Diesel nissan joka rykii/pätkii
Diesel nissan joka rykii/pätkii
Mikä vois olla vikana kun d22 koria oleva (-99) turbodiesel 2,5l kingcap ei ota kierroksia enenpää ku 3000-4000 ja sillo alkaa hirvee rykiminen ja koneen puistaminen? Suodattimet vaihettu aikanaan ja muutenki huollettu. Ei kai täs ole useenpaa polttoaine suodatinta?
Katsastuksesta meni justiisa läpi ko katsuri tarpeeks huuatti sitä. Tässä vuojen sisään pikkuhiljaa tullut tämä vika ja pahentunut.
Sen verra kateltu ettei ainakaa suutinputkissa tunnu hakkaamistä ja todella nätisti käy tyhjäkäyntiä ja pienenmillä kierroksilla. Lähtee ku palmun alta samantien oli pakkasta -40 tai +30 lämmintä.
Ennen on pelannut normaalisti ja ei o rykiny ja pätkiny yhtään korkeilla kierroksillakaan.
Katsastuksesta meni justiisa läpi ko katsuri tarpeeks huuatti sitä. Tässä vuojen sisään pikkuhiljaa tullut tämä vika ja pahentunut.
Sen verra kateltu ettei ainakaa suutinputkissa tunnu hakkaamistä ja todella nätisti käy tyhjäkäyntiä ja pienenmillä kierroksilla. Lähtee ku palmun alta samantien oli pakkasta -40 tai +30 lämmintä.
Ennen on pelannut normaalisti ja ei o rykiny ja pätkiny yhtään korkeilla kierroksillakaan.
Viimeksi muokannut Dixon, 21.2.2012 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E46 330D & E46 328i
Vielä kerran polttoainesuodattimen vaihto ja vedenerottimen tyhjäys. Oletko tankannu pakkasten aikaan kesälaatuista polttoainetta? Jos olet; sen kesälöpön parafiini tukkii varmasti näin talvikeleillä suodattimen, etenkin jos polttoaineen lämmitysvastus ei wörki.
Jos vaivat jatkuu, myy auto Sallaan. Siellä on joka syksyinen rykimäviikko
http://loma.salla.fi/fi/tapahtumat/1315925656/
Jos vaivat jatkuu, myy auto Sallaan. Siellä on joka syksyinen rykimäviikko

http://loma.salla.fi/fi/tapahtumat/1315925656/
Suodattimet vaihettu n. kk sitten ennen katastusta ja vikahan sillä ei kadonnu. Vettä ei oo polttoaine järjestelmäs. Kesälaatua ollu viimeks syksyllä tankissa ja nytteki plussan puolella keli ettei se siitä oo kiinni. Ja enno veden erotinta tos kyl nähny.
Tänään enemmän tutkin ni pakoputki ei oo ainakaan tukossa ko irti käytin.
Kylmänä ko tarttasin ni pätki jonku aikaa ja sinistä savutteli hiukan. Jonku aikaa pätkii matalillaki kierroksilla ja se loppuu kokonaan ku lämpenee kone hitusen. Roikan nokassa jos on ni ei pätkimistä muistaaksen esiinny ollenkaa kylmänä/matalilla kierroksilla.
Sillon kun antaa kierroksia ja alkaa se pätkiminen ni savuttelee sinistä ja se haisee naftalle, ei öljyn katkulle. Öljyähä tämä ei ees syö.
Suutimetkohan ois sittenki? Vai vaikuttaako se jos ilmaa sais jostaki et sinistä savuttelee silloin kun se pätkii?
Tänään enemmän tutkin ni pakoputki ei oo ainakaan tukossa ko irti käytin.
Kylmänä ko tarttasin ni pätki jonku aikaa ja sinistä savutteli hiukan. Jonku aikaa pätkii matalillaki kierroksilla ja se loppuu kokonaan ku lämpenee kone hitusen. Roikan nokassa jos on ni ei pätkimistä muistaaksen esiinny ollenkaa kylmänä/matalilla kierroksilla.
Sillon kun antaa kierroksia ja alkaa se pätkiminen ni savuttelee sinistä ja se haisee naftalle, ei öljyn katkulle. Öljyähä tämä ei ees syö.
Suutimetkohan ois sittenki? Vai vaikuttaako se jos ilmaa sais jostaki et sinistä savuttelee silloin kun se pätkii?
E46 330D & E46 328i
No ei siel sellasta näy edelleekää mikä puhki vois ruostua. Alumiinen joku mokkula on suodatin jalassa josta menee letkut lävitte. Kuivan olosia oli joka paikka ja liitos.kondivo kirjoitti:Tuon ikäisestä Datsunista tahtoo polttoainesuodattimen vieressä oleva vedenerotin patruuna ruostua pohjastaan puhki. Tarkista, onko vedenerottimen pinta kostea; jos se on likimain puhkiruostunut, niin sieltähän se hornii ilmaa
E: taitaa olla veden poistot semmone valkone muovi "korkki" suodattimen pohjas vaan täs.
E46 330D & E46 328i
Helppo konsti..
Ruiskupumpun "molemmin puolin" eli tulo ja paluulinjaan kirkasta letkua pätkät.. Sitten kun rykii niin katselemaan että kulkeeko putkissa ilmaa.. ?
Jos imupuolella on ilmaa niin diagnoosi selvä, jos menopuolella niin jotain häikkää myös siellä mutta se ei välttämättä ole relevantti tuon vian kanssa..
Kannattaa tuo tehhä ennen ku alkaa katteleen pumppua tms..
Ruiskupumpun "molemmin puolin" eli tulo ja paluulinjaan kirkasta letkua pätkät.. Sitten kun rykii niin katselemaan että kulkeeko putkissa ilmaa.. ?
Jos imupuolella on ilmaa niin diagnoosi selvä, jos menopuolella niin jotain häikkää myös siellä mutta se ei välttämättä ole relevantti tuon vian kanssa..
Kannattaa tuo tehhä ennen ku alkaa katteleen pumppua tms..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Voishan tota koittaa ku kehtais, suuttimen puhistus lirut kipataan eka suodattimeen ja loput tankkiin, katotaa kummeneeko. Suuttimia epäiltäis itse.Lerssinen kirjoitti:Helppo konsti..
Ruiskupumpun "molemmin puolin" eli tulo ja paluulinjaan kirkasta letkua pätkät.. Sitten kun rykii niin katselemaan että kulkeeko putkissa ilmaa.. ?
E46 330D & E46 328i
Ota pumpun polttoaineliittimen alta sihti pois..Itellä sama vika ja alkoi toimia kun otettiin sihti pois.Kaivaa sai mutta nousee kyllä sieltä kuopastaDixon kirjoitti:Voishan tota koittaa ku kehtais, suuttimen puhistus lirut kipataan eka suodattimeen ja loput tankkiin, katotaa kummeneeko. Suuttimia epäiltäis itse.Lerssinen kirjoitti:Helppo konsti..
Ruiskupumpun "molemmin puolin" eli tulo ja paluulinjaan kirkasta letkua pätkät.. Sitten kun rykii niin katselemaan että kulkeeko putkissa ilmaa.. ?
Missäpäin pumppua nää sijaittee ja mitä tartteis purkaa et pääsee käsiks. On kyl hyvi piilossa koko pumppu tossa turbossa.jontsa1 kirjoitti:Ota pumpun polttoaineliittimen alta sihti pois..Itellä sama vika ja alkoi toimia kun otettiin sihti pois.Kaivaa sai mutta nousee kyllä sieltä kuopastaDixon kirjoitti:Voishan tota koittaa ku kehtais, suuttimen puhistus lirut kipataan eka suodattimeen ja loput tankkiin, katotaa kummeneeko. Suuttimia epäiltäis itse.Lerssinen kirjoitti:Helppo konsti..
Ruiskupumpun "molemmin puolin" eli tulo ja paluulinjaan kirkasta letkua pätkät.. Sitten kun rykii niin katselemaan että kulkeeko putkissa ilmaa.. ?
E46 330D & E46 328i
Tähän vastaten et tämä on korjaantunu itsekseen ko viimeks kävin ajamassa.
Hienosti kierti tappiin mitä tää ny kiertää vajaa 5000rpm tjs.
Eli ainaki kesällä lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa vaikka ennen oli.
Liekkö sitten jossaki polttoaine letkuliitoksissa kenties et talvella kitistyy ja saattaa ilmaa hörsiä jostakin.

Eli ainaki kesällä lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa vaikka ennen oli.
Liekkö sitten jossaki polttoaine letkuliitoksissa kenties et talvella kitistyy ja saattaa ilmaa hörsiä jostakin.
E46 330D & E46 328i
Tuo mondeon räpyskä alkoi tekemään samaa ja heittää vikakoodia EGR:n suuntaan. Citikassa oli myös ongelmaa EGR:n kanssa mutta siintä hävisi oireet kun käytti leimalla ja intsinööri antoi vähän reilummin runtua päästötestissä, joten olisko sullakin joku karstakekäle sieltä irronnut? 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sitä on liikeellä. Isäukon eemeli jäännyt nyt kahtena viime kertana käryistä kiinni konttorilla ja mitää ei ole tarvinu tehdä kummallakaa kerralla ku antaa pari päivää tennaria ja hakea leima lappuunDixon kirjoitti:Koittanu omistajallekki sanua et happia pittää antaa välillä ettei tukkeennu koko kone.


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11