Vito Käynnistysonkelma
Vito Käynnistysonkelma
Terve!
Uusin hankintani Vito 110D -96 mallia bussi.
Kiusanteko alkoi heti..
Välillä käynnistyy niinkuin kuuluukin, välillä taas täytyy autoa startatessa nytkäistä pikkuisen, siis vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä.
Sen jälkeen lähtee käyntiin, yleensä on ihan normaalikäyntinen, joskus taas tyhjäkäynti on ok, mutta kun antaa lapikasta, kierrokset nousee vaivoin.
Tämän jälkeen kun käynnistää, on käynti normaalia ja kierrokset nousee normaalisti.
Jos auto lähtee ilman nytkäytystä käyntiin, on käynti normaalia.
Silloin kun auto ei tulille lähde, startti kuitenkin pyörii normaalisti.
Mikä avuksi?
Tässä yksilössä asennettuna joku ikivanha varashälytin, en tiedä onko ajonestoa ja voiko tuollatavalla vaikuttaa..
Varashälytin ei ole toiminnassa.
Onko kokemuksia?
Itsellä ajatukset solmussa, antakaas uusia näkökulmia ongelmaan..
KIITOS! =)
Uusin hankintani Vito 110D -96 mallia bussi.
Kiusanteko alkoi heti..
Välillä käynnistyy niinkuin kuuluukin, välillä taas täytyy autoa startatessa nytkäistä pikkuisen, siis vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä.
Sen jälkeen lähtee käyntiin, yleensä on ihan normaalikäyntinen, joskus taas tyhjäkäynti on ok, mutta kun antaa lapikasta, kierrokset nousee vaivoin.
Tämän jälkeen kun käynnistää, on käynti normaalia ja kierrokset nousee normaalisti.
Jos auto lähtee ilman nytkäytystä käyntiin, on käynti normaalia.
Silloin kun auto ei tulille lähde, startti kuitenkin pyörii normaalisti.
Mikä avuksi?
Tässä yksilössä asennettuna joku ikivanha varashälytin, en tiedä onko ajonestoa ja voiko tuollatavalla vaikuttaa..
Varashälytin ei ole toiminnassa.
Onko kokemuksia?
Itsellä ajatukset solmussa, antakaas uusia näkökulmia ongelmaan..
KIITOS! =)
Yksi vika eliminoitu, eli varashäly irti.
Sama ongelma jatkuu..
Pumppuvika?
Ei ainakaan ulospäin näkyvää vuotoa pumpusta, suuttimista, putkista eikä letkuista.. Niin, eikä suodattimesta..
Suodatintukos?
Polttoaine pääsee lirumaan takaisin tankkiin?
Täytynee jatkaa suodattimen vaihdolla, kun sellainen tossa hyllyllä on.
Ja sitten tutkia tuleeko suuttimille löpöä, kun vika päällänsä.
Oliko se niinpäin, että kun sammutuskellolle tulee alipainetta, auto ei käynnisty?
Kiitokset runsaslukuiselle ajatustenvaihtomeseilijöille, jatkan taas yksipuolista päiväkirjan pitoa kun jotain uutta ja outoa ilmenee..
Sama ongelma jatkuu..
Pumppuvika?
Ei ainakaan ulospäin näkyvää vuotoa pumpusta, suuttimista, putkista eikä letkuista.. Niin, eikä suodattimesta..
Suodatintukos?
Polttoaine pääsee lirumaan takaisin tankkiin?
Täytynee jatkaa suodattimen vaihdolla, kun sellainen tossa hyllyllä on.
Ja sitten tutkia tuleeko suuttimille löpöä, kun vika päällänsä.
Oliko se niinpäin, että kun sammutuskellolle tulee alipainetta, auto ei käynnisty?
Kiitokset runsaslukuiselle ajatustenvaihtomeseilijöille, jatkan taas yksipuolista päiväkirjan pitoa kun jotain uutta ja outoa ilmenee..
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Alipaine vetää sammutinvivun stop asentoon. Ajoneston solenoidi pitäisi löytyä pumpun kyljestä, siitä mistä menee dieseli sisään. Tietokone sen jotenkin avaa juteltuaan ensin avaimen kanssa. Tarkista että se stopvipu on ja pysyy oikeassa asennossa kun startataan.
"Välillä käynnistyy niinkuin kuuluukin, välillä taas täytyy autoa startatessa nytkäistä pikkuisen, siis vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä."
Tuo kuulostaa aika oudolta jos nyt ymmärrän ollenkaan ?
"Välillä käynnistyy niinkuin kuuluukin, välillä taas täytyy autoa startatessa nytkäistä pikkuisen, siis vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä."
Tuo kuulostaa aika oudolta jos nyt ymmärrän ollenkaan ?
Hmm... voisko se ajoneston solenoidin jumia? sittenkun autoa pikkuisen liikauttaa se avautuu... saatko jonkun starttaamaan ja meet itte kopauttamaan sitä solenoidia?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tosta avaimesta ei ainakaan mitään sirua löydy, on semmonen vanhanaikainen avain..
Eli ei varmaan mitään ajoneston mokkulaakaan pitäis löytyy pumpun kyljestä?
Tota ongelmaa on hiukan hankala selittää, mut koitetaas..
Eli kun autoa käynnistää, se ei lähde käymään. Startti pyörii kuitenkin.
-> vaihde päälle ja kytkin ylhäällä startataan autoa hiukan, niin että se nytkäiseen pikkusen. Sen jälkeen lähtee käymään.
Nyt kun on saatu auto käymään, se yleensä käy "normaalisti", lue hyvin.
Joskus taasen käy huonosti, tukkoisesti, ei ota kierroksia. Pääsee liikkeelle, mutta ei käy tyhjäkäyntiä..
Koitanpa kattoo sen sammutinvipun liikehdintää..
Kiitos!
Eli ei varmaan mitään ajoneston mokkulaakaan pitäis löytyy pumpun kyljestä?
Tota ongelmaa on hiukan hankala selittää, mut koitetaas..
Eli kun autoa käynnistää, se ei lähde käymään. Startti pyörii kuitenkin.
-> vaihde päälle ja kytkin ylhäällä startataan autoa hiukan, niin että se nytkäiseen pikkusen. Sen jälkeen lähtee käymään.
Nyt kun on saatu auto käymään, se yleensä käy "normaalisti", lue hyvin.
Joskus taasen käy huonosti, tukkoisesti, ei ota kierroksia. Pääsee liikkeelle, mutta ei käy tyhjäkäyntiä..
Koitanpa kattoo sen sammutinvipun liikehdintää..
Kiitos!
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Tuo tarkoittaa siis että startti ja moottori pyörivät molemmat, mutta ei vain käynnisty, vai pyöriikö startti tyhjää ja kun vauhtipyörään saadaan pieni liike niin startti saa kiinni vauhtipyörän hampaista ?Hapatsu kirjoitti:Eli kun autoa käynnistää, se ei lähde käymään. Startti pyörii kuitenkin.
Eihän se moottorin eteenpäin nytkäytys muutoin voi mitenkään vaikuttaa asiaan kun pyöriihän se moottori eteenpäin kun startataan ???

Avain ei siis ole linkkumallia ? Jotenkin kuvittelin että ihan kaikissa vitoissa olisi ajonesto vakiona. No se selviää kun kurkkaa onko siellä se solenoidi vai ei, eli meneekö pumpun kylkeen sähköjohto. Tosin:
"Luin manuaalia (saksankielinen), sieltä paljastu että ajoneston merkkinä hehkun merkkivalo palaa. Tosissaan auto hehkuttaa normaalit n. 6 sek ja katkaisee hehkuilta virrat, mutta valo ei sammu, hehkutuksen jälkeen valo hieman muuttaa kirkkautta mutta palaa kokonaan. "
Pumpun sammuttimen alipaineletku kannattaa irroittaa kokeilujen ajaksi niin ainakaan se ei sotke asiaa, eli jos ajatellaan että alipaine jotenkin pääsisi vuotamaan käynnistysasennossa sammuttimen kellolle. Auto sitten pitää sammuttaa stop vivusta, eli ei paniikkia kun se ei sammu avaimesta.
Se avaimen siru on tällainen: http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 8Large.jpg
Juu, eipä ole siru-mallinen avain.
Tää on nyt toinen Vito mikä mulla on, eikä kummassakaan ole sirua.
Startatessa startti pyörittää siis moottoria, muttei käynnisty.
Nyt kyllä vikakin löytyi..
Otin letkun irti alipainekellolta, siis siitä mikä hoitelee sammutusta.
Nyt käynnistyy niinkuin kuuluukin ja sammutus toimii jalka jarrulla ja vaihde silmässä-periaatteella.
Tiedän kyllä kummonen se sammutusvipu on, mutta tässä ei näytä sitä olevan ollenkaan.
Nyt kun se letku on irti, alkoi keskuslukkokin toimimaan =)
Mikäs tota alipainetta oikein ohjaa tonne pumpulle?
Onkohan virtalukossa jotain häikkää..
Tää on nyt toinen Vito mikä mulla on, eikä kummassakaan ole sirua.
Startatessa startti pyörittää siis moottoria, muttei käynnisty.
Nyt kyllä vikakin löytyi..
Otin letkun irti alipainekellolta, siis siitä mikä hoitelee sammutusta.
Nyt käynnistyy niinkuin kuuluukin ja sammutus toimii jalka jarrulla ja vaihde silmässä-periaatteella.
Tiedän kyllä kummonen se sammutusvipu on, mutta tässä ei näytä sitä olevan ollenkaan.
Nyt kun se letku on irti, alkoi keskuslukkokin toimimaan =)
Mikäs tota alipainetta oikein ohjaa tonne pumpulle?
Onkohan virtalukossa jotain häikkää..
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja