Jääratakauteen valmistautumista (uusia kuvia 26.2.-07)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Jääratakauteen valmistautumista (uusia kuvia 26.2.-07)

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Talvi on toivottavasti tuloillaan ja jääradalle on kova kaipuu.
Viime talvi koeajettiin tuota meidän 1600"S" jäärata ladaa ja oikeastaan muuta vikaahan tuossa ei ollut kuin tehon puute ja sähköjen epävarmuus.
No, näihin vaivoihin on lääkkeet.
Potilas on siis tässä
Tarkoitus on tehdä kaikki sähköt uusiksi ja laittaa k-jetronik ruisku.
Tässä sähköjen purku jo hyvällä mallilla. Ässä mallin kojelauta johon istutetaan mekaaniset öljyn- ja pensanpaine sekä lämpömittarit.

ruisku ja samaran imusarja johon ruutta istutetaan.
Hyvinhän se sinne sopii Samaran kansi on vain muutaman sentin pidempi, mutta imusarjan katkaisemalla onnistuu.
Sähköjen purkamisen jälkeen on konehuoneessakin sopivan väljän näköistä

tästä on hyvä jatkaa

ps. ostetaan halvat kuppipenkit
Viimeksi muokannut ahonen v, 26.2.2007 18:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kerkkeet Ville rakennella Ladaa ihan rauhassa, lupailivat tätä keliä vielä noin kuukaudeksi. :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

kaverilla vois olla soppeli tekniika tuohon, volvon ruiskua ja garretin t03 ahdinta! ollu kiini ladassa, mutta kone ei kestäny yli 3 ahtoja :shock:
pirskatti olipa näpsäkän näkönen p*llukorolla :!:

- onko leimassa/mitä leimalle??
- mitkä popit?
- palaako kumi?
- palijoko kulukee?
- otakko vaihossa paalatun taunuksen?

:lol:
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Harju kirjoitti:pirskatti olipa näpsäkän näkönen p*llukorolla :!:

- onko leimassa/mitä leimalle??
- mitkä popit?
- palaako kumi?
- palijoko kulukee?
- otakko vaihossa paalatun taunuksen?

:lol:
-takajarrut vaatii vähän herkistelyä, muuten voi viedä suoraan leimuuseen
-Autollahan olen kiertänyt, myös äänenpainekisoja eli poppi puoli on kunnossa
-Hyvin palaa, kun toinen keventää perää esim. rautakangella
-Ei oo löytynyt niin pitkiä suoria, että ois voinu kokeilla
-Voin ottaa vaihdossa, jos en joudu maksamaan väliä kovin paljoo
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Harju kirjoitti:kaverilla vois olla soppeli tekniika tuohon, volvon ruiskua ja garretin t03 ahdinta! ollu kiini ladassa, mutta kone ei kestäny yli 3 ahtoja :shock:
Kyllä ladaan kuuluu LADAN moottori :)
turpo suunnitelmia on sitten seuraavalle kaudelle, kun otetaan kone auki. Koitetaan nyt saada tuo ruisku toimimaan ensin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

ahonen v kirjoitti:
Harju kirjoitti:kaverilla vois olla soppeli tekniika tuohon, volvon ruiskua ja garretin t03 ahdinta! ollu kiini ladassa, mutta kone ei kestäny yli 3 ahtoja :shock:
Kyllä ladaan kuuluu LADAN moottori :)
turpo suunnitelmia on sitten seuraavalle kaudelle, kun otetaan kone auki. Koitetaan nyt saada tuo ruisku toimimaan ensin.
no kyll siinä oli vielä ladan kansi ja lohko :wink: eli nuo hilippeet vois olla kaupan :shock:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Harju kirjoitti:

no kyll siinä oli vielä ladan kansi ja lohko :wink: eli nuo hilippeet vois olla kaupan :shock:
:shock: enpä näköjään ymmärtäny lukemaani. Volvon koneitahan on jonkin verran ladoihin laitettu. Eihän sillä olis virinokkaa ladaan?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

ahonen v kirjoitti:Eihän sillä olis virinokkaa ladaan?
Kappas kun just eilen oli jollain myynnissä virikamaa Ladaan, oli peltisarjat ja imusarjat tuplineen sekä aika reilu virinokka, josta muistaakseni satku pyydettiin... ootas kun etsin sen aiheen, vai laitanko yyveenä?

Ainiin, unohdin tyystin ihastella autoa... magee rassi ja vieläpä ässämallin kojetaululla :P Lukolla?


Edit: tässä se myynti-ilmotus: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=

Ostelisin ite mut oon just nyt köyhä :(
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Aika rajulta vaikuttaa yli 300 asteinen nokka, noh täytyy kattoo.
Vasta jäiden lähdettyä (kunhan ne ensin tulee) otetaan kone auki ja tehdään kansi ym. siinä vaiheessa tulis tuo nokan hankinta eteen. Tässä vielä pari vähän vanhempaa kuvaa:

Meille tullessa se näytti tältä:
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... uva001.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... uva003.jpg

Tässä jo uutta väriä pinnassa ja jotain muutakin tehty:
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... uva023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... uva027.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... uva033.jpg
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu onhan se aika jyräkkä kieltämättä... Ei kuitenkaan ihan hirveesti tunnu noita liikkuvan, jonkin verran noita vanhemmilla spekseillä tehtyjä Konela-orggistuning-nokkia (oisko ollu noin 289 astetta...) on näkynyt ja kuulunut. Semmoiset voi kai myös samalla vaivalla teettää, siitä sulla lienee kokemusta? Tai ainakin nokkawelho-Sivosella. :wink:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Joo, noin satasella saa hiotettua nokan nelipyttyseen koneeseen. Ja jos tuohon vielä mutka laitetaan putkeen, niin ei vissiin tarvii ihan noin kovia asteita :roll:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Jäärata on aurattu, ja ladakin alkaa olla siinä mallissa, että ens viikonloppuna koitetaan ottaa savut koneesta :?

Ladaan tehtiin siis kaikki sähköt uusiksi. Konehuoneessa kaikki sähköjohdot kulkee taipuisassa panssariputkessa. Tuommosen kytkinpaneelin rakentelin, josta käytetään kaikkia sähkölaitteita, paitsi lämppärinpuhaltimelle ja startille tulee nappulat keskikonsoliin. Sulakkeetkin on tuossa näppärästi käsillä. Repsikan jalkatilasta löytyy paneeli ,jossa on releet mm. pensapumpuille, flektille ja valoille.

Bensalinjat tehtiin myös uusiksi, että kestää tuon K-jetin vaatiman 6 barin paineen. Kuva kontista jossa on keräilysäiliö ja pensansiirtopumppu. Korkeapainepumppu on
konehuoneessa. konehuone
Tuossa puuttuu vielä putkenpätkä ruiskulta painekoteloon.

Neuvostoliittolaiset, sinänsä ihan toimivat, mittarit saivat tehdä tilaa autogaugen mittareille.

Toivotaan, että Lada tuosta ruiskuttamisesta toipuu ja päästään vielä jäillekin. Mukavaa terapiaa tuo rakentelu kyllä on :lol:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Käytiin Perkkiksen kesportillakoeponnistamassa rata. Vähän on huonosti tehty se rata. Toisinpäin kun ajaa, niin yhdestä mutkasta tanfentin suunnassa on rantakallio ja toisessa mutkassa laituri. "Parkkipaikka" on liian ahdas, rata menee liian läheltä. Pitänee ettiä jostain aurakalustoa ja käydä korjailemassa. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sivonen kirjoitti:Käytiin Perkkiksen kesportillakoeponnistamassa rata. Vähän on huonosti tehty se rata. Toisinpäin kun ajaa, niin yhdestä mutkasta tanfentin suunnassa on rantakallio ja toisessa mutkassa laituri. "Parkkipaikka" on liian ahdas, rata menee liian läheltä. Pitänee ettiä jostain aurakalustoa ja käydä korjailemassa. :roll:
Joo, kuulemma. Ei vissiin auraaja ole käyttänyt järkeä tuossa hommassa.
Siellä kaislikossa ei vaan vielä pintajää kestä patrollilla aurata :cry:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Niin se vaan heräs laada eilen tulille useamman tunnin turaamisen jälkeen.
Vielä täytyy seoksia säätää, kun saa vähän liikaa kakkua ja pitää oikasta
imusarjojenlaipat samaan tasoon. Tuo vinkuna johtuu siis painekotelon vuodosta eikä kärsivästä porsaasta :lol:

Vielä kojelautaa ym. pientä paikoilleen, niin päästään päästään...

ensimmäinen käynnistys
liikkeellä
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Niinhän tuo huus kuin sika pienenä :lol: . Makia rassi 8) .
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Taas on käyty tallilla valmistautumassa. Valmistautumisen asteelle se jäikin kun ei lasse suostunut käynnistymään :cry: Syynä lienee persiillään olevat seokset ja kylmä moottori. No eipä tuota jääty ihmettelemään enempiä, koska tarkotus oli vaan saada kaikki asennukset viimeisteltyä, säätö tapahtukoon sitten jäällä. Kojelauta saatiin paikalleen kuva1 kuvatus2 Mittareita on keskimäärin tarpeeksi, onneksi nuo kytkimet on tuolla kartturin puolella, niin jää kuskille aikaa seurata tietäkin välillä :lol:

konehuone näyttää nyt tältä. Ahdasta on, joten konepelti joudutaan nyt jättämään vielä enemmän raolleen kuin ennen. foto
Pääseepä lämmin ilma ulos konehuoneesta, ja luohan tuo urheilullista vaikutelmaa.
Tässä vielä joku asentaja joka toivottavasti pääsee ensi viikonloppuna tosi toimiin :halm:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

On se vaan niin mukava harrastus.

pikku ot:
Ite käytiin viime sunnuntain ajamassa ke20 corollalla. 3 vai jokohan se on ollut 4 talvee kesti hyvin, mut nyt leipo kansipahvi.. :cry:
Hirmu paineen teki jäähytysjärjestelmään, niin rupes vesi letkut räjähtelemään.. :lol:

luisua
levveempöö luisua
edestä
sisällä pientä turvakehikkoo
pasahti jo oikeella lailla
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Just kävin mersulla tunnin kiertelemässä on se kivaa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”