Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?

Vastaa Viestiin
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tietääkö tietäjät tuollaista temppua? Tänään autoa käynnistäessä moottori jäi jurnuttamaan tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kaasupoljinta painoi? Käynti tuntui myös "jotenkin raskaalta". Virrat pois ja uusi starttaus niin sitten pelasi taas. Teki tuon saman joskus aikaisemmin, en muista kuinka kauan siitä on aikaa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Arto N kirjoitti:Tietääkö tietäjät tuollaista temppua? Tänään autoa käynnistäessä moottori jäi jurnuttamaan tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kaasupoljinta painoi? Käynti tuntui myös "jotenkin raskaalta". Virrat pois ja uusi starttaus niin sitten pelasi taas. Teki tuon saman joskus aikaisemmin, en muista kuinka kauan siitä on aikaa.
Ja EDC- valo killottaa? Lukemalla koodit tulee varmuus, mutta kaasupoljinanturihan se varmaan kiukkuaa. Itekseen se ei parane, pahenee ajan kanssa, lopulta tuntuu tasakaasuajossa siltä kun olis kontti puolillaan vellovaa vettä. Näin ainakin täällä.

Jostain C-sarjalaisesta tuli mulle uus käytetty, päällisinkin puolin parempikuntoinen, sehän on paremmin suojassa niissä tulipellin takana. Numerolla heitti osanro, mutta oli ns. korvaava uudempi malli, vipu piti vaihtaa vanhasta. Yhen kaasupotikan purin tänään reserviin yhestä 312D:stä, mutta toinen korvakko otti kipiää ja tars liimata. Jos vika-arvio osuu etkä ehjää löydä, niin kai tuo joutaa suht huokialla. Toimivuudesta ei sitten mitään tietoa, ajosta romuks kolaroitu auto kuitenkin. Oli liiskaantunut peruuttavan KA:n ja tunnelinseinän väliin. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ei killota EDC. Merkkilamppu kyllä näyttäisi toimivan oikein eli edellinen omistaja ei ole välttämättä tehnyt hyppylankaa mittarin taakse :lol:
Vai kaasupoljinanturi, kiitos kovasti tiedosta. Mitäköhän sellainen uusi maksaa suunnilleen?
® Mesen linttaklubi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ompa kova hinta mokomalla mokkulalla. Isot firmat viiteenpuoleen sataan, pienemmät välittäjät neljäänpuoleen sataan ja saksasta kolmeenpuoleen sataan. Jos Aki sattuu olemaan kuulolla niin voisi laittaa ehjän käytetyn osan hinnan!
® Mesen linttaklubi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Semoista en misään huomanut että minkä ikäinen/mallinen on kysessä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sano äläkä muuta! Kahen kympin osasta kuussattaa? Kate pittää olla kohallaan kyllä minä sen ymmärrän, mutta pitääkö se leikata m*nat koko kaupankäynniltä jo heti hinnottelussa, huonon laadunkin kanssa vielä pärjäisi.

Ensinnä käytät piuhan nokassa. :idea: Tarvitessa saat 25eur+postik. tuon tännään puretun. Sillä minä luovun siitä kun oletan että joillain muillakin purkuosan myyjillä riittää vielä inhimillisyyttä jos ite joskus taas tarviisi. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Yhtenä hintaesimerkkinä Saksan ebayssa myydään tuota palikkaa 30-60€ hintoihin. Rahdit tulee toki päälle, parillakympillä tulee jo useamman kilon paketti.

Joskus vaan mietin että kannattaiskohan sitä alkaa trokaamaan suoraan noita purkuosia (ja miksei alkuperäisiäkin) kotimaan markkinoille. Esim. W202 ilmastoinnin kompuran saa tuolta uutena alle 200 euron, suomessa pyydetään lähemmä kuuttasataa. Ennen kuin kukaan sanoo niin on täsmälleen sama Nippon Denson kompura, ja on takuu, ja ei ole huijarifirma, on saanu kymmeniätuhansia positiivisia palautteita.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos tuo poltikka maksaa noin paljon niin mahtaakohan tuhat euroa riittää tuohon potikkaan mitä automaatti sprintteristä löytyy, siinä on vielä tuon lisäksi alipaine ja vaihdelaatikon vaijeri ja muutama tanko ristiin rastiin :lol:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

CDI203 kirjoitti:Semoista en misään huomanut että minkä ikäinen/mallinen on kysessä
-99 312D 4-vaiht. automaatti 290 td-koneella.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siis onko tosiaan nämä automaatin lisäominaisuudet sisäänrakennettu siihen itse potikkaan (jonka saa takapuolelta erikseen irti kahella ruuvilla), vai siihen rinnalle omina osinaan? Laittakaas ny joku kuva siitä laitteesta. Kiinnostaa nähä, jos joskus tulee omaan komeroon laitettua pehemy loota.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jos löydän toimivan kameran :lol: niin käyn pellin alla kuvailemassa. Onko tuo potikka syöttöpumpun perässä imusarjan alla vai missä?
® Mesen linttaklubi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

onre kirjoitti:Yhtenä hintaesimerkkinä Saksan ebayssa myydään tuota palikkaa 30-60€ hintoihin. Rahdit tulee toki päälle, parillakympillä tulee jo useamman kilon paketti.

Joskus vaan mietin että kannattaiskohan sitä alkaa trokaamaan suoraan noita purkuosia (ja miksei alkuperäisiäkin) kotimaan markkinoille. Esim. W202 ilmastoinnin kompuran saa tuolta uutena alle 200 euron, suomessa pyydetään lähemmä kuuttasataa. Ennen kuin kukaan sanoo niin on täsmälleen sama Nippon Denson kompura, ja on takuu, ja ei ole huijarifirma, on saanu kymmeniätuhansia positiivisia palautteita.
Yhteen aikaan oli oma tuontia pistin edustajan ja pakun matkaan
(nyt ei niitä ole vähään aikaan ehtinyt touhuta)
hakemaan tavaraa ja hinnoista sen verran että sieltä tuotiin osia myös suoraan sikälisen "vehon" tiskiltä
ja hinta oli semoinen että jokaisen kantilta hyvä kaikki hyötyi jotain
kun ei mitään 500% katetta ollut tarvis kenekään saada enenmän volumipohjalla

tulevn vuoden aikanan sikäli kun aika antaa myöten,
uusi sopiva kuski pakule löytyy(vanhan käsi meni lastaus kunnotomaksi)
tarkoitus taas herätellä vanhat kontaktit ja aloitta touhu uudestaan,

puolasta on myös pari koe erää tullut siellä on viralisella tiskillä vielä halvempaa ja purkuosat :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Arto N kirjoitti:Jos löydän toimivan kameran :lol: niin käyn pellin alla kuvailemassa. Onko tuo potikka syöttöpumpun perässä imusarjan alla vai missä?
Samassa kohti ku kaasupoljin, mutta seinän takana. Jarrutehostimen vieressä. Musta Späräypurkin korkin kokoinen lieriö.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kuva

Sama potikka siellä näkyy olevan takana :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niinpä näkyy, se on vaan toisappäin ja vaijeri tekköö lenkin, manuaalisessa tuleepi suoraan. Luulenpa että samanlainen on itse potikka kuin kaikissa muissakin, vivussa toki eroa mutta sehän käy vanhasta. Vai olisiko KD-kytkin sitten potikassa lisänä? Olisko 290 automaatti väykky siinä tapauksessa sopiva osanluovuttaja?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Aika lailla yleispätevä tuntuu tuo potikka googlettelun perusteella olevan saman ikäkauden mersuihin.
® Mesen linttaklubi
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kick down potikka on kaasupolkimen alla.
Tuossa on muistaakseni myös joku tyhjäkäynnin mikrokytkin.

Ohi aiheen. Minkäslainen liitin syöttöpumpun johtosarjassa on johon porukka on niitä vastuksia laitellu?
Onkos se sellainen suht iso litteä jossa on paperilappu Delphi ja varaosanumero?

Sain selville miten tuo määränsäädin pitäisi säätää niin pitäisi vähän mittailla :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Akkutelineen ja pumpunohjaimen alla muovikukkarossa valkoinen liitin jossa mustia numeroituja johtoja. PIUHAT (huom.ei nastat) 2 ja 3 liittimen keskellä on ne johot.

Kuinkahan mää saan kuvan latailtua SGXC:ltä?
Sain selville miten tuo määränsäädin pitäisi säätää niin pitäisi vähän mittailla
Mittee meinasija?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mun autostani on joku edellinen seppä poistanut kaikki liittimet välistä, ja muurannut kaikki johdot sellaseen paksuun sähköteippikasaan :lol:

Löysin Wis:stä aika paljon tietoa liittyen tuohon 290td pumpun ohjaukseen, säätämiseen ja toimintaan niin josko saisi jotain selvyyttä tuohon omaan laitteeseen.

Onkos sulla Easy rider staria käytössä?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei *:ia itellä, Boschin KTS löytyy vaan pajalta.

Se seppä ku on leipuroinu ne johot teippien sissään, on varmaan piilotellu sinne jottai vastuksen tynkää yms, jos se sulla sauhuttaa enemmänki.

Kuinkas se idioottien* kanssa muuten "varmuuskytketään" tuo EVRY, ettei tarte poiskytkee startin ajaks? En oo vielä unehtanna pääle.. kopkop :lol:

*Diodit po finski.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Löytyihän se polttoainepumpun liitin sieltä kun tutki paremmin, ei ollut onneksi siellä paketissa. Mittausten perusteella tuntuis olevan kaikki pumpussa kohdallaan. :roll:

Pitää seuraavalla kerralla tutkailla mitä testeri näyttää ruiskutusmääriksi milläkin kaasulla, jotenkin ihmeellisesti tuo ruiskuttelee kun tyhjäkäynnillä ja paikallaan ruokaa tulee mutta sitten ajossa tuntuu ettei sitä tulekkaan.

Kaasupoljn pitäisi koittaa säätää kohdilleen, jossen nyt ihan väärin muista niin kaasu aukeaa testerin mukaan 80 prosenttia.
Tarviiko tuo pumppu muuten jotain nopeustietoa johonkin?

Onkos näissä vielä ihan perus suuttimet vaikka tuossa yhdessä onkin jotain älyä? Eli voiko käyttää tuossa paikallisella tarkistettavana?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Löytyihän se polttoainepumpun liitin sieltä kun tutki paremmin, ei ollut onneksi siellä paketissa. Mittausten perusteella tuntuis olevan kaikki pumpussa kohdallaan. :roll:

Pitää seuraavalla kerralla tutkailla mitä testeri näyttää ruiskutusmääriksi milläkin kaasulla, jotenkin ihmeellisesti tuo ruiskuttelee kun tyhjäkäynnillä ja paikallaan ruokaa tulee mutta sitten ajossa tuntuu ettei sitä tulekkaan.

Kaasupoljn pitäisi koittaa säätää kohdilleen, jossen nyt ihan väärin muista niin kaasu aukeaa testerin mukaan 80 prosenttia.
Tarviiko tuo pumppu muuten jotain nopeustietoa johonkin?

Onkos näissä vielä ihan perus suuttimet vaikka tuossa yhdessä onkin jotain älyä? Eli voiko käyttää tuossa paikallisella tarkistettavana?
Meneisyydesä
Pari kertaa on vastaan tullut että joku on jonkun remontin yhteydessä
sen yhden suutimen väärään reikään(niitä sitten selviteltiin pitkään ennen kuin keksi missä vika)
Laitanut ja oireet oli melko samanlaisia, muuten toimii hyvin mutta tehoa uupuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Missä se suutin kuuluu olla? Mulla se on ykköses ja foorumilla mainostetaan että on yleensä kakkoses?

Helsingin Diesel väitti ettei nois suuttimin yleensä ole vikaa...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Se on ollu millon missäki reiässä version mukaan, muttei passaa vääräänkä laittaa. Minun se työnnetään kakkoseen, siis suutin autossa. :D Varakonneessa tuo on ykkösessä.

Tuohon kotteroon on vaiheltu suuttimet (Bosch, South Africa) kansisulkeisten aikaan par vuotta sitte. Heti vuosi sitte alko junttaamaan tuo neulannousuanturillinen suutin ja takuisiin meni. Alkuperäinen 500tkm ajettu (?) Germanymade suutin siksi aikaa ja uutta sitte kun saapus. Vielähän tuo pelaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

2 sylinterissä se sähkösuutin tässäkin on.

Minusta se virallinen ohjeistus sen suuttimen vastukselle on 100 + - 10 ohmia ja tuossa se oli jotain vajaa 120 ohmia kun kesällä sitä mittailin.

En kylläkään tiedä että kertooko se välttämättä sen suuttimen toiminnasta kaikea :roll:

Vetoja kyllä tuossa vehkeessä on ihan hyvin kun kun vauhtia on esimerkiksi sata niin vetää vähintään sen verran mitä tuollaisen kaapin kuuluukin vetää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Yleensä se suutin näyttä hajotessaa jotain megaohmin luokkaa resistanssiksi.

Eli ihan sama näyttääkö se sen 100ohmia vai 150. Varmasti on kunnossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Se on ollu millon missäki reiässä version mukaan, muttei passaa vääräänkä laittaa. Minun se työnnetään kakkoseen, siis suutin autossa. :D Varakonneessa tuo on ykkösessä.

Tuohon kotteroon on vaiheltu suuttimet (Bosch, South Africa) kansisulkeisten aikaan par vuotta sitte. Heti vuosi sitte alko junttaamaan tuo neulannousuanturillinen suutin ja takuisiin meni. Alkuperäinen 500tkm ajettu (?) Germanymade suutin siksi aikaa ja uutta sitte kun saapus. Vielähän tuo pelaa.
Joo on milloin missäkin rippuen siitä misää on ollut säätöjä
laitetaesa

mutta nyt ollan kyllä aika kaukana varsinaisesta aloitajan jutusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

No sei haittaa mitään :lol: Mun pitää varmaan päästä jossain vaiheessa taas täältä ihmisten ilmoille tuon ison rohjon kanssa. Hehkutkin pitäis laittaa :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Easy Rider kirjoitti:Kuinkas se idioottien* kanssa muuten "varmuuskytketään" tuo EVRY, ettei tarte poiskytkee startin ajaks? En oo vielä unehtanna pääle.. kopkop :lol:

*Diodit po finski.
Mites jos laittais mikrokytkimen tai vastaavan, vaikka mopon takajarrun kytkimen kaasupolkimeen, et tyhjäkäynnillä Evry ois aina pois, ja sitte ku painaa kaasua, niin vasta menis päälle? :)
Tässähän vois vielä säätää, kuinka paljon sitä kaasua tartteis painaa, että kytkin kytkee... 8) tän tapasella siis... http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=2496 :tuumaus:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”