Pakettiauto vatulointia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Saattaapa tuo olla vaan saattaapa olla olematta, että tulee tarvista pakettiauton hankinnalle :shock:

Hintaluokka varmaankin maksimissaan 5-6 K€
Pariovet takana
ilmastointi plussaa ei pakollinen

Hakusessa olisi tietysti mahdollisimman käyttövarma laite, eli ei lie Mersu ainakaan :lol:
Pääasiassa ajomatkat maksimissaan 40-50km kerralla, eli ei haittaa vaikka olisi hiuka "työkalumainen"

Mitäpähän meinaatte, missä haaskaisi rahansa parhaiten?

Itsellä on ollut mielessä -93-02 Ducato tai Hiace jostain vuosituhannen vaihteesta.
Ducatosta on kokemusta itselläkin runsaasti ja pääosin on jäänyt positiivinen kuva. Ohjaamo on hieman meluisa, mutta ei haitanne lyhyehköillä matkoilla. Ilmastointia en ole nähnyt tällaisessa koskaan. Oma lukunsa on löytää yksilö jota ei ole raiskattu loppuun kymmenen hartiapankkirakentajan toimesta :lol:

Hiacesta ei oikein todellista tietoa itsellä ole, jonkin verran olen ajanut vanhalla 2.4D koneisella ja hiukan myös ensimmäisellä D4D-koneisella.
Päälimmäisenä mielessä meluisa ohjaamo ja hiukan ikävä ajettavuus kera huonon etenemiskyvyn talvella.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

No hiace jos luotettavuudesta puhutaan eikä siitä oo kahta puhetta :D
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ducatolle ääni. Ja 6-7k€ alkaa saamaan jo 06-07 malleja kun tinkii.
Mulla on ollu noita ja viat rajoittuu seuraaviin:
- takajarrut jumii jos ei herkistele kerran vuodessa
- käsijarrun vaijerin etummainen "kumi" hajoaa ja vesi pääsee suojakuoren ja vaijerin väliin...jäätyy talvella.
- etuiskareiden ylälaakerit.
- jos polttaa polttaa pelkääjän puolen ajovaloa....ei kaikissa.


Siinäpä ne, 500tkm ajelin noilla....ja duce lämpiää ilman webastoa, ainakin kaikki minulla olleet, viimasuoja tulee mukana. Jos etuovet lepattaa osavaa korjaaja kiristää sovitusta ja lepatus loppuu, ainakin minulla on jokaisesta loppunut.

Muuta positiivista:
Koneet kestää
Ei ruostu, sinkitty kori.
Iso kontti, pariovet
Leveä ohjaamo, hiljainen
Halvat huollot raskoneellakin.


.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 21.2.2013 18:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Leemu kirjoitti:Saattaapa tuo olla vaan saattaapa olla olematta, että tulee tarvista pakettiauton hankinnalle :shock:

Hintaluokka varmaankin maksimissaan 5-6 K€
Pariovet takana
ilmastointi plussaa ei pakollinen

Hakusessa olisi tietysti mahdollisimman käyttövarma laite, eli ei lie Mersu ainakaan :lol:
Pääasiassa ajomatkat maksimissaan 40-50km kerralla, eli ei haittaa vaikka olisi hiuka "työkalumainen"

Mitäpähän meinaatte, missä haaskaisi rahansa parhaiten?

Itsellä on ollut mielessä -93-02 Ducato tai Hiace jostain vuosituhannen vaihteesta.
Ducatosta on kokemusta itselläkin runsaasti ja pääosin on jäänyt positiivinen kuva. Ohjaamo on hieman meluisa, mutta ei haitanne lyhyehköillä matkoilla. Ilmastointia en ole nähnyt tällaisessa koskaan. Oma lukunsa on löytää yksilö jota ei ole raiskattu loppuun kymmenen hartiapankkirakentajan toimesta :lol:

Hiacesta ei oikein todellista tietoa itsellä ole, jonkin verran olen ajanut vanhalla 2.4D koneisella ja hiukan myös ensimmäisellä D4D-koneisella.
Päälimmäisenä mielessä meluisa ohjaamo ja hiukan ikävä ajettavuus kera huonon etenemiskyvyn talvella.
Tuolta rivien välistä lunttasin ja laittaisin ehdolle tuon vanhakoppaisen sprintterin. Ducato ei lämpiä sisätiloistaan ilman vepastoa, etuovet lepattaa yli 80 km/h vauhdissa, etuiskarin yläpäänlaakerit pahimmillaan jokavuotinen jumppa ja tuommoinen maxi malli vaatii u- käännökseen lentokentän. Hiasesta (-97) on kertynyt ajokokemusta noin 15 metriä ja se riitti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29452
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä Sprinter peittoaa Ducaton käyttövarmuudessa ja muutamassa muussakin asiassa .. Hiace on varma ja ja ja ja ... en keksi muuta hyvää sanottavaa :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mulla se on siitä omituinen perse, että se on aika hyvin sopeutunut aina Hiacen penkkiin. Ennenkaikkea se on varma.
Hiacen suurin vika on hintoihin kertynyt ne...naapurilisä, joka tekee niistä lähes kaikista täysin järjettömiä ostaa.

Jos jostain löytyy suht' ehjäpeltinen Sprinter, niin semmoinen. Moni ajaa Volkkarillakin, Ranspotteria löytyy joka lähtöön, eikä tuo Sprinterin kanssa korinsa jakava LT:kään kai ihan mahdoton laite ole.
Minä en ottaisi Ducatoa, vaikka en ole koskaan ajanut sellaisella metriäkään, vierestä olen parin yksilön taivallusta seurannut.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Minäpä sanon et TRANSIT... Meillä ollu nyt talossa käytettynä ostettu -05 300 transitti 2,o litrasella tdci koneella ja siihen ei oo muuta isompaa menny 230 000 kilometrin aikana ku tartti, ohjaustehostin ja puhaltimen moottori... Ja on vejetty asuntovaunua nii pirusti... Luotettava peli, ei oo ku kerran hyytyny matkan varrelle ja seki johtu siitä ku isäntä oli unohtanu vaihattaa polttoainesuotimen... :lol: Nuita näyttääpi hyviä saavan just tuohon 5-6 k€ luokkaan... :wink: Ruostuuhan nuo, mut työauto on aina työauto... :wink:

EDIT: Ja löytyy myös ilmastointi... (Joka kylläkin jumissa tällä hetkellä, et pitää ottaa sulake irti aina talveksi... :wink: :lol: )
Viimeksi muokannut RoopeK, 21.2.2013 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja Leemu »

klonksvaagen kirjoitti: Ducato ei lämpiä sisätiloistaan ilman vepastoa,
Tuohon -02 vuoteen asti "pikku-ducatossa" on vanha 1.9 esikammio-diesel.
Se lämpiää ilman Webastoakin ja uudemmissa se on vakiovaruste, vain kellon joutui ostamaan erikseen.

Muut mainitut vaivat onkin tuttuja, vielä voisi lisätä osaamattomalla käytöllä rikotut vaihteistot, sen nyt tietysti huomaa koeajolla jos laatikko pitää turhaa meteliä itsestään.

Kytkinpoljin on muovia ja saattaa katketa jos vaijeri takertelee eikä asialle tehdä mitään.

Vanhaa Rintteriä olen kerran ajanut ja ainakin ko. yksilö oli kyllä aika surkea ajettava.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29452
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

vielä voisi lisätä osaamattomalla käytöllä rikotut vaihteistot
Miten on sattunutkin jokaiseen vanhempaan ducatoon taitamaton kuljettaja :whistle:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Kyllä Sprinter peittoaa Ducaton käyttövarmuudessa ja muutamassa muussakin asiassa .. Hiace on varma ja ja ja ja ... en keksi muuta hyvää sanottavaa :roll:
Meillä on noita vanhempia Ducatoja ollut töissä useampia ja kilometrejä kertyy vuodessa ~50tkm. per auto.
Ducato tuli kerran hinurilla maailmalta pois kun huollossa oli "kesä-esa" unohtanut laittaa uudet öljyt vaihteistoon, vanhat oli tieten laskenut kyllä pois :lol:
Tietysti aika ja kilometrit on tehnyt noille tehtävänsä eikä omat muistikuvat kohtaa enää kaluston nykykunnon kanssa.
Autot tulivat taloon uusina ja vaihtoon ne menivät yleensä hiukan ennen 200tkm. täyttymistä. Yksi tuli myöhemmin käytettynä ja se viihtyi talossa melkein 350tkm. lukemaan asti. Meni vaihtoon kun kukaan muu kuin minä ei suostunut ajamaan sillä :lol:

edittiä: Meillä ei ole Ducatoissa ollut vaihteistovikoja kuin tuo yksi ainoa.
Sitä en tiedä millaisia ne ovat kun taulussa alkaa olla 400tkm. tai yli.
Onko niitä edes missään noin paljon ajettuja? :lol:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Paikallisessa Viiattihuollossa sanosvat, jotta rukaton laatikko pitää "ylitäyttää", siis survoa niin täyteen öljyä, paineella, kun vaan mahdollista. Sitten kiireellä proppu kiinni. Silleen kuulemma kestää pikkuisen paremmin niitä osaamattomia käyttäjiä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

dealer kirjoitti:Kyllä Sprinter peittoaa Ducaton käyttövarmuudessa ja muutamassa muussakin asiassa .. Hiace on varma ja ja ja ja ... en keksi muuta hyvää sanottavaa :roll:
No, se vähän roikkuu.....

.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Hiasesta, -08 neliveto, on viiskytätonnia ajokokemusta. Vielä ei ole löytynyt mieluista ajoasentoa. Sisämeteli on hurja ja kääntösäde jotain 40m luokkaa. Harvoin se rikki on ollut, mutta silti jotenkin niin takapuolesta että tulee ajettua ylinopeutta ihan vain siksi että piina loppuisi äkkiä.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Juhanit kirjoitti:Hiasesta, -08 neliveto, on viiskytätonnia ajokokemusta. Vielä ei ole löytynyt mieluista ajoasentoa. Sisämeteli on hurja ja kääntösäde jotain 40m luokkaa. Harvoin se rikki on ollut, mutta silti jotenkin niin takapuolesta että tulee ajettua ylinopeutta ihan vain siksi että piina loppuisi äkkiä.
No ihmekö nuo hiace kuskit ajaaki ku reikäpäät... :lol: Vihdoin syy selvis... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja et »

Leemu kirjoitti:Hakusessa olisi tietysti mahdollisimman käyttövarma laite, eli ei lie Mersu ainakaan :lol:
Osta Ducato jos joku toinen maksaa kaikki kulut. Osta se pienikoneinen niin saadaan nauraa sulle :lol: . Onko Hiace pakettiauto?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja Leemu »

et kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Osta se pienikoneinen niin saadaan nauraa sulle :lol:
Tyhmä kysymys: Miksi sinua naurattaisi jos ostaisin pikkukoneisen ducaton?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja et »

Leemu kirjoitti:
et kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Osta se pienikoneinen niin saadaan nauraa sulle :lol:
Tyhmä kysymys: Miksi sinua naurattaisi jos ostaisin pikkukoneisen ducaton?
Avaa sen konepelli niin tajuat, mutta jos toiset maksaa niin hälläväliä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ukolla oli tuo 1,9td ducato, sillä se työnsi vissii likeelle 400tkm asti, yhden koneen siihen joutu tekee (60tmk), kun vanha hajos, tuli öljyt männänpäälle jne...

Nyt sillä on uudempi ducato, oiskohan 04:n, 2.3 JTD. Paljo parempi kone ku se 2.0 pikkunen mitä näihin uudempiin on kuulema saanu, ja kulutus putos 2-3 litraa tuosta 1.9tdi:stäkin. :shock:
"kokoajan" tuossa on jotain pientä, siis oikeastaan ihan kuluvia osia, esim iskarit se on vaihtamassa nyt, olikohan ristikkäiset iskarit sökönä vai miten, mutta johan se on 100tkm ehtiny niillä edellisilläkin työntämään, reilu 300tkm taitaa olla mittarissa, ja sillä oli vaan 58tkm muistaakseni ku sen muutama vuos sitten osti, eläkäläisellä pitää kiirettä.. :wink: :lol: Eikä 4 iskaria maksa tuohon paljoa mitään. :shock:

mut jos haluaa noihin "ducato":hin seota, niin tuo 2.3 kone lienee fiksuin vaihtoehto. Samoten jos haluaa hiljasemman kun ducato, niin pösö tai sitikka. Niissä on kuulema enemmän äänieristettä. Tosin eipä toi 02-> koppanen enään niin meluisa ole kuin vanha. Se on ducatoissa kyllä hyvää, ku on leveä, tilaa kopissa oikein mukavasti, ja säilytyskolosiakin kivasti.

208D sprintteri on meillä ollu ainakin luotettava, mutta luulen että kun niitä on useampi omistaja raiskannu sinne 300tkm++ asti, niin alkaa olee jo hiaceakin paskempi. :lol: Tuo ku on uudesta asti ollu ja vaan 107tkm ajettu, niin ei paljoa uudelle häpeä, paitsi muutamia ruskeita pilkkuja sinne tänne tietysti tullut. :evil:

LT: on vähä sellanen pirkka-mersu, ei kait sellasta kannata.. :shock:

Transit tai Hiace sitte. Mutta Hiacet on todellakin ylihinnoiltetuja.

PSA yhtymän paku lienee sillee halvin hankkia ja toimivan yksilön kun vaan löytää, niin suht halvalla pääsee?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

et kirjoitti:
Leemu kirjoitti:
et kirjoitti: Tyhmä kysymys: Miksi sinua naurattaisi jos ostaisin pikkukoneisen ducaton?
Avaa sen konepelli niin tajuat, mutta jos toiset maksaa niin hälläväliä.
Eipä ole tietoo dukeista tässäkään....

.
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Transit on hyvä peli. Hyvä ajaa,ilmastointi, webasto ja 3 rekisteröity. Tämä kaikki vakiona. Lisäksi jos ottaa vielä etuvetona, niin kiipeää vaikka tuvan katolle.
Saa rahalle hyvin vastiketta, vähän ajettuja ja siistejä. Samalla rahalla muista valtamerkeistä saa melko rytökasoja.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

petri.n kirjoitti:Transit on hyvä peli. Hyvä ajaa,ilmastointi, webasto ja 3 rekisteröity. Tämä kaikki vakiona. Lisäksi jos ottaa vielä etuvetona, niin kiipeää vaikka tuvan katolle.
Saa rahalle hyvin vastiketta, vähän ajettuja ja siistejä. Samalla rahalla muista valtamerkeistä saa melko rytökasoja.
On vaan transun ajoasento kovin ihmeellinen, ratti polvien välissä ja istuin kuin rantapallo....lisäksi voortit on pohjamaalattu ripulinruskealla :lol:

.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mulle tuli paniikki ostaa paku muutama vuosi sitten ja tietenkin sen piti olla ducato kun vajaa kymmenen eri autoa tuli työkseen ajettua (-80 luvun ducatolla käytiin jopa Napolis asti vapaa-ajalla hakemas pari Moto Guzzia). Haisulin omistin -90 luvun lopulla ja sitä en ottaisi edes ilmaiseksi.

Sprintteri tuli ostettua hetken mielijohteesta kun ducaton myyjä soitti että oli vetari menny poikki ja rautatieasemalla selasin heti nettiä kun oli jo liput ostettu turkuun hakemaan ducatoa. Sprinu oli Paimios.

Nyt kun vertaa sprintterin tekniikkaa muihin pakuihin ja katsoo mitä on korjaukset tullu maksamaan niin en ottaisi ducatoakaan edes ilmaiseksi, puhumattakaan siitä mopokoneesta joka on kuminaruilla laitettu kasaan.
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Jos jostain syystä tulee kateltua hiaceen päin ja neliveto malli tyrkyllä niin en suosittele... Meillä 2002 Hiace 4wd ja vaatii jalkapallokentän jos meinaa ratti linkussa ajella ympyrää
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

pakua

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Eikö tdi portteri kävisi ,kelpoja ajaa

T Jamppa
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: pakua

Viesti Kirjoittaja et »

jamppa kirjoitti:Terve

Eikö tdi portteri kävisi ,kelpoja ajaa

T Jamppa
Tuo unohtui. Oletko joutunu remppaa tekemään siihen nelivetoon?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja Leemu »

todellauupunut kirjoitti: Eipä ole tietoo dukeista tässäkään....

.
Jotenkin jäi vähän sama kuva :roll:
Olen kyllä katsonut tuollaisen konehuoneeseen useasti, mutta ei oikein avaudu mitä siellä sitten niin kovasti mättää :nocando:
Uudempi 2.0 JTD oli ainakin pirun laiskan tuntuinen ajossa. Tuntui siis oikeasti kiihtyvän huonommin kuin 1.9TD ja vetoalue todella kapea.
Lisäksi suuttimet tuntuivat olevan vaihtokamaa järjestään 150tkm. mennessä, vaihdetuista suuttimista en sitten tiedäkään kuinka pitkään niillä mentiin.

Transitista on kokemusta jokunen tuhat km. laitos edusti viidettä sukupolvea, vuosimallia en muista mutta oli takavetoinen. Ei muistaakseni mikään hullumpi ajettava :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: pakua

Viesti Kirjoittaja Leemu »

jamppa kirjoitti:Terve

Eikö tdi portteri kävisi ,kelpoja ajaa

T Jamppa
Meillä on töissä nyt yksi portteri olisikohan -06 tjsp.
Mielestäni ohjaamo on ahdas enkä minä saa aikaiseksi kunnollista ajoasentoa. Ajettavuus on jotenkin ärsyttävän "hyökkivä" ts. jos ajattelen kääntäväni rattia on volkkari jo toisella kaistalla :lol:
On myös ärsyttävän helppo sammumaan risteyksiin jos kierrokset putoaa vähänkin liian alas.

Joten, ei ehkä volkkaria itselle :wink:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Leemu kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Eipä ole tietoo dukeista tässäkään....

.
Jotenkin jäi vähän sama kuva :roll:
Olen kyllä katsonut tuollaisen konehuoneeseen useasti, mutta ei oikein avaudu mitä siellä sitten niin kovasti mättää :nocando:
Uudempi 2.0 JTD oli ainakin pirun laiskan tuntuinen ajossa. Tuntui siis oikeasti kiihtyvän huonommin kuin 1.9TD ja vetoalue todella kapea.
Lisäksi suuttimet tuntuivat olevan vaihtokamaa järjestään 150tkm. mennessä, vaihdetuista suuttimista en sitten tiedäkään kuinka pitkään niillä mentiin.

Transitista on kokemusta jokunen tuhat km. laitos edusti viidettä sukupolvea, vuosimallia en muista mutta oli takavetoinen. Ei muistaakseni mikään hullumpi ajettava :roll:
Kyllä, 1.9 on intteri 2.0 ilman....se 2.0jtd kannattaa lastuttaa, 110/250nm ja menee ihan ok. Paras kone noista on 2.3jtd 16v. Eikä ole 2.8 huonokaan....niitä ei vaan pakuissa paljon ole.

.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2298
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja Leemu »

todellauupunut kirjoitti: Eikä ole 2.8 huonokaan....niitä ei vaan pakuissa paljon ole.

.
Juu 2.8 on ainakin kohtuullinen kulkemaan työkaveri joskus tuuppasi suljetulla alueella mittarin päätyyn k-a ducatosta, muistaakseni jotakin 180km/h :lol:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Re: Pakettiauto vatulointia

Viesti Kirjoittaja et »

todellauupunut kirjoitti:Paras kone noista on 2.3jtd 16v. Eikä ole 2.8 huonokaan....niitä ei vaan pakuissa paljon ole.
Pajonko olet juonu tänään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”