skoda octavia;keskuslukon kauko-ohjauksen asennus?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

skoda octavia;keskuslukon kauko-ohjauksen asennus?

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jos joku vag-tietäjä helpottaisi tuskaa ja opastaisi että mites tuollainen kauko-ohjattava keskuslukituksen ohjaus asennetaan skodaan? Näistä sähkölukoista löytyy lienee joku rele (mistä?) joka ohjaa lukkoa;siihen lienee helpoin(?) asentaa? Vai ovipahvi kuskinovesta veks (miten se lähtee?) :arsespank:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Minkäs merkkistä laitetta olette asentamassa?
Ei kai sitä oveen laiteta? :shock: Oviverhous kiinni nipsuilla. lähtee ulospäin vetämällä , kun on irroittanut kahvan...Ne muutamat ruuvit
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vissiinkin tämmösestä Skodasta kyse?

Kuva

Ovipahvi on kiinni peltilipareiden alla, ne on vaan taitettu siihen pahvin päälle. Ikkunan veivi on kiinni akselin sivusta tuikattavalla sokalla, joka irtoaa kun painat pahvia sisään ja työnnät sitä meisselillä sivuun. Ovenkahvassa sama juttu.

Lasia ei kannata veivata alas että se ei ole asennuksen tiellä.

Vissiin tämmönen se sarja:

Kuva

:?:

Tässä sielä asennuskuva avuksi, ole hyvä:

Kuva

Siitä se lähtee, eikun rohkeasti hommiin. 8)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Hemmot ovat jälleen kerran asian ytimessä ynnä alkulähteillä.
http://www.katuauto.fi/images/taittoavain.jpg tommoinen se oli.Merssuun se oli heleppo laittaa mutta ei näistä itäautoista oikein tiiä,onkos se skodassa alipaineella vai ihan sähkö naksnaks juttu. :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eikö noihin vag-vehkeisiin saa, ainakin vanhempiin, kaukosäätö-relettä joka laitetaan suoraan alkoperäisen tilalle :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

no jos siinon keskuslukko niin kuskin puolen jalkotilasta siitä kikpaneelin alta löytyy tarvittavat liittimet. Keskuslukko on varmaankin alipaine toiminen ja se pumppu löytyy useinmiten takakontista aapparin puolelta.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Daimler kirjoitti:Hemmot ovat jälleen kerran asian ytimessä ynnä alkulähteillä.
http://www.katuauto.fi/images/taittoavain.jpg tommoinen se oli.Merssuun se oli heleppo laittaa mutta ei näistä itäautoista oikein tiiä,onkos se skodassa alipaineella vai ihan sähkö naksnaks juttu. :roll:
Alipaineella toimii! Mootori/pumppu sijaitsee takakontissa.
big jopo
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Täh siis alipaineella toimiva keskuslukko :shock: Elä vaan Daimler sano että se Skoda on yhtään nuorempi ku HVM:n kuvassa.
Muuallapäin mualimmoo on aaiikoojaa sitte hokattu semmonen ku sähkö :shock:
50 luvun jenkeissä oli alipainetoimintoisia laitteita, mutta mitä etua niistä on sähköisiin nykyään??
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

mulla on ainakin sähköllä :roll:
ML 270 CDI -00
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Tuossa asennuspaketissa tulee suomen ja unkarinkielinen ohje mukana, suorastaan yksityiskohtainen, ostin nääs vahingossa tuommoisen paketin tänään. :roll:
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

erkka kirjoitti:Tuossa asennuspaketissa tulee suomen ja unkarinkielinen ohje mukana, suorastaan yksityiskohtainen, ostin nääs vahingossa tuommoisen paketin tänään. :roll:
:shock: häh? tsekkiläinen sen ohjeen pitäs olla..
ML 270 CDI -00
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

CDTA kirjoitti: 50 luvun jenkeissä oli alipainetoimintoisia laitteita, mutta mitä etua niistä on sähköisiin nykyään??
No perskules;kun mersussakin jymähtää alipaineella lukot kiinni on olo juhlava toisin kuin jossain nissanissa missä kuuluu vaan nax..ja mannesmann voisi alkaa valua riusaroadtuningshopille niin voitas alkaa turata sitä lukitusta paikalleen näiden kerrassaan mainioiden ohjeiden kera.. :roll:
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Rohkeesti vaan puretaan ovi ja rosvoliittimellä virta boksille, ei siinä mitään ihmeempiä ohjeita tarvita, ne on tampioille.

Ja nyt kun on kyseessä sähköinen lukitus, ei tartte ilmaletkuja vedellä :roll: täh :?:
ML 270 CDI -00
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

:shock: no nyt tsekin ihme temput teki.. ei antautunut lainkaan minun asennukselle. Joskus on viisautta nostaa kädet pystyyn, jos ei osaa jotain.. siellä on boxi jossa on n. 20 liitintä, siinä lukee HELLA, VAG, SKODA, SEAT.

pitäs tietää mihin numeroihin johot tyrkätään :roll: jos joku tietää, niin kertokoon.
ML 270 CDI -00
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Daimler kirjoitti:No perskules;kun mersussakin jymähtää alipaineella lukot kiinni on olo juhlava toisin kuin jossain nissanissa missä kuuluu vaan nax.
Niinno Mersuissa on kaikkea muutakin omituista :roll: :D
Saapissa kuuluu surrrrixräx...jaaaa...pam, on sekin juhlavankuulosta...sillon kun se toimii :halm:

E:Niin siihen liitämiseen!! Nyt taijjatte joutua lukemaan manuaalia :?
Avatar
mannesman
Huima mies
Viestit: 392
Liittynyt: 30.9.2005 18:30
Paikkakunta: Onttola

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Ongelma ratkaistu.

3 tunnin FFP:n sivuilla surffailun jälkeen löytyi ratkaisu.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/6408.jpg

Kirjautua piti tonne foorumille, alkaahan taloudessa ollakkin jo 2 volskia.. :roll: paitti ei siellä sallita mitään ylimääräsiä höpöpöhöpö juttuja , toisin kuin täällä, maailmassa missä serveritilaa on loputtomiin :shock:
ML 270 CDI -00
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”