä josta työkalu löytyy.

3mm kuulasta ei ole hajuakaan että mistä se on kotosin :roll:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

3mm kuula... en tiedä Viton alipainepumpun rakennetta mutta onko siellä kaikki hilut ehjänä ja paikallaan?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

vito500tkm kirjoitti: Ainoa ero on alipainepumppua pyörittävä osa.
200D säätimessä on "vuoristorata" malli, vitossa lovi malli.
Sen osan pystyy siis vaihtamaan vitosta 200D säätimeen.´
Alipainepumppua ei tarvitse vaihtaa.
Äkkiä kattoen näyttäs että tässä taphauksessa tuota ketjupyörää ei voi ennää käyttää ko oli aika sileänä hamphaat.
No Merc at the moment
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Niinhän se näyttäisi tässä tapauksessa olevan. Eli jos käyttää 200D ennakonsäädintä niin alipainepumppukin tulee vaihtaa (kun hampaat on sileänä)

200D ketjupyörästä saa vuoristoradan erikseen irti, mutta viton ketjupyörästä ei.

Onko pumppu mennyt jumiin kun hampaat on sileänä? Pyöriikö pumppu?
Vai ilmeisesti ennakonsäädin/ketjupyörä on hajotessaan juminut paikalleen ja hampaat sen takia häipyneet?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ainakin ysinelkussa kakssatasessa on vuoristorata ja ketjupyörä samaa rautaa...
Make_O
Viestit: 21
Liittynyt: 03.1.2008 21:49
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

vito500tkm kirjoitti:Niinhän se näyttäisi tässä tapauksessa olevan. Eli jos käyttää 200D ennakonsäädintä niin alipainepumppukin tulee vaihtaa (kun hampaat on sileänä)

200D ketjupyörästä saa vuoristoradan erikseen irti, mutta viton ketjupyörästä ei.

Onko pumppu mennyt jumiin kun hampaat on sileänä? Pyöriikö pumppu?
Vai ilmeisesti ennakonsäädin/ketjupyörä on hajotessaan juminut paikalleen ja hampaat sen takia häipyneet?
Joo, ei voi käyttää tota pyörää ku hampaat on sileenä, epäilen kans että on menny jumiin ku irronneet palaset on menny jonnekki väliin.Ruiskupumppu on kunnossa.

Jos löytäis vaikka tollasen rattaan irrotettavalla vuoristoradalla niin saan siihen kyllä koneistettua adapterin millä saan alipainepumpun pyörimään..

Eli jos jollain henkilöllä on joutilaana joko...
A. Viton ennakonsäädin ja ketjupyörä..tai
B. 200d ketjupyörä/säädin mallia irrotettava vuoristorata..tai
C. 200d ketjupyörä/säädin kiinteällä vuoristoradalla sekä siihen kuuluva alipainepumppu..

Niin tarjotkaa, nyt olis tarvetta jollekin noista...
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Halvin varmaan on kun etsit 200D säätimen ja alipainepumpun. Joltain yksityiseltä. Purkaamoiden hinnat on pilvissä. Yksityiseltä voi löytää kokonaisen koneen hyvällä tuurilla eikä tarvii maksaa välttämättä mahottomia :ope: .
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mulla taitas olla sekä irrotettavalla ketjupyörällä varustettu "vuoristorata" että alipainepumppu. :roll:
Osat on 300 turbodieselistä, samaa tavaraahan se...
Make_O
Viestit: 21
Liittynyt: 03.1.2008 21:49
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Tuossa huomasin että turbossa on myös reilusti valjää niin semmosen kans sitten tarttis, eli ostetaan myös kyseiseen kikottimeen käypänen hyväkuntoinen turbo.. ei haittaa vaikka olis pikkasen isompikin... :roll:
Make_O
Viestit: 21
Liittynyt: 03.1.2008 21:49
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Oon just kasaamassa jakopäätä niin muistaako joku paljonko on ruiskupumpun rattaan kiristysmomentti?
Make_O
Viestit: 21
Liittynyt: 03.1.2008 21:49
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Löyty tommonen ohje ku pikkasen kuukletteli... on kylläkin om602 specsejä mutta kait noikin toimii..? :roll:

http://www.pauldrayton.com/uploadfiles/ ... 1-8014.pdf
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”