Missä vika?

Vastaa Viestiin
Vitotar
Viestit: 1
Liittynyt: 09.6.2006 14:23

Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Vitotar »

Vito cdi 112 -99 ajettu 166.000 tuhatta.
Oli korjaamolla ja vaihtoivat sylinterikannen ilman lupaani siihen"asia menossa kuluttaja asiamiehelle",väittivät että viton kansi on kertakäyttöinen"ei vehon huolto",,vanhaa kantta ei koskaan viety tarkistettavaksi vaikka korjaamo väitti niin,auton korjaus kesti 2 kk ja autoa tiedustelin aina uusi selitys miksi en saa sitä .Auto ennen korjaamolle vietyä ei kuluttanu öljyä eikä vesiä ole menny öljyjen sekaan,ainut oli pakokaasunhaju,kulutus noin 7 litraa satasella.


Autossa oli vikana se että pakokaasun haju tuli sisään tyhjäkäynillä eli pohjatiivisteet menny jotka piti vaihtaa"veholla purkaus,työ ja kasaus 220 € + 4x8€ tiivisteet.

en ole ajannu autolla ,koska minusta se ei ole kunnossa,pakokaasu päästöt nousi huomattavasti,diesselin kulutus nousi litran,auton kytkin alkoi luistamaan ja kaikki nämä viat kun sain auton takasin.
Nyt viisaat auton asiantuntijat missä on vika säädöissä? ja miksi kytkin alkoi lusitamaan tuon kansiremontin jälkeen?Makoin koko lystistä 2500 € ja nyt veholta hinta arvio että ne katsoo säädöt sekä nokka akselin + kytkimen niin hinta taas noin 2000 € varaosineen.
Mitä säätöjä tehdään kansiremontin jälkeen autolle?
Tiedoista erittäin kiitollinen
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kansiremontin jälkeen ei tarvitse tehdä mitään säätöjä.

Kertomaasi on vaikea ottaa kantaa ... suuttimentiivisteiden vaihdossa yleisin virhe lienee se ettei suuttimen kiinnitysruuvin reikää puhdisteta kunnolla jolloin kiristettäessä reiän pohja puhkeaa ja reiästä alkaa vuotaa pakkasnestettä.

Kytkimen luistaminen kuulostaa tosi oudolta.

Onko tehot tallella ?

Miten pakokaasupäästöt, onko niitä mitattu vai savuaako silmämääräisesti katsoen enemmän ?
wiimax.fi
Vitto
Viestit: 105
Liittynyt: 26.1.2006 20:43

Viesti Kirjoittaja Vitto »

Missä vika?

No vika on siinä, että oot vieny auton paskaan paikkaan huoltoon!

Suutin homma on menny v*tuiks ja suutin tai suuttimen kiinnike pultti katkastu kanteen / pultinreiän pohja halki -> kansi irti että kannen voi korjata tai vaihtaa. Tässä syy kannen vaihtoon.

Kytkimen luistaminen johtuu siittä, että Vitolla on välillä revitetty korjaamo firman omaa ajoa niin paljon kun on kehdattu, onko huollon aikana tullu paljon kilometrejä?

Ehdottomasta postia kuluttajavalituslautakuntaan ja rahoja takaisin!!
..kaikkee paskaa sitä tuuleekin kirjoiteltua..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”