TU-84 - Avensis D4D

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

TU-84 - Avensis D4D

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Toyotan veronkiertopaku, D4D-moottorilla. Japanilainen dieseltekniikan lippulaiva kymmenen vuoden takaa. Mittarissa on reippaat puoli miljoonaa, mutta lukema ei haittaa menoa. Pintaruostetta, lommoja ja puhki kulutettu nahkaratti. Koeajosta 1000km takana, 600km tästä sivu/sorateitä. Pieniä kolinoita takana alustassa, jäätävä rengasmelu ja tehoton moottori ei haittaa ollenkaan, tämä on kuitenkin auto joka toimii aina ja tällä voi ajaa huoletta huonompaakin uraa.

Pitkään on kummitellut ajatus retkeilyautosta. Nettiautosta selasin läpi kaappeja, sprintereitä ja jopa T3 porttereita. Ajatus lähti karkailemaan. Muistelin tallin nojatuolissa Norjan tourneeta 2013 Hiluxilla + telttavehkeillä. Miksipä ei rakentais tästä 5l/100km kuluttavaa Roadtrip-autoa jossa kulkee retkeilykamppeet mukana? Onhan tässä kylmästöinti ja Eeperiki…

Juhannuksen jälkeen startti, kolmisen viikkoa aikaa tehdä Toyotasta reissupeli.
Viimeksi muokannut Tu-84, 22.6.2015 12:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pari viikkoa auton kanssa yhteistä taivalta. Mukava ja huoleton kampe.

Reissuprojektiin hankittuna:

Invertteri 600w
12V tupakansytkäpistoke
haaroitin usb/12V
Kylmälaukku 28l 12/230V
5A ylläpitolaturi
Defa johtosarja, "latauspistokkeeksi"

- Reissuprojektiin tehtynä:

Takaosan vaimennus motonetin vaimennusmatolla
Vaneripohja takaosaan, alkuperäiset penkit roskiin

Pari viikkoa reissuunlähtöön.

Pikkuhiljaa muotoutuu tämä, kesäloma meneeki mukavasti ruuvatessa :)



Kuva

Kuva

Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olin jo kirjoittamassa jotain kun luin että
Mukava
, mutta viestissä myöhemmin mainitaankin takaosan lisä-äänieristysprojekti :D

Kiva seurata tojotan taivalta tästä :idea:
wiimax.fi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Minulla oli uusi tuollainen sedan aikanaan. 50tkm ja uuteen taas. Penkin selkänoja narisi. Toyota huolto vaihtoi osan. Taas narisi. Vaihtui auto uuteen aveen. Taas narisi selkänoja. Vaihtui auto Mercedekseen. Loppui penkin narina. Kiva lukea että näillä pitempäänkin on ajettu.
Viimeksi muokannut markoala, 14.6.2015 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Onhan nuo alkuperäiset penkit melkoiset Hetekat. On käyny mielessä että voisi penkit vaihtaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Ne penkit on aivan penaalista. Ostin tollasen mutta bentsiini laitteen parikuukautta sitte, olsin ostanu nakuttee mutta ei ollu sopivaa tarjolla akuuttiin tarpeesee. Entise -97 Carina Ees oli huomattavasti paremmat jakkarat. Tai sitte niillä oli vaa istuttu jo tarpeeksi että olivat muotoutuneet sopiviksi.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

On tässäkin kohta 600tkm mittarissa.

Pienesti haluttais haluttais jotku BMW M-sport jakkarat :oops:
Melko pervothan ne olis mutta itellehän tätä tehään.

Kuva

Suksiboksi on hakusessa, telttakamat + makuupussit + sun muut
majoitusvälineet kulkis siellä näppärästi ja kabiiniin jää tilaa muullekkin.
Koolla ei ole väliä, kuhan on halpa tai ilmainen.

Kuva

Laitateen nyt vanhasta lankustakin kuva ihan muutenvain.

Vanerilattian eli flatbedin jatkosuunnittelu on tässä kiihkeimmillään,
joihinkin kohtiin pitää rakentaa luukkuja sun muita että vanerin alle
jääneen hukkatilan saa hyötykäyttöön.

Korjauksiakin on tehty! Sisävalo vaihdettu runkoineen,
hanttarin peilinlasi vaihdettu, takakallistuksenvakaajankumit
vaihdettu. Moniurahihnavaihdettu ja varahihnahommattu.

Kuva




8" Alpine aktiivisubikin on tuossa, asennetaan jos
sille jää järkevästi tilaa tuolla takakontissa.

Näin se kesäloma toimii, pikkuhiljaa ja ilman kiirettä ropelletaan!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Meillä saattais löytyy yks sellanen pikkune tavarankuljetus boxi katolle... Saattaispa tuo ehkä lähtee ilmatteeksiki, jos ei isäntä oo sitä heittäny menemään... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Olen kiinnostunut!

Torilla olis kyllä 20€ boksi myynnissä Rovaniemellä, senkin voisi käydä hakemassa...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: TU-84 Toyota Avensis D4D - Veronkiertoajelua

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tu-84 kirjoitti: tämä on kuitenkin auto joka toimii aina.
En nyt niin mahdottomasti ylistäisi noita ensimmäisiä d4d moottoreita.
Mersumaisia suuttimen pohjatiivisteen vuotoja on ollut paljon ja noissa se "piki" menee öljytilaan ja tukkii öljysihdin.
Tosin tänäpänä varmaan jokaseen jo korjattu tuo vaiva.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tu-84 kirjoitti:Olen kiinnostunut!

Torilla olis kyllä 20€ boksi myynnissä Rovaniemellä, senkin voisi käydä hakemassa...
Varmaan edullisempi hakee tuo... :lol: Mut jos sattuu oleen ajoa täällä päin nii voin kysellä sen boxin kohtaloa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Karut kelit ja kylmä talli. Projekti vähän seisahtui ja tuli ajeltua ympäri itäistä Lappia. Pelkääjänpuolenpyyhkijänvivusto antautui joten nyt sitten olikin hyvä syy purkaa tämä japanialainen perhevankkuri tulipellille asti.

Kuva

Väitän, että tässä on vähemmän tilaa konehuoneessa kuin missään aikaisemmin omistamassani autossa. Läpivientiä etsiskellessä paloi askillinen venäläistä Marlboroa.

Kuva

C-tek olisi tarkoitus asentaa konehuoneeseen, 230V syöttö tälle puskuriin DEFA:n johtosarjalla. Polar-version 5A riittää P=U x I kaavalla laskettuna 60W jatkuvaan tehoon, joten eiköhän tuolla kylmälaukkua pyöritä huoletta kunhan muistaa piuhan pukata kiinni.

Virtakaapelin vedän tulipellistä läpitte ja tuonne takapenkin tienoille. Virtakaapelin päähän tulee virranjakoblokki josta virtaa jaetaan: Kylmälaukulle, subbarille, invertterille ja 12V/USB lataustelakalle.

Kuva

Hankalassa paikassa läpiviennit kuskinpuolella. Pelkääjän jalkatilassa olis helppo paikka mutta jos tämän nyt kuitenkin saisi vedettyä kuskinpuolelle, vähemmän mutkia ja puolta lyhyempi kaapeli. Kuskin selän taakse se tulee tuo subbarikin ;)

Tallissa tapahtuu, pari seuraavaa vuorokautta menee aika tiukasti tässä, toivottavasti tuo keli nyt lämpiäis... edes johonkin kymmenen asteen lämpimämmälle puolelle.. Lapin kesä :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noiden konehuone on tosiaan ahdas. Pikkuvikojen puuttuminen helpottaa, sitten kun jotain tulee niin nostetaan konetta tai laatikkoa pois.
Lokilämmittimen paikka on ihme kyllä saatu inhimilliseksi.
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jännää... Kyllä tuostakin näköjään harrastuksen saa :lol: Tsemppiä :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Hah, kiitos! Tarkoitushan oli vain ajaa tällä autolla, mutta sitä jaksoi viikon.

Mitäpä sitä muuta näin juhannusaattona tekis kuin lähtis pajalle!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Tulipa käytyä 1200km juhannusajelu. Pikkusen vajaa vuorokausi ja retkeilykamppeet testattu pitempää reissua varten.

Kuva

Sodankylä-Hamningberg-Sodankylä

Kuva

Kuva

Kuva

Penkit on huonot. Pakko pysähtyä sadankilsan välein.

Retkisähköjen viimeistely olis tarkoitus tehdä.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

mukavaa luettavaa
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Takalasiin kun saisi sen originaalin Hi-Acen tarran... "Toyotalla Suomi kuljettaa".

Tuleen mieleen ex E-Carina ja eräs viikonloppu saanan juurella. 8)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ratti näyttää olevan aika karussa kunnossa. Onko tarkoitus korjata?
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

^Ratti on jo "korjattu" motonetin kalleimmalla nahkapäällysteellä. Tarkoitus olis korjata kyllä kunnolla, mutta sitten samalla vaihtuu rattikin.


Kuva



530tkm huolto.

Kuva

Öljyt vaihdettu, pyyhkijänvivusto korjattu. Muut öljyt tarkistettu ja Huomenna tienpäälle 8)


Kuva


Tuollainen laveri siellä nyt on, kesken jäi vielä ajanpuutteen vuoksi mutta kuitenkin! Tärkeintä kuitenkin että osat on kiinni kunnolla :)

Saranat laitoin niin pääsee kurkistelemaan tuonne alle helpommin.

Kuva

600w invertteri ja 12V liitäntöjä vähän missä sattuu. Aamusella viimeistelyt ja ja lähtö illankähmyssä. Ensimmäinen etappi olis Tikkakosken/Jämsän/Jyväskylän suunnalla 8)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

19:00 Startti ja ensimmäisen päivän etappina alustavasti Kajaani. Voi olla ettei sinne asti jaksa ajaa tai sitten ei malta topata. Katsotaan!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

5000km / 6 vkoa takana 8)

Ei ongelmia.

Yllättävän mukava ohjaustuntuma maantienopeuksissa mutta meluinen ja muovinen kinnerihän tämä on.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Ongelmia paratiisissa, pitkäähän tässä puhtaat kädet olikin.

T22 pitkät hukassa.

- Viiksi vaihdettu, ei toimi vetämällä eikä työntämällä, kaikki asennot kokeiltu sekä virrat päällä että sammuksissa.
- Merkkivalo ei syty mittaristoon
- Takasumarit ei toimi
- Konehuoneen molemmat releet toimii
- Vetokoukun mikrokytkin tuntuu toimivan
- Umpioiden päästä pitkien liittimeltä mitattu 0v

Suomi24 keskustelupalstalla joku oli tehnyt jonkin hyppylankaviritelmän että saa pitkät toimimaan? Täh? Vettä sataa ja keljuttaa, hjelp!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Magge--
Viestit: 645
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tu-84 kirjoitti:Ongelmia paratiisissa, pitkäähän tässä puhtaat kädet olikin.

T22 pitkät hukassa.

- Viiksi vaihdettu, ei toimi vetämällä eikä työntämällä, kaikki asennot kokeiltu sekä virrat päällä että sammuksissa.
- Merkkivalo ei syty mittaristoon
- Takasumarit ei toimi
- Konehuoneen molemmat releet toimii
- Vetokoukun mikrokytkin tuntuu toimivan
- Umpioiden päästä pitkien liittimeltä mitattu 0v

Suomi24 keskustelupalstalla joku oli tehnyt jonkin hyppylankaviritelmän että saa pitkät toimimaan? Täh? Vettä sataa ja keljuttaa, hjelp!

Ainaki tuossa meidän työ hiluxissa vm(2011) tulee takasumarien ja pitkien ohjaukset DOME sulakkeen takaa, 7.5A sulake. Monesti palanut ja silloin ei toimi pitkät, takasumarit, keskuslukon kauko-ohjaus, sisävalo ja saatto olla jotain muutakin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Valoautomatiikkaboksissa oli vika. Purkuautosta varaosaa tilalle ja taas näkee.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”