Nissan Minima, eiku Maxima, millainen autona?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Nissan Minima, eiku Maxima, millainen autona?

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Oli tuossa jenkkilän reissulla vuokra-autona Nissan Maxima uusinta mallia, jota on tehty vain jenkkimarkkinoille. Tuli sitten mieleen, että millainenhan mahtais olla viimeinen Suomessa myyty Maxima, taitaa olla vuosimallia 2000-2004. Tämmöinen peli:

Kuva

Tottakai pitäisi olla 3.0 V6-koneella ja tomaattilaatikolla. Taitaa olla japsityyliin aika lailla pomminvarmaa tekniikkaa? Vissiin on auto ylipäänsä kasattu Jaappaninmaalla. Varusteita noissa näyttäisi olevan ihan mukavasti ja mikä parasta, vaikuttaisivat olevan hintansa puolesta aika aliarvostettuja. Ja ymmärtäähän sen toki, Suomessa ei ole oikein kysyntää tuollaisille autoille.

Löytyykö kokemuksia tästä lötkö-Nismosta?
S204, AZT250
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Oon ajellu sekä 2- että 3-litraista silloin kun nuo oli kohtuu tuoreita, sillä pienemmällä tuli ajeltua enemmän ja pitempiä reissuja. Muistikuvat on aika positiiviset, eihän se pienempi mikään raketti ollut mutta ihan hyvin sillä liikenteen seassa ehti. Ajettavuudeltaan kohtuullisia muttei ihan e-mersujen tasoa tietenkään. Jos nuo on puoliksikaan niin luotettavia kuin vaikka N13 nisukat niin nehän on sitte pomminvarmoja....
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Onko se ajettavuus sitten kovinkin "amerikkalaistyylinen" eli löysä lulla? Ylipäänsä koko auto vaikuttaa tehdyn hyvin pitkälle jenkkimarkkinat mielessä.
S204, AZT250
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Oma muistikuva on kyllä se ettei tuollaista nyt sentään ihan lullaksi voi sanoa, tosin en tiedä miten käytössä pehmenevät. Silloin kun itse noilla ajelin niin olivat lähes uusia ja työn puolesta sain tilapäisesti aina käyttöön. Pehmeämpiä kuitenkin mersuihin verrattuna, niistä lullajenkeistä mulla on aika huonosti kokemusta joihin verrata.

En sulkis tuollaisellakaan ajamista pois jos hyväkuntoinen auto kohtuurahalla tulis vastaan. Mitenhän lienee happanevat.... :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Muistaakseni 3-litrainen on valittu jonain vuonna "maailman parhaaksi moottoriksi" ja tuolloin kehuttiin mm. vähäisiä värinöitä tms. Moottori pitäisi siis olla hyvä (toki syö soppaa reilusti), mutta alustan suojaus tais olla todella heikko eli välittömästi ruosteessa. Summa summarum: kato ruosteet ja suojauta auto.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

bercedes menz kirjoitti:Moottori pitäisi siis olla hyvä (toki syö soppaa reilusti), mutta alustan suojaus tais olla todella heikko eli välittömästi ruosteessa. Summa summarum: kato ruosteet ja suojauta auto.
Tässähän asia on hyvin kiteytettynä. Moottori oli erittäin vääntävä jopa alakierroksilla ja muutenkin kohtalaisen tehokkaan tuntuinen mutta soppa sille tosissaan kelpasi ja kiihdytyksissä vetely oli pahinta mihin itse ole törmännyt, johtuen varmaankin tuosta väännöstä. Helmapellit muutaman vuoden ikäisessä autossa oli jopa väyryskuskille kauheata katsottavaa :D Missään hinnankiroissa nämä ei enää ole ja vastinetta rahalle tuollainen kyllä tarjoaa. Nii ja omat kokemukset manuaali askilla, mikä oli ihan mukava. Automaattina en uskaltaisi edes harkita kun ei ne kestä kuitenkaan ja vielä vähemmän tälläisellä moottorilla :?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kolmelitranen pata on hyvä, aski on hyvä, tilaa piisaa, varusteita kans, ja kori ruostuu perinteiseen japanilaistyyliin.

Olin jo ostamassa tämmöistä jossain välissä, niin tuli kaiveltua aika paljon taustatietoa mallista. Ei tosiaan muuta vikkaa oikein oo ku ruoste.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tomaatin kanssa tarkkana, eli pitää olla ajallaan vaihettu öljyt. Askit on arkoja yliajetulle öljylle, kuten todettua niin pintapellit ottaa itteensä melko helposti. Muutenhan tuo on tunnelmaltaan semmonen VW Golf, muovinen jne. vaikka varusteita oiskin kuin naapurille jaeltavaks.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mulla oli aijempaa mallia tomaatilla ja 3.0 koneella, tais olla -99. Kovasti tykkäsin, mutta piti vaihtaa se sitten 300zx nisukkiin kun rupes tylsät kangaspenkit tympäsee :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Vuoden päivät taisin ajella aikoinaan vielä Japaniassa tehdyllä eli sillä vanhemmalla mallilla, nämä 2001 jälkeen tehdythän on englannissa tehtyjä.
2 litran kutosella varustettuna oli ihan kelpo peli ajella, ei mikään raketti muttei nyt jalkoihinkaan jäänyt. Bensaa imeskeli japsiksi paljon, paljoa alle kympin ei tainnut päästä edes matka-ajossa.
Ja sitten kun jotain meni rikki niin konehuoneessa on todella ahdasta, kaikki on pirun hankalassa paikassa vaihtoa ajatellen, esim moniurahihnan vaihtoa varten pitää ottaa moottorin korvakko irti... Ja kun tarvii jotain osaa niin tarvikemyyjä sanoo ei oota ja merkkiliike pyytää melko huimia summia.

Mutta jos noiden kanssa voi elää niin silloin erittäin mieleinen auto eikä se vetelekkään kiihdytyksessä jos ei ihan täydellä kaasulla revitä. Itse aikanaan vaihdoin W124:sen Maximaan ja ajoltaan ja mukavuudeltaan paljon parempi se oli, tietenkin siihen voi hieman vaikuttaa sekin että mersussa oli 600 tkm ja risat ajettu ja maximalla nelisensataatuhatta vähemmän :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”