Olis tiedossa vaihteistovikainen 300GD 4x4 G-mese. Miten on sen lootan kanssa jotta onko kuinka harvinainen tai käykö siihen joku vastaava sedanin loota (123, 124)? Miten nelivetoisuus ja alennusvaihteet on siinä toteutettu?
Paljonkohan Veho kiskoo uudesta loorasta (2000€ )? Entäs romuttamot.
vm.89 G-mesen manuaalilootasta??
Onkos vm.89 300GD Geemelissä sitte uudempi kuusipyttyinen dieselikone vai viispyttynen OM617? Kokemuksesta tiedän että on aika vaikea hommata viispyttysen jatkeeksi viisivaihteista lootaa. Jos siinä olisi uudemman mallin (W124) kone ja laatikko niin sehän ei ole mikään kummallinen temppu hommata viisivaihteista lootaa.HVM kirjoitti:Eikös tuohon passaa ihan semmonen "tavallinen" alumiinikuorinen 5v, joita myydään 400-500€? Jakoloota on erikseen.
Kyllä varmaan menee ja auto tulisi iskälle satunnaiseen käyttöön joten 4v on myös yksi vaihtoehto.Sami R kirjoitti:Miksei sinne menisi 4v askikin?
5v on toki mukavampi matka-ajossa ja varsinkin jos/kun auton toisena funktiona on toimia vara-autona näiden meidän jo hallussa olevien käyttöpelien lisäksi.
Tietysti jos tuossa on se sama kardaanipelleily kuin sedaneissa niin sekin ratkaisee laatikon valinnassa.
mun mielestä 89 on vielä vanhempaa sarjaa. Lootia varmaan löytyy kohtuudella. Myös tiettyjen pakujen loota passaa. Löytynee hintaluokassa 150-250€, mutta tietty paljon ajettuja eli ehkä jotain laakerin vaihtoa luvassa. Henkilömalleistakin saattaa passata, mutta voi olla että sisuskalut hennommin mitoitettu joten kestävyys kysymysmerkki. Nelivedon jakolota on erillinen möykky eli päälaatikon jälkeen on välikardaani. Sitä voi ehkä joutua muokkaamaan (5v loota on pidempi).