Vertailu Bmw 500 sarja vs. Mb 124

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Vertailu Bmw 500 sarja vs. Mb 124

Viesti Kirjoittaja daerok »

No niin arvoisat foorumilaiset,tämmöstä vertailua aattelin heittää.Leikiteltäisiin että vertailussa olisi jotakin tuossa vm.90-95 olevat kamppeet,bensa tai diisseli koneella ajokm. 350000-500 000.Vois toki vertailla merkkien muitakin malleja.Bemarista mulla ei mittään tietoo,joten antakaahan paukkua hyviä ja vähemmän hyviä puolia bemusta..... :whisper: tiiä vaikka joskus vaihtelis..... :whistle:
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

e34 vai e39 korimallin bemu
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Vuosimallihaarukka kun oli asetettu välille 90-95 niin BMW:n korimalli on e34.

BMW:n dieselit eivät ole ikiliikkujan maineessa, kansivaivaa on kuulemma...

24-venttiilinen M50 bensakutonen on varsin luotettava peli. Jakopää ketjulla jne. Uudemmissa VANOS-malleissa tuppaa tuo nokka-akselinsäätö hajoamaan kilometrien myötä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

pemarin riiselin hajotti kaasupohjassa ilma lämpöjentasaamista ajo... :roll:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Hannu kirjoitti:e34 vai e39 korimallin bemu
Elä kysy niin vaekeeta ,mutta voisko verrata pienempää esim.W201 jne. :oops: ja semmosta oon kuullu,että Bemarissa,ainaki bensakoneessa nokka-akseli olisi heikko.
Viimeksi muokannut daerok, 14.2.2006 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

E34
Kuva

E39
Kuva

vuosimalliraja nuitten kahen välillä menee 95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bemarilla ei ole oikein kunnollista dieselkonetta.

Kuten Melitos mainitsi, 24V bensakuutonen on kelpo kone.
Vanos on ongelma lähinnä ensimmäisissä Vanos-systeemillä varustetuissa, niihin vaihdetaan uudemman malliset osat ja "kalkutus" loppuu.
Itse olen muutaman korjannut, ne on niitä -91 seutuvilta joissa ongelmaa on ollut.

E36 koppainen Bemari on kiva auto 2,5 litraisella 192 heppaisella koneella, siihen vielä automaattilaatikko, ilmastointi ym.
wiimax.fi
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

joo ne tiisselit ei oikein kestävän maineessa ole...ja niissä vanhemmissa bensa ja diisseli koneissakin niitä kansia on halkeillu...nuosta vanoksista ei tietoa,mutta ajelin vähän kaverin 320i:llä niin oli kyllä mahtava kokemus...tuntu niin eriltä kun mursu...antaa mersu tietty tasoitusta kun 350tkm enempi ajettu...mutta ainahan on mainostettu ajamisen iloa ja sitähän se on...

ite kuitenkin päätyisin 124:een...paremman näköinenkin kuin tuo e34...mutta makuja on monia...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Mitenkä tuo varaosien hinta suhteessa 12 nelkkuun? :toilet:
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

NicNac kirjoitti:ite kuitenkin päätyisin 124:een...paremman näköinenkin kuin tuo e34...mutta makuja on monia...
yllättävä kommentti mesevoorumilla :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mä en taas käsitä koko vertailua.
Miten nyt bemaria voisi mersuun verrata? Tyystin eri oloisia autoja.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

dealer kirjoitti:
E36 koppainen Bemari on kiva auto 2,5 litraisella 192 heppaisella koneella, siihen vielä automaattilaatikko, ilmastointi ym.
On muuten vielä mukavampi tuo m50 2.5 vanos kone vanhassa kunnon e30 kopassa :wink: ja varsinkin turbolla :shock:
BMW E31 V12
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Hannu kirjoitti:
NicNac kirjoitti:ite kuitenkin päätyisin 124:een...paremman näköinenkin kuin tuo e34...mutta makuja on monia...
yllättävä kommentti mesevoorumilla :lol:
ei täälä olla niin merkki rajoitteisia...tää on enemmän toyota foorum... :lol: :lol: :whistle: ei käpyjä............
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

bemari on punkkeri verrattuna mersuun..
ja 100tkm ajetussa bemarissa vaihdekeppi on semmonen rempula menee äkisti ne siirtäjä hässäkät kakaksi...
hirveesti ei oo kokemusta bemarista mut sanoisin että mersu voittaa 100-0 :twisted:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kyllähän tuo E34 hieno auto on. Varsinkin 94 faceliftin jälkeen (V8-maski ja muuta lisävarustetta). Pitäisi olla hiljaisempi ajossa kuin W124. MUTTA! Kestää huonosti kilometrejä, monet näyttää jo 200tkm ajettuna todella nuhruisilta (ainakin minun mielestä). Huoltokustannukset huomattavasti suuremmat kuin Mersussa. Noissa on kaikenlaista pikku sähköhilpettä jotka alkavat värkkäämään vanhetessaan (yksi murheenkryyni on mittaristo ja check control). Siitä ei tosin pääse mihinkään, että bemun suoran kutosen ääni on nannaa korville. 8) Bemarista puuttuu vaan se "jokin"... :roll: Tulipa ennen Mersun ostoa katseltua tuommoisia 94-95 525i touringeja.

t. Onneksi Mersun ostanut 8)
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pemarissa on mersuun verrattuna kokolailla peltinen ja muovinen vaikutelma, ja nyt vertaillaan vaikkapa -92 ikäisiä autoja. Pemarin ovet ovat kuin suoraan jostain Camrysta, samaten sisustus. Tahtoo paaaaljoooon puuta autoonsa. :idea: :D
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

näyttäkää mulle satalankku livenä nii vois etes vähän vertailla. :whisper:
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

sen kummemmin en oikeen osaa vertailla, mutta kyllä pemarissa (E34) on aika hyvä kyyti.mutta niin on kyllä satakaksnelosessakin. molemmat on hyvännäkösiä pirssejä, sekä sisältä että ulkoa. muuten ei voi verrata, pemaria en oo omistanu... :roll:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

HVM kirjoitti:Pemarissa on mersuun verrattuna kokolailla peltinen ja muovinen vaikutelma, ja nyt vertaillaan vaikkapa -92 ikäisiä autoja. Pemarin ovet ovat kuin suoraan jostain Camrysta, samaten sisustus. Tahtoo paaaaljoooon puuta autoonsa. :idea: :D
Kyllä, Mersun jälkeen melkein kaikkien muiden autojen sisustukset tuntuvat laaduttomilta rimpuloilta. (Etenkin kun on tottunut pähkinäpuuhun 8) ). Ei ole uusikaan Audi taikka Bemari samalla tasolla vanhan Mersun kanssa. :? Onkohan tuon E34:n lisävarusteena saatavat puulistat oikeaa puuta vai muovia? :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Vähän erikoinen vertailu....ei oikein ole mitään verrattavaa. Jos 500 sarjan bemarille joku vertauskohde pitäisi olla niin vaikkapa pirkka-mersun puolelta voisi hakea kilpailijaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Kyllähän se nyt jälkiviisaana on todettava että kyllä mersu monessa varmasti vie voiton, mutta auton ostoa suunnittelevilla on varsin usein juuri E34 ja W124 vaihtoehtoina (minullakin oli). Eli vertailu on siinämielessä aika hyvä...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun mielestä e34 bemari ei ole mersun veroinen ajettavuudeltaan, ainakin oma w123 tuntuu paremmalta.Mutta niinkuin Ari66 sanoi miten bemaria voisi mersuun verrata.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Melitos kirjoitti:BMW:n dieselit eivät ole ikiliikkujan maineessa, kansivaivaa on kuulemma...
Vanhimmat bemun dieselit on pensakoneiden pohjalta kehitetty ja sen huomaa. Ei oikeen alumiinikannella ole jakoa valun kanssa. Kaverilla oli e30 dieselibemu n.1vuosi sitten. Mittarin mukaan oli 170tkm ajettu. Nätti auto muuten mutta tiputti esikammion palotilaan ja kone meni ihan killiin.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Dunkelblau123 kirjoitti: Ei oikeen alumiinikannella ole jakoa valun kanssa..
No onhan mersunkin koneet alumiinikannella ollu 123:sen jälkeen, kestää kai nekin? Ja valettuja kaikki, kun oiskin billetti-kansia niin ei olis kestävyys onkelmia :lol:
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jarno.V kirjoitti:No onhan mersunkin koneet alumiinikannella ollu 123:sen jälkeen, kestää kai nekin? Ja valettuja kaikki, kun oiskin billetti-kansia niin ei olis kestävyys onkelmia :lol:
Ai miten niin jälkeen? 8)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

No verrataan nyt sitten, nimittäin työmaan pihassa on työkavereiden sopivat vertauskohdat, eli E34 525 bemari ja w124 260E.
Ensin Mersu: Ovi auki ja istuutuminen kuskinjakkaralle, tutun tuntuinen ja rattikin tuntuu tutulta ja asentokin on hienosäätöä vaille kohdillaan. Avain virtalukkoon ja hörähtää käymään, lähes yhtä hiljainen kuin nykykotterot yleensäkään tyhjäkäynnillä. sitten pois työpaikan pihalta ja tielle, on liukasta mutta mutkaisella tasaisella tiellä perä pysyy hyvin mukana vaikka painan reilumminkin kaasua...vähän reilummin ja hallittu luisu on saatu aikaan...tulee kiire pysähtyä risteykseen, muutaman sadan metrin suoralla ehti sutien kelata 130 mittariin ja jarruttelua, ABSit naputtaa hyvin, renkaat eivät ole parhaassa iskussa mutta muutama nasta sentään oli vielä olemassa. Käännyn maantielle, tuttu vikaviiksi josta vilkku päälle ja baanalle, vilkun palautus ei näköjään toimi.
Auto ei ollut piuhannokassa mutta 10min ajon jälkeen alkaa olla lämmintä vaikka on 15 astetta pakkasta, ei se tietysti kauaa ollut ehtinyt seistäkkään. Edessä rekkaletka, kevyt kaasunpainaminen ja kuivalla asfaltilla kiihtyvyys on jotain muuta kuin omassa väyrysessä...ohitus menee kevyesti ja samalla painan pissapojasta lasolia ruudulle.
Käännyn sivutielle joka on vähän heikossa kunnossa, kuopissa kolisee, olisikohan alapallo syypäänä ja vähän isompaa töyssyä niin pakoputkisto kolkkaa jostainkohtaa. Takaisin valtatielle ja auton palautus, tutulta tuntui auto ja en muistanutkaan että se noin paljon ripeämmältä vaikutti kuin oma väyrynen.

Sitten BMW: Avaimet käteen, kauko-ohjain ei toimi....ei kuulemma toimikkaan joten avainta oveen ja ovi auki ja istuutuminen autoon. Tämän auton omistaja on 10cm minua pidempi joten täytyy vähän säädellä penkkiä..eteenpäin ylöspäin ja selkänojaa vielä hieman. Ihan mukava istua mutta miksi päälakeni ja katon väliin jää 50cm tyhjää, kai tämä on sitten pitkänmiehen auto(itse vain 180cm). Tuntuu jotenkin hassulta istua lattialla vaikka penkki onkin noin jalkojen puolesta ihan mukavasti korkealla. Tältä kääpiöstä siis tuntuu.
Auto käymään ja murahtaa laakista, ovi on auki ja moottoripuolelta kuuluu kumma tiktiktik-ääni, koska tak-ääntä ei kuulu niin ovi kiinni ja samalle lenkille kuin Mersulla, pihalla pieni kaasun painaminen ja miehekäs murahdus tulee sisätiloihin, mutta tämä ei oikeastaan häiritse vaan kuulostaa hyvältä, käännös tielle ja hanaa....perä tulee rinnalle mutta hyvin pysyy hanskassa, herkemmin kyllä lähtee luistoon kuin mersu, kitkarenkailla voi olla osuutta asiaan. Kuivalle asvaltille paastyä kokeillaan kiihtyvyyttä, tässä on paremmat ääniefektit jotka luovat vaikutelmaa nopeammasta repäisystä mutta ehkä tämä lähteekin ripeämmin kuin mersu..edessä taas rekka, jotenkin minusta tuntuu että pitää nostaa persettä penkistä tähyilläkseni ohituspaikkaa. Ketään ei tule vastaan joten hanat kaakkoon...satasesta puoleentoista kiihtyy uskomattoman hyvin, kulutusmittari heilahtaa tappiin. Hiljentelen ja käännyn taas kuoppaiselle sivutielle, ei minkäänlaisia sivuääniä, tuntuu vähän jäykemmältä kuin mersu. Heitän saman lenkin takaisin ja kaarran pihaan. Jos näistä nyt jonkinlaista analyysiä alkaisi vääntää niin täytyy myöntää että mukavia molemmat.

Bemarille en voi oikeastaan antaa miinusta kuin ihmeellisestä ajoasennosta joka aiheuttaa pieniä näkyvyysongelmia ainakin minulle...voi olla tottumiskysymyskin. Ja ylimääräisiä hallintalaitteita lukuunottamatta ihan positiivinen koeajolenkki. Voisin jopa ajella tällaisella.

Mersun plussia olen vähän jäävi kommentoimaan, auto kun on niin tutunmakuinen kuin voi olla, miinustakaan ei oikein voi antaa, pikkuviat on pikkuvikoja. Mersumiehenä valitsisin tietysti tämän mutta ymmärrän kyllä että joku mieltyy tuollaiseen bemariinkin, statusarvoahan näillä vanhuksilla on jotakuinkin saman verran. Ja muu on ihan omasta mieltymyksestä kiinni. En nyt jaksanut alkaa yksityiskohtaisempaa raporttia laatimaan kun ei ole tuota aikaa, tyyliin kun kierrokset näyttävät 3450 niin....
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Löysin topicin sattumalta, niin pakko kirjoittaa kun on viimeisen vuoden aikana molemmat ollut itellä, ensin 300e automatic 124 ja sitten BMW 525ia touring. Molemmissa vehkeissä ilman muuta puolensa, BMW väännön ja kiihtyvyyden puolesta ihan eri planeetalta, jalkoihin ei jäänyt missään tilanteesa, 300 vähän laiskemmän sutjakka, tehneenkö loota kun Bemmissä on 5 vaihdetta ja MB:ssä 4 ja välitykset ilmeisen eri laiset, ajettavuus menee aika tasan, BMW:ssä mulla oli tasonsäätö pumput lopun edellä niin kellutti perää, liukkalla kelillä Mersu ehkä jämäkämpi. BMW:n pisteitä laskee palanut kannentiiviste(lämmöt nous helteellä punaselle kun visko hajos) ja melkein viikon palkan vienyt pakoputki, Molemmilla kerkesin noin 4.kk ajella ja suht saman verran ja samanlaista ajoa, Bemarissa enemmän pikkuvikaa mm.pissapojan pumppu, ilmastoinnin kuivain, valojen korkeussäädön moottori ja vähän isompaa: Viskokytkin, kannentiiviste,pakoputki kateilta asti, Mersussa ei oikeastaan mitään suurempaa, pari poltinta ja mittarinvalojen himmennin. Kokonaisuutena, tehoiltaan ja kulutuksen puolesta ( BMW:llä vakkaripäällä matka-ajossa 7,8 ja MB:llä samoilla spekseillä 9,2) ostaisin varmaan seuraavana BMW:n, mutta osat MB:ssä halvempia ja todennäköisesti vähemmän sätösvikoja. Yhteenvetona sanoisin että jos näistä kahdesta pitäis valita pitempiaikainen auto niin se olis herrasmiesmainen MB, mutta esimerkisi kesä-autoksi nuorekas ja urheilullinen BMW.
Once you get fat you never come back.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ari66 kirjoitti:Mä en taas käsitä koko vertailua.
Miten nyt bemaria voisi mersuun verrata? Tyystin eri oloisia autoja.
Totta toriset. 8)
Kein siknatuur
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Erilaisia autoja joo. Mutta yksi yhdistävä tekijä on: molemmilla autoilla on "sielu". Itse en ole muun merkkisten ratin takana saanut sellaista hyvän olon fiilistä. En tosin ole mitään isoa Jaggea tms kokeillut.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Holmes
Viestit: 32
Liittynyt: 01.7.2012 20:51
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Itse omistaneen E34 525i ja W124 300E. Molemmat "vajaa" venttiilisiä ja manuaaleja. Bemariin kuin istui nii välillä tunsi suunatonta tarvetta laittaa lippalakki päähän, mersuun kun istahti nii semmoinen pappamainen olo iski päälle. Bemarissa 25% lukko ja mersussa ASD joten molemmilla myös talvella eteneminen onnistui moitteetta. Tuo 300E kulutus oli jotakin aivan järkyttävää tai etten sanoisi sairasta :!: Tuskin oli kaikki kunnossa... BMW:n puolella isona miinuksena tuossa M20 koneessa oleva jakopäänhihna ja herkästi halkeava kansi (prkl).

Jos nyt pitäisi takaisin valita toinen niin... Uskoisin että tuo 300 tulisi takaisin. Jotenki sitä autoa on aina tasaisin väliajoin ikävä. Eikä helpota ollenkaan että kyseinen peli jäi tänne Vaasaan ja se näkyy tasaisin väliajoin Prisman parkkipaikalla :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”