Viton automaatti luistaa pakilla

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
CC
Viestit: 3
Liittynyt: 16.11.2011 13:47
Paikkakunta: Rimito

Viton automaatti luistaa pakilla

Viesti Kirjoittaja CC »

Morjens arvoisat kohtalotoverit

Kun avaa suutansa väärässä paikassa niin sitä tulee ongelmia kuten juuri nyt.
Eli kammiodiesel vito viime vuosituhannelta zf4hp20 lootalla kiusaa.Kun laittaa pakin päälle niin tuntuu että se kytkeytyy ja tyhjäkäynnillä auto hiipii pakkia tasamaalla mutta kun edes hieman painaa kaasua niin meno loppuu ja loota luistaa.
Eteenpäin auto kulkee jonkun aikaa mutta sitten lyö vikatilaan ja lukitsee kolmosen päälle.
Eli kysymys: onko solenoidit ehjät kun kerran eteenajo toimii edes hetken ok?
kysymys 2:taitaa olla pakat aamen?
Kysymys 3:mahtuuko loota pois alakautta ilman koneen poistoa?
Kysymys 4:onko jottain myydö ehjää lootaa?

Kitos ja anteeeksi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Missä päin asustelet nii pääsisit piuhan perään

laatikkoa ei saa pois helposti pois muuta kun koko kelkka ales
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aloitaa tarkistelemalla öljyn määrä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tietokoneen nokkaan tuon tekeleen kytkeminen ei tee autuaaksi :wink:

Laatikkoa ei saa mitenkään pois muuten kuin ottamalla koko moottori/loota kehikon pois etukautta autosta, ja toisaalta ei se niin ihme temppu loppujen lopuksi ole.

Solenoidit on kohtuu ehjät jos punavalo ei syty kun sillä ajaa normaalisti eteen ja taakse käyden kaikki vaihteet läpi. Sähköisesti viallinen solenoidi sytyttää punavalon heti kytkeytyessään, eli jos pakka on vetäneenä ja auto ei kulje niin öljy puuttuu tai pakka on kaput...mutta en millään usko että kaikki on paskana yhtä aikaa.
CC
Viestit: 3
Liittynyt: 16.11.2011 13:47
Paikkakunta: Rimito

Viesti Kirjoittaja CC »

Ok, öljyä on ainakin suht tarpeeks,siis toimii eteenpäin x-aikaa(en ajanut kuin 3km).Tieto että sytytyttää vika valon ja lukitsee kolmosen pesään perustuu edellisen omistajan puheeseen.Luultavimmin vasta kun öljyt kuumenee se tapahtuu tai sitten jokin elektro komponentti kuumenee.
Kumpa tietäisi.
Siis toimii eteen ainakaan isommin luistamatta mutta pakki luistaa heti kylmänäkin.
Tuo auto on harkinnassa korjata käyttöön tai sitten purkaa,mutta ens kyllä kiinnostais avata tuo loota ja kattoa mikä vikana.
Olenko ymmärtänyt oikein että pakin pakkaa ei käytä mikään muu vaihde kuin pakki?
Ja pakin solenoidia taas käyttää myös olikohan se nyt kakkos vai nelos vaihde?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”