resonointia tyhjäkäynnillä, 112 cdi vito -99

Vastaa Viestiin
vaismyller
Viestit: 1
Liittynyt: 20.1.2008 20:03

resonointia tyhjäkäynnillä, 112 cdi vito -99

Viesti Kirjoittaja vaismyller »

osaakohan joku antaa vinkkiä mikä mahtaa vitoani vaivata, kun kerran huollossa eivät siitä vikaa löytäneet. eli taudinkuva on: tyhjäkäynnillä auto resonoi ja tärisee aivan holtittomasti sekä kone "röpöttää" samalla aivan kuin olisi vuoto jossain pakosarjassa (vaikka huollon mukaan siellä ei vuotoa ole). lisäksi koneesta kuuluu pientä nakutusta. kaikki nämä vaivat alkoivat ihan yht'äkkiä joten jotainhan siellä oli pakko hajota, mutta mitä??
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ei availla turhaan uusia ketjuja, kun on vanhoja ja aktiivisia jo olemassa :lol:

Mutta tästä tärinästä tyhjäkäynnillä on monet valittaneet, mutta missään en vikaa moiseen löytänyt.

Olisiko tällä aika välillä joku jo tuon korjannut, vai jatketaanko vain ajelua ja vältellään pitkiä tyhjäkäyntiaikoja.

Kaasuun vastaavuus jne on ihan normaalia ja tuo tärinähän korostuu vaihdepäällä ollessa (automaatti) ja vapaalla hieman siedettävämpi.
W124 500E
W903 316cdi
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Olenko siis kuitenkin ainut tämän kanssa?

Spekuloidaan edes jotain?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mistä sieltä se nakutus kuulluu? (suutimesta...)
mitä arvoja *:ri näytti vaivan ollessa päällä, railipaineet, ruiskutus määrät? (vikaa kun huollossa etsivät katsoivat varmaan ne)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Sen verran omasta autosta, että ei naputa ja suuttimien tiivisteet on "joku" aika sitten vaihdettu, sekä yhdestä pinta kaavittu.

Kaasuun tosiaan vastaa ihan normaalisti ja vedot on tallella.

Kun keresi hieman tuota seurata, niin tyhjäkäynti kylmänä "humppaa" viisarin verran ja lämpöisenä hieman vähemmän (jos ei osaa katsoa, niin ei huomaa kierroslukumittarista.)

Jos tänään saisi nuo koodit luettua illalla, niin josko sieltä jotain löytyisi.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pt kirjoitti:Sen verran omasta autosta, että ei naputa ja suuttimien tiivisteet on "joku" aika sitten vaihdettu, sekä yhdestä pinta kaavittu.

Kaasuun tosiaan vastaa ihan normaalisti ja vedot on tallella.

Kun keresi hieman tuota seurata, niin tyhjäkäynti kylmänä "humppaa" viisarin verran ja lämpöisenä hieman vähemmän (jos ei osaa katsoa, niin ei huomaa kierroslukumittarista.)

Jos tänään saisi nuo koodit luettua illalla, niin josko sieltä jotain löytyisi.
Hiukan sekavaksi menne kun kahta eri autoa hiukan eri oireilla samassa jutussa(todenäköisesti myös eri vialla...)

Mutta jos edellä kuvattu tyhjäkäynnillä vapaalla niin
railipaineen säädin, määränsäädin tai molemmat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Sekavaahan on, ei siintä mihinkään pääse, mutta yritetään.

Carsoft käytössä ja ainakaan CDI osasta ei anna vikakoodeja, mutta onko tämä edes oikea paikka niitä etsiä?

Suutin testi antaa:

Ease correction cylinder 1 -1,31

ja 2 4,5

ja 3 -1,31

ja 4 -1,92

Mitä ne nämä meinaa?

Ja mistä kautta pääsisi noiden laittamiesi laitteiden vikakoodeihin tai tietoihin käsiksi?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pt kirjoitti:Sekavaahan on, ei siintä mihinkään pääse, mutta yritetään.

Carsoft käytössä ja ainakaan CDI osasta ei anna vikakoodeja, mutta onko tämä edes oikea paikka niitä etsiä?

Suutin testi antaa:

Ease correction cylinder 1 -1,31

ja 2 4,5

ja 3 -1,31

ja 4 -1,92

Mitä ne nämä meinaa?

Ja mistä kautta pääsisi noiden laittamiesi laitteiden vikakoodeihin tai tietoihin käsiksi?
Carsoftista en tiedä mistä löytyvät(llultavasti jostain valkoista mistä löyttyy moottorin moottorin mittaus arvoja käydessä)

mikäs auto on kysesää?
Sama kuin ketjun alussa?

jos suutimien arvot tossa
on samalla tavalla ilmoitettuna(samoina yksiköinä) kuin *:risa
niin 2 suutimessa /sylinterissä todenäköisesti on vikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

CDI203 kirjoitti:
pt kirjoitti:Sekavaahan on, ei siintä mihinkään pääse, mutta yritetään.

Carsoft käytössä ja ainakaan CDI osasta ei anna vikakoodeja, mutta onko tämä edes oikea paikka niitä etsiä?

Suutin testi antaa:

Ease correction cylinder 1 -1,31

ja 2 4,5

ja 3 -1,31

ja 4 -1,92

Mitä ne nämä meinaa?

Ja mistä kautta pääsisi noiden laittamiesi laitteiden vikakoodeihin tai tietoihin käsiksi?
Carsoftista en tiedä mistä löytyvät(llultavasti jostain valkoista mistä löyttyy moottorin moottorin mittaus arvoja käydessä)

mikäs auto on kysesää?
Sama kuin ketjun alussa?

jos suutimien arvot tossa
on samalla tavalla ilmoitettuna(samoina yksiköinä) kuin *:risa
niin 2 suutimessa /sylinterissä todenäköisesti on vikaa
Auto 01 V220cdi, eli 112CDI henkilöautomallina.


Loppupääte tuolle arvolle taisi olla ME?

Niin, kuinhan tuota nyt lähtisi sitten purkamaan etiäpäin ja vian perään?

Ja kuinka mikäkin oireilee, kun tuo ei kuitenkaan savuttele ja kulutuskin on kuosissa, vedotkin tallella jne?

Ja mitä nuo arvot tarkoittaa sitten loppu viimenään?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eli CR1 suutimelle max korjaus 4.5(vaihtoraja)

2 suutinta/sylinteriä tutkimalla aloittaa,
lukema (jos siis sama kuin *:rin ilmoittama) tarkoitta ruiskutus määrrä millä
koitetaan saada ko sylinterin käynti ero tasattua(koitta lissä ruiskuttamalla saada sen pysymään muiden mukana/tai suutin rikki, puristus vajausta)ylipäätään tasoitta käyntiä

seuravaksi testerrilä puristus testi(oikeestaan järjestys mennee niin että se tehdään ennen sitä suutimien korjaus arvo testiä)

testerillä sylinteri kohtaiset kierros luvut testi(sylinterien käynti ero testi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

CDI203 kirjoitti:Eli CR1 suutimelle max korjaus 4.5(vaihtoraja)

2 suutinta/sylinteriä tutkimalla aloittaa,
lukema (jos siis sama kuin *:rin ilmoittama) tarkoitta ruiskutus määrrä millä
koitetaan saada ko sylinterin käynti ero tasattua(koitta lissä ruiskuttamalla saada sen pysymään muiden mukana/tai suutin rikki, puristus vajausta)ylipäätään tasoitta käyntiä

seuravaksi testerrilä puristus testi(oikeestaan järjestys mennee niin että se tehdään ennen sitä suutimien korjaus arvo testiä)

testerillä sylinteri kohtaiset kierros luvut testi(sylinterien käynti ero testi)
Taitaa Carsoft loppua tässä kohden? Siis testit.

Yhtä staria tuossa jo kyselin ja tuon ohjelman käyttö onnistunee tässä jonain iltana, joten josko sieltä saisi hieman lisää arvoja/testejä, niin josko homma etenisi.

Eipä sillä, ei tuo yhden suuttimen korjaus ihan ihmeitä maksa, kunhan vain ruuvaisi sen irti.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pt kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Eli CR1 suutimelle max korjaus 4.5(vaihtoraja)

2 suutinta/sylinteriä tutkimalla aloittaa,
lukema (jos siis sama kuin *:rin ilmoittama) tarkoitta ruiskutus määrrä millä
koitetaan saada ko sylinterin käynti ero tasattua(koitta lissä ruiskuttamalla saada sen pysymään muiden mukana/tai suutin rikki, puristus vajausta)ylipäätään tasoitta käyntiä

seuravaksi testerrilä puristus testi(oikeestaan järjestys mennee niin että se tehdään ennen sitä suutimien korjaus arvo testiä)

testerillä sylinteri kohtaiset kierros luvut testi(sylinterien käynti ero testi)
Taitaa Carsoft loppua tässä kohden? Siis testit.

Yhtä staria tuossa jo kyselin ja tuon ohjelman käyttö onnistunee tässä jonain iltana, joten josko sieltä saisi hieman lisää arvoja/testejä, niin josko homma etenisi.

Eipä sillä, ei tuo yhden suuttimen korjaus ihan ihmeitä maksa, kunhan vain ruuvaisi sen irti.
Tohon carsoftia koskevaan osaan en osaa mitään sanoa
ehkä joku joka sitä käyttä, (onhan täällä tiettävästi niitä jotka ovat sitä mieltä että sillä pärjää perus jutuissa ja nämä ovat niin perus juttuja kun olla voi jos yhtääm mitään vikakoodien luvun lisäksi)

suutimen kun ottaa pois niin kannatta muistaa varata asenusta varten valmiiksi uusi tiiviste+pultti+rasvaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”