Mitä eroa starteissa?

Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Mitä eroa starteissa?

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Siis eroaako OM603 ja OM602 2.9 startit kovin toisistaan?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oisko toinen kenttäkäämitty ja toinen kestomagneettistartti? Tehoeroa? Luulis tuon sopivan ja toimivan silti. 2,6 M103 ja 3,2 104 ero oli just nuin, mutta kyllä se vanahempi passas, eikä ollu ongelmaa käyntiinlähössä. 2,9 startti näyttäs niin solakalta, että vois olla kestomagnetoitu.

Huom, olettamusta joka ei perustu mihinkään. Kokeile ja ota selevää. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Asiana ei tietty iso kokeilla, kun tuo purku 300TD on jo valmiiksi irti maasta. Omassa rintterissä kun on alkanu esiintymään startissa selvää väsymistä. Ja kun lisämaa ei pelastanu, taitaa syyllinen olla itse startti.

Motonetti erittelee noin:

124D:

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-2592

Sprinter/Väykky:

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-2585

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-2585


Eli tarjoavat samaa starttia Sprintteriin ja Väykyyn aikaan ennen CDI:tä. Vois siis hyvinkin olla Iisin olettamus kohdallaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, 124:sen startti on lihavampi. Mutta tehoeroa ei kyllä huomaa jos sitä onkaan ja käy heittämällä paikalleen.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

AM kirjoitti:Joo, 124:sen startti on lihavampi. Mutta tehoeroa ei kyllä huomaa jos sitä onkaan ja käy heittämällä paikalleen.
Kiitoksia! Sitähän minäkin kun lohko o kuitenki "sama".

Mulla tuo oman auton korjaukset tehdään sillon kun on ihan pakko, siis kun ei enää toimi. Eli oletettavasti starttia vaihdellaan tänä talvena sillon ku on kolkytä pakkasta ja tuulee sata metrii sekunnissa...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

aaltojarvi kirjoitti:
AM kirjoitti:Joo, 124:sen startti on lihavampi. Mutta tehoeroa ei kyllä huomaa jos sitä onkaan ja käy heittämällä paikalleen.
Kiitoksia! Sitähän minäkin kun lohko o kuitenki "sama".

Mulla tuo oman auton korjaukset tehdään sillon kun on ihan pakko, siis kun ei enää toimi. Eli oletettavasti starttia vaihdellaan tänä talvena sillon ku on kolkytä pakkasta ja tuulee sata metrii sekunnissa...
Näin se minäki aina teen :oops:

Eieln en laiskuuttani viittiny laittaa "rättiä" tuuli ja sivulaseja peittämään, just äsken sitte laitoin sisätila lämppärin puhaltamaan laseja auki jotta saan ensyöks sen rätin laseille ettei tarvii niitä alkaa naarmuttamaan rapaamalla,
Ulkona ku on pakkasta ni en sitte viitti alkaa vaihtamaan kallistuksenvakaajan kumeja...koliskoon perkuleet, pitäis muutenki mersulle tehä kaikennäkösitä ja kokoista huoltoa jotta sen viittii leimalle viedä, mutta niinko aiemminki ne tehään pimeällä, kauhiassa pakkasessa tai vesisateella ja ihan viimetipassa :oops:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Yhtenä kriteerinä auton valinnalle on syynäys lämpösillä säillä, korjailu on huomattavasti mukavampaa. :ope:
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sampo N. kirjoitti:Yhtenä kriteerinä auton valinnalle on syynäys lämpösillä säillä, korjailu on huomattavasti mukavampaa. :ope:
Se mitään merkitse vaikka kulkinetta saunassa ihailis.....jos leima-aika sattuu talvelle..niinko mulla on suurinpiirtein kaikissa ollu, se taas johtuu siittä että just se haluamani kulkinen on aina ollu talvella leimattavana, vuosien svarrella vaan 2 ollu kesänalussa leimattavia, muuuutta kyllä minä vielä joskus löydän sellasen mersun...tai muun kulkineen jota voin kesällä huoltaa ja vasta sitte viedä leimalle.

Mulako on pyrkimys kulkineeseen aina kerta näytöllä se vuoden ajolupa...köyhä ku oon.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Heh, syynäyksellä tarkoitinkin juuri inspektoorin tekemää tarkistusta. Listan kun saa on korjailuja mukava tehdä auringon porottaessa.

En ole tosiaan kovin mielelläni sortunut vehkeisiin, joita pitäisi käydä esittelemässä sydäntalvella. Tässä nykyisessä mennään vähän riskirajoilla, huhtikuun alussa pitää näyttä. No, onhan se jo lämmin kuukausi. :lol:

Autoja on maailma täysi.
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oikeen rähmäsessä loskakelissä räppäilee ennen syyniä, niin ei inssi viivy auton alla kauaa kolajamassa, eikä se nääkkän mitää sielä. :lol: :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”