Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Säätyykö ne siis kalibroinnin jälkeen liian alas vai kun laittaa rojua konttiin?

Jos säätyy aina liian ales, niin säädä niitä konehuoneesta ihan kuin normaali valoja? :D

Tonnin pari Hella Facelift Xenonit... :roll: :x
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

hoho :D Ei nämä niin hienoja vehkeitä vissiin olekkaan!

Uudet vanteet pitäis tulla loppuviikosta. Halkaisija sama, leveys kasvaa. ;)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

5tkm takana.

Verolippukin tuli, 768€/a

Leimasedälle pitäis tätä käydä kohta näyttämässä. Käsijarru ei meinaa toimia kunnolla. Toivottavasti riittävästi, eihän sitä kyllä käytettyä oikein ollenkaan. Miksihän tuollainen on pakollinen varuste edes.

Fiiliksiä 5-sarjalaisesta.

Pros:
- Tehoa on ihan riittävästi tuon 1800kgn kasan liikutteluun.
- Penkit on mukavat ja säädöt sellaiset että saa ajoasennon kohilleen
- Ratin etäisyyssäätö. Miten sitä on voinu ajaa ilman että ratti on siinä sopivasti lähellä.
- Valot on ihan ok.
- Parkkitutka on jees
- Ajotietokone on jees
- Ruostetta ei ole edes pohjamuovien alla

Cons:
- Audiojärjestelmän muokattavuus. Pitää kokonaan laittaa vahvistimet ja piuhoitukset uusiksi että saa soimaan niinku haluaa. Subbari ja takakauittimet Rear-liitännästä, jos haluat subbarin kuuluvan niin etukaiuttimet on todella hiljaisena :(
- Rengastus on täysin väärä. 215/35/19 ei toimi tässä kiesissä. 235/40/18 varmaankin olisi se optimikoko.
- Automaatti-ilmastointi on kuin vanhan kansan vakionopeussäädin. Jos lämpötila muuttuu sekunniksi asteen tai pari (auringosta varjoon) niin tuuletin hyppii minimiltä maksimille.
- Takalasin ikkunannostin rikki
- Ajotietokone huutaa että peräluukku auki. Johtu siitä että tässä on vaihtoluukku mihin on unohdettu laittaa tuon luukun "työ"valon piuhat.
- Webaston puhelinohjaus on ärsyttävä. Ennemmin ottaisin peruskellon.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

5tkm takana.

Verolippukin tuli, 768€/a

Leimasedälle pitäis tätä käydä kohta näyttämässä. Käsijarru ei meinaa toimia kunnolla. Toivottavasti riittävästi, eihän sitä kyllä käytettyä oikein ollenkaan. Miksihän tuollainen on pakollinen varuste edes.

Fiiliksiä 5-sarjalaisesta.

Pros:
- Tehoa on ihan riittävästi tuon 1800kgn kasan liikutteluun.
- Penkit on mukavat ja säädöt sellaiset että saa ajoasennon kohilleen
- Ratin etäisyyssäätö. Miten sitä on voinu ajaa ilman että ratti on siinä sopivasti lähellä.
- Valot on ihan ok.
- Parkkitutka on jees
- Ajotietokone on jees
- Ruostetta ei ole edes pohjamuovien alla

Cons:
- Audiojärjestelmän muokattavuus. Pitää kokonaan laittaa vahvistimet ja piuhoitukset uusiksi että saa soimaan niinku haluaa. Subbari ja takakauittimet Rear-liitännästä, jos haluat subbarin kuuluvan niin etukaiuttimet on todella hiljaisena :(
- Rengastus on täysin väärä. 215/35/19 ei toimi tässä kiesissä. 235/40/18 varmaankin olisi se optimikoko.
- Automaatti-ilmastointi on kuin vanhan kansan vakionopeussäädin. Jos lämpötila muuttuu sekunniksi asteen tai pari (auringosta varjoon) niin tuuletin hyppii minimiltä maksimille.
- Takalasin ikkunannostin rikki
- Ajotietokone huutaa että peräluukku auki. Johtu siitä että tässä on vaihtoluukku mihin on unohdettu laittaa tuon luukun "työ"valon piuhat.
- Webaston puhelinohjaus on ärsyttävä. Ennemmin ottaisin peruskellon.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

talidomi kirjoitti:Käsijarru ei meinaa toimia kunnolla.
Miksihän tuollainen on pakollinen varuste edes.
Yksi syy voisi olla vaikkapa tämä: muista laittaa käsijarru päälle.


Kuva

Kuva
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Hoho. Mutta automaatti ja P-asento.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

No mut saahan sillä käppärillä hyvin perän vierelle tarvittaessa nopeasti. 8)
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Scandinavian flick :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Joku on jyllännyt RBR:ää. :lol: Toimiihan toikin, mutta käksällä pystyy monesti pelastamaan tilanteen, jossa ollaan beyond-the-point-of-no-return. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kyllä!

Virtuaaliajelut on ajeltu mutta myöskin on tullut ajettua takavetoisia enemmän kuin etuvetoisia. Jos 200D:llä ajattaessa maximum attackilla meinaa mennä ohi apexin niin kytkimen livautus saa perän luistoon hyvin näppärästi!

Automaatilla hankalampaa, ehkäpä tuo käsikapula pitää laittaa iskuun talven liukkaita ajatellen!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...

4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma. :twisted:

No ei ihan, mut melkee. 8) :lol:

Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille. :wink:

Näissä on se hyvä puoli noissa, jos ruostetta ei ole tullut 10 vuoteen oviin, niin sitä ei tuskin edes tulekkaan, sisäsaumoista puhutaa siis. Joissain yksilöissä suojaus on vaan mennyt pieleen, eli liian nopea kasaustahti, jolloin maali ja suojaaineet ei ole ehtineet tarpeeksi kuivua, niin sitte se peikko nakertaa, mutta muuten käytännössä pitäisi kestää yli 30 vuotta ruostumatta, jos suojaus on tehtaalla onnistunu. Mun yksilössä ei ole, tai sitten jotain muuta käyny. :evil: No, eipä taida olla ku kuskin takaovi ja takaluukku niitä huonoja yksilöitä. Takaluukku nyt toki saattaa olla poikkeus ja ne ruostua aina...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

[quote="Vensku_"]Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...

4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma. :twisted:

No ei ihan, mut melkee. 8) :lol:

Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille. :wink:

quote]

Otin tyttären bemarista auki kanssa takapään jarrut kokonaan, voitelin crc:llä (uitin) kunnolla ja pesin brakegleanerilla. Sitten kasaan ja napsut niin tiukalle että ei käsin pyörinyt, siitä yksi napsu takaisin ja avot. Kaksi napsua jos otti niin ei pitänyt ollenkaan. Todella huono esitys käsijarrusta tuo E39:n keksintö...tosin eipä sillä tuntunut katsastuksessa olevan mitään merkitystä, läpi meni.
Toki säädin myös käsijarruvivun pussin alta pikkuisen löysiä pois...
.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Vensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...

4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma. :twisted:

No ei ihan, mut melkee. 8) :lol:

Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille. :wink:

Näissä on se hyvä puoli noissa, jos ruostetta ei ole tullut 10 vuoteen oviin, niin sitä ei tuskin edes tulekkaan, sisäsaumoista puhutaa siis. Joissain yksilöissä suojaus on vaan mennyt pieleen, eli liian nopea kasaustahti, jolloin maali ja suojaaineet ei ole ehtineet tarpeeksi kuivua, niin sitte se peikko nakertaa, mutta muuten käytännössä pitäisi kestää yli 30 vuotta ruostumatta, jos suojaus on tehtaalla onnistunu. Mun yksilössä ei ole, tai sitten jotain muuta käyny. :evil: No, eipä taida olla ku kuskin takaovi ja takaluukku niitä huonoja yksilöitä. Takaluukku nyt toki saattaa olla poikkeus ja ne ruostua aina...
Pitää napsasta muutama kuva tuosta 530 farkusta joka on tuossa työn alla. Ruostuu nekin pohjasta :lol:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

todellauupunut kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...

4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma. :twisted:

No ei ihan, mut melkee. 8) :lol:

Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille. :wink:

quote]

Otin tyttären bemarista auki kanssa takapään jarrut kokonaan, voitelin crc:llä (uitin) kunnolla ja pesin brakegleanerilla. Sitten kasaan ja napsut niin tiukalle että ei käsin pyörinyt, siitä yksi napsu takaisin ja avot. Kaksi napsua jos otti niin ei pitänyt ollenkaan. Todella huono esitys käsijarrusta tuo E39:n keksintö...tosin eipä sillä tuntunut katsastuksessa olevan mitään merkitystä, läpi meni.
Toki säädin myös käsijarruvivun pussin alta pikkuisen löysiä pois...
.
Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pitääkin ottaa työnalle tuo käsijarru. Vaijeri löysälle sisältä, yksi pyöränpultti pois ja osa numero 6 käsittelyyn.

Kuva


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=30
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Aika topakka tossa omassakin on toi käppäri. On jotenkin jäänyt W124-ajalta paatunut tapa, että aina nykäisen käppärinkin päälle, kun auto jää parkkiin. Kuten myös raskaamman kaluston kanssa.

Kuparitahna on sitten hyvä kaveri tuonne levittäjän ja säätäjän voiteluun. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

pt kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...

4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma. :twisted:

No ei ihan, mut melkee. 8) :lol:

Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille. :wink:

quote]

Otin tyttären bemarista auki kanssa takapään jarrut kokonaan, voitelin crc:llä (uitin) kunnolla ja pesin brakegleanerilla. Sitten kasaan ja napsut niin tiukalle että ei käsin pyörinyt, siitä yksi napsu takaisin ja avot. Kaksi napsua jos otti niin ei pitänyt ollenkaan. Todella huono esitys käsijarrusta tuo E39:n keksintö...tosin eipä sillä tuntunut katsastuksessa olevan mitään merkitystä, läpi meni.
Toki säädin myös käsijarruvivun pussin alta pikkuisen löysiä pois...
.
Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.

.
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Yhdeksän vuotta takana erilaisilla E39:llä ja lukuisia käsijarrun korjausyrityksiä. On se hyvä, että sille on sekä merkkivalo että pimputus, muutoin unohtuis päälle alituiseen.
-Spöke-
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

todellauupunut kirjoitti:Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.
Olen kyllä samaa mieltä, eikä mersun kohdallakaan voida mistään hyvästä käsijarrusta vielä puhua.

Säätö on toki tarkkaa puuhaa, eli kyllä sen pitämään saa muttei sitä missään nimessä hyväksi voi sanoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Taitaa olla tekijöissä vika jos ei raaskita uusia osia vaan koitetaan entisöidä vanhoilla.... toimaa se bemarinki jarru hyvin. Samaa valitusta kuuluu myös vito T-i miehiltä että ei pitäis jarru, ne ei vaan osaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

spöke kirjoitti:Yhdeksän vuotta takana erilaisilla E39:llä ja lukuisia käsijarrun korjausyrityksiä. On se hyvä, että sille on sekä merkkivalo että pimputus, muutoin unohtuis päälle alituiseen.
-Spöke-
Meni aamukahvipullat sieraimeen.... :rollin: :rollin: :rollin:

.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

laineracing kirjoitti:Taitaa olla tekijöissä vika jos ei raaskita uusia osia vaan koitetaan entisöidä vanhoilla.... toimaa se bemarinki jarru hyvin. Samaa valitusta kuuluu myös vito T-i miehiltä että ei pitäis jarru, ne ei vaan osaa.
Kyllä se näinkin on, valitettavasti. Minä en viitsinyt 1500km vanhojen tilalle ostaa uusia tuolloin. Toki sen jarrun saa pitämään, mutta heikko esitys se on kuitenkin. Esim liikkeellä ollessa jo kävely/juoksu nopeudesta jallua ei saa lukkoon millään ilveellä 18v hento tyttö...raavas ukko kun ottaa kahvasta niin pikkuisen jää lumeen laahausjälkeä. Kyllä katsurikin mainitsi että nimenomaan e39n käsijarru on vähän mitä on mutta onneksi on automaatti.....vaihteisto. Katsastuksessa tärkein oli tasapuolisuus....nimen varsinaisessa merkityksessä, lukkoon ei mennyt dynossakaan.

Muutoinhan tuo on aikakautensa huippu auto, tytölle hakusessa nytkin....etsitään bensakoneista (kutonen), automaattia ja sopivilla varusteilla.

.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyl mä oon tehny kesällä sorapihalla käsijarrukäännöksiä E39:n kanssa, ei se nyt ihan paska ole se jarru.

Samoten, haukku ne konttorilla sprintterinkin käsijarrun, "mopon kengät"... Ja sieltä saa sellasia 4 kilonyyttonin lukemia? Tosi huonot joo... :roll: (Mulla ongelma oli kun ei saanu oikeaa puolta pitämään tarpeeksi jostain syystä, ilmeisesti jarru laahannu päällä jonkun hetken... Uudet kengät ois mut mahdottoman vaikee olis ollu vaihtaa kiireessä..)

E39:n käsijarru on mielestäni ihan hyvä, mutta jostain syystä se löystyy kylläkin nopeasti. Itekin melkein vuosittain joutunu säätämään, mutta sitte se on pitäny. Tosin en ole uusia rumpuja vaihtanutkaan taakse, ja ne on ihan täyttä kuraa mulla. :oops: Uusimalla takaanta rumpulevyt ja kengät, vois käsijarru olla pitkään hyvä. Kenkien hihnoissa on sitte suurta vaihtelua, esim halvat varaosakengät on kokemuksien mukaan pehmeitä, jolloin hihnat kuluu nopeasti. Orggis kengät niin pitäis kestää pitkään. :)

Varmasti yks parjauksen syy juurikin tuossa, että käytetään vanhoja levyjä, vaihdetaan vaan kengät/palat sitä mukaan, mutta se rumpu siellä kuitenin menee suht huonoon kuntoon kymmenessä vuodessa, mutta jos ja kun levy ei ole vielä loppu, niin eihän sitä vaihdeta. 8) Ja sit kirotaan paskaa käsijarrua.

Troll: Aletaako seuraavaksi kiroo huonoja vanteita, kun ei ruosteisina pidä ilmaa renkaissa? :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Käsijarru säädetty, molemmat xenonit keulille vaihdettu 6K kiinalaisiin, siili vaihdettu ilmastoinnille ja pelaa nyt niinkuin pitää :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Tänään oli lentokenttäpäivä. Sodankylän moottorikerhon järjestemä ajoharjoittelupäivä Pyssykylän lentokentällä. Viivalla sekä penarilla että kikserillä.

http://www.youtube.com/watch?v=PXdghe9m ... e=youtu.be

1000m oli matka ja 184km/h sain autolla vauhtia. Paikalla oli myös toinen E39 530d. Penkitetty 238/550, meni 189km/h. Auto oli tosin 100kg kevyempi sedan.

Nelipyöräisissä huiput veti neliveto corolla, 240km/h. Pyörillä nopein oli yllättäen Busa. 298km/h.

Oma pyörä meni 212km/h. Pommittajan välitykset loppuivat.

Kuvanlataus ei toimi juuri nyt. Pienentelen kuvat ja palaan asiaan :P
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva
Odottava tunnelma lähtöpäässä.

Kuva
W124 300ST - Helposti näistä nopein, 230,6km/h meni.
E36 M3 219km/h.
Tuo uudenmpisarjalainen 330 196km/h.

Kuva
Allekirjoittanut.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

todellauupunut kirjoitti:
pt kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.

.
Ihan omakohtaiset kokemukset useamman vuoden ajalta, ei tarvitse arvailla.

Ainut asia kyllä, minkä merkkiliikkeet tekee paremmin, kuin normihuoltamot.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

pt kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
pt kirjoitti: Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.

.
Ihan omakohtaiset kokemukset useamman vuoden ajalta, ei tarvitse arvailla.

Ainut asia kyllä, minkä merkkiliikkeet tekee paremmin, kuin normihuoltamot.
Lainasin vaan siksi, että sai lainauksen kohdalleen, oli niin sekavasti tuo kun tuosta mun jälkeisestä lainauksesta puuttui "[/" yhdestä kohtaa Quoten edestä. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

No selvis sekin miksei menty lentokentällä lujempaa!

Turbon ujellus kuului kabiiniin jo aiemmin, ajattelin sen olevan normaalia kunnes löysin änään ahtoletkusta reiän. Paineet ei nouse yli 1bar kun aiemmin mentiin 1,8bar maks. Ehkäpä tässä syy letkun hajoamiseen.

Suosituksia letkuksi? Motonetistä sinistä? Jostain jotain muuta?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mistäs kohtaa meni ahtoletku? :)

Eiköhän se motonetin sininen silikoniletku ole ihan pätevää. :wink: Jos vaan on passelin kokosia.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”