Sprintteri ei käynnisty

Vastaa Viestiin
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Sprintteri ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Tervehdys kaikille.

Tuli investoitua sprintteri 313cdi -00 ajettu reilut 330tkm. ja heti tuli aikaa suuri ongelma sen kanssa. se ei lähde käyntiin. :(

Tarina siitä kuinka kaikki tapahtui:

Olin ostoa seuraavana aamuna lähdössä töihin sillä.
ajastin webaston lämmittämään puolta tuntia ennen lähtöä. noin puolen tunnin päästä kävin vielä hetkeksi laittamassa sen käyntiin, auto lähti käyntiin ilman mitään ongelmia. kävin vielä sisällä ja yritin lähteä...
Yöllä oli satanut lunta enkä laiskuuttani jaksanut niitä ruveta työntelemään. peruutin, mutta eihän se sieltä pihasta pois tullut, otin pari kertaa rauhallisesti eteen ja taakse ja yhtäkkiä mersu sammui :cry: Yritin saada sitä käyntiin tuloksetta. enkä ole saanu sitä herätettyä eloon.

Taustoista sen verran tiedän edellisen omistajan eikä se ole kiukutellut kertaakaan hänellä ollessa (2vuotta).

Vajaa vuosi sitten laitettu suuttimet ja muutenkin huollettu suht säännölisesti...

Vikakoodeja ei ollut ainakaan boschin testerin mukaan...

Täällä tuntuu olevan tietoa laidasta laitaan niin ajattelin josko joku voisi auttaa mistä kannattaisi aloittaa tutkiminen? VEHOLLE EN SITÄ VIE!

Vastausta odotellessa ja ostosta kirotessa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lienee manualli?
startii pyörittä?
katsottiinko testerillä railpaineet jos niin mitä näytti?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Jep on manuaali ja pyörittää niin pirusti... paineita ei katsottu. suuttimet ei vissiin aukee jos paine ei oo riittävä? vai oonko ihan hakoteillä :?: Ihmetyttää vaan tuo tilanne miten sammui ja se ettei se varotellut mitenkään.....
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

rintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Olisiko hukkunut koneen pyörintä tieto.

Terveisin Jamppa
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Eikös pyörintä anturin pitäisi jättää jotain vikamuistiin? tai sitten ei.... Mistähän löydän sen tuon mallisesta autosta.... :?: ja onko helppo mitata onko se ehjä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköinen vikapaikka olisi railpaineensäätimen tiiviste.
Siis railputken takapäässä parilla ruuvilla oleva säädin, sen karalla on pieni o-rengas ja tukena nylonprikka.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Batonki kirjoitti:Jep on manuaali ja pyörittää niin pirusti... paineita ei katsottu. suuttimet ei vissiin aukee jos paine ei oo riittävä? vai oonko ihan hakoteillä :?: Ihmetyttää vaan tuo tilanne miten sammui ja se ettei se varotellut mitenkään.....
Painnet kun tipahtta niin ei varoittele mitään
toden näköinen syy on tosiaan, paineen säädin tai suutin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Täytyy tutkia tuo paineensäädin, kun tosiaan nuo suuttimet on siihen laitettu jokunen aika sitten.... Meneekö yleensä se säädin vai vuotaako vaan se o-rengas....? se säädin siis löytyy sieltä läheltä tulipeltiä....? autoja on tullut rassattua mutta tämä on ensimmäinen cdi koneinen tuote.... onneksi on näitä foorumeja ja siellä auttajia.... :D kiitos jo etukäteen....
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

asutko missä niin tulisin lukasemaan koodeja jos asut lähellä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

O-rengas yleensä aiheuttaa sammimisen yhtäkkiä (jos vika siellä seudulla) ja paineensäädin oikkuillessaan tekee tyhjäkäynnin heittelehtiväksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Batonki kirjoitti:Täytyy tutkia tuo paineensäädin, kun tosiaan nuo suuttimet on siihen laitettu jokunen aika sitten.... Meneekö yleensä se säädin vai vuotaako vaan se o-rengas....? se säädin siis löytyy sieltä läheltä tulipeltiä....? autoja on tullut rassattua mutta tämä on ensimmäinen cdi koneinen tuote.... onneksi on näitä foorumeja ja siellä auttajia.... :D kiitos jo etukäteen....
Joo siinä se on, putkessa mistä lähtee putket suutimille
(jos on suutin remonti justiinsa tehty kannattaa katella ne suutimien johdot)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Vihdoin ja viimein kerkesin paneutua rintterin sielun elämään... Vaihdoin paineensäätimen tiivisteet, ei vaikutusta ei lähde käyntiin...
Hetken kerkesin ihmetellä sitä ja tulin siihen tulokseen että suodattimen mihinkään putkeen ei tule missään vaiheessa naftaa... millainen siistopumppu noissa on ja missä se sijaitsee? miten olisi fiksuin tarkistaa sen toiminta kotikonstein....?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siirto pumppu(imupumppu) on siinä suurpaine pumppun vieressä

helpo tapa testata on laitta sähkö pumuppu ennen suodatintinta
imemään vaikka kannusta ainetta,
jokos siitä on suutimien pallu vuoto, railipaineen säädin tarkistettu?
Asennon tunistimet myös tarkistus listalle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

No niin, sprintteri on herännyt henkiin... :D laitoin ennen suodatinta tavallisen käsikäyttöisen pumpun ja pumppasin sillä niin kauan että se oli ihan kova ja starttasin , ja niin se lähti.... nyt sillä on ajeltu ihan normaalisti jonkun verran.... olisiko se vetänyt ilmaa niin paljon ettei tuo mokoma lähtenyt..... :?: Kiitokset kaikille vastaajille :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Batonki kirjoitti:No niin, sprintteri on herännyt henkiin... :D laitoin ennen suodatinta tavallisen käsikäyttöisen pumpun ja pumppasin sillä niin kauan että se oli ihan kova ja starttasin , ja niin se lähti.... nyt sillä on ajeltu ihan normaalisti jonkun verran.... olisiko se vetänyt ilmaa niin paljon ettei tuo mokoma lähtenyt..... :?: Kiitokset kaikille vastaajille :D
jossain ilmavuoto, siirto pumppu kulunut, ilmalukko tankissa"ei korvaus ilmaa tarpeeksi"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Batonki
Viestit: 10
Liittynyt: 31.1.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja Batonki »

Itse mietin tuota siirtopumppua josko olis kulunut, onko miten yleistä näissä cdi koneissa...? tankissa ei ainakaan isoa ilmalukkoa ole kun korkkia raottelin.... eikä ilmaa ainakaan kulje niissä läpinäkyvissä putkissa siinä siirtopumpun luona kun auto käy....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”