Ongelma hiluxissa, Laturivalo, polttoainesuodatin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Ongelma hiluxissa, Laturivalo, polttoainesuodatin

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Töihin ajellessa aamusella. Syttyi kaikki 3 varotusvaloa palamaan. Laturivalo, timing belt ja polttoainesuodatin. Kone -92 taro 2,4 diesel. Eli sama kuin hiluxissa. Olisko joku maavika tai sulake, ei oikein kuulosta todelta että kaikki vikaantuu yhtäaikaa? Kone käy hyvin ja hihnat on ehjät.

Kiitokset etukäteen
Viimeksi muokannut Daymare, 20.2.2008 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laffi
Viestit: 23
Liittynyt: 21.7.2007 23:51

Viesti Kirjoittaja Laffi »

Vaikuttaisi diodivialta. Mittaa laturilta latausjännite, jos se on jotain 17V, silloin vika on todennäköisesti diodisillassa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Latausvaiva sytyttää nuo muutkin valot.
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Laturivaiva tämä on. Ei lataa sitten yhtään ja loppui kuin seinään. Pitää ottaa SL liikenteeseen ja alkaa irroittelemaan laturia. Mielenkiintoinen ilmiö tapahtuu kun ottaa laturin sulakkeen pois. Silloin kaikki viat "häipyy" koetaulusta. Miten se voi noin olla, jos sulake poksahtaa? Aika hämäävä mielestäni :?:
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ongelma hiluxissa, Laturivalo, polttoainesuodatin

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Daymare kirjoitti:Töihin ajellessa aamusella. Syttyi kaikki 3 varotusvaloa palamaan. Laturivalo, timing belt ja polttoainesuodatin. Kone -92 taro, eli sama kuin hiluxissa. Olisko joku maavika tai sulake, ei oikein kuulosta todelta että kaikki vikaantuu yhtäaikaa? Kone käy hyvin ja hihnat on ehjät.

Kiitokset etukäteen
No nyt sitten selvisi, että kuskin jalkotilassa sulake 20A engine oli kärähtäny. Jännä että vielä auto käy ja lähti käyntiin. Latausta ei ollut yhtään, mutta sitten sulakkeen vaihdon jälkeen kaikki ok.... Kunnes koeajolla ajettu 200 metria ja taas sama homma. Laitoin 15A sulakkeen paikalle, kun 20A:t loppu ja sitten kärppänä katsomaan jännitettä heti käynnistyksen jälkeen. Eipä enää tehnyt koko hommaa. Nyt sitten mysteeri jäi taas ratkaisematta. Jossain joku johtoo hiertää runkoa tms. Koitin heilutella kaikkia johtoja mutta enpä saanut vikaa aikaiseksi.

(remontin välissä rojautin meseen talvirenkaat ja ajoin 10km ilman ongelmia, stopin jälkeen ei lähteny käyntiin. Siitä uusi topic. R129 alueella.)

Olisko arvauksia, tai kellään kytkentäkaaviota tuosta, että tietäis mitä sen enginesulakkeen takana on?
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mekaanisella pumpulla varustettu diisselihän käy niin kauan ku on virrankipenekkin sammutinsolenoidille = kauan 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Niinpä mutta, kun startti, hehku ja muutkin laitteet toimii vaikka engine sulake on palanut. Se ihmetytti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”