Mites tällänen pojalle, vaik ei MB olekkaan ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Mites tällänen pojalle, vaik ei MB olekkaan ?

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Kilsat kohtalaisen pienet, varusteet hyvät ja ainakin kuvista näyttää siistiltä. :thumbup: Onkos tälläsessa jotain typpivikoja tms mikä pitää tarkistaa tai tietää :crazy: ? Hintakaan ei tunnu olevan ihan metsässä kun muihin vertaa.

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6611863
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Onko se tässäkin aivastuskoneessa(TSI) tuo ketjuongelma:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat

Kiertäisin kaukaa VAG:it. :roll:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

TSI on vitsi. Minä kiertäisin ne kaukaa. Jopa VW foorumeilla ei paljoa kehuja heru :D Ja etenkään vikatilanteessa, VAG kauppiaat ja huollot loistaa kauas kusetuksellaan.
Viimeksi muokannut Sergey, 20.1.2015 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Eli, jyrkkä ei ! Voiko, tai varmasti voi, mutta maksaako mansikoita korjata. voiko tuota jollain ehkäistä hajoamasta vaihtamalla jotain ennenkuin paukkuu jotain ? Teettää jotain tarkistuksia tms ?
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no väittävät uusien varaosien kestävän paremmin. Sitähä ei todisteta toistaiseksi muutamaan vuoteen. sen näkee sitten jos ne porsii toisen kerran.

Tarkistus ei varmaan auta, uutta osaa vaan... Toistaiseksi ehjää moottoria jolla ajettu mahdollisesti vain 20tkm tms, ja siihen pitäis sitte alkaa tekemään tuhansien remonttia huvikseen? Ei kukaan varmaan tee sitä. Ellei ole TEESEITSE-mies.

EDIT: Ruotsissa osa kauppiaista on lopettanut myymästä TSI moottoreita koska ongelmia on tuhansissa yksilöissä. Kauppiaat ei suostu myymään niitä ja ovat ns. "asiakkaan puolella" kunnes asia on selvitetty.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Noniin käväisinpä lukemassa KAUHUtarinoita TSI koneista, huh huh...taitaa jäädä kauppa tekemättä, kiitos infosta.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

TSI, DSG, 2.0TDI, eihän noita vageja uskalla käytettynä enää ostaa.. Muutoksia on tehty, mutta ota niistä nyt selvää että mitkä mallit niistä on ok ja mitkä ei.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja silti, autoja tehdään miljoonia, niistä prosentti on rikki, niin s eo aika monta. Suurinosa o silti hyviä ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Aikanani ratkaisin vaimon autoa hankittaessa, että kyllä bensa-Golfin uskaltaa ostaa kunhan jättää FSI:n pois ja satsaa perustekniikkaan. Kaveri osti uuden kutoskoppaisen TSI:n ja se on pelannut moitteettomasti. Onhan tuossa joku kuntoturva ja kyllähän ihmiset ostaa huonolaatuisia autoja joissa on lisäksi kalliit vuosimaksut (vanhat E-Mersut esim.) :lol: Ne on vaan halpoja pitää, vaikka koko ajan vaihdetaan alustaan osaa ja sitte hitsataan...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Sergey kirjoitti:no väittävät uusien varaosien kestävän paremmin. Sitähä ei todisteta toistaiseksi muutamaan vuoteen. .
Missä kohtaa nämä vaihtuu "uusiksi varaosiksi"? Työkaverilla on TSI-Touran, jonka jakopää on pettänyt ensi kerran 70 tkm kohdalla, sitten vajaa kolme vuotta sitten 130 tkm kohdilla, nyt alkaa olla 180 tkm mittarissa ja jännitys tihenee :huh:
Sen lisäksi on vaihdettu molemmat ahtimet jo siellä 120 tkm nurkilla.

TSI- Vuoden moottori :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Fenton, niin siis sehän on vain väite. Mutta aivan viimeajoilta vasta, ekakerran kuulin vasta syksyllä että olisi esim. "vahvistettu" ketjua.
Fenton kirjoitti:TSI- Vuoden moottori :lol:
Kirjaimellisesti 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

1.6 bensakoneinen Golf on paljon varmempi valinta! Tehoilla ei pääse elvistelemään, mutta kyllä sillä hienosti ajaa maantieajoa ku se on kuitenkin sen verran tukeva auto. Kone lämpenee tosi nopeasti.

Rouvalla on Plussagolf 1.6i comfortline+navi+parkkitutka, hyvä ostos on ollut. Lambda-anturi piti vaihtaa, oli viallista erää ja Käyttöauto tuli osan hinnassa vastaan aika paljon. Muuten on sitten vaan tankattu, pesty ja huollatettu.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Sergey kirjoitti:Fenton, niin siis sehän on vain väite. Mutta aivan viimeajoilta vasta, ekakerran kuulin vasta syksyllä että olisi esim. "vahvistettu" ketjua.
Fenton kirjoitti:TSI- Vuoden moottori :lol:
Kirjaimellisesti 8)
Eräs varaosamyyjä sano et jos ei viikkoo pääsemyymää mäntiä ja renkaita niin viikko on persiillää :shock: :lol:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mielummin 2.0TDI :) 140hv menohalut on samat ku 1.4 TSI ja vuotuiset kulut on jokseenkin samat, 170hv koneel paremmat menohalut kuin 170hv bensalla:

[nettiauto]6871938[/nettiauto]

Mut jos kerran pitää olla parisataa hevosta ja bensiini, niin sitten GTI tietenkin!

[nettiauto]6659450[/nettiauto]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Kauppaan kuuluu (myyjä maksaa) if kuntoturva, joka kattaisi tuon ketjuongelman ??? 140tkm saakka ja nyt mittarissa 92tkm. Olishan siinä lähes 50tkm turvaa http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaa ... okka3.aspx

ps, aika vähän noita joissa xenonit, ja navi jota poika halajaa...
S204 AMG styling
W209 240 V6
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Vaikka olisi mikä turva, niin silti kiertäisin kaukaa. Toki jos ei tarvitse jälleenmyyntiarvoa tms. seikkoja miettiä niin antaa mennä vaan. Laittaa vielä samaan lystiin DSG-lootallisen niin ei lopu jännitys kesken :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katso kun Viivi Pumpanen tekee autolle Kuntoturvatarkastuksen​​
:shock: :rollin:

Asiaan; hyvä kattavuus näkyy olevan. En ole aiemmin tutustunutkaan moiseen turvaan.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

S211 320CDI kirjoitti:Kauppaan kuuluu (myyjä maksaa) if kuntoturva, joka kattaisi tuon ketjuongelman ??? 140tkm saakka ja nyt mittarissa 92tkm. Olishan siinä lähes 50tkm turvaa http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaa ... okka3.aspx

ps, aika vähän noita joissa xenonit, ja navi jota poika halajaa...
Mulle kävi vuonna 2009 niin, että jouduin jättämään xenonit pois kun etsin Saksan VW-liikkeistä vitoskoppaista 2.0 TDI:tä. Kattoluukun sentään sain. En voi varauksetta suositella 2.0 TDI:tä. Omastani meni kaksoismassa+kytkin, perhepiirissä Audista mennyt kaks pumppusuutinta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

2.0 TDI Öljypumppu ääntää
no 4000€ siitä selviää

https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 3%a4%c3%a4
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Sergey kirjoitti:Mielummin 2.0TDI :) 140hv menohalut on samat ku 1.4 TSI ja vuotuiset kulut on jokseenkin samat, 170hv koneel paremmat menohalut kuin 170hv bensalla:
Sukulaisella on tuollainen 2.0TDI Golffi, osti uutena. Hyväkulkuinen ja muutenkin miellyttävä ajettava mitä joskus olen ajanut. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”