Bmw nokkaketjulliset mallit
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Bmw nokkaketjulliset mallit
Tervehdys !
Pitää alkaa miettiä auton hankkimista pojalle ja olen ajatellut bemaria toisena vaihtoehtona (toisen arvaattekin) . Mutta tähän taloon ei nokkahihnalla varustettua autoa osteta,joten onko bemarilla bensakoneista mallia jossa olis ketjukäyttöinen nokka-akseli.
Pitää alkaa miettiä auton hankkimista pojalle ja olen ajatellut bemaria toisena vaihtoehtona (toisen arvaattekin) . Mutta tähän taloon ei nokkahihnalla varustettua autoa osteta,joten onko bemarilla bensakoneista mallia jossa olis ketjukäyttöinen nokka-akseli.
Ja eikös sitte myös vanhemmat ole ketjulla? Tuossa M20 ja M40 aikaan oli vaan noita kuminauhoja?_Hämis_ kirjoitti:Kutosmoottoriset n. -91 alkaen ja neloset -93 alkaen ketjulla.
Vai oonko ihan hakoteillä?
En tiiä millaista Petri ettii, mut jos "siedettävän kokoista" konetta ettii, niin koita ettiä is.
Ne on jopa E30 korissakin muistaakseni ketjulla, is koneiset... E36 korissa ainakin jo.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Näinhän se menee.Vensku_ kirjoitti:...Tuossa M20 ja M40 aikaan oli vaan noita kuminauhoja?...
Tarkempaa tietoa haluava voi käydä esim. tuolta http://bmwfans.info/parts/catalog/ tarkistamassa, mitä autoehdokas on tehtaalla syönyt.
Kutoset M20B2X kuminauhalla ja M50B2X kettingillä.
Eikö E36 318iS oo stroukattu vastaamaan kakslitrasia M50B20/150hp, mutta ovat kuitenkin sitten nelosia, oliko ne sitten nuita M43?
Eikö E36 318iS oo stroukattu vastaamaan kakslitrasia M50B20/150hp, mutta ovat kuitenkin sitten nelosia, oliko ne sitten nuita M43?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
ei ihan kahteen litraanMatti H kirjoitti:Kutoset M20B2X kuminauhalla ja M50B2X kettingillä.
Eikö E36 318iS oo stroukattu vastaamaan kakslitrasia M50B20/150hp, mutta ovat kuitenkin sitten nelosia, oliko ne sitten nuita M43?
1,8l 16v m42 moottori korvattiin 1996 tyypillä m44 jolloin tilavuus oli 1,9l teho oli kuitenkin sama 140hv
320 is 2,0l kone löytyy vanhemmasta e30 mallista s14 tehoa 192hv ovat harvinaisia suunnattu lähinnä italian markkinoille
Kyllä vanha M40 oli remminvaihtoineen jakopään osalta huoleton peli kun verrataan uudempaan Valvetroniciin.Mutta tähän taloon ei nokkahihnalla varustettua autoa osteta,joten onko bemarilla bensakoneista mallia jossa olis ketjukäyttöinen nokka-akseli.
Hihnanvaihtoväli on lyhyt mutta on se helppo vaihtaakin.
Valvetroniceista on hajoillut jakopäitä aika vähillä kilometreillä, meilläkin korjaamolle tullut useita.
Monesti puhuttu että enää ei tohtisi neloskoneista bemaria bensapelinäkään ostaa, dieselithän ovat ulkona kisasta turbojen hajoilun vuoksi...
Jep, luonnollisesti, mutta mä tarkoitin tosiaan niitä iS:sejä.hotari kirjoitti:M40 on myös E36 hihnalla olen sellaseen tehnyt jakopään
(tosin eihän tuo viesti tainnut olla mulle suoraan suunnattu, vaan yleisesti tarkennukseksi, että tosiaan kaikki E36 ei oo ketjulla, iS:t vaan (eikä nekään näköjään kaikki, alempana lisää..), ja kutoset. )
xr:n mainitsema 320is E30 ois magia laitos. Kerran olen sellasen nähnyt, Cabriona.
Täältä kun kattelin: http://www.bmwclub.fi/frame?p=/fi/techinfo.html
Niin siis E36:stakin on tehty iS:ää M42 koneella alkuvuodet, eli tuokin on ilmeisesti siis hihnakone... Ja E30 iS sitämyöten myös... tulipahan selvyys tähän omaan pähkäilyynkin...
En muista että uudemmista x20d koneista ois turboja niin paljoa menny ku E46? (ja ilmeisesti myös E39 korin 520d mitä on tehty E39:n loppuvuodet?)
Mutta mietinkin että mikäs sen turbon hajoamisen aiheuttaa? Onko siinä liian pieni turbo, vai onko öljynkierrossa jotain häikkää vai mikä?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Garretin huono laakerointi ja huohottimen 'suodatin' tekevät yleensä hajoamisen, päivitettävissä vortex toimiseen öljynerotin malliin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr