Sprinter 316CDI vm -04 käynnistysongelma

Vastaa Viestiin
Benz
Viestit: 19
Liittynyt: 15.10.2006 19:54
Paikkakunta: Oulu

Sprinter 316CDI vm -04 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Benz »

Hei arvoisat forumilaiset, apua kaivattaisiin mikä voisi olla vikana kun vm. -04 316CDI Sprinter ei tahdo käynnistyä yön seisottuaan ei sitten millään.

Kun auto on päivän ollut ajossa se lähtee normaalisti käyntiin, mutta pitemmän yleensä yön seisokin jälkeen saa autoa sahata todella pitkään käyntiin useita minuutteja ja monta käynnistysyritystä ennen kuin lähtee vaivalloisesti käyntiin, meinaa akustakin loppua puhti kesken. Sitten kun auton saa käyntiin se kyllä käy tasaisesti ja ns. normaalisti.

Olen yrittänyt etsiskellä jo forumilta aikaisempia kirjoituksia vastaavasta, mutta en ole löytänyt. Kuitenkin jostakin muualta netin syövereistä on viitattu polttoainepuolen ongelmaan ja mainittavaa on että auto on useamman kk ajan haissut "raakalle" dieselille, tosin konehuoneessa ei näin äkkiseltään katsottaessa näytä paikat olevan märkänä. Polttoainesuodatinkin on vaihdettu viikko sitten koemielessä ja pitäähän se muutenkin uusia välillä.

Kaikki vinkki mistä lähtä liikkeelle on enemmän kuin tervetullutta.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kolmesta ongelmasta saa valita :D

1 suutimen paluu vuoto
2 railpaine säädin
3 pyörintä anturi

voi olla kyllä ilma vikaakin
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Rail paineventiilin o-rengas tai itse venttiili
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Benz
Viestit: 19
Liittynyt: 15.10.2006 19:54
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Benz »

Olipa huojentavaa lukea mitä vikoja tarjositte, jotta mahdollisesti noinkin pienellä saattaisi selvitä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ei sitä p aineen hajua olis niin vika kuvaus sopi 100% ilma vuoton,
siirto putkien orinkuloista, suodatimen reunasta, korkrapaine/siirto pumppun akselista
katso sahtessa näkyykö niissä läpinäkyvissä putkissa ilmakuplia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
veeraki
Viestit: 15
Liittynyt: 14.9.2011 23:15

sama vika

Viesti Kirjoittaja veeraki »

mulla on 212d ja lähes saman vika, tosin käynnistyy heti, mutta ei jaksa käydä kuin hetken, sitte ikään kuin tukehtuu. Nyt ollu -25 aamulla niin on pitäny käynnistää 3-5 kertaa uudelleen. Ja vain pitkän seisomisen jälkeen ongelma. lauhempina aamuina pelaa normisti. :shock:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Edellä olevat (railpaine...) käsitteli Cdi malleja. x12 on myös suoraruisku mutta matalapaine versio missä ei ole siirtopumppua vaan jakajapumppu imee tankista asti.

Ilma polttoaineen seassa on vika. Itellä on takaisku tuloputkes ja pallosulku paluuputkes mutta kokemusta vasta päivä ja aika huonolta näyttää. Joku siirtopumppu pitäis kehitellä kun vain tietäis miten jakajapumppu suhtautuu tuohon.
veeraki
Viestit: 15
Liittynyt: 14.9.2011 23:15

ilmaa

Viesti Kirjoittaja veeraki »

No mistä se ilma sinne mielellään menisi? Miten se korjataan? Miksi kova pakkanen tuntuu liittyvän tähän vaivaan?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: ilmaa

Viesti Kirjoittaja et »

veeraki kirjoitti:No mistä se ilma sinne mielellään menisi? Miten se korjataan? Miksi kova pakkanen tuntuu liittyvän tähän vaivaan?
Ilmaa menee esim. letkujen välisistä o-renkaista, suodatinjalan tiivisteistä tai se suodatinjalka voi olla halki, suuttimilta lähtevistä paluuputkista. Suutinputkista ja itse jakajapumpusta en tiedä.
Kaikki letkut ja o-renkaat uusiksi on yleinen neuvo. Ilma menee pienestä reijästä mutta dieseli vaatii suuremman reijän että näkyis polttoainevuotona ulospäin. Polttoaineputkien pikaliittimet heitin pysyvästi roskiin.

Kova pakkanen vaikuttaa metalliin, muoviin ja kumiin eri lämpölaajenemiskertoimella ja syntyy reikiä mistä ilma mielellään menee ja tiputtaa dieselin takaisin tankkiin ?

Tänään kirkkaissa dieselputkissa ei ollut ilmaa kun paluupuolen hana oli kiinni, mutta ei uskalla vielä ilakoida ja onhan tuos muistamista että hana on aina oikeas asennos :D (...niinkun auto lämpenis nopeammin kun otti tukon pois egr:n alipaineletkusta...)
veeraki
Viestit: 15
Liittynyt: 14.9.2011 23:15

ok

Viesti Kirjoittaja veeraki »

hyvin selventäviä vastauksia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”