Sprinter 316 pick-up perän laskua, millä auto vaakaan?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Sprinter 316 pick-up perän laskua, millä auto vaakaan?

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Hi, onko vinkkejä millä auton sais kivasti vaakaan. Tyhjänä lavan perä 10cm korkeammalla kuin lavan etureuna. Joo ja en laita painoa lavalle etta laskis. Tyhjänä ajoa pääasiassa ja jos painoa tulee niin ilmapussit vois lattaa avuksi. Saako jousen etupään kiinnikkeitä erinlaisia?

Tässä kuvia alustasta:

http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+Sprinter+316+pick-up/
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Sprinter 316 pick-up perän laskua, millä auto vaakaan?

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

kuningas kirjoitti:-Tyhjänä ajoa pääasiassa ja jos painoa tulee niin ilmapussit vois lattaa avuksi.....
Ei tuu mittään muuta mieleen kuin rennommat jouset ja ilmapussi kuormantunnistimella ja kompressori. ( ois vaan hianoo )

Halavin ja yksinkertasin tehä madaltavat jousipukit vaan jytkystä plootusta eikä olla moksikskaan.

Tekee niin hyvät että on paremmat kuin alakuperäiset :wink:
Irrottaa ja tutkii tulevan mahdollisen liikkumisvaran :wink:
VALMET 5oo -69
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Joo jousipukkien teko helpoin, pussit kaveriksi jos (kun) menee kuorman kanssa pohjaanlyöntikumit pohjaan. Ei varmaan taida pukkeja olla alkuperäisinä muita versioita?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

teet maasturipiireistä tutun termin, mutta siirrätkin taka-akselin jousen yläpuolelle, kun näyttäis olevan alapuolella... ;)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mennee liika alas jos nakkaa pakan toiselle puolella akselin. Tai niin tsuumailin tuossa omassa 413 lavavehkeessä. VB-FullAir ois makiaa mahantäydeltä, maksaa vaan auton verran systeemi ja sitten toisena, niitä ei saa enää näin vanhoihin.
Siinä tulee lehtien tilalle alatukivarsi ja pussi taakse. Vallilan takomon kaveri on niin saamaton ettei oo saanu selvitettyä hintaa pelkälle alatukivarrelle ja pusseille, ne kuulemma käy uudemmasta rintteristä.
Ite rakentelis sitten sivuttaistuen ja ilmasysteemit.

Noita avustavia pussukkasarjoja saa saksan ebaysta kovinkin halvalla, jopa 300-400e haarukassa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itellä vanhassa lanssissa juurikin nuo vallilan mallin ilmapussit. Eli pakan tilalla tukivarsi ja pussi väliin. On sitte hyvä keksintö näin raksa aikaan ja trailerin vedossa.
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Onko käsitystä mitä mahtaa maksaa?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Melko jämerät on jouset. Kaks tonnia laitetiin pyöräkoneen vaakalla kiviä kyytiin. Perä laski sen verran että auto oli vasta vaakassa. Eikä paljo kuorma menoa haitannut... Jälkiviisautena voidaan sanoa että oispa kippi. :lol:
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

5500e oli ilmaperä vallilallla asennettuna.. Jos sitä jotain huokeampaa keksisi. Löytys vaan sopivat löysemmät jouset
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Aika vitsikäs hinta :roll:

Mä oon googlaillu ilmapalkeita unimogin rautajousten tilalle, ja eihän nuo maksa just satasta enempiä kpl

Toki, sulla latijouset juujuu, mutta kyllä kai ny joku löysempi latta, ja pari pikkupussia paikkaamaan, plus kompura painemittari ja säädin asennettuna alle tonnilla löytys


Vähän niinkuin tuossa:

http://www.reimo.com/fi/46494-luftfeder ... craf_ab07/
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Tuleehan sitä hintaa kun lehtijousi korvataan tukivarsilla ja siihen pussit ja kompurat päälle. Ja asentajan pitää olla valtuutettu. Mutta silti... :roll:

Nuita lisäpusseja saa edukkaasti:

http://www.ebay.com/itm/Air-Lift-57147- ... 49&vxp=mtr
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
G280E
Viestit: 140
Liittynyt: 04.2.2008 18:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

aika vähäinen korkeus ero,niin vähäinen että itsellä tulis mieleen ennemmin hippasen korottaa keulaa jos auto on ihan pakko saada vatupassiin,vaikuttais muutenkin olevan keulan vähä väsyneen,eli matalalla,siel kai kierteet..vai oliko näis jo se poikittainen kuttaperkkajousisysteemi..?noo,miettisin kyllä sitäkin vaihto ehtoa..olisko jopa säädettävä keula,vähän ku vääntösauvajouses.Jos pakko saada perää lasketuks,ni,lyhkäsesti, komppaan pekkoveetä..
edittii,olipa jo aikansa eläny tää aihe:/enpä hokannu..
W163 400CDI
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Eikäi siitä nyt mitään maastoautoa tehdä korottelemalla. :lol:
Inspiraatio loppui niin taidampa laittaa myyntiin....
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”