Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

On se ainakin isotöinen homma :lol: Onneksi ei itse tarvitse yrittää tuota :lol: Hallissa on siihen autoon tuleva lohko täysin tehtynä mutta nyt siellä arvotaan että mitkä männät laitetaan sisälle :roll: Kuulemma kanteenkin on mennyt reilu pari tonnia pelkästään rahaa,mutta en varmaksi sano paljonko tuohon summaan on varaa uskoa :roll: Ja arvaappas mistä tuo ennätys idea mahtoikaan lähteä :whistle: Pojat kun tykkäävät käydä kokeilemassa noita saappien kulkua noissa tapahtumissa,tuokin yksilö mitä tuolla tehdään meni viime kesänä kuulemma 282km/h :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Paras mitä tiedän vakio T5-alakerran kestävän on 458hv dynottu vekotin jolla ollaan menty kohta 3 vuotta.

T5/T7-kansi on v-mäinen paranneltava. Hankala tehdä mitään kun ei oikein ole koneistusvaraa.

Jos mopo olisi karannut käsistä omassa proggiksessa niin T5 männät, b202:n vaparin nokat ja TD04-19T olisi kiva budjettiratkaisu. Pidetään nyt ruåtsinlaiva tuossa kuosissa kun se on ja katsotaan kuinka hölmöä hommaa on VW:n 2.0-16V:n virittäminen :lol: 136 hepasta tavoite olisi liki 170hv peltisarjalla, KR:n imunokalla ja todennäköisesti motecin moottorinohjauksella. Tuo riittäisi jotenkuten 900kg painavaan koppaan.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

:help:
Kuva
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ja jottei homma olisi mennyt kuin strömsössä niin loppupeleissä alakertaan tuli vielä koneistamolla mutkan käynyt kampura, 0,25 ylikoon laakerit, 2.3:n T5:n kanget ja männät. Deatschwerksin pumppukin kesti kaikki 5 päivää :(

Ylihuomenna saan oikean softankin nykyiselle kokoonpanolle. Alakerta kestäisi nyt yli 450hv mutta tomaatti rajoittaa...toisaalta jos löytyisi edullisesti gt2860rs niin mikä ettei :lol:
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Noita DW:n pumppuja on porsinu aika paljon. Laittaisin walbron tilalle :)
Tomaatti kyllä rajoittaa noita vääntöjä, eipä kauaa kestä tolla 450Nm väännöllä aisini :?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

On taas muutama päivä vierähtänyt varsin rattoisasti saabin kimpussa. Hattuhylly, c-pilarit ja katto saivat uudet verhoilut, vaaleaa keinonahkaa napitettuna, 60 nappia teetin ja melkein kaikki meni. Taakse laitoin niskatuet, etuovien mid-bassot vaihdoin numeroa järeämpiin, 2x12 tuuman subbaria konttiin yms... Vahvistimet piti siirtää myös takakonttiin kun ei penkin alle mahtunut, samalla laitoin toisen akun lisäksi ettei heti lopu virta. Tabletin saa kytkettyä soittimeen, vallan hyvä katsoa vaikka uuno turhapuroa ajon aikana 8). Sisustassa olisi enää kuskin penkin selkänojan rungon vaihto (vääntynyt) ja sitten voisi siirtyä konepellin alle ihmettelemään sitä kannen vaihtoa. Ensin meinasin vaihtaa koko koneen ysisatasesta mutta tulin siihen tulokseen että helpompi vaihtaa pelkkä kansi...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Takajouset olivat mielestäni liian pehmeät ysiparissa. Hyllystä löytyi uuden veroiset w123 300D mersun etujouset, muutama kierros pois ja hyvä tuli. Ei ole liian jäykkä vaikka äkkiä niin luulisi. Jousilanka on vain millin paksumpaa kuin saabin omissa jousissa...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mersun resorit meni mullakin Asconaan aikoinaan. Niistä kun ei meinaa laikkaamallakaan pituus käydä vähiin. Sai sovitella vähin erin katkomalla sopivan mittaset vieterit, hieman jäykempinä. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Mersun jouset saivat kaverikseen vielä bilsteinin iskarit, jopa on ero entiseen. Vanhat iskarit olivat sachin kaasut mutta lie aika tehnyt temppunsa kun olivat "pehmeän sutjakat"... Enpäs laitakkaan sitä satku-saabin kantta, sain edullisesti hommattua vähän yli 100tkm ajetun kannen, imusarjan, kaasarin sekä jäähdyttäjän. Konehuone remontti on aloittamista vaille valmis :kuningasajatus: On ollut sen verran muuta puuhastelua että on saapin laitto jäänyt vähemmälle.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Äiteen Rellu 12:sesta meni kauanmuinoon takajousi poikki ja isukki purkaamolta moista tivaamaan. Purku-ukko läks repimään jousia jonkun Pösön etupäästä. Isäukko siinä hättiin että ei ei ku Rellu 12 ja takajousesta kyse. Haalarimies totes että nämä jouset sinne menee ja ois pitäny laittaa jo tehtaalla, saat molemmat samaan rahaan. Oikeassa oli, mukavuus ei kärsinyt mutta kuormata sieti eri malliin. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Osaiskos ne arvoisat Saabistit sanoa missä hinnassa tälläiset Ståhlbergit liikuskelee? Harmaa on hienossa kunnossa, muut on hiekkalaatikolla leikittyjä..

Kuva

Ps, eka oma autoni oli valkoinen -76 99 combiupee, ei kun cupee..
Helmalevikkeet ja kaikki.

Ps2, kuvan kolari on lavastettu.. :D
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Hinnoista ei mitään hajua :nocando: mutta paljonko tahtoisit tuolla sata sarjan volvolla??? ja mustalla saapilla joka yrittää astua sedania?
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Tjaa-a.. En tiedä raaskinko myydä..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Ensimmäinen auto minulla oli volvo 144 -71 rek.pvm 7.1-71 ja rek. tunnus xxx-71 seuraava auto oli vuotta uudempi 142... se olikin minulla melkein 10 vuotta, lopulta aika ajoi ohi :ää: Sillä tuota volvoa kyselin... :whistle:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

man 12-224 kirjoitti:Ensimmäinen auto minulla oli volvo 144 -71 rek.pvm 7.1-71 ja rek. tunnus xxx-71 seuraava auto oli vuotta uudempi 142... se olikin minulla melkein 10 vuotta, lopulta aika ajoi ohi :ää: Sillä tuota volvoa kyselin... :whistle:
Aika multaa muistot.. :D
Kahtotaan, en nyt varmaksi sano ettenkö myis.. Oot etusijalla jos raaskin myydä.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Tänään otin ysiparin liikenteeseen. Viikonloppuna vaihdoin kannen, alkuun moottori pyöri miten sattuu tai oikeastaan tosi huonosti. Vaikutti että jako heittää mutta merkit olivat kohdallaan, vaihdoin toisen kaasarin, puolan, yms. syttyvehkeet eikä mitään vaikutusta... sytytys oli liian myöhäsellä eikä jakajaa saanut käännettyä enempää. Lopulta vaihdoin vielä uudet katkojan kärjet ja kondensaattorin niin johan alkoi rokkaamaan, olipa varsin mukava kurvailla kylillä... Lauantaina sukevalla suviajot, sinne mennään :wink:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

man 12-224 kirjoitti:Hinnoista ei mitään hajua :nocando: mutta paljonko tahtoisit tuolla sata sarjan volvolla??? ja mustalla saapilla joka yrittää astua sedania?
Vieläkö kiinnostaa? Nää on kaikki nyt myynnissä, tarjouksia saa jättää hinnoista.. :toks:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ruåtsinlaiva sai häjymmän ilmeen 04-05 aeron etupuskurilla. Svedu oli päättänyt maalata listatkin niin dipattiin ne. Sumarien tilalle laitettiin DRL:t. Vielä kun löytyisi motivaatiota kytkeä ne kun sunnuntaina johtosarja jäi kotiin

DeBeerin Supremelakalla tulee uskomattoman nätti pinta

Kuva
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ylläoleva hopea meni viimetorstaina kaupaksi niin perjantaina hypättiin lentsikkaan suuntana Tukholma.

Eskilstunan suuntaan oli tarkoitus mennä paria eri yksilöä mutta perjantai-iltana tupsahti blockettiin -05 aero 10 kilsan päähän hotellista niin sitähän piti mennä ekana katsomaan lauantaina.

Täysnahkaverhoilu, xenonit, pilotpaketti, täydellinen huoltokirja ja vasta leimattu. Huonoina puolina edellisenä yönä joku kullanmussukka oli pölliny Hirschin takaspoikan, talvirenkaat uudet kiinalaiset, kesärenkaat huonot ja etupuskurissa vähän naarmua.

Hinta oli kohallaan nin tarttui matkaan. Kuvia voisi ottaa jos huomenna ei sada.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Oliko Aerossa vaan Hirschin takaspoikka vai onko peräti 305hp paketilla? 8)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ikävä kyllä pelkkä spoileri. Kopiota näyttää löytyvän maailmalta 62€ +toimituskulut

Tosin 305hv hirschistäkin menisi softa heti vaihtoon...tuo minun vanhakin oli ripeämpi kuin hirsch vaikka tehoa ja vääntöä pitäisi olla paltiarallaa samanverran.

Tähän ei tehdä muuta kuin 4bar paineensäädin ja carlsonilta biopowersofta nin saa bensalla ja viinalla +270hv/420nm.

To do: umpioiden kiillotus, puskurin paikkamaalaukset ja uuden spoikan maalaus, maalipinnan pinnoitus ja sisustan läpikäynti ja syksyllä NBB:t 55w xenoneilla keulalle.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Muista myös ö-pohjan aukaisu vaikka onkin päivitetyllä huohotuksella kun rupeat ajelemaan etanolilla.

Hirschin softa ei myöskään itseä kiinnosta, vaan sen 305hv version tuomat lisäpalikat. Isompi ic, ahdin etc.

Onnea kuitenkin femman johdosta ja tuollainen on ihan omiaan ajettaessa matkaa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Luonnollisesti öljypohja auki ja suodatin vaihtoon 1-2viinatankillisen jälkeen. Samalla pitä katsoa paljonko ketju on venyny. Ei pahemmin rohise joten toivonmukaan on ok.

Hirschin kilkeet olisi kieltämättä ollu ihan kiva lisä :wink:

Jotain syystä automaattiloota vaihtaa paljonnätimmin ja pitää turbiinilukkoa pidempään päällä kuin ex-femmassa vaikka siihen oli päivitetty -08 softa mutta empä valita :lol:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Miten ajetaan etuvetoisella autolla jossa on yli 300hp? sehän vaatii oman rattilukon että pääsee metriäkään suoraan :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

cmeli kirjoitti:Miten ajetaan etuvetoisella autolla jossa on yli 300hp? sehän vaatii oman rattilukon että pääsee metriäkään suoraan :shock:
Puhalletaan alkolukkoon ja jos auto käynnistyy niin laitetaan vaihde päälle sekä painetaan kaasupolkimesta.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

cmeli kirjoitti:Miten ajetaan etuvetoisella autolla jossa on yli 300hp? sehän vaatii oman rattilukon että pääsee metriäkään suoraan :shock:
Tuommonen viinavitonen ois 4-vetona tosi mahtava kampe. Minuakin arastuttaa tuo edestä repiminen. Se on niin hassun näköistäkin kaupunkiolosuhteissa. Varmaan ne on kehittyneet mutta uutukaisesta, tehokkaasta S80 Volvosta jäi niin paha maku että jotenkin :roll:

Harmi että jäi tuo Maikin exä kokeilematta. Jossain vaiheessa tuommosta kattelinkin sivusilmällä mutta hinnat-alkaen-versiota pääasiassa. Väykyllä tässä vaan päästellään....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Femmassa on senverran hyvä alustageometria ettei vetele paljoakaan isoillakaan tehoilla/väännöillä. Og/ng 9-3 noilla tehoilla olisi jännäkakka housuissa vakioalustalla :lol:
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

puuhapena kirjoitti:Osaiskos ne arvoisat Saabistit sanoa missä hinnassa tälläiset Ståhlbergit liikuskelee? Harmaa on hienossa kunnossa, muut on hiekkalaatikolla leikittyjä..

Kuva

Ps, eka oma autoni oli valkoinen -76 99 combiupee, ei kun cupee..
Helmalevikkeet ja kaikki.

Ps2, kuvan kolari on lavastettu.. :D
Onko tuo yks sinivihiriä ReeÄxä? Semmone olis hieno hyllys kun ei muute tuu dexii hetkee laitettua kuljetuskapasiteetillisistä syistä ja kukkaron ohuudesta johtuen :oops:

Ja sittekku sellase vois laittaa niin niitä ei enää oo tai sitte sikahintaasia..

Niin ja aiheeseen liittyen. Oon täs aatellu pitääskö laittaa viinamäen laites jos tuo tyämatka lyhenis 15kmiin 200kmstä suunta.. Montakos turvaistuunta tuonne 95 takapenkille menöö?
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
masa66
saabisti
Viestit: 691
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja masa66 »

Maikki kirjoitti:Femmassa on senverran hyvä alustageometria ettei vetele paljoakaan isoillakaan tehoilla/väännöillä. Og/ng 9-3 noilla tehoilla olisi jännäkakka housuissa vakioalustalla :lol:
Omaan 9-5 Aeroon (285 hv/400 Nm) piti kuitenkin apurungon taka+keski puslat vaihtaa uretaanisiin ennen kuin "vetely" kunnon kiihdytyksissä loppui, vanhat kumiset olivat riekaleina.. :oops:
Liekö sitten noissa tehokkaimmissa kulutustavaraa ?

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”