309 ei pysy tiellä/pyörä vinossa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

309 ei pysy tiellä/pyörä vinossa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

joo eli nyt tuli sellane homma tossa kaapin kanssa kun ajoin että on tosi vaikee pysyy kovemmemmassa vauhdissa kaistalla. tosi holtiton ajaa. ja hantin etupyörä on vinossa. tämä johtuu melko varmaan siitä kun sen vaihtolavalla hain niin auto laitettiin pysymään lavalla vain liinalla juuri tästä vanteesta. ja pyörä tietysti meni klänään kun liinan kirras.

mutta mites tämmöne korjataan ja mikä sielä on muuttanu muotoaan?

kuvasta en tiiä huomaako niin hyvin mutta pyörä on pysty suunnassa ylhäältä aika paljon ulkona.

Kuva
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olkatappi, muu tuenta ?
Mikä on periksi antanutkin niin LUJASTI on täytynyt liinalla kiskoa :?
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nii ei sitä nii kiskottu mutta siinä kohtaa ku lava hilataa auton päälle ni mersun koko paino on sen varasssa.

mistähä nyt pitäs alottaa?
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Siitä että ostat Tiileriltä tai mese300:lta etuaksilan ja vaihtelet sen tuohon paikalleen, välissä voisi sen ehkä puslata jos haluaa, muttei ole pakko :idea:

Ikävästi on kyllä käynyt :(

Miten paljon pittää touhuta että keula purkautuu tuolle tolalle? Tuohan alkaisi jo näyttää koneenvaihtoystävälliselle? :whistle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jovihava kirjoitti:Siitä että ostat Tiileriltä tai mese300:lta etuaksilan ja vaihtelet sen tuohon paikalleen, välissä voisi sen ehkä puslata jos haluaa, muttei ole pakko :idea:

Ikävästi on kyllä käynyt :(

Miten paljon pittää touhuta että keula purkautuu tuolle tolalle? Tuohan alkaisi jo näyttää koneenvaihtoystävälliselle? :whistle:
vartin verran ku purkaa. etu säleikkö, toinen lokari ja kone pelti tosta vaan puuttuu. koneen vaihtoa varten ei tarvinnu ku säleikkö, konepelti ja etupalkki irrottaa.

prkl sanon minä. 3 viikon päästä pitäs reissuu lähteä..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Se ei ole reissu eikä mikään jos matkustusauto on reissuunlähtökunnossa aikasemmin kuin vuorokausi ennen lähtöä :ope: Parhaillaan on viimeisiä pultteja kiritty levikkeellä tien päällä :pappa:

Jos sinä olet tuommoseen koneen vaihtanut niin ei kait siihen verrattuna etuakselin vaihtaminen ole etes isokaan homma. Tietysti siinä joutuu aukomaan semmosia suht isoja pultteja joita ei varmaan ole siitä koskaan avattu, saattavat vaatia lämpöä ja hellyyttä :klapi:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tosta mun varaosaraadosta en ainakaan ite enää etuakselia lähtis välttämättä tekemään,on nuo olkatapit siitä sen verta lopussa...kun sen kotia ajoin niin hyvä kun oma kaista riitti sille :lol: Mutta ikäväähän se on kuin on noin päässyt käymään mutta tuo kuva valaisee aika hyvin miten tuonne saadaan keulaan tilaa,täytyykin alkaa tosissaan varmaan miettimään yhtä pientä hommaa omaankin autoon vielä uudelleen :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jovihava kirjoitti:Se ei ole reissu eikä mikään jos matkustusauto on reissuunlähtökunnossa aikasemmin kuin vuorokausi ennen lähtöä :ope: Parhaillaan on viimeisiä pultteja kiritty levikkeellä tien päällä :pappa:

Jos sinä olet tuommoseen koneen vaihtanut niin ei kait siihen verrattuna etuakselin vaihtaminen ole etes isokaan homma. Tietysti siinä joutuu aukomaan semmosia suht isoja pultteja joita ei varmaan ole siitä koskaan avattu, saattavat vaatia lämpöä ja hellyyttä :klapi:
siis eihän se ookkaan kova homma ku löytyy kunnon vehkeet. mutta eikä sinne siis voi vaihtaa jotain osaa tai oikasta jotakin? vaan joutuu koko akselin nyt vaihtaa??
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mese300 kirjoitti:Tosta mun varaosaraadosta en ainakaan ite enää etuakselia lähtis välttämättä tekemään,on nuo olkatapit siitä sen verta lopussa...kun sen kotia ajoin niin hyvä kun oma kaista riitti sille :lol: Mutta ikäväähän se on kuin on noin päässyt käymään mutta tuo kuva valaisee aika hyvin miten tuonne saadaan keulaan tilaa,täytyykin alkaa tosissaan varmaan miettimään yhtä pientä hommaa omaankin autoon vielä uudelleen :twisted:
joo näytti kyllä itellekki aluks aika v-mäiseks hommaks korjaa ruosteita mutta melko hyvät tilat sai ku lokarit irrotti.

tahtoisin muuten nähdä kun 90 luvulla ovat veholla vaihtaneet uuden lokarin. on meinaan tosi vaikea pujottaa paikalleen. ainakin jos ei saisi lasin alle peltiin tulla naarmuja :shock:
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minusta vaan tuntuu että tuo on sen verran raudan ääressä tehty tuo etuakseli että jo on mutkalle mennyt niin sen oikominen voipi olla aika sitkasta, vaikka ehän minä toki ole tuommosen asian kanssa joutunut toki koskaan taistelemaan :?

Näin vaan äkkijätkästä tuntuu että osan vaihto olisi helepompi kuin oikominen :nocando:

Tuo vääntyminenhän on vetänyt aurauksen varmasti harituksen puolelle, tuo laitos saattaisi alkaa kestää paremmin tiellä jo aurauksensäädöllä, sinällään en usko että tuo pystykallistus näyttelee niin suurta osaa tielläkestämisessä :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”