Taas BMW:hen--nyt E34 "USA-Edition"
Taas BMW:hen--nyt E34 "USA-Edition"
Aikoinaan, kun oli hiukan tarvetta talouteemme toiselle autolle, ajattelin, jotta samalla joku mukava harrastus peli olisi samalla. Vaihtoehdot, iso Saksalainen ja takaveto, eli MB W126 tai BMW E34.
Aikansa kun etsin, bemarin kohdalla meinas usko loppua, lähes kaikki "jannujen" raiskaamia Ässän kohdalla oli ihan ok yksilöitä, mutta niissä taas ruoste vuorostaan raiskannut..
No, ässä löytyi, peltitöitä siinä on. Mutta itse asiaan..
Ikäänkuin toisella simmulla vähän kytännyt bemarin E34:sta, sattui sitten netistä löytymään yksi, kuvien ja myynti ilmoituksen perusteella olin koukussa
Muutamia soittoja/s-posti viestejä, hinnasta päästiin sopuun ja "näkemättä" kaupat
Varsin hyvin säilynyt 525iA-1990, 234tkm ajettu. Historia tiedossa samoin huoltohistoriat jne.
Auto tullut muuttoautona Suomeen, ollut 3 ekaa vuotta Dallasissa.
Varusteita jenkkityyliin riittävästi, kaikki toimii paitsi ilmastointi.
Maalipinta alkuperäinen, lähes virheetön. Koria ei hitsattu eikä tarvikaan.
Etupyörien takaa helmoista lähtenyt massat, sieltä löytyy oikeastaan ainoat ruosteet. Auto näytti olevan ruostesuojattu joskus 90-luvun puoli välissä.
Tämän lisäksi autolla ei ole ajettu talvisin enää vuosiin.
Ulkokuoreen joutuu uusiin osan muovisista kylkilistoista, listan takana tukena metallilista joka hapertunut ja lista ei enää istu nätisti.
Ja ne BMW:n kutoskoneen äänet....
Tarina jatkuu, parempia kuvia otetaan, näillä päästään hajulle
E: Parempi laatuisia kuvia myöhemmin..
Aikansa kun etsin, bemarin kohdalla meinas usko loppua, lähes kaikki "jannujen" raiskaamia Ässän kohdalla oli ihan ok yksilöitä, mutta niissä taas ruoste vuorostaan raiskannut..
No, ässä löytyi, peltitöitä siinä on. Mutta itse asiaan..
Ikäänkuin toisella simmulla vähän kytännyt bemarin E34:sta, sattui sitten netistä löytymään yksi, kuvien ja myynti ilmoituksen perusteella olin koukussa
Muutamia soittoja/s-posti viestejä, hinnasta päästiin sopuun ja "näkemättä" kaupat
Varsin hyvin säilynyt 525iA-1990, 234tkm ajettu. Historia tiedossa samoin huoltohistoriat jne.
Auto tullut muuttoautona Suomeen, ollut 3 ekaa vuotta Dallasissa.
Varusteita jenkkityyliin riittävästi, kaikki toimii paitsi ilmastointi.
Maalipinta alkuperäinen, lähes virheetön. Koria ei hitsattu eikä tarvikaan.
Etupyörien takaa helmoista lähtenyt massat, sieltä löytyy oikeastaan ainoat ruosteet. Auto näytti olevan ruostesuojattu joskus 90-luvun puoli välissä.
Tämän lisäksi autolla ei ole ajettu talvisin enää vuosiin.
Ulkokuoreen joutuu uusiin osan muovisista kylkilistoista, listan takana tukena metallilista joka hapertunut ja lista ei enää istu nätisti.
Ja ne BMW:n kutoskoneen äänet....
Tarina jatkuu, parempia kuvia otetaan, näillä päästään hajulle
E: Parempi laatuisia kuvia myöhemmin..
Viimeksi muokannut ruikku, 03.9.2012 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Äärivaloista, myyjän mukaan takimmaiset alunperin punaiset, mutta meitin lakipykälät eivät tunne senvärisiä --keltaiset tilalle.
Myös etuvilkuissa löytyy parkit, mutta nekin pitäneet ottaa pois. Valmiushan on siis olemassa, arvata voi, ilmestyykö sinne parkit..
Autossa oleva orkkis senajan kasettisoitin, mielenkiintoista huomata, puuttuu jokatoiset desimaalit kanavista. Esim. löytää 99.5, 99.7 ja 99.9jne kanavat, mutta ei siittä väliltä. Lieneekö jotain jenkki maailman juttuja?
Myyjä totesi tähän, jotta jos ei isompia murheita elämässä ole niin silloinhan oikeastaan menee ihan hyvin
Myös etuvilkuissa löytyy parkit, mutta nekin pitäneet ottaa pois. Valmiushan on siis olemassa, arvata voi, ilmestyykö sinne parkit..
Autossa oleva orkkis senajan kasettisoitin, mielenkiintoista huomata, puuttuu jokatoiset desimaalit kanavista. Esim. löytää 99.5, 99.7 ja 99.9jne kanavat, mutta ei siittä väliltä. Lieneekö jotain jenkki maailman juttuja?
Myyjä totesi tähän, jotta jos ei isompia murheita elämässä ole niin silloinhan oikeastaan menee ihan hyvin
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Nytkö siellä on kansanvaunun vieressä joku brutal money waste?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Oho, vieläkö noita on olemassa. Ruoste on syönyt(härskisti jopa raiskannut) niin monet noista.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Oijoi, hienossa kunnossa.
On se jännä ku amerikkalaiset on niin erilaisia ihmisiä, ettei niitten valot kelpaa täällä.
hienot on valot, oliko tää Bmw S80? vitsi vitsi.
On se jännä ku amerikkalaiset on niin erilaisia ihmisiä, ettei niitten valot kelpaa täällä.
hienot on valot, oliko tää Bmw S80? vitsi vitsi.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyllä 126:nen löytyy, en mä siittä luovu Sen kunnostus vaan lähti lapasesta, ei varmaan ihan pian liiku.
Mukamas hyvä syy hommata tilalle toinen harrastepeli, näissä kahdessa merkissä kun pysyy niin tekemistä riittää Yritetään pitää ainakin jompikumpi kokoajan ajokunnossa.
Toisaalta, moni muu merkki ei ehkä anna samanlaisia "kiksejä" kuin nämä.
Uudet kilvet(samoilla tunnareilla) tilasin, sekä osan kylkilistoista. Melkein uusin kaikki, on selvä sävyero uusissa kun vieressä vanhat. Yllättävän edullisia listat, puhutaan muutamasta kympistä per lista.
Etusumarit(+ehkä kaikki etu-umpiot) uusitaan, niillä tekee myös ulkoasuunkin ihmeitä.
Penkit saisi jollain myrkyllä pestä, arka väri tuo vaalea beige. Ei erityisen likaiset, mutta pinttymää on.
Kaikki nesteet/suodattimet tuli hommattua, se onkin seuraava jobi.
Moottorihan oli tuo M20B25, 170heppanen versio. Tuo oli minulle ainoa vaihtoehto 12-venasen 3,0l lisäksi. Erittäin tuttuja itselle vanhan työmaan kautta aikoinaan.
Mukamas hyvä syy hommata tilalle toinen harrastepeli, näissä kahdessa merkissä kun pysyy niin tekemistä riittää Yritetään pitää ainakin jompikumpi kokoajan ajokunnossa.
Toisaalta, moni muu merkki ei ehkä anna samanlaisia "kiksejä" kuin nämä.
Uudet kilvet(samoilla tunnareilla) tilasin, sekä osan kylkilistoista. Melkein uusin kaikki, on selvä sävyero uusissa kun vieressä vanhat. Yllättävän edullisia listat, puhutaan muutamasta kympistä per lista.
Etusumarit(+ehkä kaikki etu-umpiot) uusitaan, niillä tekee myös ulkoasuunkin ihmeitä.
Penkit saisi jollain myrkyllä pestä, arka väri tuo vaalea beige. Ei erityisen likaiset, mutta pinttymää on.
Kaikki nesteet/suodattimet tuli hommattua, se onkin seuraava jobi.
Moottorihan oli tuo M20B25, 170heppanen versio. Tuo oli minulle ainoa vaihtoehto 12-venasen 3,0l lisäksi. Erittäin tuttuja itselle vanhan työmaan kautta aikoinaan.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Oottele vähän lämpimämmät kelit. SItten vippaset hevostarvikeliikkeeseen. Ostat marseillesaippuaa ja väritöntä valjasrasvaa. Noilla aineilla pääset penkkien kanssa jo pitkälle.ruikku kirjoitti:Penkit saisi jollain myrkyllä pestä, arka väri tuo vaalea beige. Ei erityisen likaiset, mutta pinttymää on..
Samoilla aineilla hoidat myös talon kaikki nahkajalkineet eikä tule kalliiiksi.
Silikonipohjaiset jonninjoutavat tökötit voi heitellä kierrätykseen...
Itsellä sama homma edessä tuon mustan Volvon kanssa kunhan kelit lämpenee.
Kiitämmä vinkistä! Kokeillaan tätä. Autoglymin nahan puhdistusainetta olen kokeillut toisaalle, joko en osaa käyttää tai sitten ne on osittain huuhaataPappi kirjoitti:Oottele vähän lämpimämmät kelit. SItten vippaset hevostarvikeliikkeeseen. Ostat marseillesaippuaa ja väritöntä valjasrasvaa. Noilla aineilla pääset penkkien kanssa jo pitkälle.ruikku kirjoitti:Penkit saisi jollain myrkyllä pestä, arka väri tuo vaalea beige. Ei erityisen likaiset, mutta pinttymää on..
Samoilla aineilla hoidat myös talon kaikki nahkajalkineet eikä tule kalliiiksi.
Silikonipohjaiset jonninjoutavat tökötit voi heitellä kierrätykseen...
Itsellä sama homma edessä tuon mustan Volvon kanssa kunhan kelit lämpenee.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Marseille-saippuaa hommattiin asiantuntijoiden "painostuksesta", täytyy myöntää, että hinta/laatu-suhde kohdallaan!
Takapenkin irroitin sisälle lämpimään kun en malttanut olla kokeilematta.
Lisäksi nahan pinnastakin tulee sellainen uudehkon oloinen, ainakin kun vertaa käsittelemättömään.
Kesäaikaan siirryttiin rengaspuolella, nippanappa meneekö tuningin puolelle, mutta mielestäni yksi hienoimpia "klassikko"-tyyppisiä vanteita.
BBS RC 090 8x17 ET20 vanteet.
Perushuoltoja tehty, taakse apurungon gummit odottelee seuraavaksi vaihtoa.
E: Parempia kuvia myöhemmin..
Takapenkin irroitin sisälle lämpimään kun en malttanut olla kokeilematta.
Lisäksi nahan pinnastakin tulee sellainen uudehkon oloinen, ainakin kun vertaa käsittelemättömään.
Kesäaikaan siirryttiin rengaspuolella, nippanappa meneekö tuningin puolelle, mutta mielestäni yksi hienoimpia "klassikko"-tyyppisiä vanteita.
BBS RC 090 8x17 ET20 vanteet.
Perushuoltoja tehty, taakse apurungon gummit odottelee seuraavaksi vaihtoa.
E: Parempia kuvia myöhemmin..
Viimeksi muokannut ruikku, 03.9.2012 8:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
romu kirjoitti:Katsokaa kaikki hirviö/jätti/umpikumi/veturinpyörä -harrastajat!
Ottakaa oikein lasit nenän päälle.
Tässä on hyvä esimerkki kuinka sopusointuinen paketti voi olla. Ei tarvita mitään 26" vanteita ja kumittomia renkaita.
Erittäin hyvin sanottu
On muuten hieno Bemari, kehtaan jopa myöntää että kelpais
® Mesen Porkkana-klubi
Konehan oli m20, tyhmän yksinkertanen, niinkuin omistaja itse
Itseasiassa nimenomaan tuota vanhempaa kone tyyppiä hainkin, mulle riittää 2 venttiiliä per pytty
Tuli kokeiltua tuota saippuaa ihan muuallekin autoon, muoviosiin jne, sika hyvää tököttiä! Kumma miten pienestä saippuapalasta sitä voi ollaki ihan täpinöissään
Ja porkkanat pysyy, huoli pois.
Rengaskokohan oli 235/45/17, sen mitä talvi kokoon(205/65/15) vertaa niin uraherkemmät ja ei ne yhtä mukavat ole normiajossa.
Ja jos historia toistaa itseään niin en ole oikein missään autossa saanut tämän kokoluokan renkaita kestämään kunnolla kahta kesää. Tehoilla ja ajotyylillä tuskin meikäläisen kohdalla mitään tekemistä, ne vaan kuluu ja sillä siisti..
Itseasiassa nimenomaan tuota vanhempaa kone tyyppiä hainkin, mulle riittää 2 venttiiliä per pytty
Tuli kokeiltua tuota saippuaa ihan muuallekin autoon, muoviosiin jne, sika hyvää tököttiä! Kumma miten pienestä saippuapalasta sitä voi ollaki ihan täpinöissään
Ja porkkanat pysyy, huoli pois.
Rengaskokohan oli 235/45/17, sen mitä talvi kokoon(205/65/15) vertaa niin uraherkemmät ja ei ne yhtä mukavat ole normiajossa.
Ja jos historia toistaa itseään niin en ole oikein missään autossa saanut tämän kokoluokan renkaita kestämään kunnolla kahta kesää. Tehoilla ja ajotyylillä tuskin meikäläisen kohdalla mitään tekemistä, ne vaan kuluu ja sillä siisti..
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
-paras Bimmerin kori tähän mennes! Olen sanaton. Älkää kertoko kaikille kavereille Väri on Villen -!-Jussi L. kirjoitti:romu kirjoitti:Katsokaa kaikki hirviö/jätti/umpikumi/veturinpyörä -harrastajat!
Ottakaa oikein lasit nenän päälle.
Tässä on hyvä esimerkki kuinka sopusointuinen paketti voi olla. Ei tarvita mitään 26" vanteita ja kumittomia renkaita.
Erittäin hyvin sanottu
On muuten hieno Bemari, kehtaan jopa myöntää että kelpais
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Joops, eipä ole tämän keksinnön kanssa ihmeempiä ollut. Päivittäin ajossa, kilometrejä kertynyt n. 2500km.
Bensaa menee, tarkkaa kirjanpitoa en ole pitänyt, mutta 10ltr molemmin puolin.
Moottorin luonne mielestäni verrattavasti M103:seen, selvästi ylävireinen. Alakierroksilla puurtaa, mutta mitään mahdottomia kiksejä ei saa
Lootahan tuossa oli ZF:n tekele, jos vertaa tuota omaan ässän 722.3 lootaan niin vaihdot ehkä jopa ärsyttävän napakat/selvät. Joku voi tykätäkkin. 722.3 vaihtaa mielestäni sivistyneemmin, toisaalta taas zf reagoi nopeammin vaihto tarpeisiin, tarjoaa empimättä pienempää.
Tuo zf taitaa lähteä aina ykkösellä liikkeelle, oli tilanne mikä tahansa. Vähän turhaankin, koska vaihtaa heti kohta isompaa
Vaikka itse sanonkin, hyvää fiilistä lisää korin hyvä kunto. Yllätyksiä/piilokorroosioita ei ole löytynyt, nyt kesän aikana pitäisi uudelleen suojata kotelot yms. Alustaan tuskin sotkin enää massaa, niihin kohtiin vaan missä selvästi massat "kuluneet".
Bensaa menee, tarkkaa kirjanpitoa en ole pitänyt, mutta 10ltr molemmin puolin.
Moottorin luonne mielestäni verrattavasti M103:seen, selvästi ylävireinen. Alakierroksilla puurtaa, mutta mitään mahdottomia kiksejä ei saa
Lootahan tuossa oli ZF:n tekele, jos vertaa tuota omaan ässän 722.3 lootaan niin vaihdot ehkä jopa ärsyttävän napakat/selvät. Joku voi tykätäkkin. 722.3 vaihtaa mielestäni sivistyneemmin, toisaalta taas zf reagoi nopeammin vaihto tarpeisiin, tarjoaa empimättä pienempää.
Tuo zf taitaa lähteä aina ykkösellä liikkeelle, oli tilanne mikä tahansa. Vähän turhaankin, koska vaihtaa heti kohta isompaa
Vaikka itse sanonkin, hyvää fiilistä lisää korin hyvä kunto. Yllätyksiä/piilokorroosioita ei ole löytynyt, nyt kesän aikana pitäisi uudelleen suojata kotelot yms. Alustaan tuskin sotkin enää massaa, niihin kohtiin vaan missä selvästi massat "kuluneet".
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Tämän keksinnön kanssa käyty tänään leimalla. Samalla muutoskatsastin nuo 17"renkaat, eipähän tartte selitellä/kaivaa kuvetta jos virkamiehet kyselöö
Vaihdoin tähän orkkis muutossarjan ilmastointiin, R12-->R134a. O-rengas-sarja, kuivain ja nipat, jokka menee suoraan vanhojen nippojen päälle. Aineet vielä uupunee. Aiemmin paineistettu järjestelmä, pitäisi olla ok. Kattotaan, mikä paikka antautuu kun saadaan systeemi tosi toimiin.
Sainpas tästä syylärin vuotamaan, vaihdoin jakohihnan, samalla käytin syyläriä irti pesua varten. Oli päivän "kuivillaan", nyt hikoilee toisesta päätystä Jossei ajamalla tokene, niin kai se tartteis päivittää uuteen.
E: Parempia kuvia myöhemmin..
Vaihdoin tähän orkkis muutossarjan ilmastointiin, R12-->R134a. O-rengas-sarja, kuivain ja nipat, jokka menee suoraan vanhojen nippojen päälle. Aineet vielä uupunee. Aiemmin paineistettu järjestelmä, pitäisi olla ok. Kattotaan, mikä paikka antautuu kun saadaan systeemi tosi toimiin.
Sainpas tästä syylärin vuotamaan, vaihdoin jakohihnan, samalla käytin syyläriä irti pesua varten. Oli päivän "kuivillaan", nyt hikoilee toisesta päätystä Jossei ajamalla tokene, niin kai se tartteis päivittää uuteen.
E: Parempia kuvia myöhemmin..
Viimeksi muokannut ruikku, 03.9.2012 8:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Toistaiseksi ilmastointi toiminut hyvin, useiden vuosien käyttämättömyydenkin jälkeen. Alkuperäinen "tyyppikilpi" ilmastoinnista, jotain..hmmm...erikoista tekstissä? Vai onko?
Syyläri rupesi vajaan viikon tiputtelun jälkeen pitämään.
Orkkis roiskeläppiä tarkoitus laittaa, ainakin eteen. Ja ehkäpä tuo alustasarjankin voisi riisua pois, korkeintaan jos on saatavilla niin joku mieto orkinaali setti
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"