Tossa alemmassa kyselin vauhtipyöräasiaa... Mutta koska vastauksia ihan satelee niin kysytäänpä tällastakin...
Kun lähtee tai edes yrittää, liikkeelle niin auto nykii todella paljon, muuten vaihtaminen menee ihan mallikkaasti, yrittää ehkä nostaa kytkintä liian aikaisinkin. Tehty kytkin ja vauhtipyörä remppaa. Kaksoismassa oli aivan sökönä, nyt siis kaikki uutta.
Ja epäilys olisi että siinä työsylinterin asentotunnistimessa olis ongelma, tosin sitäkin on kokeiltu kahta eri yksilöä. Voiko tällainen tunnistin toimia vain osittain? Koska kun johdon irroittaa alkaa "F" vilkkua näytössä. Nyt siis ei vilku.
Joo, ja opetusta on aika turha edes yrittää kun ei sillä pysty nyt ottamaan vaaditunlaisia lähtöjä, koska nykii niin v_tusti.
Mikään ei näytä mitään vikakoodeja, ja vaihteen numerot näkyy oikein, ei vilkuta F:ää. Voiko sprintshiftin ecu hukata jotain joka sotkee tän toinnan? Tai voiko se tunnistin olla rikki niin että aiheuttaisi tämän ilman vikakoodeja ja ilman "F" vilkkumista näytössä?
Olisko jollain ollut tällasta ongelmaa? Ja mikä on ollut vikana?
Sprinter sprintshift nykii liikkeelle lähdettäessä
Mulla oli samanlaisia ongelmia eli kerran kun nykäs liikkeelle lähettäessä niin ois nykinyt vaikka maailman tappiin asti jos ei ois ottanut uusiksi ja reilulla kaasulla Talvella varsinkin v-mäinen kun luiston esto alkaa nypyttää ja sen jälkeen pomppii koko auto eteen päin mulla kylläkin kyseessä 4x4 mutta sprintshift perässä ainakin vähän välystä, sieltä kai se pompottaa takasin...
Auto kävi veholla ja siihen vaihdettiin sprinshiftin rele (kuskin penkin alla) ja vaihdelaatikon asento tunnistin ja oisko ollu vaihdelaatikossa joku anturikin sökönä,en muista mutta nyt toimii hyvin eikä nypytä kai se jotenkin tasaisemmin laatikko toimii, vaihtaa ainakin ilman kolauksia.
Auto kävi veholla ja siihen vaihdettiin sprinshiftin rele (kuskin penkin alla) ja vaihdelaatikon asento tunnistin ja oisko ollu vaihdelaatikossa joku anturikin sökönä,en muista mutta nyt toimii hyvin eikä nypytä kai se jotenkin tasaisemmin laatikko toimii, vaihtaa ainakin ilman kolauksia.
Joo. Ja perävälitystieto häviää ohjainyksiköstä. Ja jos ohjainyksikkö on sökönä niin ei kaikki sitä tietokoneelta tajua... Mutta kaikki sprintshiftien ohjainyksiköt käy kaikkiin sprintshifteihin, eli ei oo niin välii sillä varaosanumerolla. Ja sitte se kytkimen anturi jos hajoaa kokonaan niin näkyy tieskarilla, jos vaan temppuilee, niin eo välttämättä selviä vaan pitää vaihtaa. Mutta kantsii rohkeasti etsiä muitakin kuin ns. Alkuperäisiä osia. Es vauhtipyörä kytkinpaketin saa n 600 eellä kun näkee vaivaa.
Näin on, tähän autoon olikin vaihdettu kytkin, asetelma ja kaksoismassa vauhtipyörä veholla edellisen omistajan aikaan ja kuulemma vajaan 3000 euron remontti oli ollut itsehän oisin saattanut katsella siinä kohtaa jo kiinteää vauhtipyörää mut tällä ajettu vasta 5000km eli eiköhän hetken vielä kestä, toivottavasti