Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

-jorkki- kirjoitti: Inpan saa helposti toimimaan, vaikka vag-comin usb kaapelilla. Vanhemmissa adapterin kanssa.
Meikäläisen sekasikiössä on valinnanvaraa noiden pistokkeiden suhteen. Olisi obd:tä ja sen lisäksi tuo 20-pinninen pistoke konetilassa. :lol:
Tarkkaan autonsa valiteva nykyinen väykkykuski kirjoitti: Minäkin voisin kuvitella itseni bensa-E39 autoilijaksi, sopiva yksilökin olis tiedossa.
Sitten ei muuta kuin kaupoille. :kuski: Onhan näissä varmasti huoltoa ja korjattavaa. Toisaalta ihmiset näitä laittavat ja ainakin peilistä katsoessa meikäläinen ilmeisesti lukeutuu niihin. Kaksi jalkaa ja saman verran käsiä sekä valtava finni olkapäiden välissä.

Jossain välissä näissä tapahtui pientä remonttia alustan, lämmityslaitteen yms. osien kanssa. Mikäli e39:iin siis sortuu, niin kannattaa katsella tuo päivitetty versio. Sittenhän on vielä faceliftikin, joka on taas luku erikseen.
Kein siknatuur
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Sampo N. kirjoitti:
-jorkki- kirjoitti: Inpan saa helposti toimimaan, vaikka vag-comin usb kaapelilla. Vanhemmissa adapterin kanssa.
Meikäläisen sekasikiössä on valinnanvaraa noiden pistokkeiden suhteen. Olisi obd:tä ja sen lisäksi tuo 20-pinninen pistoke konetilassa. :lol:
Sittenpä taidat joutua hommaamaan adapterin. Sieltä obd:n kautta ei ainakaan nykyisellä BMW:n omalla testerillä saa mitään ulos, se on tarkoitettu katsastuksessa tarvittavaan obd-testiin.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Se rupes Sampolla olemaan näköjään vakavia rahaongelmia kun tuollaisen meni hommaamaan, ongelmia siis rahan paljouden kanssa.

No, toivottavasti tullee paljon huolettomia kilometrejä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mulqvist kirjoitti:Se rupes Sampolla olemaan näköjään vakavia rahaongelmia kun tuollaisen meni hommaamaan, ongelmia siis rahan paljouden kanssa.
Näin on, köyhät ajelee mersuilla. :happy:
Kein siknatuur
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

-jorkki- kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti: Meikäläisen sekasikiössä on valinnanvaraa noiden pistokkeiden suhteen. Olisi obd:tä ja sen lisäksi tuo 20-pinninen pistoke konetilassa. :lol:
Sittenpä taidat joutua hommaamaan adapterin. Sieltä obd:n kautta ei ainakaan nykyisellä BMW:n omalla testerillä saa mitään ulos, se on tarkoitettu katsastuksessa tarvittavaan obd-testiin.
Näinhän tässä näyttää käyvän, ei tuo 2000-vuosimallin OBD-pistoke löytänyt ecua lainkaan tuolla OBD-usb piuhalla, vaikka asetukset lienevät koneessa oikein. Toisaalta voihan siellä kompuutterissa olla pitti poikittain eli joku asetus mättää.

Periaatteessa olisin kuitenkin vahvasti Jorkin kannalla, miksipäs se pistoke siellä pellin alla olisi, ellei sitä olisi käyttöön tarkoitettu.

Tänään kävin muuten rekisteröintikatsastuksessa. Kurkattiin runkonumerot ja tehtiin paperit, ei varsinaista syyniä. Vähän katsottiin auton alle ja huomattiin pakoputken kannakkeessa ruostevauriota. Toinen etutolppa oli jäässä, auto oli kyllä aika jäykkä. Parkkihallissa seisottamisen jälkeen se alkoi taas liikkua.
Kein siknatuur
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Sampo N. kirjoitti:
-jorkki- kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti: Meikäläisen sekasikiössä on valinnanvaraa noiden pistokkeiden suhteen. Olisi obd:tä ja sen lisäksi tuo 20-pinninen pistoke konetilassa. :lol:
Sittenpä taidat joutua hommaamaan adapterin. Sieltä obd:n kautta ei ainakaan nykyisellä BMW:n omalla testerillä saa mitään ulos, se on tarkoitettu katsastuksessa tarvittavaan obd-testiin.


Periaatteessa olisin kuitenkin vahvasti Jorkin kannalla
Periaatehan ei riitä, vaan joudut myös käytännössä ostamaan sen adapterin. :pappa:
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Muistaakseni 2001 jäi pois tuo konehuoneen pyöreä pistoke ja kaikki tieto luetaan sitä uudemmista OBDII-liittimen kautta. Yleislukijoilla ei pääse kuitenkaan kiinni kuin virallisiin OBD-koodeihin ja niitähän bemari ei pakkoa enempää käytä. Eli Sampo N tarvitsee myös sen 20-pinnisen kaapelin.

Optinen yhteys tuli lisänä viime vuosikymmenen puolivälin paikkeilla, mutta sitä käytetään ymmärtääkseni vain ohjelmointiin.
2007 tuli taas muutoksia ja protokollakin vaihtui.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös tuolta OBD:sta saa sitten INPAlla yhtään mitään tän ikäsessä? Tietäsin vaan, että onko softa oikein asennettu. Nyt ei löytynyt lainkaan yhteyttä OBd:hen koneelta.
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Lisäänpä myös kysymyksen näistä diagnostiikka jutuista; pitäiskö tuosta 11/97 e36:sta saada inpalla tietoa ulos, vai tarviiko ads(?):n?
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sampo, hae vuosaaresta(jartsa02 btcf:llä) obd-20pin adapteri. Mutta muuten alkaisin kattoon että com porti baudi on ok, ja se että se on tosiaan lukittu yhteen usb-reikään tuos sovitin ja sitten ne ympäristömuuttuja yms. Sitten E39:lle on eräs räätälöity versio tuosta INPA ohjelmasta, sisältää muutaman hyödyllisen toiminnon koko systeemin skannauksineen päivineen. Tai voinhan mää tulla opastamanaan tuon inpan kanssa, kun on läppäriki missä se ois valmiiksi asennettunaki. Kaapelia tosin en enään omista.

Hämis, tuosta ikäluokasta saa kyllä jo jotain INPA:lla irti, adapterinhan se tietenni vaatii perään mutta pitäisi moottori ja vaihdelaatikko löytyä. Korin elektroniikka voi olla nihkeämpi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ymmärtääkseni inpalla pitäisi tuosta Hämiksen vehkeestä saada tietoa ulos. Onkos tuossa sulla 16 vai 20 -napanen pistoke?

Ennenkuin ryntää ostoksille ebayhin, kannattaa lukea tämä amerikkalaisten topikki. Muutenkin tuolla jenkkien pimmerifoorumilla on todella paljon kaapeliasiaa.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... stic+cable

Mitä tuolta nyt päällimmäisenä jäi mieleen, niin nasta 15 kannattaa tarkistaa. Siellä joko on vastakappale tai ei oo, ilmeisen hyvä jos ei oo.

Itse meinasin tilata tämän laitteen: http://www.ebay.com/itm/BMW-Ediabas-Inp ... 634wt_1398 Ennen tilausta pitää tosin selvittää kuinka tuo sarjaportti pärjäilee, kun sen kytkee usb:hen välikappaleella. Nuo kyllä kehuivat, että olisi myös USBipäällä olevia kaapeleita. Täytyy kuitenkin selvittää menettääkö tuossa usbihommassa jotain tietoa, kannettavassa kun ei ole sarjaporttia.
:?
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Sarjaporttiin kytkettävä inpa-kaapeli mulla jo on, tartteis vain enää muistaa missä.. :lol:
Tänään just tuli Kiinasta tuohon mun wanhaan IBM:ään uusi akku, niin vois taas tutkia mitä nuo vekottimet on syöny. :)
46:ssa (-00) on 16-pinninen ja tuossa vanhemmassa sitten 20-pinninen liitin.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tuota ajetaan COM emuna, ja tuntuu toimivan hyvin kun asentaessa tekee kaikki tarvittavat. Tosin erään E46 kanssa törmättiin ongelmaan ettei yhteyttä saanut, siihen taas ei koskaan selvinnyt syy että mikä mättää.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Onnittelut Sampolle, oikeesti komee pirssi on :D

Enemmän tai vähemmän salaa ja julkisesti on tehnyt mieli juuri tuon korimallin bemaria. Muistan kun ehkä -96 TM:ssä oli uuden mallin esittely otsikolla "maailman paras auto?", lopputeksteissä todettiin että hyvin lähellä sitä parhautta ollaan.

Sisältä yksi tyylikkäimmistä autoista mitä on.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Samanmoinen laatikko itellä, mutta tosiaan 530d. Ei ole jalkatilassa 16 napasta, kun on tosiaan tiiseli. Bensavehkeissä olis...

Ostin ihan aseveljeltä tuon piuhan, ilmeisen hyvän tilin teki sekin kaveri, tuli maksettua varmaan vähä ylihintaa... En ollu tuota ebay sivua löytäny. :evil:

Caribian Lahdesta imastu INPA löytyy... Tiedä sitten mikä mättää, kun osais käyttää noita yms, pitäis joku tälläisten kanssa räppäillyt saada mukaan remmiin joka kattelis ja säätäis kohdalleen tuon koneen asetuksineen. :!:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vensku_ kirjoitti:Samanmoinen laatikko itellä, mutta tosiaan 530d. Ei ole jalkatilassa 16 napasta, kun on tosiaan tiiseli. Bensavehkeissä olis...
Nojuu, mutta eipä tuolla näytä petroolivehkeissä mitään tekevän ennen kuin sieltä konehuoneesta on poistunut se oma tiaknoosipisteke. Tai sitten en vaan osaa. :happy:
Vensku_ kirjoitti: Ostin ihan aseveljeltä tuon piuhan, ilmeisen hyvän tilin teki sekin kaveri, tuli maksettua varmaan vähä ylihintaa... En ollu tuota ebay sivua löytäny. :evil:
Mutta hei, nyt ainakin on piuha. Toivottavasti vieläpä laadukas!

Vensku_ kirjoitti: Caribian Lahdesta imastu INPA löytyy... Tiedä sitten mikä mättää, kun osais käyttää noita yms, pitäis joku tälläisten kanssa räppäillyt saada mukaan remmiin joka kattelis ja säätäis kohdalleen tuon koneen asetuksineen. :!:
Koneesta pitää tosiaan vähän säätää ympäristömuuttjia, portteja yms. Tuon linkin takaa latautuu erittäin hyvä kuvallinen pdf-ohje. Se on sama, jonka sain tilaamani obd-usb-piuhan mukana. Vähän lontoota pitää osata selviytäkseen ohjeista. Vähän aikaa menee, kun välppää koneen asetukset noilla kuntoon. Ohjeet löytyvät heti alusta, niitä on muutama sivu, ei tartte 56 sivua kahlata. :D


http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=b ... 6BSTWLBXMg
Kein siknatuur
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sitten tuohon ohjeeseen on vielä muutama lisäsäätökin :whistle:

Tosiasiahan kyllä on että GT1/OPPS pitäs melkeen olla, kyllä INPA:lla kaikkea kivaa silläkin näkee yms. Mutta jälkimmäinen vielä kertaluokkaa paree(ja kalliimpikin).

Koitan kaivella tuon version esille missä on E39 räätälöintiä/yhteensopivuus kohdillaan, niin pääsee immeiset lataileen ehkä joskus.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mulqvist kirjoitti:Sitten tuohon ohjeeseen on vielä muutama lisäsäätökin :whistle:
Saapi sitä tietoa tässä jakaa. :wink:

Nuo alun ohjeet ovat tosiaa porttien säätöön, sitten pitää tietysti olla ohjelman asetukset vielä kunnossa. Sitä varten pitää siirtää sitä käynnistystiedostoa(?) win-kansioon yms. Siitä on tuossa ohjeessa vähän myöhemmin.

En tiä sitten miten homma menee muualta ladattujen versioiden kanssa, en usko että homma voi olla mitään rakettitiedettä. Ihmiset näitä tekevät.
Kein siknatuur
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Jokos se on Sampo ekonomiksi valmistunut, kun Bemarin hankkinut :?:
Uusi auto tarvitesee ainakin onnea :!:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ruoja kirjoitti:Jokos se on Sampo ekonomiksi valmistunut, kun Bemarin hankkinut :?:
Loppumetreillä mennään, eukon sain töihin. Ei kait näihin muuten olisi varaa. :lol:
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sampo N. kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Caribian Lahdesta imastu INPA löytyy... Tiedä sitten mikä mättää, kun osais käyttää noita yms, pitäis joku tälläisten kanssa räppäillyt saada mukaan remmiin joka kattelis ja säätäis kohdalleen tuon koneen asetuksineen. :!:
Koneesta pitää tosiaan vähän säätää ympäristömuuttjia, portteja yms. Tuon linkin takaa latautuu erittäin hyvä kuvallinen pdf-ohje. Se on sama, jonka sain tilaamani obd-usb-piuhan mukana. Vähän lontoota pitää osata selviytäkseen ohjeista. Vähän aikaa menee, kun välppää koneen asetukset noilla kuntoon. Ohjeet löytyvät heti alusta, niitä on muutama sivu, ei tartte 56 sivua kahlata. :D


http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=b ... 6BSTWLBXMg
No, tulipa otettua tuo talteen, kiitoksia tästä. :pusuposkelle:

Jonkinverran on tuota konetta kyllä säädetty jo, mutta ei oo vielä toiminu. Kokeillaa lisää noilla ohjeilla, toivottavasti alkais toimii. :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

OBD pistokkeesta pitää pystyä tekemään OBD mittaus eli vikakoodit saa sieltäkin kautta mutta varsinainen moottorinohjauksen testailu ja ohjailu moottoritilan pistokkeesta.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

dealer kirjoitti:OBD pistokkeesta pitää pystyä tekemään OBD mittaus eli vikakoodit saa sieltäkin kautta mutta varsinainen moottorinohjauksen testailu ja ohjailu moottoritilan pistokkeesta.
Näin on, mutta kaikki testerit eivät näytä OBD-pistokkeen kautta yhtään mitään. Ainakaan nykyinen BMW:n oma testeri ei näytä, kokeiltu on. Ei pääse autoon "sisälle" ollenkaan.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

-jorkki- kirjoitti: ...mutta kaikki testerit eivät näytä OBD-pistokkeen kautta yhtään mitään. Ainakaan nykyinen BMW:n oma testeri ei näytä, kokeiltu on. Ei pääse autoon "sisälle" ollenkaan.
Minkä ikäisestä autosta on tuossa kokeilussa ollut kyse?
Hiukan ihmetyttää (viallinen pistoke?), jos testerillä ei saisi OBD:sta mitään luettua.
Puhut uusimmasta testeristä, eli ICOM-interfasesta ja ISTAP/-D:stä?
ICOM A on OBDpistokkeelle, ICOM B on optinen liitäntä (MOST) ohjelmointiin ja ICOM C on vanhempiin pyöreäliittimisiin.
Tämä paketti käy vuodesta -96 eteenpäin.

Oletko nyt varma, ettet ole koittanut lukea 2007 jälkeen tehtyä autoa vanhalla protokollalla tai päinvastoin?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mitenkähänn tuo obd-homma mahtaa mennä, euroopan alueella se tuli pakolliseksi vasta. 2001. Sitäkin vanhemmissa on pistoke, mutta saako sieltä dataa edes teoriassa ulos?
Kein siknatuur
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Mitenhän usb-inpa kaapeli toimii usb 1.1-portin kautta? Onko liian hidas?
Ei nimittäin löydy mistään sitä mun sarjaportti-mallista. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minustakin löytyy pieni pala bemarimiestä :wink: BMW on ollut suosikkiautoni varmaan esikoulusta lähtien. Kunnes reilu parikymppisenä tulin järkiini :oops:

Mutta E23-koppanen 728i vm. 1983 mulla oli, ja se oli upea auto. Hyvä ajaa, tehokas ja hiljainen. Tosin eihän sitä voi "kassakaappimaisessa" laadukkuudessa verrata 126-koppaiseen edes samana päivänä. :twisted:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Enins kirjoitti:
-jorkki- kirjoitti: ...mutta kaikki testerit eivät näytä OBD-pistokkeen kautta yhtään mitään. Ainakaan nykyinen BMW:n oma testeri ei näytä, kokeiltu on. Ei pääse autoon "sisälle" ollenkaan.
Minkä ikäisestä autosta on tuossa kokeilussa ollut kyse?
Hiukan ihmetyttää (viallinen pistoke?), jos testerillä ei saisi OBD:sta mitään luettua.
Puhut uusimmasta testeristä, eli ICOM-interfasesta ja ISTAP/-D:stä?
ICOM A on OBDpistokkeelle, ICOM B on optinen liitäntä (MOST) ohjelmointiin ja ICOM C on vanhempiin pyöreäliittimisiin.
Tämä paketti käy vuodesta -96 eteenpäin.

Oletko nyt varma, ettet ole koittanut lukea 2007 jälkeen tehtyä autoa vanhalla protokollalla tai päinvastoin?
Joo ICOMista/ISTAsta puhun. Sama ICOM käy ihan kaikkiin Bemareihin ainakin e36/e34 alkaen. Testeri menee kyllä vanhemmissa DISsimäiseen näkymään. Oikea DIS on kyllä monipuolisempi vanhojen kanssa. Jos löytyy "vanha" liitin niin adapterijohto väliin niin toimii suoraan.

Monta kertaa on käynyt niin, että epähuomiossa on tällaisessa "välimallin" autossa, jossa on molemmat pistokkeet, on yrittänyt saada yhteyttä autoon OBD:n kautta. Testeri kyllä löytää ICOMin mutta autoon ei saa yhteyttä. Adapteri väliin ja vanhantyyppinen pistoke käyttöön niin homma pelaa.

Mihin ihmetyksesi toimimattomuudesta perustuu, onko sinulla erilaisia kokemuksia?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tähän galleriaan kannattaa käydä tutustumassa, kaikenlaisia harvinaisuuksia, kuten:
Kuva
Kuva
ja 16 pytyn ihme:
Kuva
http://www.autoblog.com/photos/bmw-classic-warehouse/ :wink:
Kuva
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

-jorkki- kirjoitti:...Monta kertaa on käynyt niin, että epähuomiossa on tällaisessa "välimallin" autossa, jossa on molemmat pistokkeet, on yrittänyt saada yhteyttä autoon OBD:n kautta. Testeri kyllä löytää ICOMin mutta autoon ei saa yhteyttä. Adapteri väliin ja vanhantyyppinen pistoke käyttöön niin homma pelaa.

Mihin ihmetyksesi toimimattomuudesta perustuu, onko sinulla erilaisia kokemuksia?
Käsitin aikaisemmista kirjoituksistasi, ettei BMW:hen pääse muka käsiksi muualta, kuin pyöreältä liittimellä. Ja pyöreä pistoke jäi siis pois 2001 alkaen. Tuossa viimeisessä viestissä vastasit jo itse ihmettelyyni, eli puhuitkin malleista, jossa on molemmat dianostiikkapistokket. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”