Venskun Ahdettu Kartano

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Venskun Ahdettu Kartano

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaa että häh? :shock:

Nyt pääsi juu pieni lipsahrus käymää, myännetään, viimiseen pisaraan oleva Mazda (ja mersu...) mies osti Volovon! :eec: Voe jösses... :help:

No, eipä tuo ajoilleen ole lainkaan hassumpi, oikeastaan v*tuttaa ku se on niin hyvä ajaa. :lol: No, eihän tuo japsikone ole, sen huomaa, ei lähde kuin rusikko puskaasta, niinkuin tuo mazda. (mazda 0-100 12sek, Volvo 9,3 vai 9,4 silloin joskus, jaa, ei lähde vai? :shock: ) Tuo perhanan Kuorma-auton, vai liekö maasiirtoauton moottori, vääntää niin turkasen tasa-C, että eihän sitä huomaa kun tuo kiihtyy. :happy:

Lientähän tuo vie niin pirusti, vaikkei poljekkaan. Bensa haisee kun laittaa tulille vehkeen. No, jos bensan hinta kallistuu, niin ei tule kohta kuin tuttuja vastaan, ne tosin polkupyörällä... 8)

Talvirenkaat ja vanteet multa uupuu, yhdet V70:n vanteet ois tuossa ollu sopivasti, mutta turkaleessahan on etuvetosen ET... :x Saattaishan ne käyä, mutta jos nyt ei kuitenkaan koitettais... :roll: Jos joltain löytyy sopivasti "ei niin uusia, tuossa nurkassa lojuvia" (muttei mitään 4mm pinnalla olevia?) renkaita ja vanteita mitkä passaa takavetoseen Volvoon, niin voi koittaa YV:llä tarjota!

No, ostettaessahan Volvo näytti kohtalaisen siistiltä, mutta kotona tarkemman tarkastelun alla, ei ollukkaan ihan niin siisti. :( Mutta eipä tuo nyt hirviästi häpeä sitä 394tkm mittarilukemaansa. Tässä oon nyt pari päivää tuota siistiny, todella paljon pessyt kasvojansa tässä minun aikana jo. 8)

Ja kummituksia haluatte kuitenkin nähdä, foorumihan elää niistä. Tässä:

Kuva Laitettiin Volvo heti töihin. 8) "FH16-660 Wannabe"

Kuva

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5033.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5037.jpg Penkinaluslöydöt, + lumiharja ja kynä vielä myöhemmin.

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5038.jpg Hirveästi Schabenia penkin ja kartaanitunnelin välissä.
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5039.jpg
Kuskin penkin kiskoissa oli 3 ruuvia ja ylempänä oleva lyijykynä, ei oikein liikkunu! Eikä liiku vieläkään täyttä mittaansa kiskoilla...

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5041.jpg Tämä oli ehkä paras, kun kattelee noita tekstejä tuolla kaupan seinässä. Huomasin ne vasta kotona koneella :lol:
Onhan tuo 850 vähä "pirkka-volvo", verrattuna 940:iin... :wink:

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5043.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5044.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5045.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5046.jpg

Autosta oli siis puoli kojetaulua räjäytetty, repsotti ja oli todella likaisia, tuossa siis kuvat nyt ku oon sen laittanu kuntoon. Harmi ku ei tainnu tulla kuvia alkutekijöistä... :cry:


Nii, ja jos jollain löytyy, tai joku tietää, että jollain on 940:n osia, tuon mallin siis, niin ilmotelkaa. Vasen ajovalon lasi, mielellään kirkkaat etuvilkku-parkit, ainakin oikea etuvilkku-parkki normi keltaisella vilkulla ainakin tarvis... Eihän ne oo motonetissä kalliita, mutta jos jollain on sopivasti? :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kartano Volvo... Tuossa on sitä jotain. Komia laatikko. Ei voi mitään. Emäntä ottais tuollaisen varmaan mielihyvin ajoautoksi. Bensahan tuolle kelpaa, mutta ajotuntuma on mitä parhain ja onhan tuo sentään tehty alunpitäen pohjolan karuihin oloihin. Vanteista täys kymppi :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaa niin, laitanpa listan mitä autosta löyty ominaisuuksia.

+Takapyyhkijän moottori irti. Moottori hiilet loppu ja jumissa, toimi hetken korjaustoimenpiteen jälkeen, mutta laiskasti. Nyt kiinni ja johdot irroitettu, ja pyyhkijä tuunattu (säädetty) vasemmalle puolelle lasia, "piiloon". Ei sitä takapyyhkijää tarvi, jollei halua lasia naarmuttaa.:)
+puoli kojetaulua pimeänä, valot palaneet, korjattu.
+Kuskin penkinlämmitin ei toiminut, korjattu.
+Käsijarru ei pitänyt kunnolla, säädetty.
+Keskikonsoli palasina ja ei ollut kohdallaan, korjattu ja säädetty kohdalleen, palaneet polttimot vaihdettu sieltäkin.
+Kuskinpuolen kojetaulun alaosa repsotti, ei ollut vaan paikallaan, nyt kohdallaan ja kaikki ruuvitkin paikallaan.
+Lattiamatto oli puukotettu auki käsijarruvaijerin kohdalta, nyt on sekin korjattu; Karhunlankaa, parsinneula ja Vensku...

Vielä on jälellä:
-Vasen ajovalon lasi, siinä on reikä.
-Vasen peili on puolittain irti, eli väpättää inhottavasti.
-Oikea etuvilkku ei istu, ei ole kyllä 940:n vilkku edes. (tulee mahd. kirkkaat vilkut eteen kokonaan...)
-Tuulilasissa "vasaranisku" tai vastaava repsikan puolella, vaihdatan jos kiinnostaa, kun ei haittaa mitään sinäänsä. :)
-Jostain tulee "kihisevä" ääni, liekö jarruista vai pyöränlaakerista? Toivottavasti EI ole etupyöränlaakeri... (120e motonet...)
-Moottoriöljyt, ihan noroa, jotain Bilteman halvinta?
-Venttiilien säätö
-Puristuspaineet, onko ohivuotoa, porautus ja uudet männät+renkaat?
-polttoainejärjestelmän pesu fortella tai vast., ehdotuksia? (entäpä moottorin pesu fortella?)
-sähköflekti ehdottomasti! :)
-Pientä ruostetta, pitää siistiä
-kunnon vahaus!

Tuossa nyt muutamia mitä tulee mieleen, on niitä varmaan muitankin, laitan kun muistan. :D

Tuo kihisevä ääni häiritsee, mutta ei haittaa sinänsä ajoa. Joku voisi kertoa, joka tietäisi, kummasta se tulee? (hovijawa?)

Käsijarrussa on pieni "klappi", kun vetää sen päälle, auto pääsee liikkumaan jonkun 5 cm. Pitäisikö takalevyrummut purkaa, ja vaihtaisi uudet kenkäset? :lol:
Viimeksi muokannut Vensku_, 29.5.2008 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Njaa, Pappi ehti jo väliin, hyvä! :D

Kiitos kiitos, kyllä tuo äiteekin tuosta autosta vaan niin pirusti tykkää, no, pakko myöntää, mutta kyllä tuo vaan pirun hienolta näyttää... :wink:

Saas nähä, onko tätä kauan vara pitää... :cry: No, pari kk ainakin, kun sen verran pitäisi ainakin töitä olla... :lol:

Jaa niin, sanotaanko volvosta vielä sen verran, että se, mikä ei toimi sähköllä, sitä ei ole... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kääk. Tuli mieleen, että paljos tuommoses B230FT moottoris mahtaa olla öljytilavuus? :ei_tajuu: HOVIJAVA!!! :shout: (edit: siis Jovihava, alkaa jo alkuperäinen nick hämärtymään kun tässä sitä on nyt niin kovasti väännetty... :lol: :shock: )

Sama varmaan lähestulkoon kaikis noissa Volvon vinokoneissa, kaverilla B230F (vai FE? No se mopo saastemoottori kumminkin :shock: ) ja siinä on 3,8-3,9...

Että riittäiskö tässä jos ostaisin sen 4 litran pönikän vaan sitä moottoriöljyy? Aattelin Teboilin Diamondit laittaa, niistä on hyvä maku jääny suuhun (myös mazdan moottorissa toimi hyvin) 8) Suodattimenkin tietysti vois vaihtaa... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Pappi kirjoitti:Kartano Volvo... Tuossa on sitä jotain. Komia laatikko. Ei voi mitään. Emäntä ottais tuollaisen varmaan mielihyvin ajoautoksi. Bensahan tuolle kelpaa, mutta ajotuntuma on mitä parhain ja onhan tuo sentään tehty alunpitäen pohjolan karuihin oloihin. Vanteista täys kymppi :D
:whisper: mulla vois olla jouten
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

- Venttiilien säätö: Pitäs olla hydrauliset...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hiivatti kun ei ole ehtinyt voorumia etes lueskella otsikoita kummemmin vähään aikaan, täällä on jo autoja osteltu ja vaikka mitä :shock:

Tuo Pirkkavolvokuva oli tosiaan hyvä :lol:
Vensku_ kirjoitti:Tuo kihisevä ääni häiritsee, mutta ei haittaa sinänsä ajoa. Joku voisi kertoa, joka tietäisi, kummasta se tulee? (hovijawa?)
Emminä kyllä näin etäältä osaa sanoa mikä siinä kihisis, mutta alotappa helepoimmasta päästä ja tarkista että eihän vaan joku jarrukilpi ole rusetilla :?:
Vensku_ kirjoitti:Kääk. Tuli mieleen, että paljos tuommoses B230FT moottoris mahtaa olla öljytilavuus?
Olen nelosen puntilla vaihtanut. Tosin konekin on mulla B200F :?


Ja onnittelut Venskulle, hieno laitos tuommonen ysisatasvolovo, tuolla varmasti ajjaa niin kauan kun jaksaa ja viihtii, auton kestämisestä se ei maha sinun pidolla olla kiinni :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Kempakko kirjoitti:- Venttiilien säätö: Pitäs olla hydrauliset...
Kyllä noissa kasiventtiilisissä vinokoneissa on palasäätö.

Se auton nytkähdys sen 5cm käsijarrun kanssa taitaa olla ominaisuus. Mulla teki edellinen 940 samaa ja siellä oli uudet levyt, palat ja käsijarrukengät. Osaa nuo Volvon jarrut sitten vinkuakin jos sattuu jotkut sopivat palat laittamaan :evil:
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Sori, muistin väärin. Ei pitäs kirjottaa mittään tarkistamatta...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:Emminä kyllä näin etäältä osaa sanoa mikä siinä kihisis, mutta alotappa helepoimmasta päästä ja tarkista että eihän vaan joku jarrukilpi ole rusetilla :?:
No juu, pitänee kahtoo tuo oikea etunulli seuraavaksi, oikean takasen jo katoin, palat on hyvät, levy kyllä aika urilla, mutta muuten lienee riittävän paksu. Ja maalasin satulan tietenkin, mustaksi, minusta passeli tuohon autoon, ei ole ruosteinen, eikä hyppää silmille. 8)
jovihava kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Kääk. Tuli mieleen, että paljos tuommoses B230FT moottoris mahtaa olla öljytilavuus?
Olen nelosen puntilla vaihtanut. Tosin konekin on mulla B200F :?
:fu: :happy: :jerkit:
jovihava kirjoitti: Ja onnittelut Venskulle, hieno laitos tuommonen ysisatasvolovo, tuolla varmasti ajjaa niin kauan kun jaksaa ja viihtii, auton kestämisestä se ei maha sinun pidolla olla kiinni :wink:
Kiitän. Ja todellakin, parhaani mukaan tietenkin pidetään autoa, oli se sitte uusi, vanha, tai pommi. 8)
JariK kirjoitti: :whisper: mulla vois olla jouten
Niihä mullaki... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Njaa, nyt oi Teppoöljyn timanttia 5Talvi-nelikymppistä neljä litran sangollinen tuolla Volovon ruumassa odottelemassa, koska sais litkut pois ja nuo tilalle. 8)

Toki tuossa eilen piti oikein tuhlata, oikean kusimiehen suuttimen ostin, olikohan se kuitenkin tarkoitettu 700:n 90- vasemmalle, mutta se oli saman näköinen, mitä tuossa oli ennestään, niin sen takia ostin. Siinä vaan yks pikku vika, ku se ampuu kaiken siihen lasin alle, pitänee taivuttaa... :lol: Muuten kyllä kulma on oikea, sivuttaissuunnassa, mutta tosiaan, oudon alas nuo suunnattu... :shock:

Ja törsäsin vielä oikein tyylikkääseen Volvo-avaimenperään... :twisted:
Kuva
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Njaa, tuli haettua mätänetistä kirkas vilkku-parkki oikealle, kun se on vähän rikki, eikä ole edes 940:n vilkku :shock: Vasempia tulee ensviikon tiistaina. Samalla otin tuollaista lievää kalvoa, valon läpäisy 2,5%... 8) takasivuikkunat vedetään sillä, ja luulisin että jotain kalvon jämiä saattaa olla kotonurkissa, jos niistä sitten takalasin... Paitsi jos on CD cardiggia, niin sit en laita, violetisoituu... :evil:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Vaihdoin tuon vilkun kiinni, nyt on silmäpuolieunuukki! :happy: (Mutta on paljon paremman näköinen kirkkaalla vilkulla! :ope:)

Samalla pesin koko mörssin, konehuonetta myöten, luoja se oli likanen! Varsinkin konepellin äänieristehuopa. :shock:

Tuli tuossa mieleen, että onko ominaisuus, vai mistä johtuu, että saa sahata sen 2-3 sekuntia suurinpiirtein käyntiin? Startti pyörittää "laiskasti", hiilet tms loppu, voiko tuo laiska käynnistyvyys johtua siitä? Vai vuotaako esim suuttimet bensaa palotilaan, jolloin se ei saa heti painetta oikein tms, koska bensa haisee pirusti käynnistettessä :) Bensapumppu pyörii aina hetken kun kääntää virrat päälle, vaikka kääntelis siis niin, että päälle -> pumppu nostaa paineet -> pois -> päälle -> taas pumppu surisee. Eikös tuo vaikuta siltä, että bensapaineet katoaa johonkin?

Pitäis lirauttaa jotain injection cleaneria sekaan, vai olisiko se täysituho/rahantuhlausta? Suuttimet suoraan johonkin Bosch huoltoon missä ne putsaa ne?

Tänään myös vähän aikaa kako tyhjäkäynnillä, tipautteli yhtä pyttyä pelistä pois, leikö kosteutta jossain välissä vaan... :shock:

Tulee kalliiksi tämä auton pitäminen... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Vensku_ kirjoitti: Bensapumppu pyörii aina hetken kun kääntää virrat päälle, vaikka kääntelis siis niin, että päälle -> pumppu nostaa paineet -> pois -> päälle -> taas pumppu surisee. Eikös tuo vaikuta siltä, että bensapaineet katoaa johonkin?:
Mistäpä se ruisku ees tietäs siitä paineesta mitään, paineanturia kun ei ole.
Se vaan pumppaa sen releen käskemät 2-3sek oli paineita eli ei.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kaverilla oli ainakin 940 herkkä kakomaan jos jakajan kansi tai johdot oli pikkasenkaan heikot, ei sietänyt pätkääkään kosteutta ja pesun jälkeen ei meinannut lähteä yleensä käyntiin ollenkaan paukkas vaan
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Pega kirjoitti:Kaverilla oli ainakin 940 herkkä kakomaan jos jakajan kansi tai johdot oli pikkasenkaan heikot, ei sietänyt pätkääkään kosteutta ja pesun jälkeen ei meinannut lähteä yleensä käyntiin ollenkaan paukkas vaan
Juujuu. Olikos hänel kanssa jakaja vääräs päässä konetta? Liekö tuo siis joku "hienompi" sytkä vai miten lie? :shock:

Aa, pitää hakea vissii kamera tuolta hanskaloodasta ja lykkiä kuvia taasen illalle tänne, tykkäätte kumminkin, on konehuoneesta meinaan... 8)

Turbopöljät vois kertoa, että kannattaisko tuohon tehä isompa rööri? Nyt se on jotain 2"-2 1/4" tjsp... jos tekis downpipen 3", sitte joku kattihörpäke, tai ainakin sellanen että voi vaihtaa katin sinne kerta vuoteen... :fu: ja sitte jotain 2,5" loppuun? :shock: Jos vaikka toi simpukka heräilis helpommin? :roll: No, ennen tuota pitäisi tietysti kone saada ihan viimosen päälle tikkiinsä :happy:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Noniin, kaveri kävi ajamassa tuota Volvoa, ja minä hänen 525ix:ää. Onhan nuo vähä erilaisia autoja... :lol: Volvo on tuollainen laiva, kun bmw on todella herkäksi tehostettu jne. Huomasi kyllä että Volvo on turbokoneinen, veti ihan eri tavalla kuin bmw. En sitte tiedä kumpi kiihtyi oikeasti rivakammin, Volvo tuntui lähtevän paremmin... :roll: Bmw veti kyllä hienosti, ah, se kutosen ääni, ei sitä voita mikään... 8) Olis myynnissäkin! :ope:

En sitte tiiä kummalla ajais mieluummin. :shock: Saman nuo kuluttaa, bmw:ssä isompi kone + kutonen, ja neliveto. Jokseenkin olen tykästyny liiaksi tuohon volvoon... :eec: Kun tahtoo silti biimerin... :ää: :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vensku_ kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Olen nelosen puntilla vaihtanut. Tosin konekin on mulla B200F :?
:fu: :happy: :jerkit:
Mullapa on mersussa kolmelitranen, revi siitä :opel: :lol:
Vensku_ kirjoitti:Startti pyörittää "laiskasti", hiilet tms loppu, voiko tuo laiska käynnistyvyys johtua siitä?
Ennenkun alat uusimaan tarttia, niin katohan että sulla lataa se laitos tarpeeksi, ja että akusta tartille sähköä hommaava kaapelisto&liitokset on kunnossa.
Vensku_ kirjoitti:En sitte tiiä kummalla ajais mieluummin. :shock: Saman nuo kuluttaa, bmw:ssä isompi kone + kutonen, ja neliveto. Jokseenkin olen tykästyny liiaksi tuohon volvoon... :eec: Kun tahtoo silti biimerin... :ää: :lol:
Älä himoitse lähimmäisesi pemppaa :naughty: Jospa sovitaan että alat jo seestyä harkitsevaiseksi aikamieheksi, ja et siten enää tarvitse bemonstraatiota :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Olen nelosen puntilla vaihtanut. Tosin konekin on mulla B200F :?
:fu: :happy: :jerkit:
Mullapa on mersussa kolmelitranen, revi siitä :opel: :lol:
No hö. Meil ei oo mersussakaan kuin 2.3... :ää: :lol: Onneks mul on tällänen bensapihi 2.3 vaan... :opel: :lol:
jovihava kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Startti pyörittää "laiskasti", hiilet tms loppu, voiko tuo laiska käynnistyvyys johtua siitä?
Ennenkun alat uusimaan tarttia, niin katohan että sulla lataa se laitos tarpeeksi, ja että akusta tartille sähköä hommaava kaapelisto&liitokset on kunnossa.
Kyl mie luulen et lataus on jännitteiltään ok, soitinta pystyy huudattaa "viikon" ja silti lähtee ihan samalla tavalla käymään, laiskasti. Akku Biltemasta... 8) Tosin, valot väpättää, että on ne laturin hiiletkin varmasti loppu! :ope: Mutta kunhan ehin kahtomaan. Kaverin 317tkm ajettu volvo käynnistyy ihan yhtä laiskasti, tartissa se vik... ominaisuus luultavammin on.
jovihava kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:En sitte tiiä kummalla ajais mieluummin. :shock: Saman nuo kuluttaa, bmw:ssä isompi kone + kutonen, ja neliveto. Jokseenkin olen tykästyny liiaksi tuohon volvoon... :eec: Kun tahtoo silti biimerin... :ää: :lol:
Älä himoitse lähimmäisesi pemppaa :naughty: Jospa sovitaan että alat jo seestyä harkitsevaiseksi aikamieheksi, ja et siten enää tarvitse bemonstraatiota :?:
En himoitsekkaan, kun tuo on sedan ja punainen. Neliveto nyt on vähä niin ja näin, haluaisinko/tarvisinko. Olishan se kiva 8) Mutta tuossa ois yks "raato" bmw, farmarina, pitäisi tutustua autoon tarkemmin ja katsoa mitä maksaa. 520i tai 525i/tds ois sellanen, että vielä kelpais... Vai liekö touringeihin muita moottoreita ollutkaan, E34... :nocando:

Onkos näissä 9-satkuissa millainen lukko tuolla perässä? 2 johtoa sinne menee ainakin, mutta eihän tuossa mitään sellaista ole, että se sähköllä yhtä äkkiä lukittais, kitkalukkoko siellä on? (Pakko olla kun jättää AINA 2 raitaa... 8))
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Muistaakseni volvoissa on kitkalukko :roll:

Kaverilla olis turbon vanteet myynnissä, kiinostasko, hä :toks: :contract:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Vensku_ kirjoitti: Onkos näissä 9-satkuissa millainen lukko tuolla perässä? 2 johtoa sinne menee ainakin, mutta eihän tuossa mitään sellaista ole, että se sähköllä yhtä äkkiä lukittais, kitkalukkoko siellä on? (Pakko olla kun jättää AINA 2 raitaa... 8))
900- sarjassa on "heittolukko". Eli 100% ja pitäisi pudota pois pelistä jossain 40 vauhdissa. Senkin voi muuttaa halutessaan suuremmalle nopeudelle.
Kitkalukkoja ei 900- sarjassa enää ole ollut. Eikä muitakaan vakiovarusteena.

Ne sähköjohdot on nopeusmittarin anturin piuhoja.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mika.S kirjoitti:Kaverilla olis turbon vanteet myynnissä, kiinostasko, hä :toks: :contract:
No saattais kiinnostaakin, minkäslaiset ne on, et jos kuvia..? Budjetti sitte ei ole mikään suuren suuri.... :roll: Ja onko ihan ilman kumeja?
Taktik kirjoitti: 900- sarjassa on "heittolukko". Eli 100% ja pitäisi pudota pois pelistä jossain 40 vauhdissa. Senkin voi muuttaa halutessaan suuremmalle nopeudelle.
Kitkalukkoja ei 900- sarjassa enää ole ollut. Eikä muitakaan vakiovarusteena.

Ne sähköjohdot on nopeusmittarin anturin piuhoja.
Heittolukko... :eec: Eli MIKÄ? :shock: Ikinä kuullu... :lol:

No joo, nopeusmittarinhan ne tietenkin... :ttu:


edit:
Niitä eilen luvattuja kuvia.... :wink:

http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5047.jpg Silmäpuoli :happy: tiistaina tulee vasemmallekkin... ;) (hiukan uudistaa keulan ilmettä! :happy:)
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5048.jpg Joku turbo tai joku semmoin... :shock:
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5049.jpg Kauheat scheisset pestynä pois.
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5050.jpg riggi o... :(
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5051.jpg Ruostetta :(
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5052.jpg Pitäis noille yläpäille tehdä jotain... :roll:
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5053.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b53/D ... G_5054.jpg Jäähdytysnesteitä se on vähä tursotellu yli... :roll: :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Vensku_ kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Kaverilla olis turbon vanteet myynnissä, kiinostasko, hä :toks: :contract:
No saattais kiinnostaakin, minkäslaiset ne on, et jos kuvia..? Budjetti sitte ei ole mikään suuren suuri.... :roll: Ja onko ihan ilman kumeja?
Alkuperäiset volvon vanteet, samanlaiset mitä kuvassa. (ei kuvan vanne)

Kuva

Pitääpä huomenna kysellä hintaa ja löytyykö niihin renkaita :wink: Voisin samalla napata pari kuvaa :idea:

Olishan siellä yks täysin rempattu kone, ajettu n. 5000km remontin jälkeen.

Uudet männät, laakerit, öpumppu, vpumppu, portattu 531 kansi ym. :twisted:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Eikö nuo oo kaksnelikymppisen turbon?
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Kempakko kirjoitti:Eikö nuo oo kaksnelikymppisen turbon?
Ilmeisesti alumperin 240stä lähtösin mut käy ainaki 740 alle heittämällä, onko 940 ja 740 turbossa samat jarrut :?:

Kaverille tuli nuo vanteet edellisen auton mukana eikä ne passaa nykyiseen :cry:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaa, että kaverillas kaikkea kivaa... :)

Tuossa yhet vastaavat oli myynnissä, oli vaan hurjan hintaset... :eec:

Jos on 15", niin mahtuu alle, 14" ei ilmeisesti mahdu 900:n alle. Ja ei oo samat jarrut ainakaan varaosanumeroilla motonetis 700:l ja 900:l :shock:

Mikäs kone sillä siellä on? Ihan turbo vai? :twisted:

Taitaa alkaa kohta karkaamaan budjetti käsistä.... :lol:

Pitäis nyt tuo saada siistiksi ja moottori hiljaiseksi, niin se riittäis... Näin ens alkuun... :twisted: :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tuli ostettua CRC:n suuttimenpuhdistus pullo, ja STP:n engine flush... Katotaas mitä kone tykkää, tykkääkö mitään, vai tykkääkö kyttyrää...

Sitä tuossa mietin, kun kaasua polkee, niin kauhee kalkatus alkaa kuulumaan koneesta, eli ei oo venttiilit mitkä silleesti rallattaa, eli suuttimet ainakin pitää aika kovaa ääntä... :roll: Jos ne tuolla CRC:llä vähä rauhoittuis...

Vai nakuttaako toi prkl? :shock: Ei pitäis, kun 95 on vaatimuksena... :roll:

edit:
Niin, ja bongasin tänään aika hauskan näyn... Tuollaiset Turbon vanteet alla yhdessä 940:ssä. (kuva)Eli kyl ne alle ainakin käy, kunhan on sen verran isot että jarrut mahtuu.

Oli kiva ottaa kuva, tosin kännykällä...
940 Turbo STW automaatti, (kuva sisustasta)
940 Turbo STW (mun oma)
740 Turbo STW...
8) :lol:
Kuva tapahtuneesta
945:t
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Vensku_ kirjoitti:Jaa, että kaverillas kaikkea kivaa... :)

Tuossa yhet vastaavat oli myynnissä, oli vaan hurjan hintaset... :eec:

Jos on 15", niin mahtuu alle, 14" ei ilmeisesti mahdu 900:n alle. Ja ei oo samat jarrut ainakaan varaosanumeroilla motonetis 700:l ja 900:l :shock:

Mikäs kone sillä siellä on? Ihan turbo vai? :twisted:

Taitaa alkaa kohta karkaamaan budjetti käsistä.... :lol:

Pitäis nyt tuo saada siistiksi ja moottori hiljaiseksi, niin se riittäis... Näin ens alkuun... :twisted: :twisted:
Eipä mahtunu alle :( kaveri oli tänään kokeillu 940 turboon noita vanteita, ottaa satulaan kiinni :evil:

B230FT tai ET en nyt muista kumpi se oli (muistaakseni FT)

Olis siihen kireempi nokkakin :twisted:

3" putkella, vvsuodattimella, nokalla ja about 1bar paineilla, täyskaasukiihdytyksessä luisti kytkin tai ratas 2lla (235/45/17) :twisted: Mukavasti siinä on voimaa, ei se mikään raketti oo mut kuitenki.

Jos kone kalakattaa nii kokeileppa vetää kaikki remmit niin tiukalle et ne soi, jos kalakatus loppuu nii 1 runkolaakeri on väljä (volvon tyyppivika). :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaaha, tili tuli, tili meni... :lol:

Kaveri lähti ostamaan kynäruiskua tänään Kouvolasta, lähdin mukaan, saatiin tuhlattua reilu 400euroa kahteen mieheen... :roll:

No, kompressoria, letkua, paineilmatyökaluja... :lol:

Ite ostin Kompressorin ja paineilmaletkun. Volvoon myös vasemmanpuoleisen kirkkaan etuvilkun, mutta sepäs ei käykkään paikalleen, ei mene pohjaan asti, vaan ottaa ajovaloon kiinni. :evil: Tämä oli Depo merkkinen, kun oikealla puolella on "merkitön". No, oikealla lasissa lukee kuitenkin djauto, liekö se merkki sitten? :shock:

Ja tuli tuossa iltasella sitten aloteltua vähän Volvon perushuoltoa, tuli sitten purettua puoli konehuonetta.... :lol: Huomenissa ehkäpä kuvia... :wink: Tulpat, ilmanputsarinkotelo, ahto- ja imuletkuja...
Mika.S kirjoitti: Eipä mahtunu alle :( kaveri oli tänään kokeillu 940 turboon noita vanteita, ottaa satulaan kiinni :evil:

B230FT tai ET en nyt muista kumpi se oli (muistaakseni FT)

Olis siihen kireempi nokkakin :twisted:

3" putkella, vvsuodattimella, nokalla ja about 1bar paineilla, täyskaasukiihdytyksessä luisti kytkin tai ratas 2lla (235/45/17) :twisted: Mukavasti siinä on voimaa, ei se mikään raketti oo mut kuitenki.

Jos kone kalakattaa nii kokeileppa vetää kaikki remmit niin tiukalle et ne soi, jos kalakatus loppuu nii 1 runkolaakeri on väljä (volvon tyyppivika). :wink:
Kah, samaan aikaan meikäläiset täällä. 8)

Jaa että ei oo raketti... :shock: Itellä olis hirviä himo saada tuosta vehkeestä kunnon Driftin vehje, kaasusta perä rinnalle... :twisted:

Jaaha, no pitääpä jotain kokeilla... :shock:


edit:
Pitäiskö muuten ostaa, naapurista 300:n volvo, 531:n kannella jne... parillasataa... :)

Niin... Ja tuosta moottorin "kalkatuksesta"... Kaveri meinas että pakoputki vuotais. No, nelospytyn kohdalta kyllä puuttuu yks pultti, että liekö sieltä fuskaa. Mutta tosiaan säkätys/kalkatus jne, voimistuu huomattavasti kun kaasua painaa, muuten aika siisti käyntiääni ajettaessa. Tyhjäkäynnillä nyt tietysti kakeltaa... :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”