Nih, -98 312D manuaali Spritterissä jäi pakki päälle. Vaihdekeppi liikkuu mutkan kautta pakille, sekä ykköselle ja kakkoselle. Em. vaihteet menee myös päälle, mutta sillon toki on myös se pakki päällä. Arvelisin vaihteen siirtäjän/vaihdekepin alapään pompanneen sekasin.
Kysymys kuulukin: saako siirtäjät paikalleen purkamatta laatikkoa?
Vika tuli parkkipaikalla vähän nopeessa tilanteessa...
312D Sprinterissä pakki päällä koko ajan *toimii, kuvia*
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2656
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
312D Sprinterissä pakki päällä koko ajan *toimii, kuvia*
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 17.8.2012 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2656
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2656
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Taas toimii.
Kepin alapää:

Sokkatappi pois, kuva on asennusvaiheesta mutta asia silti selvinnee:

Laiska kun olen enkä viittiny laatikkoa tiputtaa alas, kairasin tylysti lattiaan reijän sokan lyömistä varten, näkyy kuvassa kepin reijän ja lenkin välissä mustana täplänä. Sopivasta tangosta aavistuksen taivuttamalla sai just passelin tuurnan:

Tommonen murkula lähtee sitte nostamalla, M10 ruuvi on vaan irrotusta/asennusta helpottamassa:

Tuossa siirtäjät oikeissa asennoissa, eli kaikki vaihteet vapaalla:

Viimisessä kuvassa näkyvien kuulien takana on ne jouset jotka hillittee kepin liikkeitä sivuttain. Löysäsin myös niitä aavistuksen, vaikka tuskin olis tarvinnu. Kanitti vaan niin vietävästi etten uskaltanu alkaa vääntelemään tota muovista kepinjaketta pois ilman.
Vasemman kuulan/jousen ruuvi näkyy sokka kuvassa sokan alapuolella ja oikean vastaavan ruuviin pääsee käsiksi auton alta: pakoputken ja laatikon välistä, 36mm avain, pakkivalokytkimen kaapeli ensin irti ja siittä vääntämään. Mun ei tarvinnu ku löysätä pari kierrosta.
Kepin alapää:

Sokkatappi pois, kuva on asennusvaiheesta mutta asia silti selvinnee:

Laiska kun olen enkä viittiny laatikkoa tiputtaa alas, kairasin tylysti lattiaan reijän sokan lyömistä varten, näkyy kuvassa kepin reijän ja lenkin välissä mustana täplänä. Sopivasta tangosta aavistuksen taivuttamalla sai just passelin tuurnan:

Tommonen murkula lähtee sitte nostamalla, M10 ruuvi on vaan irrotusta/asennusta helpottamassa:

Tuossa siirtäjät oikeissa asennoissa, eli kaikki vaihteet vapaalla:

Viimisessä kuvassa näkyvien kuulien takana on ne jouset jotka hillittee kepin liikkeitä sivuttain. Löysäsin myös niitä aavistuksen, vaikka tuskin olis tarvinnu. Kanitti vaan niin vietävästi etten uskaltanu alkaa vääntelemään tota muovista kepinjaketta pois ilman.
Vasemman kuulan/jousen ruuvi näkyy sokka kuvassa sokan alapuolella ja oikean vastaavan ruuviin pääsee käsiksi auton alta: pakoputken ja laatikon välistä, 36mm avain, pakkivalokytkimen kaapeli ensin irti ja siittä vääntämään. Mun ei tarvinnu ku löysätä pari kierrosta.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65