Ahtimen vaihto 212D:hen, EVRY

Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Häätyykö lamppu irrottoo jotta näkkyy? Isokkii pussi? :oops:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oisko lompsan kokonen .... jaa-a, en muista tarkkaan missä kohtaa roikkuu :(
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jo löyty, piti ottoo kaikkinäkevät sormet avuks. :arrow: Nyt alakaa vastustaminen ja sitte savustaminen. :P

Kuis se portti? Oisko imusarjassa liitäntää letkulle... :arrow:


E: Semmonen **mpsan kokonenhan se. :lol:
Viimeksi muokannut Easy Rider, 14.1.2013 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei taida olla ylimääräisiä liitäntöjä imusarjassa :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei taida olla missään koko nytkähtelevässä putkisysteemissä. :( En porroo vielä. Ettitään paineilmaliikkeestä rajaventtiiliä enste.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jahas selevis seki että tuossaki pöntössä on kaksmassanen vauhtipallo. -95 kuulemma ollu sekä ja että. Hieman yli puolenvälin voi savunappia kiertää, sitten alakaa isolla pykälällä vauhtipallo rököttämmään.* Oisko se yli monensaan vääntö sitte, vai onko 582 000 ajettuna pallo jo väsähtäny (voiko ees olla alakuperänen)? Alakaa nyt nuo rampitki tuntua rattiin ku suoralta tieltä. Jopahan se jouti nuilla ajomittarimäärillä viritelläkin. 8) 1Kohm poti ja 150 ohm res. sarjassa nyt.

Ja rupeshan se rusettiki pyörimään ku saapi ainetta, soo kuiten mikkää vappuviuhka jotta tuulella pyörii. :happy:

E:* Saattaahan se toki vieteröity kytkinlevykin piestä, tuntus muutenkin että ehkä kohta laijassaan koko kytkin. Uskosin silti että kaksmassapyörä siellä on ja se metelöi täyvellä savulla.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 15.1.2013 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mites heräilee?
Pitääkö tässä itsekin lähteä vastuskauppaan :roll: :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei se ihimettele. Elä säre autoos. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Easy Rider kirjoitti:Ei se ihimettele. Elä säre autoos. :idea:
No kattoo tuota asiaa sitten keväämmällä kun ottaa ton kiimaliiterin taas ajoon. Tuo automaatti tekee asiasta vähän erilaisen mitä sulla :roll:
Mulla pitäis olla syöttiä jo ennestäänkin omiksi tarpeiksi :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jolle kirjoitti: Tuo automaatti
Mites VE-pumpullisessa on laatikon alipaine ohjastettu, vai onko nuissa kaikki sähköpelit? Robocop-vaihteistot erikseen, eikö tuo ole sulla ihan mehulinkokytkimellä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Saisikos tuohon piiriin kytkettyä toisenkin potentiometrin, jota käänneltäs painekellolla siten että vasta täysillä ahdoilla olis potikka tapissa ja mentäs toisesta säädetyn mukaan? Minkähänlainen resistanssialue siihen sopis?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Easy Rider kirjoitti:Saisikos tuohon piiriin kytkettyä toisenkin potentiometrin, jota käänneltäs painekellolla siten että vasta täysillä ahdoilla olis potikka tapissa ja mentäs toisesta säädetyn mukaan? Minkähänlainen resistanssialue siihen sopis?
Kaikkiha on mahdollista! :happy:

Sun pitää kokeilla minkä verran on säätöä normaaliajossa, kun on hyvä, ja yleismittarilla mittaat paljo on resistanssi. Sitte säädöt sinne täysahdoille sopiviksi, ja mittaat taas potikan resistanssin.

Sitte voikin heittää ton potikan pois, kiintee vastus sopivalla resistanssilla tilalle, ja painekellolle sopiva potikka. :happy:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Easy Rider kirjoitti:
jolle kirjoitti: Tuo automaatti
Mites VE-pumpullisessa on laatikon alipaine ohjastettu, vai onko nuissa kaikki sähköpelit? Robocop-vaihteistot erikseen, eikö tuo ole sulla ihan mehulinkokytkimellä?
laatikon vaijeri ja alipaineletku tulee siihen sähköiselle kaasupolkimelle. Ihan perus 722.3 laatikko tässä on.
Eikös nuo vastuthommat voi jättää pois kun muokkais ohjelmaa. Mulla on jo pitemmän aikaa ollu hakussa x12d ohjainboksi automaatista, mielellään vielä karvan uudemmasta jotta sinne sais vakkarinkin. Sais harjotella :-P
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

sekotetaas pakkaa. Vastushan kytketään 2 johdon väliin ja näin saadaan muutettua ns. perussyöttöä?
Pysyykö lisätty syöttö samana läpi kierrosalueen?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei tuo voi montaa hetkeä mennä ehjänä jos ei piä malttia tuon volumenapin kanssa. Nappi tappiin ja vitosella maantiellä koskeekin kaasuun, niin koko auto tärähtää ja taakse jää pilvi. Taitaa olla viisain laittaa 150 ohmisen tilalle jotain muuta, täyssäädöllä nyt käyttökelvoton peli.

Mahtaa hakata mukavasti vauhtipyörän pultteja kun jouset pohjaa. Onko tuommoseen mistään adoptoitavissa tymäkämpijousista vauhtipalloa?

BTW, mitä tuon vakion luulis ja olettas kestävän vääntöä? Onko muut paikat väännöstä vaarassa jo aiemmin, tuohan ei kierrä kuin puolet oikeista moottoreista joten väännöllä pitäs yrittää liikkua.

Otas Jolle kuvatus siitä automaatin kaasupotikasta. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko täällä VAG tietäjiä? Mistäpäin ettis tuota pumpun liitintä Seat Arosassa (1,7 SDI -98 ). Häätyyhän se kokeilla siinäkin savumerkkilaitteistoa. :twisted:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mut noitten Evryjen kanssa pitää sitte kanssa käyttää autoa viisaasti, ei vedätellä vitosella pikkukierroksilla paikkoja rikki... :wink:

Suotta kait sä nyt SDI:hin evryä alat tekee, savu vaan lisääntyy, ja kulutus, tehot ei juurikaan. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vensku_ kirjoitti: Suotta kait sä nyt SDI:hin evryä alat tekee, savu vaan lisääntyy, ja kulutus, tehot ei juurikaan. :D
Juuri niin, muutaman euron voi laittaa kiinni, että voi tarvittaessa pöläyttää. :happy:

Sitäpaits tossa on 4kpl 290:n garrettia jouten...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Pitihän se itsellekin rakennella tollanen evry laatikko.
Sitä värkkäillessä tuli mieleen että pitää laittaa autoon vielä kiinni ja integroida jännitemittari vielä siihen samaan ja tutkailla minkälainen jännite tuossa johdossa liikkuu. Sitten vaan hakee sopivalla kynnysjännitteellä olevan diodin niin saa olla nappula koko ajan päällä ja vastuslaitos kerää henkiin vasta esim 2000 kierroksilla? Vai olenko aivan hakoteillä? :escape:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”