sprinterin alusta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Hege
Viestit: 4
Liittynyt: 17.1.2008 14:50
Paikkakunta: Häme

sprinterin alusta

Viesti Kirjoittaja Hege »

Miten vaikuttaa uudessa sprintterissä lisävaruste CE1 (heilahdusta estävä jousitus taka?) ja miten se käytännössä vaikuttaa autoon. Samalla tulee A50(jäykempi etujousitus) ja C47(jäykempi iskunvaimennus). Ilmeisesti taakse tulee lisäjouset, mutta vaikuttaako se kuorman kantoon mitenkään. Mikä ero on 3,2t ja 3,5 t kokonaispainolla
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Lisä jousi lehdellä ei saaha kuorman kanto kykyä nostettua siis laillista
Mut täydellä kuormalla perä ei laskeudu niin alas ja ei keinu niin paljoo kuin vakio jousilla
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Hege
Viestit: 4
Liittynyt: 17.1.2008 14:50
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Hege »

Yritin vaihtaa vanhan sprintterin uuteen mutten saanu oikein sopivaa tarjousta. Siihen kyselin että mitä lisävarusteita kannattais ottaa ettei ole niin huojuva kuin vanha malli.


No vaihdoin vanhaan autoon taakse SV:n takaiskarit ja huojuminen loppui ja tuli paljon suuntavakaampi. Auto on ihan erilainen ajaa.
Pienet kuormat mitä on ollut päällä noin 600kg on paljon parempi ajaa. Ei niiaa läheskään niin paljon kuin ennen. Täysiä kuormia ei ole viellä ollut.

Eteen täytyy vaihtaa varmaan iskarit ja jousia vois jäykistää samalla jossain pajalla. Tuntuu että edessä ei ole paljon joustovaraa ottaa heti niihin kumeihin kiinni

Onko kellään kokemuksia mitkä iskarin eteen.

Auto on 316cdi vm-03 pitkä ja korkea ajettu n240tkm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”