Pistetään tännekin kysymys, koska toisella palstalla on aika hiljaista tämän suhteen.
Hommasin vuosi sitten (kuten itse autonkin) bemarin "oman" diagnostiikkalaitteen GT1:n (Group Tester 1).
Itse diagnostiikka toimii hienosti, kun ensin oppi(i) käyttämään sitä. Ongelma syntyy yritettäessä lukea livedataa. Pari sekuntia auton käynnistämisestä GT1 antaa vian "Diagnosis bus error. Error number 200.20" Eli yhteys menetetään auton ja testerin väliltä. Lukemat kuitenkin ehtivät päivittymään. Onko kukaan törmännyt tähän vikaan? Kyseessä on testeriversio DIS V57/SSS32 diagnostiikkapäällä.
Google löytää pari kysymystä asiasta, muttei vastauksia.
Bemarin diagnostiikkaongelmaa
Onko usb-com sovittimella vai suoraan commilla. Meinasin vain että josko ois porttien baud väärin ja siihen päälle joku latenssi mettässä.
btw, onko kiinaversio ja mitä joutu köyhtyyn? Itselläkin ollut harkinnassa moinen kampe.
EDIT: Eli auton ja testerin välillä, no sitten on hankala kyllä sanoa mitään.
btw, onko kiinaversio ja mitä joutu köyhtyyn? Itselläkin ollut harkinnassa moinen kampe.
EDIT: Eli auton ja testerin välillä, no sitten on hankala kyllä sanoa mitään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Aito kiinalainen ja hintaa tuli muistaakseni 700 eken paikkeille. OBDrecource:lta ostin ja nyt tilasin vielä ohjelmapäivityksen.
Saa noita GT1:siä satkun paikkeillakin, mutta silloin yhteys ohjelman ja auton välillä on hoidettu jollakin emulointiohjelmalla ja ediabas:lla. Minulla taas on se keltainen "diagnostic head" ja siinä omat kaapelit. Kompuutteri kytkeytyy verkkokaapelilla (RJ45) diagnostiikkapäähän.
Ja kokeilunhaluja kun riittää, niin hommasin vielä PaSoftin diagnostiikkaohjelman. Ei se versio 1.4.0 kuitenkaan juttele kärryni kanssa (ajattelin, ettei se toimisi e60/2007 ja uudemmissa, mutta ei se näemmä toimi alkupään malleissakaan).
Saa noita GT1:siä satkun paikkeillakin, mutta silloin yhteys ohjelman ja auton välillä on hoidettu jollakin emulointiohjelmalla ja ediabas:lla. Minulla taas on se keltainen "diagnostic head" ja siinä omat kaapelit. Kompuutteri kytkeytyy verkkokaapelilla (RJ45) diagnostiikkapäähän.
Ja kokeilunhaluja kun riittää, niin hommasin vielä PaSoftin diagnostiikkaohjelman. Ei se versio 1.4.0 kuitenkaan juttele kärryni kanssa (ajattelin, ettei se toimisi e60/2007 ja uudemmissa, mutta ei se näemmä toimi alkupään malleissakaan).
Nojoo, tuohan on hankala.
EDIT: Eli onkos se nyt GT1 vai OPPS? OPS on 05- ja GT1 vanhempiin. Tietenkin ihan siitäkin kiinni että mistä mallista olet lukemassa ulos. E39 ekoissa CAN versioissa on ollut muutenkin vähän ongelmaa toisinaan.
EDIT: Eli onkos se nyt GT1 vai OPPS? OPS on 05- ja GT1 vanhempiin. Tietenkin ihan siitäkin kiinni että mistä mallista olet lukemassa ulos. E39 ekoissa CAN versioissa on ollut muutenkin vähän ongelmaa toisinaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Oma auto on E60 530 da -04 (12/03), eli ekoja E60:siä. Pihalla toki odottaa vanha käyttiksemme E32 ansaittuja eläkepäiviä, mutta muita baijerilaisia ei tarvinne tuolla tsekkailla.
Kyllä se GT1 on, muuten kuten tässä linkissä, mutta vanhemmalla Progmanilla: http://www.obdresource.com/bmw-diagnost ... T1001.html
Kyllä se GT1 on, muuten kuten tässä linkissä, mutta vanhemmalla Progmanilla: http://www.obdresource.com/bmw-diagnost ... T1001.html