Mese.fi epävirallinen Ford topiksi
JuMukin on taivaspaikan itselleen ja muutamalle lähiomaiselleen hommannut vuosien mittaan.
Tallissa nököttää osiinsa melkein totaalisesti purettu Taunus Coupe vm 73. Erittäin huonosta aihiosta on tuota unelmahöttöä tullut kasaan parsittua. Turakorjailtu ja keula+kylkikolaroitu yksilö joka ilmeisesti aina helmakukkasten ilmestyttyä on kiireesti kiikutettu ylimaalaukseen koko auto.
Peltityöt ovat sentään jo loppusuoralla, niitä onkin riittänyt. Helmat takakulmiin asti, tuulilasin kehys ja a-pilarit, takakaaret sisäloksuineen, takakontin pohja, etusisälokarit, eturunkopalkit,lukkopelti, toinen takakylki kokonaan jnejne. Tilanteen karmeuden paljastuttua otin vapauksia rakenteiden suhteen, ja niin on tänäpäivänä auton keula ja perä jossain määrin kantavan putkikehikon varassa. Turvakaaret ovat tuohon myös suunniteltuina, kerta näin paljon on jo autoa muokkailtu. Samalla kun mätäpaiseita korjailin tuli hitsailtua korin KAIKKI pistesaumat läpi ralliautosaumalla, ja aika jäykkä alkaa ennen niin pehmeä koppa olla. Etuhelmapelti ja ovet ovat vielä työstämättä, muuten Hoppa odottelee pohjatöitä ja maalia. On niitä odotellut toki kohta jo 6 vuotta. Projekti jatkuu taas kun lapset tuosta vähän varttuvat, kiirettä en ole pitänyt enkä pidä.
Suunnitelmissa on ollut vaihtaa tuohon lujempi taka-akselisto Sierrasta, mikä vaatinee todnäk takalattian palasen siirtoa samasta luovuttajasta. Helpommaksi taitaa tulla lattiapellin siirto kuin uusien korvakkeiden teko kaikkine tukirakenteineen tyhjän päälle.
Satalankun takakelkkahan se olisi toinen luonteva vaihtoehto, mutta ei taida enää olla kadulle asiaa? Vai saiko noita osia vaihtaa vääränmerkkisiäkin,ei muista enää?
Tekniikaksi tällähaavaa ruiskuriesan 2,0 OHC megalla tai jos ei auto tule enää kadulle niin SBC. Sinällään se ja sama, olishan tuolla toisaalta mukava kurmuuttaa maantielläkin. Toisaalta taas, Taunushan se vaan silti on.
Tallissa nököttää osiinsa melkein totaalisesti purettu Taunus Coupe vm 73. Erittäin huonosta aihiosta on tuota unelmahöttöä tullut kasaan parsittua. Turakorjailtu ja keula+kylkikolaroitu yksilö joka ilmeisesti aina helmakukkasten ilmestyttyä on kiireesti kiikutettu ylimaalaukseen koko auto.
Peltityöt ovat sentään jo loppusuoralla, niitä onkin riittänyt. Helmat takakulmiin asti, tuulilasin kehys ja a-pilarit, takakaaret sisäloksuineen, takakontin pohja, etusisälokarit, eturunkopalkit,lukkopelti, toinen takakylki kokonaan jnejne. Tilanteen karmeuden paljastuttua otin vapauksia rakenteiden suhteen, ja niin on tänäpäivänä auton keula ja perä jossain määrin kantavan putkikehikon varassa. Turvakaaret ovat tuohon myös suunniteltuina, kerta näin paljon on jo autoa muokkailtu. Samalla kun mätäpaiseita korjailin tuli hitsailtua korin KAIKKI pistesaumat läpi ralliautosaumalla, ja aika jäykkä alkaa ennen niin pehmeä koppa olla. Etuhelmapelti ja ovet ovat vielä työstämättä, muuten Hoppa odottelee pohjatöitä ja maalia. On niitä odotellut toki kohta jo 6 vuotta. Projekti jatkuu taas kun lapset tuosta vähän varttuvat, kiirettä en ole pitänyt enkä pidä.
Suunnitelmissa on ollut vaihtaa tuohon lujempi taka-akselisto Sierrasta, mikä vaatinee todnäk takalattian palasen siirtoa samasta luovuttajasta. Helpommaksi taitaa tulla lattiapellin siirto kuin uusien korvakkeiden teko kaikkine tukirakenteineen tyhjän päälle.
Satalankun takakelkkahan se olisi toinen luonteva vaihtoehto, mutta ei taida enää olla kadulle asiaa? Vai saiko noita osia vaihtaa vääränmerkkisiäkin,ei muista enää?
Tekniikaksi tällähaavaa ruiskuriesan 2,0 OHC megalla tai jos ei auto tule enää kadulle niin SBC. Sinällään se ja sama, olishan tuolla toisaalta mukava kurmuuttaa maantielläkin. Toisaalta taas, Taunushan se vaan silti on.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Monena päivänä ollu mielessä että pitäis melkeen ottaa joku offfokus-tasoinen kuva tuosta voortista, mutta ei tuu otettua. Jokainen kyllä varmasti tietää miltä ihan tavallinen farkku mondeo näyttää
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ei pysty, ei kehtaa, mitäs vielä...mamu kirjoitti:nonni poijjaat!
Sitte kuvia niistä kardaanivetoisista Escorteista!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kappas, Voorti-topikki. Laitetaanpa siis myös oma lusikka soppaan:
Täältä löytyy viistoperäinen vihreä Focus 1.6 vm. 2000. Olin ostaa Corollan, mutta Focus vakuutti ajettavuudellaan. Vehje ollu mulla vuojen ja kilsoja tullu noin 20 tuhatta. Taulussa nyt 174 tkm, toistaiseksi ei ongelmia. Kuvia ei oo eikä tuu, nuitahan näkyy joka päivä liikenteessä.
Täältä löytyy viistoperäinen vihreä Focus 1.6 vm. 2000. Olin ostaa Corollan, mutta Focus vakuutti ajettavuudellaan. Vehje ollu mulla vuojen ja kilsoja tullu noin 20 tuhatta. Taulussa nyt 174 tkm, toistaiseksi ei ongelmia. Kuvia ei oo eikä tuu, nuitahan näkyy joka päivä liikenteessä.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Kappas vaan. Itse kun kerran sain huollon ajaksi sijaisautoksi tuollaisen lyhyen 1.6 tärpättifokkerin, niin ihmettelin miten eriliselta se ajoltaan tuntui 1.8 tdic farmariversioon nähden, joka tosiaan ajettavuudeltaan yllätti heti ensikoeajolta. Farkun hieman pidempi akseliväli tuo maantieajoon huomattavasti parempaa ajettavuutta ja vakautta.rolle kirjoitti:Kappas, Voorti-topikki. Laitetaanpa siis myös oma lusikka soppaan:
Täältä löytyy viistoperäinen vihreä Focus 1.6 vm. 2000. Olin ostaa Corollan, mutta Focus vakuutti ajettavuudellaan. Vehje ollu mulla vuojen ja kilsoja tullu noin 20 tuhatta. Taulussa nyt 174 tkm, toistaiseksi ei ongelmia. Kuvia ei oo eikä tuu, nuitahan näkyy joka päivä liikenteessä.
Moottorina 66 kW 1.8 diesel (jakajapumppu) + turbo + välijäähdytin on osoittautunut kestäväksi ja rakenteeltaan hyväksi sekä taloudelliseksi ja reissumiehen kulkuautoksi aivan riittävän tehokkaaksi peliksi.
Nyt sillä on menossa jo 700 000 km alullaan ilman mitään moottorin avaamisia, kansihuolia tjms. - ihan alkueparäinen turbokin edelleen kondiksessa.
Ilmastointiinkaan ei ole vielä ikinä ollut tarvetta lisätä kylmäaineita (eli vuodesta -99 edelleen samoilla aineilla nyt v. 2011 mennään - tiivis systeemi näkyy olevan. Ensikesänä ehkä on lisättävä, jos tuota edelleen liikenteessä pidetään.
Ja sitten vielä erikseen hauska mainita pakoputkesta: ikää autolla jo reippaasti toisella vuosikymmentä, kilmetrejä luokkaa 700 000 km - ja edelleen mennään ensiasennuspakoputkistolla ja pöntöillä. Mitään ei ole tarvinnut siinä tähän mennessä uusia. Nämä nykyiset pakoputket tuntuu kestävän ihan eri tavalla mitä (ainakin bensavehkeissä) ennevanhaa !
Mitähän mieltä arvon meseläiset on..
Auto ollut kuukauden omistuksessa ja sitten levisi ja kahdelle autolle pakollinen tarve, eli tarvisi kuntoon saada. Muutenhan tuon laittaisi paaliin, mutta meni parin kuukauden säästöt tuohonkin kamppeeseen ja nyt vielä joutuu remonttia tekemään. Punnitsen tässä nyt kolmea vaihtoehtoa. Kunnostan nykyisen koneen, arviolta ~1000e. Etsin kolaroidun tai läpimädän vastaavalla koneella, nappaan koneen ja nakkaan tuon nykysen keulille, arvio ~500e vai nakkaan paaliin, saan siitä 50e ja ostan tuolla rahalla 1.3 -85 kakkiksen jossa ajoaikaa kuukausi.
Autohan tosin on vanha, mutta hyvä kuntoinen ikäisekseen ja suht. vähän ajettukin. 260tkm. Eipä tässä oikeen tiedä mitä tekisi
Itse ehkä kallistuisin tekniikan vaihtoon. Muutamia kamppeita löyty nettivaraosasta ja eivät nyt niin pahan hintasia olleet.. Mutta tuossakihan on että ostaako sian säkissä, jos auto on pitempään seisonu. Eli tarvis olla sellanen, mistä loppuu ajoaika vaikka tämän kuun lopulla tai vasta loppunut, mutta auto ollut ajossa ja toiminut moitteetta.
Toisaalta samahan sen vaikka tonnin käyttäsi nykyisen koneen kunnostamiseen, kun työ ei maksa mitään kun ite tekee koulussa
Auto ollut kuukauden omistuksessa ja sitten levisi ja kahdelle autolle pakollinen tarve, eli tarvisi kuntoon saada. Muutenhan tuon laittaisi paaliin, mutta meni parin kuukauden säästöt tuohonkin kamppeeseen ja nyt vielä joutuu remonttia tekemään. Punnitsen tässä nyt kolmea vaihtoehtoa. Kunnostan nykyisen koneen, arviolta ~1000e. Etsin kolaroidun tai läpimädän vastaavalla koneella, nappaan koneen ja nakkaan tuon nykysen keulille, arvio ~500e vai nakkaan paaliin, saan siitä 50e ja ostan tuolla rahalla 1.3 -85 kakkiksen jossa ajoaikaa kuukausi.
Autohan tosin on vanha, mutta hyvä kuntoinen ikäisekseen ja suht. vähän ajettukin. 260tkm. Eipä tässä oikeen tiedä mitä tekisi
Itse ehkä kallistuisin tekniikan vaihtoon. Muutamia kamppeita löyty nettivaraosasta ja eivät nyt niin pahan hintasia olleet.. Mutta tuossakihan on että ostaako sian säkissä, jos auto on pitempään seisonu. Eli tarvis olla sellanen, mistä loppuu ajoaika vaikka tämän kuun lopulla tai vasta loppunut, mutta auto ollut ajossa ja toiminut moitteetta.
Toisaalta samahan sen vaikka tonnin käyttäsi nykyisen koneen kunnostamiseen, kun työ ei maksa mitään kun ite tekee koulussa
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Minä laittasin sen vanhan kuntoon. Jos työ ei maksa, niin remontille tulee hintaa jotain 500 ja 800 eukin välistä. Ei ainakaan yli tonnia.
SIttenpä ainakin tietää kannen kunnon, ja koska on remmi vaihdettu.
Jos ostaa viijen sadan rakkineen, josta ottaa koneen, niin melekeen vaihattaa jakopään lelut sittenkin, hintaa lisää pari sataa kuitenkin.
Tiijä tuosta, ite korjaisin vanhan.
SIttenpä ainakin tietää kannen kunnon, ja koska on remmi vaihdettu.
Jos ostaa viijen sadan rakkineen, josta ottaa koneen, niin melekeen vaihattaa jakopään lelut sittenkin, hintaa lisää pari sataa kuitenkin.
Tiijä tuosta, ite korjaisin vanhan.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
No auto tarvis saada mahdollisimman nopeasti ajoon takaisin, eli vaihtomoottorihan se oisi kätevin. Kokkolassa oisi 200 euroon vastaava kone, mutta se onki Kokkolassa. siihen n. 150e jakopään osiin ja kovaa ajoa..
Viimeks kun autolla lähdin ajamaan niin öljyä oli mittatikun puolen väliin asti. Nyt koulun pihalla kattoin niin just ja just tikun kärki kastu. Jäähdytinnesteet oli kans hävinneet..
osta voorti niin varmasti kaikki menee päin vittua = taivaspaikka lunastettu..
Tulipa kummallisesti ooppelia ikävä..
Eli tuolle kävi silleen, että ajossa rupesi kuulumaan kilinää kuskin puolelta, rupesi nykimään ja lopulta sammu + kunnon keittämiset päälle. Vesipumppu ainakin taisi antautua, kun nesteet ei kiertäneet ollenkaan. Lämpömittari kävi melkein normaalilla tasolla ja sitten meni nollalle, jonka jälkeen rupesi kolisemaan.. :/
Viimeks kun autolla lähdin ajamaan niin öljyä oli mittatikun puolen väliin asti. Nyt koulun pihalla kattoin niin just ja just tikun kärki kastu. Jäähdytinnesteet oli kans hävinneet..
osta voorti niin varmasti kaikki menee päin vittua = taivaspaikka lunastettu..
Tulipa kummallisesti ooppelia ikävä..
Eli tuolle kävi silleen, että ajossa rupesi kuulumaan kilinää kuskin puolelta, rupesi nykimään ja lopulta sammu + kunnon keittämiset päälle. Vesipumppu ainakin taisi antautua, kun nesteet ei kiertäneet ollenkaan. Lämpömittari kävi melkein normaalilla tasolla ja sitten meni nollalle, jonka jälkeen rupesi kolisemaan.. :/
Viimeksi muokannut Matti H, 04.4.2011 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Matti H kirjoitti:Mitähän mieltä arvon meseläiset on..
Auto ollut kuukauden omistuksessa ja sitten levisi ja kahdelle autolle pakollinen tarve, eli tarvisi kuntoon saada. Muutenhan tuon laittaisi paaliin, mutta meni parin kuukauden säästöt tuohonkin kamppeeseen ja nyt vielä joutuu remonttia tekemään. Punnitsen tässä nyt kolmea vaihtoehtoa. Kunnostan nykyisen koneen, arviolta ~1000e. Etsin kolaroidun tai läpimädän vastaavalla koneella, nappaan koneen ja nakkaan tuon nykysen keulille, arvio ~500e vai nakkaan paaliin, saan siitä 50e ja ostan tuolla rahalla 1.3 -85 kakkiksen jossa ajoaikaa kuukausi.
Autohan tosin on vanha, mutta hyvä kuntoinen ikäisekseen ja suht. vähän ajettukin. 260tkm. Eipä tässä oikeen tiedä mitä tekisi
Itse ehkä kallistuisin tekniikan vaihtoon. Muutamia kamppeita löyty nettivaraosasta ja eivät nyt niin pahan hintasia olleet.. Mutta tuossakihan on että ostaako sian säkissä, jos auto on pitempään seisonu. Eli tarvis olla sellanen, mistä loppuu ajoaika vaikka tämän kuun lopulla tai vasta loppunut, mutta auto ollut ajossa ja toiminut moitteetta.
Toisaalta samahan sen vaikka tonnin käyttäsi nykyisen koneen kunnostamiseen, kun työ ei maksa mitään kun ite tekee koulussa
Niin mikä hajos? 1.8 zetekki mondeo?
Löytyis 2kpl 1.8 zetec moottoria: toinen purettuna ja toinen kokonainen vähän ajettu kone, halvalla.
Kokonainen kone escortista, mutta sopii mondeoon öljypohjan vaihdolla.
Ehjä motti keulalle ja myyntiin.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kyllä sitä miekin alotin Voortilla. Ensimmäine oli Eskortti ykköskoppane ... ja oli muute hyvä, työmatka kyytija anto oikei hyvästi. Evukas ku mikä.
No kirjan siitäki vois kirijuttaa minkätähe ja miks se piti. Ku moottoripyörällä kesät ja talavet junalla ja linjapiilillä töissä. Sillo asuin kaupungissa, ja eikä sillo tarvinna ajatella aikatauluja....mäni tien varteen ni kohtasillään tuli kyyti. Ja hyvästi jakso kävellä keskustaan ja oliha mulla polokupyöräkin.
Toine olikin iha uutenna ostettu kakkoskoppane essi.....
Sitte yksiin vaihtokauppojen välinä tuli Sierra......ilemeisesti myyjä luuli että moottori on rikki ku savuutti ..... no mie vaihoin venttiiliohjurin kumit ja siihe loppu savvuutukset......ja oli muute tasapainone ja hyvä ajetteva.....se porrasperäne malli.....senki ostivat multa iha väkisi pokkeen ku nii siisti......tilale sain Golhvin.....ja hyvä oli sekin.......paljo ajoin sillä.
Sitte ostin Yheksänkymmentäluvula taas ykkoskoppa Essin.....ja en kerennä montoo vikkoo kuloke,- ni eikö tuas tule vinninaamanen poika että myö Essi.....no mie möin .....vaikka oli hyvä.......iha mahottoman hyvä.
Töissä mie oon varmasti viisattoo tuhatta ajanna varmari Tauniuksila ja Consulila.......hyviä autoja.....eiku anto männä ja käytti Voortilla huollossa ku ne olivat virman autoja......nii ja Ransittija ...... oikei hyvijä Ransittija....
Ei mulla mitää huonoo sanottavvoo Voortista. Kyytijä anttaa ja tavara kulokoo.....tarviikos sen enempöö.
Miusta tuo korolla on paras mitä nyt ihtellä työn alla, ja Polo se vasta näppärä.......se on sellane Koupe.......laskin että mahtuu 200 litran tynnyri kyytiin.......
Ainii....mahtuu se muute 201:n takapenkilleki 200 l tynnöri, ku oli tässä kerra hätä.
Piti poijjalle viiä suolle tyhjä tynnöri ku ei tuonna ajoissa tankkiauto polttoainetta.....ja peräkärri oli sielä.....
-no eiku mie Mersalla tynnörijä viemmään,-hain ainetta että koneet kuloki.....sitte yöllä kävikin tankkiauto......
Oisha tätä tarinoo.....
Nii -...työmualla oli Konsuli......
Mie vaihoin kujjeillesa ne kirijaimet keskennää.....
Nokasa luki sitte DORF......käyphä se saksalliseen autoon Dorf oikei hyvästi.
No kirjan siitäki vois kirijuttaa minkätähe ja miks se piti. Ku moottoripyörällä kesät ja talavet junalla ja linjapiilillä töissä. Sillo asuin kaupungissa, ja eikä sillo tarvinna ajatella aikatauluja....mäni tien varteen ni kohtasillään tuli kyyti. Ja hyvästi jakso kävellä keskustaan ja oliha mulla polokupyöräkin.
Toine olikin iha uutenna ostettu kakkoskoppane essi.....
Sitte yksiin vaihtokauppojen välinä tuli Sierra......ilemeisesti myyjä luuli että moottori on rikki ku savuutti ..... no mie vaihoin venttiiliohjurin kumit ja siihe loppu savvuutukset......ja oli muute tasapainone ja hyvä ajetteva.....se porrasperäne malli.....senki ostivat multa iha väkisi pokkeen ku nii siisti......tilale sain Golhvin.....ja hyvä oli sekin.......paljo ajoin sillä.
Sitte ostin Yheksänkymmentäluvula taas ykkoskoppa Essin.....ja en kerennä montoo vikkoo kuloke,- ni eikö tuas tule vinninaamanen poika että myö Essi.....no mie möin .....vaikka oli hyvä.......iha mahottoman hyvä.
Töissä mie oon varmasti viisattoo tuhatta ajanna varmari Tauniuksila ja Consulila.......hyviä autoja.....eiku anto männä ja käytti Voortilla huollossa ku ne olivat virman autoja......nii ja Ransittija ...... oikei hyvijä Ransittija....
Ei mulla mitää huonoo sanottavvoo Voortista. Kyytijä anttaa ja tavara kulokoo.....tarviikos sen enempöö.
Miusta tuo korolla on paras mitä nyt ihtellä työn alla, ja Polo se vasta näppärä.......se on sellane Koupe.......laskin että mahtuu 200 litran tynnyri kyytiin.......
Ainii....mahtuu se muute 201:n takapenkilleki 200 l tynnöri, ku oli tässä kerra hätä.
Piti poijjalle viiä suolle tyhjä tynnöri ku ei tuonna ajoissa tankkiauto polttoainetta.....ja peräkärri oli sielä.....
-no eiku mie Mersalla tynnörijä viemmään,-hain ainetta että koneet kuloki.....sitte yöllä kävikin tankkiauto......
Oisha tätä tarinoo.....
Nii -...työmualla oli Konsuli......
Mie vaihoin kujjeillesa ne kirijaimet keskennää.....
Nokasa luki sitte DORF......käyphä se saksalliseen autoon Dorf oikei hyvästi.
VALMET 5oo -69
Sepä tässä onki niin ristiriitasta.Pappi kirjoitti:Ehjä kone ja jatkat ajoa... Kyseessä on kuitenkin tilava farkku. Tietenkin jos sattuu niin hyvä tuuri, että saa kohtuuttoman halavalla uuden kulkineen niin antaa sitten mennä vaikka paaliineseestie kirjoitti:Ehjä motti keulalle ja myyntiin.
+ Lääniä löytyy ku pienestä afrikkalaisesta kylästä
+ vähä kulutuksinen
+ Loppuvuoteen asti leimaa
- takakaaret vaihtokunnossa
- sähköviat
Oon jo ruvennu kallistumaan sille kannalle, että nakkaan paaliin koko vehkeen, ja tuommosen auton arvo kun ei mikään hirveä kuitenkaan ole
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Tonni vanhakoppasen mondeon koneen kunnostukseen ?Kunnostan nykyisen koneen, arviolta ~1000e.
No et varmaan tosissasi ollutkaan.
Ei järkeä tässäkään.Etsin kolaroidun tai läpimädän vastaavalla koneella, nappaan koneen ja nakkaan tuon nykysen keulille, arvio ~500e
Paaliin, mutta mihin se moottorin kunnostukseen ajateltu tonni katosi ?vai nakkaan paaliin, saan siitä 50e ja ostan tuolla rahalla 1.3 -85 kakkiksen jossa ajoaikaa kuukausi.
Meinaakko nyt tuota mikä mulla on? Työkaveri siitä on satkun tarjonnu._Hämis_ kirjoitti:Mitähän se tuommonen konevikanen mondeo mahtais maksaa?
1. ja 4. sylintereihin kun lykkää painetta niin 3. sylinteristä karkaa.
2. sylinteriin ku lyö paineet niin rupeaa paisuntasäiliöön tulemaan jäähynestettä.
Edelleen vaan ihmetyttää, että mikähän se kilkatus sitten oli. Tavallaanhan jos kansi menee niin keittää korkeintaan. Nesteitä sieltä ei hävinny kun seurasin tilannetta.. mutta keittämisen jälkeen tottakai katosi nesteet ja samalla öljyt, joita ei oo mistä ottaa.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Se kilkatus tulee siitä kun jäähdytysnestettä ryöppyää oikein kunnolla männän päälle ja sen nesteen johdosta puristussuhde ikäänkuin nousee kun palotilassa on paljon nestettä. Saattaa olla että ei ole muuta rikki kuin kannentiiviste mutta saattaahan sieltä olla sitten kilkattelun seurauksena taipunut kiertokanki tai jotakin muuta mukavaa.