BMW-dieselit

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Okei, täältä sai nopeammin tiedon kuin baijerisivuilta, tuota vähä etsinkin että mistä lähden metsästämään relettä. :wink:

Tosiaan 17 asteen pakkasella ku sahuuttaa niin lähtee aika miehekkäästi käymään, kuin Sisu Rolls Royce... 8) käy noin kolmella neljällä aika nopsaan...

Mut nyt on liian kylmä. Vielä kun terminaalilla seisoo viimassa, niin kone on todella jäässä... :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

dealer kirjoitti:Minä en ottas 320 / 520 D bemaria ajoautokseni, liian kallista turbo- ja jopa koneremonttia ollut niissä.
Turbo vikoja 150hp koneissa, jota ei E39:ssä ole. :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Fenton kirjoitti:Yhellä tutulla tytöllä on tuommoinen 530d varmari ja voi ristus miten sitä on saanut remontoida. Kilometrejä ei ole kuitenkaan kuin reilu parisataa tuhatta.
Sinnehän se saksanseisoja jäi taas työpaikan pihaan odottelemaan kevättä.
Ei tykkää pakkasella käynnistyä, vaikka kaikki konstit kokeilee.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

AInakin tuo mulla oleva yksilö on tosi hyvä lähtemään käyntiin pakkasesta. Joskus unohtuu pois roikasta, -23 oli eilen ja mukisematta lähti pyörimään.

Tuo on kylläkin säännollisesti huollettu(itse) huolto-ohjelman mukaan, liekö asialla tekemistä vähävikaisuuden kanssa 8)
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Penarissa se varaosa maksaa #"¤#"#" ja ristus kun sitä saa siihen olla laittamassa. Mukava se on ajaa silloin kun toimii. Uutena se toimii parhaiten.

Edit: Ja nyt vasta luin aikaisemmat kommentit kunnolla, melko samanlaisia, ainakin osa :)
aaltot
Viestit: 30
Liittynyt: 16.6.2008 18:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Eipä noissa uudemiissa 520d vehkeissäkään ollut kehumista aina.. itsellä toi 177hv versio ammattiajossa ja siitä paukkunut laatikosta -> koneen täystuhoon 230tkm matkalla .. =)..
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Josko lähtis biltema motor works enspakkasista tulille, eilen tuli vaihdettua hehkut ja vaan 5 oli pimeenä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Voihan se vähän nihkeästi lähtiä käymään, vaan vähän petollinen kone jos on paljon ajossa eikä auto seiso päivää tai paria pidempään kun ei juuri mitenkään oireile.

btw, montako hehkua katkes sisään?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei katkennu yhtään, helposti läks kaikki auki. 8)

Nyt on vaan tyhjänny akkua sitten, saas nähä lähteekö käyntiin tuossa "kohta" kun töihin pitäis lähtä, vai joutuuko antaa taas apuvirtaa... :?
Latasin tuon kyllä viime viikolla vai koska se oli, annoin pari päivää olla laturissa, sen jälkeen ei oo vielä nyykähtäny... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Minula 530d jätti käynnistymättä varmaan 20 kertaa. Kun käytti Webastoa,
akku tyhjeni. Vajaa akku ei sitten jaksanut vetää solenoidia, naksahti vaan.

Akku meni uusiksi ja uusikin akku heti paskaksi. Webasto oli jälkikäteen
ohjelmoitu napista käynnistettäväksi, alkuperäisessä asennuksessa olisi
ollut kaksi akkua.

Pakko oli ostaa w124 ja joka yrityksellä se on käymään lähtenyt jo 5 vuotta.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

kyllä näissä se yksi 100ah akku riittää, enkä minä näissä ole kahden akun systeemiin törmännyt. Hassua sinänsä, kertaakaan en ole webastolla onnistunu akkua vetään tyhjäksi, ettei vaan ois ollu vähän purkuvikaa.

EDIT: Allaolevaan vastaten, tottakai W124 romiska lähtee käymään kun ei ole käytössä mitään akkua syövää. Kyllä tuo nyt on yksinkertaisesti käyttäjän tyhmyyttä eikä suinkaan auton vika. Onhan näissä rajoitettu että tietyn akkujännitteen alle se ei anna startata.

30min ajolla kärsii käyttää 20-25min webastoa ilman että akku kyykkää pidemmässäkään juoksussa, laturi toki saisi olla suurempi kuin 140/150A.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 27.1.2011 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Oli niin lyhyttä ajoa, ettei akku ehtinyt latautua.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä videossa BMW ja Jaguar haastavat dieseleillään tähtikeulan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_be9bVpUqak[/youtube]
Kuva
promille
Viestit: 90
Liittynyt: 17.12.2010 4:41

Viesti Kirjoittaja promille »

Kone kirjoitti:Penarissa se varaosa maksaa #"¤#"#" ja ristus kun sitä saa siihen olla laittamassa.
Et oo sattunu sitten mersun osien hintoja kattelemaan?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Koneen puolesta tuo oma on kyllä toiminu melko kivasti, mitä nyt hehkut tuli tiensä päähän ja muutama suutin alkoi falskaamaan. Turbokin tosin väljeni, mutta se nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus noiden GT2052V/GT2556V kanssa.

Pa-pumppu on oikeastaan ainoa pahempi vika mikä on aiheuttanut kertaalleen ongelmaa liikkeellelähdön kanssa.

Tosin, on tätä kyllä pidettykkin ko kipeetä **llua tekniikan osalta. Taino, kaikkien teknisten laitteitten kanssa yhtä paranoidi :D

Tjaa, taijanpa laittaa tuosta omasta ropposesta vielä triidin kertaalleen pystyyn.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Taas alkoi bemmipeikko kurkkimaan olan takaa, kun koulukaveri kävi nahkahousuiselta mieheltä hakemassa -99 530d man. farkun. Komeassa kunnossa, tosin "vain" 235tkm ajettu. Mukava oli ajaa, voimaa tarjolla. :wink: Pari ongelmaa vain, Bemmiä ei ilmeisesti kannata hommata automaatilla kuin ns. "rahamiesten" ja toisekseen, mistähän kaivaisi itselle valuutat E39:iin. :lol:

Tuli tuossa huvikseen katseltua eri osien hintoja M-B vs. BMW. Aika samoihin tuntuivat osuvan, vaihtosuuttimetkin Ebayssa alkaen 109,9e + toim. kulut. Vertailin mm. 270/320CDi väykkyjen varaosien hintoja 530d:hen.

Yleisesti tuli myös pohdittua, kun kaveri rupesi puhumaan, että mulla on sinänsä huono lähteä autoa vaihtamaan, kun diesel-124 on nykyinen. Nimittäin luotettavampaa autoa ei taida uusista löytyä, Mersuista tai Toyotistakaan. Toisaalta aika aneeminenhan nykyinenkin on varustelultaan, kattoluukku ja sähkölasit. Ainiin, ja kierroslukumittari! 8) vrt. vaikka 1999-mallinen väykky tai e39, aika useasti tahtoo olla mm. autom. ilmastointi, vakkari jne.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin 535d alkoi takkuamaan käynnin kans...

Rutistukset oli hukassa yhdestä kamarista joten kansi pois...

Kuva
Kuva

Semmosta löyty kakkossylinteristä.

No kohta se oli sitten tuollamallilla.

Kuva
Kuva
Kuva

Suuttimet kävi pajalla.. kunnossa.

Tuli sitten täydellinen vaihtokone.
Tässä jo lähes valmiiksi niputettuna.

Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Oho. :shock:

Mitäs tuossa oli käynyt? Läppä lähtenyt imusarjasta jatkamaan matkaa vai?
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tainnu olla suutin huonossa kunnossa
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Joo, mukava seois penarillakin välillä taas päästellä, mutta kun ne ei vaan pysy nipussa niin taitaa jäädä merkki tähdellisee.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Mika.T kirjoitti:Suuttimet kävi pajalla.. kunnossa.
Vaikia uskoa tuota, mutta onhan aina sekin optio että tappiin lastutettu ja 0-200 veto asuntovaunu perässä.

Tässä jo pidemmän aikaa pyöriny mielessä että jos ja kun tuo korjausinto itseltä loppuu niin kulkine ei ole baijerilainen, eikä kyllä mikkään muukaan saksalainen. Luultavasti polkupyörä tai sitten semmonen parin satasen romu jonka voi kiikuttaa aina suoraan paaliin kun leviää.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Mika.T, mikäs ton remontin aiheutti ja mitä toi vaihto kellari kustansi? Että saa säikytellä bemaristi kaveria joka 535d:n hankki alkutalvesta :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Todennäkösesti liian raju ohjelma ja raskas kaasujalka.

Vaihtokoneen hintaa en kyllä muista yhtään mutta usiamman tonnin se oli.
Löyty jostain etelä ruotsista.

Huomattava parannus ois jos tuohon vaihtaisi reilun kokoisen välijäähyn. Orkkis ei ole tosiaan kovin häävi.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

1500-3000e näyttäs liikkuvan nuo koneet. 535d kone sitten paljon enemmän.

Näissä kyllä kummasti pätee sama kuin kaikkiin muihinkin että osaamattomalla käytöllä saa rikottua, pitkälle auttaa perusoppi ettei kaasu pohjassa 15km siivuja ja kylmää ei rankasta. Vakion ehjän koneen nuo pitäisi kestääkkin mutta lastutettujen kanssa tulee paremmin ilmi.

EDIT: Ylläolevaan vastaten, välijäähy on pieni mutta virtausta voi vähän parannella kun leikkaa ja liittää vähän sitä koteloa. Isomman coolerin sorvaaminen keulalle ei ole helppoa tai ellei toki tahdo että ilmastointi falskaa enemmän kun lauhdutinpuolen paineet karkaa flektin poistamisen takia.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Bemarit on kierrätyksen esimerkki. Kaikki niitä omakseen haluaa ja pettyneet myy mieluusti. Ja omistajan halu siitä muuttunut kierrätystä suosivaksi ja antaa auliisti sen seuraavalle halukkaalle. Joka taas pettyy ja köyhtyy. Ja tule kierrätysmielelle ja antaa sen seuraavalle... :wink:

Velipoika myi viimeisen Bemarinsa syyskuussa ja kuulema ketä sen osti, on jo varmaan myynny seuraavalle samasta syystä kuin veljeni sen myi :D

Tietämättömät haluaa sen kokea ja oppia ettei Bemarin pitäminen kannata käytettynä takuuajan ulottumattomissa :!:

Samaa sano yks entinen bemaristi joka on kaikkien foorumien ulkopuolella. Hän oppi kerrasta. Ei hanki toista. Ja palasi Mersuihin takasin :) Se "kokeilu" maksoi koneen vaihdon jonka jälkeen joku innokas taas osti sen...
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulqvist kirjoitti:1500-3000e näyttäs liikkuvan nuo koneet. 535d kone sitten paljon enemmän.
Tuo oli juur 535d
Tosin ei se mersun vastaava 320cdi konekkaan mikään halpa ole kun lasahtaa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Nojoo, sitten tuon kosahtamisen ymmärtää. Peruskone kuitenkin melkolailla sisuskaluiltaan sama kuin 530d joten tappiin lastutettuna ei mikään ihme jos hajoaa reilusti kenkiessä. Pelkkä ohjelma kun yleensä on vain pieni osa kokonaisuutta, jolla sitten parhaassa tapauksessa saadaan lopputulemaksi sorona oleva kone kun liian ahdasta pakopuolta tai liian pieniä suuttimia kiusataan liiaksi(loppuu ne 535d suuttimetki ajallaan), tähän lisättynä täysin lapsellinen cooleri niin eipä ihme.

EDIT: Muutenkin tuntuu että bemarilla on pihistelty ylimääräisissä varoissa noiden koneiden kanssa. Mersulla tuntuu ylimitoitus olevan melko hyvin kohdillaan alakerrasta lähtien. Vakioita jos vertaa niin baijerilainen pyyhkii johtotähdellä pöytää mitä suorituskykyyn tulee, lastutettuna mersun koneen reservit tuleekin sitten kivasti esiin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt halvaantu oma kampe. :lol:

Tankin siirtopumppu sökönä noin 99% varmuudella, vähä koputtelemalla heräs, mut tankissa niin vähä ainetta että ei toimi. (ei ilmaannu, jännä vaa mitä toi vaikuttaa, et tankis ei oo "tarpeeksi ainetta" :eec: )

Huomen tulee uus, 120e. :lol:

Tulipahan vaihdettua naftasuodatin nyt kun oli kätevää "tyhjähköillä linjoilla." :lol:

Sitte vaan tankkailemaan 2T öljy-diesel seosta jatkossakin, kulutus kun tippu puol litraa kevyesti. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tulipa mieleen noista lastutuksista, mites käy jos käytän Möhköä ohjelmanmuutoksessa että saa hieman tehoa lisää? Lapsahtaako kone jos vedän kesällä Saksan läpi kaasu pohjassa? Normisäädöissä Mersun dieselin pitäisi se kestää, tai ainakin vanhat oli tehty kestämään :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Lastulla ei esikammioon ksi ihan hirveitä saa lisää, kesto riippuu taas kerran niin monesta asiasta. Pakopuoli kun käy ahtaaksi ja cooleri riittämättömäksi niin hajotettua nuokin saa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”