Käyttöauto 3000eurolla
Käyttöauto 3000eurolla
Tarve hankkia lähipiiriin käyttöauto tuossa hintaluokassa.
Vaatimuksina on ainakin ilmastointi ja kestävä tekniikka ja ruosteeton kori. Ei mitään pikkukippoa mutta ei ässämersuakaan. Pienet käyttökulut ja mieluummin bensakone.
Itse kun katsoo kaikkea tähtilasien läpi niin ei oikein osaa suhtautua muihin merkkeihin mitenkään. Mitä vaihtoehtoja tähän on tarjolla ja mielellään sellaisia mistä on hyviä kokemuksia. Millaisia KIA:t on?
Vaatimuksina on ainakin ilmastointi ja kestävä tekniikka ja ruosteeton kori. Ei mitään pikkukippoa mutta ei ässämersuakaan. Pienet käyttökulut ja mieluummin bensakone.
Itse kun katsoo kaikkea tähtilasien läpi niin ei oikein osaa suhtautua muihin merkkeihin mitenkään. Mitä vaihtoehtoja tähän on tarjolla ja mielellään sellaisia mistä on hyviä kokemuksia. Millaisia KIA:t on?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Mä ostin keväällä evandan.. Hyvin on toiminu ja kolme tonnia se makso.
[nettiauto]6441200[/nettiauto]
Tietty toi on vanhempi, kallimpi ja enemmän ajettu...
[nettiauto]6441200[/nettiauto]
Tietty toi on vanhempi, kallimpi ja enemmän ajettu...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
http://www.nettiauto.com/audi/a8/6635427
Mullon tuommonen ollut jo neljä talvea. En keksi parempaa talviautoa kuin tuosta se uudempi korimalli.
Mullon tuommonen ollut jo neljä talvea. En keksi parempaa talviautoa kuin tuosta se uudempi korimalli.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Octavia voisi olla varma valinta ja jotenkin tuo Evanda myös on aika houkutteleva.
A8 menee taas kriteereistä ohi. Opel voisi olla mahdollinen mutta noihin uudempiin suhtaudun jotenkin varauksella.
Täytyy ehdottaa näitä asianomaiselle.
A8 menee taas kriteereistä ohi. Opel voisi olla mahdollinen mutta noihin uudempiin suhtaudun jotenkin varauksella.
Täytyy ehdottaa näitä asianomaiselle.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Poika osti -00 sedan passatin,ajettu jotain 300tkm,siisti ku mikä,uudet kesä/talvi renkaat,huoltokirja jonkunlainen,ilmastoitu..1650 KAMUX:ilta,autoo varmasti pitkäksi aikaa
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Tossa niin ei tarvi osien hintoja kysellä! Ostaa tarjous pensaa tankkii ja antaa soitaa! http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6547420
Octavia ja Avensis myös kelpo vaihtoehtoja, tosin Toyotan 1,6 moottori on varsin hengetön (joo, on siinä toistasataa hevosvoimaa ja kelvolliset kiihtyvyysarvot, mutta käykää kokeilemassa millä kierroksilla alkaa jotain tapahtua) liikuttamaan tuota koria joten siihen mieluusti isompi moottori.
Avensiksen korjauskulut todennäköisesti pienimmästä päästä.
Korhoran linkkaamassa ei ole ilmastointia, mutta ilmastoituja on hyvin tarjolla.
Avensiksen korjauskulut todennäköisesti pienimmästä päästä.
Korhoran linkkaamassa ei ole ilmastointia, mutta ilmastoituja on hyvin tarjolla.
Työkaverilla on juuri vastaava avensis, on matkustusmukavuudeltaankin ihan ok ja rempata ei ole tarvinnu. Tosin vasta alle 200tkm ajettu.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Mihin normaali liikenteessä tarvitsee yli 100hv! Toverilla on työsuhde autona 3 sylinterinen 998cm3 vapaasti hengittävä 70 vai liekö oikein 75 hv ja ei ole kenenkään yliajamaksi joutunut nyt melkein 90 tkm aikana. Ja ne äänet on kuin urheiluautossa kun nostaa kierrokset 4000rpm.... Hyvin on kolme lapsinen perhe tullut Fabialla toimeen!dealer kirjoitti:Octavia ja Avensis myös kelpo vaihtoehtoja, tosin Toyotan 1,6 moottori on varsin hengetön (joo, on siinä toistasataa hevosvoimaa ja kelvolliset kiihtyvyysarvot, mutta käykää kokeilemassa millä kierroksilla alkaa jotain tapahtua) liikuttamaan tuota koria joten siihen mieluusti isompi moottori.
Avensiksen korjauskulut todennäköisesti pienimmästä päästä.
Korhoran linkkaamassa ei ole ilmastointia, mutta ilmastoituja on hyvin tarjolla.
Toimeen tulee vaikka 200D pystärillä. Ei silti ole välttämättä mielekästä. Toki asiaan vaikuttaa sekin, minkälaista ajoa autolle tulee.
Ei mulle kyllä tulis kolmea lasta ja tavaravuorta rattaineen yrittääkään ahtaa Fabian kokoiseen autoon. Väyrynenkin on ahdas.
Ei mulle kyllä tulis kolmea lasta ja tavaravuorta rattaineen yrittääkään ahtaa Fabian kokoiseen autoon. Väyrynenkin on ahdas.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Ei mihinkään, jos ei halua.korhora kirjoitti:Mihin normaali liikenteessä tarvitsee yli 100hv! Toverilla on työsuhde autona 3 sylinterinen 998cm3 vapaasti hengittävä 70 vai liekö oikein 75 hv ja ei ole kenenkään yliajamaksi joutunut nyt melkein 90 tkm aikana. Ja ne äänet on kuin urheiluautossa kun nostaa kierrokset 4000rpm.... Hyvin on kolme lapsinen perhe tullut Fabialla toimeen!dealer kirjoitti:Octavia ja Avensis myös kelpo vaihtoehtoja, tosin Toyotan 1,6 moottori on varsin hengetön (joo, on siinä toistasataa hevosvoimaa ja kelvolliset kiihtyvyysarvot, mutta käykää kokeilemassa millä kierroksilla alkaa jotain tapahtua) liikuttamaan tuota koria joten siihen mieluusti isompi moottori.
Avensiksen korjauskulut todennäköisesti pienimmästä päästä.
Korhoran linkkaamassa ei ole ilmastointia, mutta ilmastoituja on hyvin tarjolla.
Itse olen ajanut viime vuosina eniten kilometrejä vapaastihengittävällä diesel-Felicialla jossa on kai jotain 60+ hv. Hyvin on riittänyt, voimanpuutteesta johtuvia vaaratilanteita ei ole sattunut yli 100tkm matkalla.
Valtaosa em. hevosvoimista ja vähäisestä väännöstä on perstuntumalla käytössä alle 3500 kierroksella, en tykkää yhtään autosta jota tulee huudatettua kovilla kierroksilla normaaliajossa.
Kuten kirjoitin kokeilemalla selviää mitä tarkoitan, ja avensikset ovat varmasti hyviä autoja.
Ja taas toisaalta, nyt kun on pihassa E220cdi ja E320cdi niin ei tarvitse miettiä kummalla lähtee.
Johonkin niitä ylimääräisiä +54hv / +155Nm vaan tuntuu tarvitsevan vaikka ihan rajoitusten mukaan mennään
Ajele sillä anjoviksella japaniassa niin ei ruostu.... Suomalainen suolan kylväminen tielle tässä on syynä ruostumiseen eikä autonrakennustaito.Samuli H kirjoitti:Millainen ruosteenkestävyys tuollaisessa avensiksessa on? Japanilaiset ei yleensä ole tässä olleet niin vahvoja.
Sanokaapa joku toinen maa missä suolataan autoja paskaksi tehokkaammin?
Ilman suolaakin pärjäis, jos ihmiset uskaltais ajaa. Tossa satoi VETTÄ Lahen motarilla torstaina tai perjantaina niin vasen motarin kaista meni välillä 50-60kmh - että kortti pois semmoiselta joka ei vesisateessa uskalla 80-120 ajaa. Ei ole tieliikennekelpoinen kuski.
3000eur et saa hyvää käyttöautoa. Lasken autoiksi vain mersut. Ruosteeton.... Mitä unia näet? Eka katsastuksessa 3v ikäisenä on jo suomiautot ruostuneet mukavalle alulle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Hintaluokka on semmonen että ihan kaiken merkkistä, ikäistä ja kokoista on tarjolla - kaikilla mahdollisilla vetotavoilla ja ovimäärillä.
Kattelee siistillä pidolla olleen, kolaroimattoman, ja ehjän tuntuisen auton jossa kahdet hyvät renkaat + pitkä leima. Olisko se siinä?
Kattelee siistillä pidolla olleen, kolaroimattoman, ja ehjän tuntuisen auton jossa kahdet hyvät renkaat + pitkä leima. Olisko se siinä?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Olisi. Itse lisäisin vielä listalle toimivan ilmastoinnin ja jonkinlaiset moottorinlämmityslaitteet talviajoa silmällä pitäen.JuMu S kirjoitti:Hintaluokka on semmonen että ihan kaiken merkkistä, ikäistä ja kokoista on tarjolla - kaikilla mahdollisilla vetotavoilla ja ovimäärillä.
Kattelee siistillä pidolla olleen, kolaroimattoman, ja ehjän tuntuisen auton jossa kahdet hyvät renkaat + pitkä leima. Olisko se siinä?
Ja taas toisaalta, nyt kun on pihassa E220cdi ja E320cdi niin ei tarvitse miettiä kummalla lähtee.
Johonkin niitä ylimääräisiä +54hv / +155Nm vaan tuntuu tarvitsevan vaikka ihan rajoitusten mukaan mennään [/quote]
Tämä kertoo kaiken "länsimaisen kulutusjuhlaan" tottuneen ihmisen mielestä... Ihminen nyt vaan on aika yksikertainen ja tekee suurimmanosan valinnoistaa pelkästään tunteen ja tottumusten pohjalta vaikka asiassa ei olis mitään järkeä.....? Niin en halua tässä syyllistää ketään enkä varsinkaan nostaa itseäni sen kummoisemmaksi samoja hölmöjä valintoja teen itsekkin tietyissä asioissa...
Johonkin niitä ylimääräisiä +54hv / +155Nm vaan tuntuu tarvitsevan vaikka ihan rajoitusten mukaan mennään [/quote]
Tämä kertoo kaiken "länsimaisen kulutusjuhlaan" tottuneen ihmisen mielestä... Ihminen nyt vaan on aika yksikertainen ja tekee suurimmanosan valinnoistaa pelkästään tunteen ja tottumusten pohjalta vaikka asiassa ei olis mitään järkeä.....? Niin en halua tässä syyllistää ketään enkä varsinkaan nostaa itseäni sen kummoisemmaksi samoja hölmöjä valintoja teen itsekkin tietyissä asioissa...
Heh, siinä muuten onkin kun lähtee miettimään omia valintoja ... ei juuri kestä miettiä missä milloinkin järkeä olisi, ainakaan minun
No, 320 on myyty ja 220 pihassa. Sitä voisi nyt verrata toiseen kulkineeseen, eli em. Feliciaan.
Mersussa taitaa olla tehoa jotain 80 hv enemmän ja vääntöä varmaan melkein 200Nm enemmän mutta millä perusteella valitsen noista auton kauppareissulle jos tekee valinnan järjellä, vai mikä on tunne ja tottumus tässä tapauksessa ?
Polttoaineenkulutuksessa ei ole eroa.
(pysyy tässä ainakin Samulin aihe pinnalla )
No, 320 on myyty ja 220 pihassa. Sitä voisi nyt verrata toiseen kulkineeseen, eli em. Feliciaan.
Mersussa taitaa olla tehoa jotain 80 hv enemmän ja vääntöä varmaan melkein 200Nm enemmän mutta millä perusteella valitsen noista auton kauppareissulle jos tekee valinnan järjellä, vai mikä on tunne ja tottumus tässä tapauksessa ?
Polttoaineenkulutuksessa ei ole eroa.
(pysyy tässä ainakin Samulin aihe pinnalla )
Pitäähän tähänkin osallistua, vaikka objektiivista vastausta tähän ei taida olla ja kaikki käytetyt autot ovat yksilöitä enemmän kuin merkkinsä edustajia luotettavuuden suhteen.
Normiarkiajoon 3 000 eurolla hankittava auto tuntuisi parhaiten löytyvän ns. bulkkituotteista. Jos ajoa ei ole paljoa, bensa on taloudellinen ratkaisu ja ne ovat myös vähemmän ajettuja, joten alusta ja muut hilppeet voivat olla paremmassa kunnossa. Tekniset edelläkävijät eivät välttämättä ole halpoja ylläpitää enää tuossa hintaluokassa.
Voisi kuvitella, että helpoiten löytyisi seuraavasta valikoimasta Focus, Astra, Peugeot 300jotain, Octavia, Corolla, Almera ja Mazda 3. Jos sietää merkkiriskiä, voi harkita myös Meganea, jotain Seattia tai Citikkaa. Ja on se Golffikin yleensä kovemmasta hinnastaan huolimatta kelpo tarjokas joukkoon.
Jos sietää bensankulutusta, voi tuohon hintaan saada jonkun vähän ajetun jenkkituonnin, kuten Ford Tauruksen. Jenkit ovat yleensä hiljaisia autoja.
Normiarkiajoon 3 000 eurolla hankittava auto tuntuisi parhaiten löytyvän ns. bulkkituotteista. Jos ajoa ei ole paljoa, bensa on taloudellinen ratkaisu ja ne ovat myös vähemmän ajettuja, joten alusta ja muut hilppeet voivat olla paremmassa kunnossa. Tekniset edelläkävijät eivät välttämättä ole halpoja ylläpitää enää tuossa hintaluokassa.
Voisi kuvitella, että helpoiten löytyisi seuraavasta valikoimasta Focus, Astra, Peugeot 300jotain, Octavia, Corolla, Almera ja Mazda 3. Jos sietää merkkiriskiä, voi harkita myös Meganea, jotain Seattia tai Citikkaa. Ja on se Golffikin yleensä kovemmasta hinnastaan huolimatta kelpo tarjokas joukkoon.
Jos sietää bensankulutusta, voi tuohon hintaan saada jonkun vähän ajetun jenkkituonnin, kuten Ford Tauruksen. Jenkit ovat yleensä hiljaisia autoja.
Käytetyt autot ovat aina yksilöitä. Itsellä 9000 e maksanut väyrynen huoltoihin mennyt noin 3300 e ja auto makaa laatikkovikaisena pihalla eikä liiku senttiäkään. Sen kaverina on vm 97 vw golf variant maksoi 900 e uusilla kesärenkailla auton huoltoihin mennyt tähän mennessä 147 e ja toimii kuin kello autolla ajettu noin 3 kuukaudessa noin 11000 kilometriä.
ite olin saman ongelman kanssa tässä kuukausi sitten, ratkaisin sen tälleesti: ostin -99 farkku omegan ilmastoinilla, vaihoin jakopäänosat ( 115€) ,ajelen tyytyväisenä ja kas kummaa rahaa jäi 2300 mersu remontteihin. tosin satalankkua ei juuri kiinnosta laitaa iskuunsa, kun omppu antaa paremmat kyydit.
Neoni kannattaa unohtaa mikäli huolii halpoja kilsoja. Itsellä ei kokemusta, mutta kaverilla enemmänkin. Laatikko on heikko, korjaus arvokas ja onkohan tuohon tehty vielä jakopäätä?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Hyviä vaihtoehtoja taas tullut. Tuo Dealerin linkkaama Daewoo vaikuttaa mielenkiintoiselta. Muutama ehdokas nyt ehdotettu asianomaiselle ja katsotaan miten etenee.
Auto ei siis tule minulle eikä minun korjattavaksi vaan siskopuolelle jolla oli aiemmin tuo Baleno mistä minulla oli myynti-ilmoituskin. Eli autoa ei todennäköisesti itse korjata vaan käytetään korjaamolla jos jotakin tulee.
Jos itselle ostaisin tässä hintaluokassa autoa niin varmaan katsoisin jotakin 202 cdi:tä mutta tässä tilanteessa en usko että se on paras vaihtoehto.
Auto ei siis tule minulle eikä minun korjattavaksi vaan siskopuolelle jolla oli aiemmin tuo Baleno mistä minulla oli myynti-ilmoituskin. Eli autoa ei todennäköisesti itse korjata vaan käytetään korjaamolla jos jotakin tulee.
Jos itselle ostaisin tässä hintaluokassa autoa niin varmaan katsoisin jotakin 202 cdi:tä mutta tässä tilanteessa en usko että se on paras vaihtoehto.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Älähän nyt. Siskokin taipui mersukantaan lopunperin... Vaikka niin ne oli vastenmielisiä aiemmin mersut. Vaikka aakkonen kyseessä niin on tykänny. Ei sillä että aakkosta suosittelisin. Mutta kun ensin saa oikean merkin alle niin siitä on sitten hyvä jatkaa.Samuli H kirjoitti:Hyviä vaihtoehtoja taas tullut. Tuo Dealerin linkkaama Daewoo vaikuttaa mielenkiintoiselta. Muutama ehdokas nyt ehdotettu asianomaiselle ja katsotaan miten etenee.
Auto ei siis tule minulle eikä minun korjattavaksi vaan siskopuolelle jolla oli aiemmin tuo Baleno mistä minulla oli myynti-ilmoituskin. Eli autoa ei todennäköisesti itse korjata vaan käytetään korjaamolla jos jotakin tulee.
Jos itselle ostaisin tässä hintaluokassa autoa niin varmaan katsoisin jotakin 202 cdi:tä mutta tässä tilanteessa en usko että se on paras vaihtoehto.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Esimerkiksi turvalliset ja rivakat ohitukset ei onnistu mainitsemillasi teholukemilla. Useamman auton letkan ohituksiin tarvitsee jumalattoman suoran ja jos yllättäen tarvitaankin lisää voimaa, niin mitään ei ole tehtävissä kun kaikki voima on jo pelissä.korhora kirjoitti:Mihin normaali liikenteessä tarvitsee yli 100hv! Toverilla on työsuhde autona 3 sylinterinen 998cm3 vapaasti hengittävä 70 vai liekö oikein 75 hv ja ei ole kenenkään yliajamaksi joutunut nyt melkein 90 tkm aikana. Ja ne äänet on kuin urheiluautossa kun nostaa kierrokset 4000rpm.... Hyvin on kolme lapsinen perhe tullut Fabialla toimeen!
Toinen on ihan matka-ajo. Yleensä tuollaiset autot on välitetty kaupunkiolosuhteisiin ja maantiellä puhumattakaan moottoriteistä kierrokset nousevat ja kulutus nousee. Noh, uudemmissa rupeaa toki olemaan näitä vaihteita enemmän ja niillä saadaan kompensoitua kierroksia.
Ajoin eilen kuljettajan roolissa 300km aivan tuliterää 1.2tsi Golffia ja pakko sano että juurikin noissa ohituksissa siinä autossa ei ollut mitään räjähtävää. Siis yksinkertaisesti sanottuna sitä autoa ei vaan saanut kulkemaan tarpeeksi kovaa joka vastaisi minun standardeja!!!
Jokainen valitsee autonsa omiensa mukaan, mutta halusin vain tuoda esille että auton teho ja suorituskyky ei todellakaan ole yhdentekevää.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kyllä mersutkin kelpaa ei siinä mitään. 3000eurolla ei vaan saa ruosteetonta ilmastoitua hyväkuntoista mersua kun puhutaan uudemmista kun w124/201.AK47 kirjoitti:Älähän nyt. Siskokin taipui mersukantaan lopunperin... Vaikka niin ne oli vastenmielisiä aiemmin mersut. Vaikka aakkonen kyseessä niin on tykänny. Ei sillä että aakkosta suosittelisin. Mutta kun ensin saa oikean merkin alle niin siitä on sitten hyvä jatkaa.
Itsekin varmasti tiedät että naisille autoa valitessa tärkeimmät kriteerit ei ole tekniikan luotettavuus tai huollettavuus (w124 200D) vaan ulkonäkö (naisten silmään) ja esim. väri. Harva ihminen joka ei ole mersuihin hurahtanut niin suostuu ajamaan 80-luvun ikiliikkujalla jos silloin joutuu tinkimään ulkonäöstä, tehoista, varusteista ja vuosimallista.
Tämäkin on ihan asennekysymys ja vastakysymyksenä voidaan esittää että miksi aina pitää niin kiire olla että joutuu ohittelemaan? Useamman vaparidieselin omistaneena olen niilläkin aina ehtinyt ajoissa perille. Tuo minun 123 on aivan äärimmäisen laiska mutta kyllä silläkin omat fiilikset saa ajellessa. 126 on turbo ja sillä pääsee jo rekastakin ohi mutta yhtä kaikki molemmilla olen aina ollut ajoissa perillä ja leppoisalla kyydillä.Mou kirjoitti:Esimerkiksi turvalliset ja rivakat ohitukset ei onnistu mainitsemillasi teholukemilla. Useamman auton letkan ohituksiin tarvitsee jumalattoman suoran ja jos yllättäen tarvitaankin lisää voimaa, niin mitään ei ole tehtävissä kun kaikki voima on jo pelissä.
Toinen on ihan matka-ajo. Yleensä tuollaiset autot on välitetty kaupunkiolosuhteisiin ja maantiellä puhumattakaan moottoriteistä kierrokset nousevat ja kulutus nousee. Noh, uudemmissa rupeaa toki olemaan näitä vaihteita enemmän ja niillä saadaan kompensoitua kierroksia.
Toinen tilanne on sitten jos tarvitsee työssään ajella paljon mutta silloin yleensä on oikeutettu kilometrikorvauksiin ja sitäkautta ei tarvitse 3000euron romuja edes harkitakkaan.
Lisäyksenä vielä, että kyllähän siitä kiksejä saa kun kaasua painaa ja autossa tapahtuukin jotain. Mutta yleensä isot tehot tarkoittaa sitä että muusta joutuu tinkimään esim. kulutus tai kestävyys tai hankintahinta.
Autoilussa on niin monia puolia ja jotkut hullut ajelee vielä ikivanhoilla museoautoillakin
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.