Bmw nokkaketjulliset mallit

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Bmw nokkaketjulliset mallit

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tervehdys !
Pitää alkaa miettiä auton hankkimista pojalle ja olen ajatellut bemaria toisena vaihtoehtona (toisen arvaattekin) :D. Mutta tähän taloon ei nokkahihnalla varustettua autoa osteta,joten onko bemarilla bensakoneista mallia jossa olis ketjukäyttöinen nokka-akseli.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kutosmoottoriset n. -91 alkaen ja neloset -93 alkaen ketjulla. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

_Hämis_ kirjoitti:Kutosmoottoriset n. -91 alkaen ja neloset -93 alkaen ketjulla. :roll:
Ja eikös sitte myös vanhemmat ole ketjulla? Tuossa M20 ja M40 aikaan oli vaan noita kuminauhoja?

Vai oonko ihan hakoteillä? :huh:

En tiiä millaista Petri ettii, mut jos "siedettävän kokoista" konetta ettii, niin koita ettiä is. 8)
Ne on jopa E30 korissakin muistaakseni ketjulla, is koneiset... E36 korissa ainakin jo. :oops:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

M40 on myös E36 hihnalla olen sellaseen tehnyt jakopään
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Vensku_ kirjoitti:...Tuossa M20 ja M40 aikaan oli vaan noita kuminauhoja?...
Näinhän se menee.
Tarkempaa tietoa haluava voi käydä esim. tuolta http://bmwfans.info/parts/catalog/ tarkistamassa, mitä autoehdokas on tehtaalla syönyt.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

hotari kirjoitti:M40 on myös E36 hihnalla olen sellaseen tehnyt jakopään
Joo, ~93 vaihtui ketjuun M43 koneen myötä..
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Kutoset M20B2X kuminauhalla ja M50B2X kettingillä.

Eikö E36 318iS oo stroukattu vastaamaan kakslitrasia M50B20/150hp, mutta ovat kuitenkin sitten nelosia, oliko ne sitten nuita M43?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Ei niissä iS:ssissä kuutiotilavuutta ole muutettu, 16venttiilisiä ovat normaalin kahdeksan sijaan. :idea:
M44 on e36 iS:n moottorikoodi. M43 on 8venttiilinen ketjulla.
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Matti H kirjoitti:Kutoset M20B2X kuminauhalla ja M50B2X kettingillä.

Eikö E36 318iS oo stroukattu vastaamaan kakslitrasia M50B20/150hp, mutta ovat kuitenkin sitten nelosia, oliko ne sitten nuita M43?
ei ihan kahteen litraan
1,8l 16v m42 moottori korvattiin 1996 tyypillä m44 jolloin tilavuus oli 1,9l teho oli kuitenkin sama 140hv
320 is 2,0l kone löytyy vanhemmasta e30 mallista s14 tehoa 192hv ovat harvinaisia suunnattu lähinnä italian markkinoille
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mutta tähän taloon ei nokkahihnalla varustettua autoa osteta,joten onko bemarilla bensakoneista mallia jossa olis ketjukäyttöinen nokka-akseli.
Kyllä vanha M40 oli remminvaihtoineen jakopään osalta huoleton peli kun verrataan uudempaan Valvetroniciin.
Hihnanvaihtoväli on lyhyt mutta on se helppo vaihtaakin.
Valvetroniceista on hajoillut jakopäitä aika vähillä kilometreillä, meilläkin korjaamolle tullut useita.
Monesti puhuttu että enää ei tohtisi neloskoneista bemaria bensapelinäkään ostaa, dieselithän ovat ulkona kisasta turbojen hajoilun vuoksi...
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Koskeeko turbojen hajoilu kaikkia neloskoneisia? Vai koskisiko e46:ssa uudempaa 110kw moottoria? :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En oikein tiedä :roll: tottunut mersujen kanssa siihen ettei moottorityyppi vaihdu kovin radikaalisti vähän väliä niin menee muilla merkeillä kaikki suunnilleen samanlaiset samojen ongelmien alle :oops:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

hotari kirjoitti:M40 on myös E36 hihnalla olen sellaseen tehnyt jakopään
Jep, luonnollisesti, mutta mä tarkoitin tosiaan niitä iS:sejä. :wink:
(tosin eihän tuo viesti tainnut olla mulle suoraan suunnattu, vaan yleisesti tarkennukseksi, että tosiaan kaikki E36 ei oo ketjulla, iS:t vaan (eikä nekään näköjään kaikki, alempana lisää..), ja kutoset. :wink: )

xr:n mainitsema 320is E30 ois magia laitos. :P :twisted: Kerran olen sellasen nähnyt, Cabriona. 8)

Täältä kun kattelin: http://www.bmwclub.fi/frame?p=/fi/techinfo.html
Niin siis E36:stakin on tehty iS:ää M42 koneella alkuvuodet, eli tuokin on ilmeisesti siis hihnakone... Ja E30 iS sitämyöten myös... tulipahan selvyys tähän omaan pähkäilyynkin... :)


En muista että uudemmista x20d koneista ois turboja niin paljoa menny ku E46? (ja ilmeisesti myös E39 korin 520d mitä on tehty E39:n loppuvuodet?)
Mutta mietinkin että mikäs sen turbon hajoamisen aiheuttaa? Onko siinä liian pieni turbo, vai onko öljynkierrossa jotain häikkää vai mikä?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Garretin huono laakerointi ja huohottimen 'suodatin' tekevät yleensä hajoamisen, päivitettävissä vortex toimiseen öljynerotin malliin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”