Nyt laitetaan törkyläjät paremmuusjärjestykseen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Nyt laitetaan törkyläjät paremmuusjärjestykseen

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Elikkä tuon autokuumeen kanssa painiessa oli pari vaihtoehtoa joita harkitsen vakavasti. Nyt keskustelua tästä ikuisuuskysymyksestä :!:
Huom :idea: Linkkien autoja ei vahingoitettu tätä tarinaa kirjoitettaessa.

[nettiauto]1963227[/nettiauto]


Tai


[nettiauto]1897801[/nettiauto]


Että tälläistä, nyt selvitettään yhdessä tuumin kumpi takavetoinen saksalainen "sikariportaan" kohonkuljetin todella on se baanojen kuningas :!:
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Kia Ceed! 8)
Kuva
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

vw polo 1.2 (turbo takakontissa)
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

No nykyisillä polttoaineen hinnoillahan on se kaikkien janoisten autojen sankari nimeltään Smart mutta jos ihan oikeaa autoa halutaan ohjastaa (oikea auto = tilaa vähintään viidelle) niin eihän sitä voi muuta suositella kuin Tojota Jarista 4-ovisena taikka Nissan Mikraa 4 ovisena ja tietenkin diisselinä ko vielä toistaiseksi kumminkin diisseli on halvempaa kuin bensa ja verothan voi aina jättää rästiinkun vain muistaa vaihtaa autoa ennen katsastusta tai sitten voi jättää hyvällä syyllä katsastuksenkin väliin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bemarissa on nykyaikainen moottori jossa potkua eri malliin kuin Mersussa, toisaalta mersun 290 kone ei ole yhtä herkkä vikomaan.
Bemarin laatikko ei välttämättä kestä jos tehoa lisätään ohjelmalla tai muuten.

Mersu voi olla pahastikin ruosteessa.

Ooteenä voisi mainita että Mersu on helpompi korjattava jos ja kun vikaa tulee.
rekku
Viestit: 37
Liittynyt: 03.7.2007 23:14
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja rekku »

Lada 1200l mallit 71-88
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

290 nimim. kokemusta on






T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ehdottomasti mersu,nuita baijerin tevoksia ei vihti kahtella ku sillä kolomannella silimällä,ja jos totta puhutaan niin UAZ on semmone kampe,että siinä jää moni "lerssinjatke" toiseksi,pitäs VOLGA saaha täs joskus
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Näistä kahdesta ottaisin bemarin. On hieno auto, olen ajanut tuommoisella. Sen vain varmistaisin että onko siinä todellakin ajonvakautusjärjestelmä, koska kaikissa ei ole (karvalakkisuomiversioissa).
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Meissenkeri kirjoitti:Näistä kahdesta ottaisin bemarin. On hieno auto, olen ajanut tuommoisella. Sen vain varmistaisin että onko siinä todellakin ajonvakautusjärjestelmä, koska kaikissa ei ole (karvalakkisuomiversioissa).
Jotenki tuo väyrysen laatu ei iske, ja muutamalla eri versiolla ajaneena tuo bemari tuntuis kyllä paremmalta.

Ja nyt ei etsitä kikkeliin jatketta, sitä kun ei mun mielestä ainakaan tuu farmarimallin dieselperheautolla, vaikka se olis minkä merkkinen.. :lol: Nyt ratkaisee ominaisuudet ja laatu.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Minulle on näiden kyseessä olevien merkkien ajokokemusten perusteella muodostunut sellainen mielikuva että Bmw on parempi ajaa, ei mersukaan huono ole mutta bemari tuntuu silti vielä vakaammalta ja "junamaisemmalta". Virkumpihan tuo 530D varmasti on kuin vakio 290leka.

Sedaneissa tuo e39:sin takatila on mielestäni aika häiritsevän ahdas (liekö pemarilla aina olleet ahtaat takapenkit pl. 700srj).

Tekniikka on käsittääkseni tuossa 5pyttyisessä mersussa melko pomminvarmaa... Eikös bemarissa taas ole ainakin satunnaisesti tippunut niitä imusarjan läppiä jotka sitten aiheuttavat sellaisia pienoisia huoltoja :roll:
Se bmw:n steptronic laatikko ilmeisesti nöyrtyy jo tehokkaimman ohjelman edessä, niinkuin Dealer sanoi.

Itsekkin aikoinaan mietin pitkään laitanko E39:sin vaikko Paavon, Päädyin Paavoon lähinnä sen vuoksi että kaveripiirissä on niin paljon jo bemareita
BMW E31 V12
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Linkin mersu ainakaan ei minusta anna mitenkään erikoisen hoidetun auton vaikutelmaa, jotenkin väsähtänyt olemus. Bemarin osalta on sentään listattu vähän, mitä autolle on tehty ja laitettu. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tuntuuhan nuo bemarin laatikot sippaavan ihan jo vakiotehoillakin. :D
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ja E39 taitaa pitää vieläkin hiljaisimman auton titteliä? Kuulemma todella hiljainen auto... E34:nkin on jo tosi hiljainen, voin vain kuvitella kuin hiljainen tuo on. :shock:

Bemareiden diiselien luotettavuus ei mulle kyllä oikein iske, melkein kokoajan saa olla jotain huoltamassa, vrt. mersun om60x sarjaa... 8)

Ja noitten imusarjan läppien poisto on helppo ja yksinkertainen toimenpide, joka KANNATTAA tehdä! Samalla se EGR Kannattaa tukkia. Moni oikea bemariharrastaja tämän on tehnytkin, jos siis sellaiselta satut bmw:n ostamaan.

Itse en pidä bemaria kikkelinjatkeena... Kuinkas monella se muka on kasvanut? :no: Kateellisten panettelua yms... Ne ei ymmärrä hyvän päälle.
(Tosin Mazdan laatuahan ei mikään voita... 8) :lol:)

E39:n farmarin ostaisin jos viitsis tällä hetkellä autoon panostaa noin paljon rahaa. Talo tässä tarvii nyt sijoituksia enemmän.. :(

Ei sillä, kukas vaihtais Volvon Vaniin? :twisted: (nälkä kasvaa syödessä!)


edit:
Hetkonen! Tuo kyseinen bemuhan taitaa olla vielä niin wanha, että siinä ei edes noita läppiä ole imusarjassa! Läpät tuli 03/2000 (muistaakseni) Jälkeen valmistettuihin! :ope:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

bemussa vaikuttaa läppien olemassaoloon onko automaatti vai manuaali
MH_W124
Viestit: 2
Liittynyt: 20.6.2008 23:20

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

"toverilla" on tuollainen 530 vm. 99. Ajettu n.340tkm. Hyvä ajaa, hiljainen, tehoa tarpeeksi. Mutta: kone ja laatikko (autom.) vaihdettu (särkyivät ed. omistajalla, ei tietoa miksi..), äskettäin katkesi nokka-akseli, ei tietoa mitä tuhoa teki, Ja sitten tietysti ne perusjutut noissa. Onko sitten Maanantai-kappale, en tiedä, itselläni ei olisi tuollaista kuitenkaan vara pitää.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Edellisen polven V70 D5 (+AWD) naapurista tai etelämpää, täysillä varusteilla. 8)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

MH_W124 kirjoitti:"toverilla" on tuollainen 530 vm. 99. Ajettu n.340tkm. Hyvä ajaa, hiljainen, tehoa tarpeeksi. Mutta: kone ja laatikko (autom.) vaihdettu (särkyivät ed. omistajalla, ei tietoa miksi..), äskettäin katkesi nokka-akseli, ei tietoa mitä tuhoa teki, Ja sitten tietysti ne perusjutut noissa. Onko sitten Maanantai-kappale, en tiedä, itselläni ei olisi tuollaista kuitenkaan vara pitää.
Oisko tuota bemun konetta ite räpelletty jos nokka oli katkennut.Koskaan aiemmin ei tuommosta vikaa ole tullut vastaan enkä ole kuullutkaan että noin olisi käynyt muillekkaan.530D bemussa on kyllä luja kone mutta apulaitteet saattavat särkeä koneen.Suutimet ja muut polttoainelaitteet ovat samaa tavaraa kuin muissakin commonrail dieseleissä vikoineen päivineen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

ite voin suositella e39ä 41000 kilsan perusteella...
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Mariini kirjoitti:Edellisen polven V70 D5 (+AWD) naapurista tai etelämpää, täysillä varusteilla. 8)
Autot tulee saksasta ja vetää takaa :P
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Yhtäkään Volvoa en ennen nykyistä ole omistanut, mutta mitään ei ole tarvinnut katua. Ajaa parempi kuin W211, maksaa huomattavasti vähemmän täyteen ladattuna samoilla varusteilla kuin vastaava MB ja soratiellä, mutta etenkin talvella, voi voi kun tuo awd tekee namia tämän kylän 535d lauman keskellä :wink: Ainoastaan pieni moottori harmittaa... :?

Kannattaa kokeilla, oikeesti. Vaikka kaikilla onkin (Volvo) eipä sen tarvitse "hinnat alkaen" saksalaisille kumarrella. Täyteen ladattu Mercedes on aika harvinaisuus täällä, kun jätetään ne jälki-importit pelistä pois... Ehkä kaksinkertainen varustehinnoittelu tekee sen :hihihi:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”