Mein himmel! OM617 ja kauhea savutus!

Avatar
elekku
Viestit: 147
Liittynyt: 10.10.2006 21:46

Viesti Kirjoittaja elekku »

Et sitte kehannu oven ettee ajjaa ku kerranki näytti olevan parkkipaikkoja ?:shock: :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

elekku kirjoitti:Et sitte kehannu oven ettee ajjaa ku kerranki näytti olevan parkkipaikkoja ?:shock: :D
Hyötyliikuntaa :wink:

Tyypillistä Tarviketorille, menin tuonn klo 16:35, ja sain jonottaa parikymmentä minuuttia ennenkuin pääsin palveltavaksi. Tuolla on aina palio sakkia ennen sulkemisaikaa. Ja sitä tyypillistä kyyläystä asiakkaiden kesken että kenen vuoro on milloinkin, sekä joku sälli joka aina koittaa etuilla :evil: Jononumerot tuonne pitäisi olla :idea:

Tuolla tulee kuitenkin käytyä kun on kohtuulliset hinnat ja hyvä valikoima, niin ja palvelu on erittäin hyvää sitten kun sitä pääsee nauttimaan :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

jovihava kirjoitti:Selvää lämpötiladependenssiähän tuossa röyhytyksessä on, kylymänä kun poksauttaa tulille niin ei savuta pätkääkään, savutus alakaa sitten koneen lämmetessä lisääntyä, kunnes kansilämpötilan ollessa 95 astetta laitos käryttää sinistä kuin turkkilainen taksi :shock:

Eli voihan se tosiaan olla että tuo öliy mennee lämpösenä nii liruks että mahtuu jopa sylinteriseinän molekyylirakenteesta läpi :p

Termarin ajattelin tuossa varuilta vaihtaa kun vähän tunnostaa että liian kuumana käypi tuo laitos, 87 on varattuna, vaan pitäsköhän käyä vaihtamassa vielä 80 asteiseen :?
Ainakin W123 kopassa on 80 asteinen termostaatti ainoa mitä veholta saa.Ainakin ihtellä loppu lämpöongelmat kun laitoin alkuperäisen termostaatin.Oli mulla motorad merkkinen tarvike termarikin jossa luki 80 astetta mutta koneenlämmöt oli silti jossain 95 asteen korvilla.Piirun yli 80 on oikea lämpö 617 moottorissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jari_w123 kirjoitti:Ainakin W123 kopassa on 80 asteinen termostaatti ainoa mitä veholta saa.Ainakin ihtellä loppu lämpöongelmat kun laitoin alkuperäisen termostaatin.Oli mulla motorad merkkinen tarvike termarikin jossa luki 80 astetta mutta koneenlämmöt oli silti jossain 95 asteen korvilla.Piirun yli 80 on oikea lämpö 617 moottorissa.
Miksi kutsutaan sellaista ihimistä joka ei usko viisaampiaan :?: Jovihavaksi :ttu:

Vaihdoin eilen sen 80-asteisen ihan laadukkaan oloisen tarviketermostaatin tuohon paikalleen. Ensimmäinen havainto oli että termarin tiiviste joka tuli mukana ei ollut sopiva tuohon termostaattikoteloon. Nooh, onneksi vanha tiiviste oli jokseenkin ehjänä irrotettavissa, joten se vaan takasin.

Niin muuten, termarinvaihto autoon jossa aukeaa konepeitto on yleensä ihan mutkaton juttu, mutta tuo mersuvani :evil: jossa etupelti on lähinnä koristeena ja aukeava näkymä mahdollistaa jokseenkin öljyjen ja nesteiden tarkistamisen tekee hommasta lähinnä kätilön toimenkuvaan osuvaa. Oi ollappa barbapapa :!: Käytännössä edestä pitää purkaa pois yksi tukirauta, ylävesiletku, koneen ilmanottoputki ja tietysti punnertaa alavesiletku irti. Ja silti sohrata tiukassa välissä termostaatin ruuvit, hukata yksi niistä sekä ainoa 10mm pikkuhylsy jonnekin koneen apulaitteiden sekaan, etsiä sitä taskulampun ja sorminäön kanssa, menettää malttinsa ja todeta että tulee ne sieltä kun poksautan koneen pyörimään, pyöräyttää konetta niin että jostain kuuluu kilahdus :shock: äkkiä sammuttaa, ja mennä katsomaan maassa olevia ruuvia ja hylsää, jatkaa remonttia, ja ihmetellä mihinkauas on mennytkään se paperitollo jonka laittoi ilmanottoaukkoon :eec: varmistamaan ettei mikään sattumanruuvi joutuisi sinne, kaivaa koukkumeisselillä se paperitollo ykösen imukanavasta, ja sitten sorhata taas kaikki kasaan käänteisessä järjestyksessä.

Tämä kaikki huomatakseen heti testilenkillä että lämmöt nousevat taaskin 95 asteeseen, vakaasti :kele:

Gentlemen. Minulla on teoria :idea: Tuo termarikotelo on niin tuulisessa paikassa koneen etupuolella, eikä edes kunnolla kannessa kiinni, että flänktiltä tuloeva viima ja alumiinikoppa muutenkin ehtii jäähdyttää tuon termarin siinä määrin että se reguloi moottorin lämpötilan korkeammaksi. Ja siinä Vehon termarissa tämä on juonisti huomioitu siten että sen aukeamislämpötila onkin jo 65 astetta :tuumaus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...menettää malttinsa ja todeta että tulee ne sieltä kun poksautan koneen pyörimään...
REUHAHAHAHA ! Nyt ollaan oikealla asenteella liikkeellä. :lol: :lol:

Muuten:
Jovihava joka ei vielä ole vaihtanut termostaattia kaappiin kirjoitti:eipähän tuohon ole sitten kummonen homma vaihtaa kuumempi talaveks jos siltä tuntuu.
ja
Jovihava vaihdettuaan termostaatin kirjoitti:termarinvaihto autoon jossa aukeaa konepeitto on yleensä ihan mutkaton juttu, mutta tuo mersuvani :evil:
Voimia sinne remontin äärelle. :(
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Voin lohdutukseksi sanoa että etuveto 206D :ssä se vasta pieni onki,
siihen verrattuna kaapissa on tilaa niinku lentokentällä :arrow:

Kuva

Edit.
Ja termari on semmonen kapitus, et ne tarvike versiot saa nakata suoraa roskiskeen :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Lucky-Dog kirjoitti:Voin lohdutukseksi sanoa että etuveto 206D :ssä se vasta pieni onki,
siihen verrattuna kaapissa on tilaa niinku lentokentällä :arrow:

Kuva

Edit.
Ja termari on semmonen kapitus, et ne tarvike versiot saa nakata suoraa roskiskeen :lol:
mulla oli tollanen mersu kans,mutta möin sen keväällä pois :D onhan se melekonen peli,putki runko alla :idea: pakettiautoks aivan surkee laitos :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

dealer kirjoitti:Muuten:
Jovihava joka ei vielä ole vaihtanut termostaattia kaappiin kirjoitti:eipähän tuohon ole sitten kummonen homma vaihtaa kuumempi talaveks jos siltä tuntuu.
ja
Jovihava vaihdettuaan termostaatin kirjoitti:termarinvaihto autoon jossa aukeaa konepeitto on yleensä ihan mutkaton juttu, mutta tuo mersuvani :evil:
Tätä monimutkaista ja tuskallista prosessia kutsutaan Oppimiseksi :ope:
touhottaja kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Voin lohdutukseksi sanoa että etuveto 206D :ssä se vasta pieni onki,
siihen verrattuna kaapissa on tilaa niinku lentokentällä :arrow:
mulla oli tollanen mersu kans,mutta möin sen keväällä pois :D onhan se melekonen peli,putki runko alla :idea: pakettiautoks aivan surkee laitos :shock:
Tuonhan ei kuulunut olla etuveto, asensivat vaan tehtaalla tuohon takamoottoripakettimersuun korin väärinpäin :pappa:

Onneksi et Touhottaja puolella sanallakaan maininnut että sulla tuommoinen oli myynnissä, voisi pian löytyä nyt meidän pihasta :shock: Mikä kone tuommosessa on? 56hp 1.8 perkkinsin tiisseli :?:

Mitä kauemmin tuota kuvvaa kahtelee, sitä kauniimmalta tuo alakaa näyttää :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jovihava kirjoitti:
dealer kirjoitti:Muuten:
Jovihava joka ei vielä ole vaihtanut termostaattia kaappiin kirjoitti:eipähän tuohon ole sitten kummonen homma vaihtaa kuumempi talaveks jos siltä tuntuu.
ja
Jovihava vaihdettuaan termostaatin kirjoitti:termarinvaihto autoon jossa aukeaa konepeitto on yleensä ihan mutkaton juttu, mutta tuo mersuvani :evil:
Tätä monimutkaista ja tuskallista prosessia kutsutaan Oppimiseksi :ope:
touhottaja kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Voin lohdutukseksi sanoa että etuveto 206D :ssä se vasta pieni onki,
siihen verrattuna kaapissa on tilaa niinku lentokentällä :arrow:
mulla oli tollanen mersu kans,mutta möin sen keväällä pois :D onhan se melekonen peli,putki runko alla :idea: pakettiautoks aivan surkee laitos :shock:
Tuonhan ei kuulunut olla etuveto, asensivat vaan tehtaalla tuohon takamoottoripakettimersuun korin väärinpäin :pappa:

Onneksi et Touhottaja puolella sanallakaan maininnut että sulla tuommoinen oli myynnissä, voisi pian löytyä nyt meidän pihasta :shock: Mikä kone tuommosessa on? 56hp 1.8 perkkinsin tiisseli :?:

Mitä kauemmin tuota kuvvaa kahtelee, sitä kauniimmalta tuo alakaa näyttää :shock:
no enpä kehannu mainita siitä juuri mittään kun näytti niin kauniin rumalta koko ajokki :D
ittellä siinä oli ihan mersun 220 kone joka lähti vielä 20 pakkasella käyntiin ilman lämmittämistä :P
ruostetta siinä ei tainna olla kun oli koko läjä hiekkapuhallettu ja maalattu :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”