
Jos ja kun jollakin on enemmän tietoa/kokemusta kyseisestä ajokista niin olisin hyvin kiitollinen jos asiaan tulis joku selko.
Kyseessä siis sprinter 313cdi vm.01 4x4 josta hirtti etuperä kiinni.
Autoon tilattiin saksasta uusi etuperä jonka yhteydessä vaihdettiin kardaanin kannatin laakeri paketti ja kaikki ristikot uusittiin (7kpl) sekä kardaanit käytettiin tasapainotuksessa.
Liikkeelle lähdettäessä auto varistaa hiukan joka loppuu kokonaan 20km/h vauhdin jälkeen, mutta kun taas vauhti nousee yli 80km/h alkaa värinä uudelleen. Värinä ei ole tasaista vaan noin sekunnin sykleissä tuntuu selvästi kuskin penkkiin melko tiheä taajuuksista värinää. eli sekunti värinää,hetken tasaista ja taas sekunti tärinää jne.... riippumatta kierroksista 80km/h vauhdin jälkeen. Kun nostaa jalan kaasulta tai laittaa vapaalle värinä lakkaa, mutta kun koskeekaan kaasu polkimeen alkaa taas väristä....?
Autossa on sprintshift vaihteisto

Etuperä rusahti liukkaalla tiellä, eturenkaat kävi lukossa mutta alkoi heti taas rullaamaan,laakeri hajos perän sisään= ruokalusikallinen öljyä etuperän sisällä

Voiko kardaani linjaus muuttua sellaisesta tai voiko jakolaatikosta sisältä hajota jotain joka aiheuttaisi sellaisen värinän/resonoinnin?
Sen verta tyyris oli etuperä että ei ihan hupia viitsis jakista uusia

Itseltä ideat lopussa jos jollakin ois jotain valottaa niin kiitos jo etukäteen
