MB 300 D vastaan Volvo 850 TDI. Ja 300 TDT...
Aamusella tankkasin Mersun.
Tankillisella oli ajettu 699 km 800 metriä ja polttoainetta meni tankkiin 56,8 litraa.
Keskikulutus on siis tällä ajolla 8,1 paikkeilla.
Ajosta noin 500 km on ollut työmatka-ajoa mittarinopeudella 110-120 km/ h ja loput sekalaista ajelua.
Ajotyyli aika rauhallinen, toki matkaan mahtuu kaasu-pohjassa-kiihdytyksiäkin.
Tankillisella oli ajettu 699 km 800 metriä ja polttoainetta meni tankkiin 56,8 litraa.
Keskikulutus on siis tällä ajolla 8,1 paikkeilla.
Ajosta noin 500 km on ollut työmatka-ajoa mittarinopeudella 110-120 km/ h ja loput sekalaista ajelua.
Ajotyyli aika rauhallinen, toki matkaan mahtuu kaasu-pohjassa-kiihdytyksiäkin.
eihän se oo kuin 0,7 litroo sajalle enemmän kuin mun volovo kaupunkiajossa (kaasupohjassa aina +10 rajotukseen asti)dealer kirjoitti:Aamusella tankkasin Mersun.
Tankillisella oli ajettu 699 km 800 metriä ja polttoainetta meni tankkiin 56,8 litraa.
Keskikulutus on siis tällä ajolla 8,1 paikkeilla.
Ajosta noin 500 km on ollut työmatka-ajoa mittarinopeudella 110-120 km/ h ja loput sekalaista ajelua.
Ajotyyli aika rauhallinen, toki matkaan mahtuu kaasu-pohjassa-kiihdytyksiäkin.


Kulutus ihan arvioimani alapäässä. Minusta kohtuullinen tuolle yhdistelmälle (aut turbod 300 farkku). No volvo olisi taittanut samantyyppisen ajon 6 litraan/100 km, mutta sehän oli manuaali ja puoli litraa pienempi kone. Jos ajelee 30 tkm. vuodessa niin volvon eduksi jää n. 600 euroa polttoainelaskussa-no onko mersu 600 euroa maukkaampi ajeltava vuodessa dealeri?
Juuri samaa mietin pari päivää sitten.Jos ajelee 30 tkm. vuodessa niin volvon eduksi jää n. 600 euroa polttoainelaskussa-no onko mersu 600 euroa maukkaampi ajeltava vuodessa dealeri?

En tiedä, mutta ongelmaan on ratkaisu; mersusta paku, sitten ollaan tasoissa.
Minähän en juuri takapenkkiä tarvitse tässä autossa.
Eli nyt on mietinnässä onko takapenkin 3 istuinpaikkaa 600 euroa / vuosi arvoiset ?

wiimax.fi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kulkee keula ylhäällä ja perä maassadealer kirjoitti:Jonkinlainen esitttely autosta on valmiina, eri asia sitten koska se saadaan luettavaksi.
Avatarissa on kuva.![]()
Kori on ruosteeton, tekniikassa ei löytynyt isompia - perän etustefa vuoti hieman öljyä mutta huohottimen puhdistus korjasi sen, kuskin oven lasinnostin vikisi, käytin oviverhoilun irti ja rasvasin paikat; nyt liikkuu ääneti.
Jäähdytyspuhaltimen viskokytkin lykkäsi öljyt ulos, laitoin uuden viskon ja vaihdoin samalla hihnankiristimen keinun ja laakerin + iskarin + rullan.
Toinen moottorin tyyny oli rikki, vaihdoin siten molemmat ... mitähän sitä muuta ... takaluukun "imumoottori" on toiminut vain yhden kerran.![]()
Alapallonivelet ja takajarrut oli edellinen omistaja laittanut uusiksi "suomikatsastukseen" keväällä.
Joitain kojelaudan valoja pitää vaihtaa.

Kyyllä me kato keksitään.

Kiva auto tuo on, se on joutuisa ohitella ja mukava etenijä.
Anti mennä pakuksi vaan!dealer kirjoitti:Juuri samaa mietin pari päivää sitten.Jos ajelee 30 tkm. vuodessa niin volvon eduksi jää n. 600 euroa polttoainelaskussa-no onko mersu 600 euroa maukkaampi ajeltava vuodessa dealeri?![]()
En tiedä, mutta ongelmaan on ratkaisu; mersusta paku, sitten ollaan tasoissa.
Minähän en juuri takapenkkiä tarvitse tässä autossa.
Eli nyt on mietinnässä onko takapenkin 3 istuinpaikkaa 600 euroa / vuosi arvoiset ?

Sitte se kivaa on. Nautittava olo ajella töihin.

Entäpä paloko kumi valoissa?dealer kirjoitti:Aamusella tankkasin Mersun.
Tankillisella oli ajettu 699 km 800 metriä ja polttoainetta meni tankkiin 56,8 litraa.
Keskikulutus on siis tällä ajolla 8,1 paikkeilla.
Ajosta noin 500 km on ollut työmatka-ajoa mittarinopeudella 110-120 km/ h ja loput sekalaista ajelua.
Ajotyyli aika rauhallinen, toki matkaan mahtuu kaasu-pohjassa-kiihdytyksiäkin.

Kulutus tuntuu olevan kohdallaan, nyt vaan takapöntön perkaus/korvaus ja
ALDA-venttiilistä hieman lisää keittoa. EDIT: Tai vie Pasille.

Tajunkankaalle ja takaisin niin kovaa ku lain mukaan sai ajaa: 7,6l oli keskikulutus.
Minä ajoin mennessä kick-down joka ohitukseen ja Ride tullessa iisimmin.
Turbolankku tykkää juosta, ei lorvia kaupungilla.
Pro HVM
Esittely löytyy etusivulta.kardaani kirjoitti:Jos jonkinlainen esittely on valmiina niin anna tulla esille vaan

Olen ajellut taas pari tankillista joiden keskikulutus on ollut 7,7 ja 7,8 litraa sadalle.
Kulutus on mielestäni kohtuullinen, odotin 8-9 litran lukemia omassa ajossani.
Rässi, mitähän jos poistaisi takapöntön kokonaan - miten äänet, oletko kokeillut ?
Suora pätkä tilalle, olisi niin helppo laittaa.

Toimii kuin tupakki, mörinät ovat herkulliset.dealer kirjoitti:Rässi, mitähän jos poistaisi takapöntön kokonaan - miten äänet, oletko kokeillut ?
Suora pätkä tilalle, olisi niin helppo laittaa.
Isolla rälläkällä orggisputki poikki suorasta kohdasta tankin kohdalta.
2,5" putki menee suoraan mesen orggisputken päälle.
Hahlot päähän ja klemmarilla kiinni.
Ahtoja nostaessaan antaa vähän ääntä, mutta tasakaasulla ihan hiljainen.
Pro HVM
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tuli loppuviikosta ajeltua tuon Rässin pakoputkiviritteisellä Corol.. eiku mersulla. No ikkunaa taisin pitää auki koko matkandealer kirjoitti:Sepä se on ollut huolena että millaiset äänet on tasaisessa ajossa matkanopeuksilla, eihän se kiihdytyksessä haittaa vaikka vähän möriseekin.
Vaan kokeillahan sitä pitää, saa sen alkuperäisen vaimentimen takaisin jos ei miellytä.


® Mesen linttaklubi
Oman lavettini äänet ovat varsin säyseät vaikkakin matka-ajossa talvirajoituksin kiusalliset. Eli suosittelenkin kaikille lämpimästi 3" rosteriputkea parilla pienellä läpivirtaus-simmonsilla 

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 07.9.2007 17:20
- Paikkakunta: Maalla
Appiukon...
Kyllä muuten poijjaat on tuossa V10 TDI Touaregissa makkeet murinat.
Appiukko osti tuommosen vajjaat puoli vuotta sitten. Ei oo vaan oikein kestännä. On ollut yhteensä kaksi kuukautta huollossa ja eivät jätkät vieläkään saaneet kuntoon, mutta on siinä hyvät murinat...
Appiukko osti tuommosen vajjaat puoli vuotta sitten. Ei oo vaan oikein kestännä. On ollut yhteensä kaksi kuukautta huollossa ja eivät jätkät vieläkään saaneet kuntoon, mutta on siinä hyvät murinat...
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Re: Appiukon...
MR.MANNINEN kirjoitti:Kyllä muuten poijjaat on tuossa V10 TDI Touaregissa makkeet murinat.
Appiukko osti tuommosen vajjaat puoli vuotta sitten. Ei oo vaan oikein kestännä. On ollut yhteensä kaksi kuukautta huollossa ja eivät jätkät vieläkään saaneet kuntoon, mutta on siinä hyvät murinat...
No ohan se sehin, että murisee.