Kallista huoltoa..

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kallista huoltoa ja tuntui jo kusetukselle..pösö boxer 2005 mallia omaa isot pariovet takana.Toisen takaoven saranatappi putosi ja pituus oli siitä harmillinen ettei pakista löytynyt käypäistä putkisokkaa tilalle joten kurvasin merkkihuollon varaosatiskille ja rek.ote näpeissä reteesti pyysin uuden saranatapin..myyjä vilkaisi koneelta ja totesi että koko sarana pitää vaihtaa ja juu-u se tulee pohjamaalissa joten katotaas miten maalamo kerkeää maalata sen..juu-u kesäkuun loppupuolella ehdittäisiin maalata ja katotaas asennus sitten...ööö..juu-u,heinäkuun alussa..otin rek.otteen ja ajoin lähimpään mutterikauppaan josta sain putkisokan ilmaiseksi säälistä...hintaa saranalle olisi tullut maalattuna ja asennettuna 350-400 euroa..Mutterikaupan pihassa hakkasin vasaralla uuden putkisokan saranaan ja ovi toimii..kaikkea sitä... :roll: :shock:
tasty

Viesti Kirjoittaja tasty »

Kyllä tuollaiset pitäisi lailla kieltää. Jos joku yksinäinen yrittäjä yrittäisi k*settaa asiakkaitaan tuolla lailla :arrow: linnaan tai vähintään sakkotuomio. Olen silloin tällöin miettinyt, kuinka tyypit tiskin takana edes kehtaavat ääneen lausua tuollaisia summia. Jokainen vähänkin tervejärkinen ymmärtää, esim edellämainitussa tapauksessa, että hintaarvio (ja aikataulu!!!) sokan uusimiselle ei VOI olla tuollainen!
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Jube
Kemijärven Isäntä

Viesti Kirjoittaja Jube »

Onhan tämä aikamoista luettavaa :cry: , mutta.....
Miksikä ette sovi autoa viedessänne hintaa etukäteen?
Silloin ei tarvitsisi maksaa kuin sovittu hinta + max 20 vai 25% vaikka pyytäisivät 15000€ moniurahihnan vaihdosta :roll:

Ja taas jos etukäteen kuulette että vesipumppu töineen on yli 2000€ niin varmaan tulee vietyä muualle laitettavaksi...

Elikkä aika moni liikehän yritää vetää hillot sieltä mistä ne helpoiten saa :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
NicNac
Hemmittäjä

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kustannus arvio saa heittää mun muistin mukaan 15%.Sen jälkeen pitää ilmoittaa asiakkaalle ja kysyä mitä tehdään.Jos ei ilmoita ei asiakas ole velvoitettu maksamaan muutakuin kustannusarvion yli sen prosentti määrän.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
veppe
Mekka-master

Viesti Kirjoittaja veppe »

320cdia kirjoitti:Kyllä tuollaiset pitäisi lailla kieltää. Jos joku yksinäinen yrittäjä yrittäisi k*settaa asiakkaitaan tuolla lailla :arrow: linnaan tai vähintään sakkotuomio. Olen silloin tällöin miettinyt, kuinka tyypit tiskin takana edes kehtaavat ääneen lausua tuollaisia summia. Jokainen vähänkin tervejärkinen ymmärtää, esim edellämainitussa tapauksessa, että hintaarvio (ja aikataulu!!!) sokan uusimiselle ei VOI olla tuollainen!
Muistan vieläkin, kun ihka ensimmäisen autoni omistin ja oli eka katsastus edessä. Laakkoselta oli tullut etukäteen tarjous katsastustarkastukseen 200 mk tms. ja tuohon aikaan autoasioissa 'peukku likimain keskellä kämmentä' ihmisenä päätin viedä Mitsun Laakkoselle. "Vikalista" oli aika pitkä, mm. "rekisterikilven valot eivät toimi, pitää uusia valot pohjineen". Kysyin valoille hintaa: à 400 mk :shock: Ajoin sitten kotiin ja ruuvasin valot irti, uudet polttimot tilalle ja kas, valkeus tuli :D Melkoista kusetusta yritti Laakkonen nuorelle pojanklopille :evil: Tuon jälkeen en ole merkkiliikkeissä autoa käyttänyt (paitsi Cordobaa, joka oli sen verta uusi, että pidin huoltokirjan leimoissa).

Ai niin, käytinhän minä diesel Asconaa Seinäjoen Autoliikkeessä ajoituksen tarkistuksessa, kun olin vaihtanut nokka-akselin. Diesel Asconassahan ei nokka-akseli ole millään kiilalla kiinni, vaan sen saa kiristettyä mihin asentoon tahansa. Kohdillaan se kyllä oli, olinhan minä merkit laittanut kohdilleen :roll: Anyway, siellä sain asiallisen vikalistan ihan pyytämättä, mm. moottorin tukikumit olivat täysin loppu, enkä ollut sitä itse huomannut. Vaan eipä sekään liike minusta silti asiakasta saanut vaan vaihdoin itse :lol:
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja taas jos etukäteen kuulette että vesipumppu töineen on yli 2000€ niin varmaan tulee vietyä muualle laitettavaksi...
Tuostapa tuli mieleen että esim. Chrysler Voyager CRD vesipumppu vaihtoineen saattaa mennä lähelle paria tonnia. :D
Ja bensa - PT Cruiserin jakohihnan vaihto ... Autodatan ohjeaika vesipumpun vaihdon kanssa reilut 3 tuntia, kokeilkaapas joskus tehdä siihen aikaan. :x
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”