SPRINTTER 312D (-99) KYLMÄKÄYNNISTYS BROPLEEMA??

Vastaa Viestiin
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

SPRINTTER 312D (-99) KYLMÄKÄYNNISTYS BROPLEEMA??

Viesti Kirjoittaja kmar »

Rupes tossa Sprintterissä näin talven kynnyksellä olemaan kylmäkäynnistys erilainen kuin aikaisempina talvina eli saa sahata käyntiin kauemmin.Vika on arvatenkin hehku puolella kun löpö puoli on äskettäin huollettu ym.
Ennen kun alan työstämään niin muutama vinkki olis ok.Missä siaitsee Hehkurele? Entäs tän releen sulake? Oliko kikkaa sen vikan pytyn hehkun vaihtoon (on siellä melkein näkymättömissä) ja näiden edellämainittujen kunnon mittaaminen,miten onnistuu.Ja vielä,mimmonen Hylsy on ok hehkujen vaihtoon (pitkäpä olla pitää mutta tarviiko jotain niveltä tms. ja onko normi mm Hylsy?)
Selviäishän toi tuijottelemalla mutta olis mukava lukea kokemuksia niin olis vähemmän ähellystä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hehkurele on akun vieressä koneen puolella, musta muovirasia.

208D:stä ainakin vikan hehkun vaihto oli juurikin niin että käsi vaan koko varren pituudelta konehuoneen uumeniin, kyllä se sieltä lähti. :lol:

Mun mielestä on ihan tavallinen mm hylsy...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Suorasuihkarikone lähtee kyllä ilman hehkujakin käymään. Ja rikkinäiset hehkutulpat ilmottelee itsestään polttamalla hehkuvaloa startin jälkeen..

Hehkutulpat saa mitattua kun ottaa hehkureleeltä sen ison liittimen irti ja mittaa yleismittarilla maata vasten yksi hehku kerralaan, liittimessä on numerointi.

Mitä remonttia polttoainepuolelle on tehty?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Syötön ajoitus kannattaa tarkistaa jos muutoin kaikki tuntuu normaalilta. Mulla oli ennakko reilusti myöhäsellä, parani kylmäkäynnistys kovasti vaikka ilman staaria laitettiin vaan kellolla paikalleen.

Edit. Se viispyttysen viiminen hehku... En muista millä sen ensin löysäsin, mut pois nitkuttelin semmosella sillai et löin M6 mutterin vökisin semmoseen hylsänkaralliseen bitsiin ja siitä sitte lenkkiavaimella. Sormenpäät ja rystyset verillä...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kmar »

Kiitoksia kaikille hyödyllisistä tiedoista.Pitääpä käydä ton kimppuun viikonlopulla(Hoh hoijjaa, Just sai painittua Väyrysen kuntoon 300tdt).Ai ilmoittelee Sprintterikin vialliset hehkut(290).luulin että oli vain Väyrysen hienous.(tai hlö mallien)

Ajoituksenkin voisi tarkistaa.

Polttoainepuolen remppa oli lähinnä Filtterin,letkujen,tiivisteiden ym vaihtoa ja siitä on jo aikaa n.puolivuotta.Tosin filtteri on tuoreempi n.2kk

Vastauksia tulikin nopeasti :D
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Polttoainepuolella vika vaikka olis remonttia tehty eli saa ilmaa jostain. Kuten Jolle kirjoitti niin pitää lähteä ilman hehkujakin ja niiden mittaus vie alle minuutin aikaa.
Itsellä sama vuosimalli ja kirkkaista pa-letkuista helppo todeta ongelma. Tällä viikolla vaihdan pumpun kansiin tiivisteet ja jos ei auta niin alkaa taas hanan kääntely paluuletkus. Onneksi joutui uusimaan startin kuukausi sitten niin pyörittää iloisesti.

Lämmönvaihtimen voi ottaa pois vitoshehkun tieltä mutta voi siihen laikata sopivan hylsinkin...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7110
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja jos alkaa viimein tuntua ettei vikaa löydy niin se on väljäksi kuluneessa pumpun nestepäässä.

Ei olisi ensimmäinen joka loppujen lopuksi ei enää startilla käynnisty mutta hinaamalla kyllä kun moottori pyörii nopeammin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ohi imeskely saanee olla jonkunlainen VT-pumpun kanssa, pikku porinat kulkeutuu pumpun päältä paluuseen. Itse pumppuhan on alempana, upotettuna keittoon. Mutta kun pumppu on tankkia korkeammalla, niin voihan ilmavuoto kai tiputtaa pinnan liian alas hiukkaakaan pitempään pysäköitynä. :? Jos näin, niin pelkät suutinten paluuletkut, niiden liittokset ja liitosten liitos suuttimeen voi olla syynäpäänä.

Mulla vaan on semmonen muistinkuvatus, ettei tuota uppopumppua saa polttoainelinjoista imetyks niin kuivaks, etteikö lähtis. Voin olla kuusessa tämän asian tiimoilta. Onko tuolla tulopuolella takaiskuventtiiliä, joka rikuneerais vuodon liksäks?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7110
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulo ja paluu on pumpun päällä joten ei se tyhjäksi sitä saa valutettua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”