X204 GLK vm.09 220 CDI
Asensin xenon sarjat lyhkäsiin ja pitkiin (AMPin sarja lyhkäsiin ja halvasta digitaalisesta sarjasta otin pitkiin pelkästään ballastit.(AMPin polttimot)
Ja pitkät toimivat hyvin kunnes laitat auton käymään jolloin pitkät alkaa "pätkimään/salamoimaan".Ballastimien vaihdolla vois tulla kuntoon , mutta jos sais ne toimimaan "koodauksella" ?
etu/kuljettajan sam:ista kattelin koodauksia DAS:illa mutta olivat saksaksi joten vaatii vähän aikaa löytää oikeat käännökset (sieltä pääsi muuttelemaan voltti ja amppeeri määriä yms , mutta suoraan mitään xenon nein/ja/aktiv ei näkyny)
Mitä ja mistä boksista noita asetuksia on muutettu yleensä kun on ollut tarvike xenon sarjojen kanssa ongelmia?
Kaverin w211 koppasessa tuli ainakin välkkyvät xenonit kuntoon koodauksella , en tiedä mitä asetuksia muuttivat.
Xenon sarjan asennus , pitkät temppuilee
veikkaisin että siis testaa pitkiä valoja, jolloin välkyttää?
Fernscheinwerfer kohdasta joku test tms kohtaan Nein, tms, niin vois lopettaa keljuilun?
Fernscheinwerfer kohdasta joku test tms kohtaan Nein, tms, niin vois lopettaa keljuilun?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ne palaa kyllä koko ajan kun pitkät päällä mutta polttimossa "liekehtii".
Tilasin eilen uuden kunnollisen can-bus xenon setin ja toivon että sillä tuli kuntoon.Tuo halpasarja antaa varmaan jotain jännite piikkejä takaisin päin kun yleismittarikin sekoaa kun xenon sarjalle menevää jännitettä yrittää mitata.Pitää sitten testata tota "koodausta" jos ei tule tolla uudella setillä kuntoon.
Tilasin eilen uuden kunnollisen can-bus xenon setin ja toivon että sillä tuli kuntoon.Tuo halpasarja antaa varmaan jotain jännite piikkejä takaisin päin kun yleismittarikin sekoaa kun xenon sarjalle menevää jännitettä yrittää mitata.Pitää sitten testata tota "koodausta" jos ei tule tolla uudella setillä kuntoon.
Nii, eli ei tuiki kuitenkaan kun pitkät ei ole päällä?
Vaan valo tavallaa värisee, kirkastuu/himmenee pitkien ollessa päällä?
Sitte varmaan tuo Canbus ainut vaihtoehto..
Omassa ongelma että tuikkii lisäpitkien relettä lyhyet päällä, ainakin jos omissa on xenonit. Kiva ku auto vilauttelee siis pitkiä vastaantulijalle itekseen!

Vaan valo tavallaa värisee, kirkastuu/himmenee pitkien ollessa päällä?
Sitte varmaan tuo Canbus ainut vaihtoehto..
Omassa ongelma että tuikkii lisäpitkien relettä lyhyet päällä, ainakin jos omissa on xenonit. Kiva ku auto vilauttelee siis pitkiä vastaantulijalle itekseen!


Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Pitkät eivät mene omia aikojaan päälle eli ne toimivat niin kuin pitääkin.
Oireilu alkaa vasta vähän ajan kuluttua kun on pitkät laittanut päälle.
Jos tänään ehdin asentamaan uuden laadukkaamman canbus xenon setin niin nähdään tuliko kuntoon.
Tuohon lisäpitkien rele ongelmaan , ootko testannnut erillaisilla releillä ? ("normaali"rele,mikrorele,diodilla varustettu rele,vastuksella varustettu rele)
esim: http://www.adita.fi/?file=320 http://www.adita.fi/?file=315
tosin toi mikrorele on varmaan vielä herkempi kytkeytymään kun tarvii pienemmän ohjaus virran.
Ja mitä polttimovian ilmaisin taas oireilee kun pistää vastuksella varustetun releen ?
Oireilu alkaa vasta vähän ajan kuluttua kun on pitkät laittanut päälle.
Jos tänään ehdin asentamaan uuden laadukkaamman canbus xenon setin niin nähdään tuliko kuntoon.
Tuohon lisäpitkien rele ongelmaan , ootko testannnut erillaisilla releillä ? ("normaali"rele,mikrorele,diodilla varustettu rele,vastuksella varustettu rele)
esim: http://www.adita.fi/?file=320 http://www.adita.fi/?file=315
tosin toi mikrorele on varmaan vielä herkempi kytkeytymään kun tarvii pienemmän ohjaus virran.
Ja mitä polttimovian ilmaisin taas oireilee kun pistää vastuksella varustetun releen ?
Mainitsemaasi ongelmaan auttaa joko kondensaattorijohtosarja tai ballastit jotka suostuvat syttymään pulssimoduloidulla, "pärisevällä" virralla. Ns. Can-bus -ballastit sietävät tällaista virtaa enemmän tai vähemmän riippuen ballastimallista, ja niissä onkin useasti integroituna x määrä kondensaattoreita ballastin sisällä tai syöttöjohdossa, joita tosiaan voidaan tarvittaessa ostaa lisäjohtosarjalla lisää.
Pitkiin saadaan paras mahdollinen toimivuus kun valitaan ballatiksi nopeasytytteinen, mielellään 55-70W teholuokkaa oleva ballasti ja sen kaveriksi hyvä kondensaattorijohtosarja joka asennetaan ballastin syöttöjohdon väliin. Testattu ja toimii erittäin monessa uudemmassakin autossa, ja valoa tulee perinteiseen sarjaan nähden liki tuplat lisää.
Pitkiin saadaan paras mahdollinen toimivuus kun valitaan ballatiksi nopeasytytteinen, mielellään 55-70W teholuokkaa oleva ballasti ja sen kaveriksi hyvä kondensaattorijohtosarja joka asennetaan ballastin syöttöjohdon väliin. Testattu ja toimii erittäin monessa uudemmassakin autossa, ja valoa tulee perinteiseen sarjaan nähden liki tuplat lisää.