Koeajossa Audi 100 avant 2.5TDI -1994 "232tkm"

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käykääpä ajamassa viitoskoppaisella Golffilla, itse ajelin noin 150 km ja auto oli erittäin positiivinen yllätys - oikeinkin "ison auton kyytiä" positiivisessä mielessä. :idea:

Koneena oli 1,6, oliskohan ollut reilut 100 hevosvoimaa.
Ihmeen terhakka mylly.
wiimax.fi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

NicNac kirjoitti:pidä se 200d..ite kerran kokeilin ajaa avensiksella niin haukuin sen niin että omistaja katto vaan vierestä suu auki... :lol: auto todella "muovinen",ohjaus tuntuma yhtä huono kun w124:s,äänekäs,suhisi,löysä alusta,huonot penkit,ei hyvää ajoasentoa...auto ei ollu tosin tiisel vaan 1,6 L 90tkm ajeltu...oma mersukaan ei aurausten suhteen ole edes oikealla hehtaarilla niin on parempi ajaa...

mutta kaipa sitä joku voi tykätä jos ei aja niinku minä että täysiä...ei se ruoho sielä aidan toisella puolella ole sen vihreämpää...
Nuihin avensiksiin ainakin pätee se, ettei niillä ainakaan 65:ttä tuhatta enempää voi ajaa, ilman että männöö hermot siitä natinasta ja nitinästä, mutta toisaaltahan tuo ei niin hirveästi haittaa, jos raaskii investoida tehdasuuteen anjoovikseen, niin voi uuden vaihtaa taas parin-vuoden päästä muutaman tonnin panostuksella. :shock: :roll:
Mutta jos pieni narina ei haittaa, niin tekniikkahan noissa kuulemma kestää ajaa tuurilla vaikka sen puolimilliä. :roll:

Se uusi 5:s koppanen golffi on muuten ajolleen suht mukava laite, itse olen joskus kokeillut kyseistä laitetta sillä 2:n litran tehotiisselillä varustettuna, oli vielä nelivetokin. 8) Ihmeen tukeva laite kyllä oli, mutta toisaalta laitteen käyntiääni oli aika lähellä traktoria :shock: ja sisustakin suht muovinen, mutta hinta/laatu suhde varmaan kunnossa. :roll: Ja pieni auto + tehokas kone, neliveto ja hyvä ajettavuus teki siitä kyllä melkoisen "leikkikalun". :twisted:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

:shock: Eikö nykyajan volkkareinin enää tulekkaan rengasäänet ja kaikki kilinät ja kolinat kabinetin puolelle :shock:

Kyllä kait nekin on kehittyneet, diisel koneet käy ainakin niinku ku betonimylly, vanhemmissa diiseleissä ääni on taas niiku ruohonleikkurissa. :shock:

Vuosi sitte saksan reissulla oli vuokra-autona semmonen -04 mallinen golf, tuli ajeltua montasataakilometriä.

Ei kyllä käynyt kertaakaan mielessä, että tämmönen olis se mun seuraava menopeli. :roll:

Järkyttävän laiska kulkine, 1.6 bensa ja automaatti. :evil:

Saksalaisia pelejä.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laiskuus on suhteellista, esim. 124 E300D 24V 5-vaihteisena jää 0-100 kiihdytyksessä toista sekuntia automaatti 1,6FSI Golffille. :roll:

Vaan eipä tässä kukaan ole 300D 24V Mersua ripeäksi kulkineeksi väittänytkään. :lol:

Uudemmat dieselit on semmosia säläkättimiä kaikki merkistä riippumatta ääneltään, esikammio-kuutos-mersu-dieselin voittajaa ei ole käyntiäänen puolesta. :idea:
wiimax.fi
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

dealer kirjoitti:Uudemmat dieselit on semmosia säläkättimiä kaikki merkistä riippumatta ääneltään, esikammio-kuutos-mersu-dieselin voittajaa ei ole käyntiäänen puolesta. :idea:
se on kuin musiikkia korville...tehoahan sitä sais tosiaan olla...ääh turhan ärhäkkä mulle.pitäköön isä omansa ja minä omani...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Melody
Viestit: 585
Liittynyt: 04.10.2005 18:38

Viesti Kirjoittaja Melody »

dealer kirjoitti:Käykääpä ajamassa viitoskoppaisella Golffilla, itse ajelin noin 150 km ja auto oli erittäin positiivinen yllätys - oikeinkin "ison auton kyytiä" positiivisessä mielessä. :idea:

Koneena oli 1,6, oliskohan ollut reilut 100 hevosvoimaa.
Ihmeen terhakka mylly.
Jep auto on HYVÄ!
Tosin itsellä suht suuri kengänkoko -> ei voi käyttää kytkintä ja jarrua kantapää lattiassa, sen verran vähän tilaa sielläpäin, mutta muuten todella hyväntuntuinen auto.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

dealer kirjoitti:Laiskuus on suhteellista, esim. 124 E300D 24V 5-vaihteisena jää 0-100 kiihdytyksessä toista sekuntia automaatti 1,6FSI Golffille. :roll:

Vaan eipä tässä kukaan ole 300D 24V Mersua ripeäksi kulkineeksi väittänytkään. :lol:

Uudemmat dieselit on semmosia säläkättimiä kaikki merkistä riippumatta ääneltään, esikammio-kuutos-mersu-dieselin voittajaa ei ole käyntiäänen puolesta. :idea:
Mitenkäs paljon E300D 4-vaihteiset automaatti mersut jää kiihdytyksessä? :shock: visiin vielä enemmän :roll: :D
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

OT

Mersu vs Volkkari



Volkswagen Golf 1.6 FSI Comfortline 5d A

Suorituskyky
Teho (kW): 85
Max vääntö (Nm): 155
Huippunopeus (km/h): 189
Kiihtyvyys (sek/0-100): 11.5
____________________________________________________________
W124 E 300 Diesel


Effekt 136 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 210 Nm ved 2200-4600 o./min.
Topphastighet manuelt gir: 200 km/t
automatgir: 197 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 13,0 sekunder
automatgir: 13,0 sekunder
____________________________________________________________

Volkkari kiihtyy paremmin 0-100 km/h.

Tuolla edellä esitetty järkyttävä laiskuuden tunne johtui varmaankin siitä, kun olis pitänyt saada auto kiihtymään välillä 100-160 km/h

Taas tuommonen monivena Diiseli mersu on parhaimmillaan kun joutuu kiihdyttään 100 ->
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Melody kirjoitti:Jep auto on HYVÄ!
Tosin itsellä suht suuri kengänkoko -> ei voi käyttää kytkintä ja jarrua kantapää lattiassa, sen verran vähän tilaa sielläpäin, mutta muuten todella hyväntuntuinen auto.
Miten iso kenkä sulla on? :) Mä pystyin ajamaan vitoskolffia 46 kokoisella saappaalla ilman että polkimiin tuli kiinnitettyä mitään huomiota. Hyvä auto kaikin puolin ja voimaa siinä 2,0 TDI:ssä oli riittävästi. Tosin pidän enemmän neloskolffista. Vitoskolffi on rumemman näköinen. Mm. huomattavasti halvemman tuntuinen ja epäonnistuneemmin muotoiltu kojelauta ei ole kovin fiiliksiä nostattava. Taustapeilien vilkut olisi voinut kopioida mersulta vähän paremmin. Nykyiset häiritsevästi kuljettajan silmiin hyppivät eivät ole välttämättä parhaat mahdolliset.

Heheh, hymyilyttää tuo 1,6-l bensa-Golfin vertailu monivena kolmesataseen. Eiköhän se kolmesatanen ole paljon vaivattomampi kulkuisempi, vaikka 0-100 arvossa häviäisi joitain kymmenyksiä. Ja kuten tiedämme pienin toimenpitein sekin voidaan tietty muuttaa... 8)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Eilen tarjoutui mahdollisuus saada kyytiä 200.000 km ajetulla 1995 Audi A6 2.6 mallilla.Ensihuomio oli penkin istuinosan lyhyys! Tukea paksuille reisille ei juuri ole ja tuntuu että ollaan ilmassa.Moottori on todella hiljainen ja automaatti vaihtaa mukavan huomaamattomasti.Ulkoa A6 on mielestäni linjakas.Sisältä kojelauta antaa jotenkin muovisen ja halvan vaikutelman itsestään ja mittaristosta sekä kojelaudan nappuloista tulee mieleen transportteri.Mainio auto ja ennenkaikkea tilava sisältä;ei lainkaan poissuljettu vaihtoehto!
Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

A6 on tosissaan iso auto. Kaverilla on moinen kulkine bensaveekutosella. Kuskinpaikan ergonomia on kohdallaan, ja kyyti on todella laadukkaan kuuloista ja tuntuista. Iso kone vie isoa autoa köykäisen tuntuisesti eikä kulutus normaalissa ajossa mikään suuri ole.

Mutta kun on sisätilat niin hemmetin ahtaat, ottaen auton koon ja hinnan huomioon. En tiedä, missä mitoissa on niin paljon eroa mutta W124 tuntuu uudenajan tilaihmeeltä kun tuohon DKW-hen vertaa. Vierekkäin pysäköitynä kun ovat niin Audi on joka suuntaan isomman oloinen. Samoin takakontti on aivan älyttömän iso. Mutta ne sisätilat... Apumiehen paikalla on polvet kiinni kojelaudassa jos takana haluaa keskimittainen tyyppi istua 'Mersumaisen' mukavasti. 8) Kuskin jalkatilat onkin sitten isommat???

Ei ole kokemusta tuon enempää, viitisenkymmentä kilsaa on tullut etupenkillä kärvisteltyä. Kuski ja kolme äijää. Enempää ei olisi tuohon "pikkuautoon" sopinutkaan. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”