korpula on ikiliikkuja
korpula on ikiliikkuja
Tojota corolla vm 92 1.3 xli on mulla työautona. Oon ajanu silla noin 70000 kilsaa huoltamatta mitenkää. On muuten halpaa ajoa.
Koulukaveri ajeli joskus 90-luvun alussa -86 Sorollalla kans aika huoleti. Rupes sitten yks päivä huoltamaan autoo ja hirvittävä noituminen alko kuulumaan pellin alta. Noh, siihen sitten ihmettelemään niin kaveri noitu että "ei nämä nykytulpat kestä mittää, näilläki vasta 70000 ajettu" Oli niistä tulpista sivuelektrodit huvennu tasasesti semmosiksi liki folion paksusiksi suiluiksi...
Ei sekään ollu huoltanu sitä Corollaa millään lailla. Ei edes öljyjä.
Toisaalta sitten taitaa Jopotassakin olla laatu laskenu. Työmaalle laitettiin kolome D4D Versoa, ja jokkainen on vieny öljyä siinä 2-2,5 litraa/10000km uuesta alkaen. Huoltoliisinkiinhän nuo ölöpäkät mennee, mutta kyllä ittiä ahistas jos olis oma.
Samassa kaupassa tuli usseempi kymmenen Hiasea, ja ei ne nekkään ennää mittään huolettomia ole, käyntihäiriöitä, ruostetta ym. Kaikki näistä autoista on alle vuoden vanhoja ja ajettu 4-40000km tällä hetkellä.

Toisaalta sitten taitaa Jopotassakin olla laatu laskenu. Työmaalle laitettiin kolome D4D Versoa, ja jokkainen on vieny öljyä siinä 2-2,5 litraa/10000km uuesta alkaen. Huoltoliisinkiinhän nuo ölöpäkät mennee, mutta kyllä ittiä ahistas jos olis oma.
Samassa kaupassa tuli usseempi kymmenen Hiasea, ja ei ne nekkään ennää mittään huolettomia ole, käyntihäiriöitä, ruostetta ym. Kaikki näistä autoista on alle vuoden vanhoja ja ajettu 4-40000km tällä hetkellä.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
joo kiitos dealer
Enpä oo öljyjä vaihtanu, eikai tuommoseen
Va kyllä se sitä senverta syöpäsee että harva se viikko saa kaataa lissää.
ja ajamisen ilohan semmosilla vehkeillä on ihan tuntematon käsite... mutta kulkuneuvohan se on japsiki.

Va kyllä se sitä senverta syöpäsee että harva se viikko saa kaataa lissää.
ja ajamisen ilohan semmosilla vehkeillä on ihan tuntematon käsite... mutta kulkuneuvohan se on japsiki.
Meillä oli kans Carina II työmaalla, muistaakseni ajettiin 750tkm, ennenkuin kori loppu. Ajamisen ilo siitä oli kaukana mutta ei se tielle jättäny sitten millään. Paitsi kerran: n. 500tkm ajettuna loppu laturin hiilet ENSIMMÄISEN KERRAN! Kuskejakin autossa oli monenlaisia, yhteisenä nimittäjänä taisi olla että kenkää annettiin surutta.
Konetta ei avattu autosta koskaan, 550 tkm kohdalla piti vaihtaa kaasari, kun ei käyny tyhjäkäyntiä. Olin sitä ite vaihtamassa, ja syyn heikohkoon toimimiseen näki jo silmällä. kaasarissa oli suuttimet kuluneet silminnähden soikeiksi eikä enää säätämällä saanut arvoja kohilleen.
Kerran meinattiin jo kone avata kun ei käyny kun kolmella, mutta kun sain imusarjan irti, niin joku neropatti oli työntäny kaasarista sisään serlaa je se oli tukkinu kakkospytyn imukanavan.
Uskomattoman kestävä peli. Mut näyttää tosiaan siltä että Mr. Tojotakin on jo huomannu että ei noin lujia vehkeitä kannata tehä...
Konetta ei avattu autosta koskaan, 550 tkm kohdalla piti vaihtaa kaasari, kun ei käyny tyhjäkäyntiä. Olin sitä ite vaihtamassa, ja syyn heikohkoon toimimiseen näki jo silmällä. kaasarissa oli suuttimet kuluneet silminnähden soikeiksi eikä enää säätämällä saanut arvoja kohilleen.
Kerran meinattiin jo kone avata kun ei käyny kun kolmella, mutta kun sain imusarjan irti, niin joku neropatti oli työntäny kaasarista sisään serlaa je se oli tukkinu kakkospytyn imukanavan.
Uskomattoman kestävä peli. Mut näyttää tosiaan siltä että Mr. Tojotakin on jo huomannu että ei noin lujia vehkeitä kannata tehä...

- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Re: joo kiitos dealer
Kah, siinäpä ne vaihtuu sitten issekseen...HannuT kirjoitti:Enpä oo öljyjä vaihtanu, eikai tuommoseen![]()
Va kyllä se sitä senverta syöpäsee että harva se viikko saa kaataa lissää.

Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Tätä "laskua" on ollut ilmassa jo jonkin aikaa, mutsilla on ollut tehdas uusia toyotia lähemmäs kolmisenkymmentä ja nyt nuo muutamat viimeiset yksilöt ovat poikenneet aikaisemmista.Kempakko kirjoitti:...taitaa Jopotassakin olla laatu laskenu. ...jokkainen on vieny öljyä siinä 2-2,5 litraa/10000km uuesta alkaen. ...
2001-mallisesta 1.6:sta avensiksesta kun meni kone vaihtoon alle 50tkm:a ajettuna. Oli vaan alkanut "öljykannu" palamaan mittaristossa yhtenä aamuna



Autossa temppuilivat myös jarrut mm. satulat olivat sisältä "täynnä" ruostetta.

Tuo yksilö päätyi vaihtoon n. 60tkm:ia ajettuna, auto seisoi kahdenvuoden aikana toistakuukautta korjaamolla.

Eivätkä probleemot noihin loppuneet, seuraavalla omistajalla autosta oli särkynyt ensin kytkin ja heti perään vaihteisto.


Tuo uudemman korimallin kaksilitranen on kyllä taas toiminut miltei moitteetta. Ajovaloumpiot siihen vaihdettiin takuuseen heti uutena, keräsivät kosteutta sisäänsä. Tosin tuollakin alkaisi olla jo vaihdon paikka, alusta alkaa kerämään vähän turhan paljon sitä "japanilaista-ruuvilukitetta".

BMW 318d -09
Appiukolla meni kytkin 15 tuhatta ajetusta -05 corollasta. Oli alkanu kuulumaan jotakin ylimääräistä ääntä niin se oli huristellu merkkihuoltoon siitä sanomaan. Eipä ollut tiskin takana uskonu että tojotasta nuin äkkiä ois mikään hajonnu
asentaja ajamaan
miltei heti liikkeellelähdön jälkeen meni etuset sutiin ja koko paketti jumissa. 



S210 220 CDI -02