Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Velipojan jyllikseen on takuuseen vaihdettu taannoin moottori juurikin dpf:n tukkeennuttua ja rikottua sitämyöden moottorinkin :roll:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

L.Samarialainen kirjoitti:Velipojan jyllikseen on takuuseen vaihdettu taannoin moottori juurikin dpf:n tukkeennuttua ja rikottua sitämyöden moottorinkin :roll:
Vai olisko kyse ollut siitä, että dpf oli lähes täynnä ja auto ohjelmallisesti yritti polttaa sitä puhtaaksi > dieseliä meni koneeseen sen verta paljon, jotta sitä meni männänrenkaiden ohi öljytilaankin ja lopussa sitä oli vain liikaa...

Ainakin omassa Hondassa aikanaan huoltoneuvoja pyyhkäisi hikeä, kun tuli pyynnöstä katsomaan mittatikkua. Oli hetki ennen sitä mieltä, että ajele vain...
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Ei tietoa muuta kuin että dpf:n syyksi on laitettu, se on aikaa ennen kuin veli tuon autonsa osti. Mutta aika vähillä kilometreillä on moottori vaihtoon mennyt, 160tkm ajettuna.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

täs oli vasttaava Jyllis joka oli niin tukossa ettei jaksanut käydä tyhjäkäyntiäkään horähti vain ja sammui
hengenahdituksen ja rytmihäiriö lääkityksen jälkeen tämä voi kuitenkin hyvin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ahtopuolen vuotojen ja renegeneroinnin jälkeen näyttäisi toimivan... Vaan kuinka kauan.

Katselin näiden hintatasoa. Mallivuosi 2008 ja yli 400tkm on sarjaa, että koneen lauetessa on sama viedä auto paloaseman taakse ja leikata katto pois ihan harjoituksen vuoksi. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään tämmöstä hopeen osalta.

Oli jo ostaessa takalasinpesimen moottori jumissa. Nyt oli semmonen hetki, että jaksoi purkaa irti ja laittaa osat tilaukseen.

Kuva

Jos meisseli pysyy kädessä niin ei ole pahakaan homma kun ohjeet on näin selkeät.

Onneksi irtosi tuo jumissa oleva akseli. Saattaa mennä runko halki ja sen jälkeen joutuu vaihtamaan koko moottorin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ohjeita seuraten...

Kuva

Kiitos varaosan toimittaneelle firmalle. http://www.v70pyyhin.fi/

Tästä on mukava jatkaa eteenpäin... 8)
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Pappi kirjoitti:Tästä on mukava jatkaa eteenpäin... 8)
Ja taaksekkinpäin, takasliipparista kun on kyse :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Pappi kirjoitti:Kiitos varaosan toimittaneelle firmalle. http://www.v70pyyhin.fi/
Erikoistuminen on päivän sana :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taitaa olla harrastajia tämä varaosan toimittanut henkilö. Löytyy myös mönkijöiden lisävarusteita. Asiallinen kaveri.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Perjantaina meni kalliomursketta läpi vihreen eturenkaasta. Eipä siinä auttanut kuin tuulettaa lompakkoa ja käydä rengasliikkeessä.

Kuva

Katsotaan nyt miten kestää. Jos 2 kesää menee niin ok. Kiitokset nopeasta ja asiallisesta palvelusta korjaamo J.Hartikaiselle Kiuruvedelle.

Harmaaseen ois vielä ostettava renkaat. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Logistiikan pettäessä meinasi siirtyä kesärenkaiden saanti ensiviikkoon. Aamulla tuli puhelu, että renkaat olisi asennettavissa.

Pikaisesti kohti Kiuruvettä ja alle mustat pyöreet.

Kuva

Hienot on kyllä koneet ja asentaja käytti aikaa renkaiden asennukseen.

Kuva

Minulle tuntematon merkki mutta kokeillaan ja katsotaan kahden kesän jälkeen missä kunnossa ovat.

Kiitos asennuksen suorittaneelle J.Hartikaiselle Kiuruvedelle. Tietää mistä jatkossakin ostetaan renkaat meidän talouden autoihin!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miltä tuntui ajossa tuoreeltaan ?
Omien kokemusten mukaan täysin tuntematon kiinalaismerkki voi olla hyvin hiljainen ja miellyttävä rengas ajossa. Aeolusta, vai mikä tuo onkaan, ei ole tainnut olla omissa autoissa.
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jonkun verran kovemman oloinen kuin tuossa vihreessä oleva Hankook. Aeolus on 93:nen ja Hankook 91 kantavuudeltaan. Mielenkiinnolla odotan miten nuo alkaa kulumaan. Ajelin tänään noin 50km.

Hankook pääsee testiin viikonloppuna kun lähdemme viikonloppuna käymään Turussa. Viime tankillinen meni huomattavasti pienemmällä kulutuksella kuin entisillä renkailla. Saa nähdä mikä tulee olemaan reissun kulutus.

Aeolus on tietojen mukaan tunnetumpi maatalous- ja maanrakennuskoneiden renkaana. No, Volvo menee aikalailla tuohon ryhmään. :lol:

Hinnoista. Tuo sarja olisi maksanut enemmän netin kautta tilattuna...

Kokemuksia kerron kun niitä tulee.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aeolukset on nyt pyörineet alla ja muutama havainto.

* auto ei ole uratutka.
* voi ajaa hiekkatielläkin aika surutta... :oops:
* polttoaineen kulutus ei ainakaan pikaisella seurannalla ole muuttunut huonompaan suuntaan.
* vesikelissäkin näyttää toimivan vallan mukavasti.

- rengas on vanhalla asfaltilla hiukan äänekäs. Liekkö kantavuusluokalla 93 jotain tekemistä asiaan?

Tänään vaihdettiin harmaaseen uudet käsijarrun osat kun entisillä ei saanut riittävästi pitoa. Toinen puoli meni lukkoon aika helposti, mutta toinen puoli ei.

Auto telakalle ja tunnin päästä sorapihaan piirtyi komiat jarrutusjäljet.

Aika rimpulahan tuo jarruhässäkkä on, mutta minkäs teet. Tuo pystyssä oleva jousi meinasi olla jäykkä asentaa kun asennus-sarjan mukana tullut jousi oli huomattavasti lyhempi kuin "alkuperäinen".

Kuva

Näillä mennään. Hiukkasloukkukaan ei ole oireillut ja mittauksessa päästötkin oli kohdallaan. Mittarissa nyt 420tkm.
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

On muuten kohtalaisen samannäköine systeemi kuin w124.
250D -92
190D 2.2turbo
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

94zip kirjoitti:On muuten kohtalaisen samannäköine systeemi kuin w124.
Onpa kyllä. Ovatko kengät ehken vähän isommat vai onko napa / pulttijako pienempi? Mersussahan pultin kannat kulkevat tunnetusti hyvin läheltä kiinnitysjousia. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mitäs tykkäät nykyään myynnissä olevasta korimallista V70:ssä? Ite kyl tykkäsin, kun kävin velipojan kaverina koeajolla automaattivaihteisella D5 AWD:llä. Hyvät penkit ja huoleton/rento ajettavuus ja riittävästi, tosin ei mitenkään erityisen paljon suorituskykyä. Matkustamo oli hiljainen yleinen käyttöergonomia sekä laatuvaikutelma oli korkeatasoinen. Kone jaksoi viedä autoa myös korkeammilla kierroksilla. XC70 D5 olis kai kuitenkin se järkevämpi nelivetoinen vaihtoehto...

Oma auto tuntuu kyllä paljon urheilullisemmalle, mutta tuo Volvo onkin suunniteltu hiukan eri lähtökohdista. Olisin saattanut ostaa tuollaisen, jos en olis yhdellä Viroon suuntautuneella työmatkalla istunut omani tyyppisen Mersun kyydissä :shock:

Toki, käyttökuluista ja mahdollisista tekniikan ongelmakohdista mulla ei ole tietoa. Sen verran tiedän että yhdellä tutulla on ollut 2.4 D autom. uudesta asti ja nyt 230 tkm mittarissa todella vähillä ongelmilla. Jotain etupäähän vaihdettu.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nykyisestä korimallista minulla ei ole juurikaan kokemusta. Muutamassa olen käynyt istumassa ja todennut, että kuljettajan paikalle olisi helppo kotiutua. Uudempi korisista olen päässyt koeajamaan pienet lenkit S80:llä. Toinen oli etuveto ja toinen AWD. Eleettömiä, hiljaisia autoja. Mallina sellainen, että jos elämä ei olisi tätä "wanna be Volvo in sports" niin mielelläni ajaisin työmatkani S80:llä.

Jotkut ovat sitä mieltä, että mikäli haluaa ajaa Mk3 koppasella V70:llä on sama ostaa Mondeo. En sitten tiedä kun uudesta Mondeosta ei ole kokemusta. Focuksella tulee joskus harrastuksen vuoksi ajettua.

Ei uskalla edes harkita "uuden koeajoa" syvemmin kun se saattaa käydä kalliiksi...

Aika huolettomasti nämä nykyiset ovat palvelleet. Toivottavasti matka jatkuu edelleen yhtä huolettomasti.

p.s Roisto. Pulttijako on 5x108.

:)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tuo Hankook KinergyEko Kukkanen oli positiivinen yllätys Rouvan S80:ssa.

Nyt 13. vuottaan lähdössä oleva auto menee mukavammin kuin koskaan ennen. Hiljainen ja pehmeä ja meni pienillä painoilla vanteille. Minusta hyvä kompromissi liukkaiden halpojen sohlojen ja kalliiden testivoittajien välillä. Voisin ostaa Mersuun samanlaiset.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hankook on hiljainen... Kulutuskestävyys nähdään sitten aikanaan.

Viime yönä sain sitten rusakon hopeen keulaan. Ei paljoa ehtiny kissaa sanoa kun pätkähti keskelle keulaa.

Työpaikan pihassa katselin, että jotain roikkuu, mutta ei merkkaa reviiriä. Aamulla katsoin, että ei ole edelleenkään lammikkoa alla, joten kotiin. V*tutti sen verran, että aamulla menin nukkumaan suosiolla. Ei paljoa kiinnostanut kontata auton alle tutkimaan.

Iltapäivällä sitten käytin nosturilla ja olihan tuo osumaa saanut. Onneksi ei mitään vakavaa. Jossain vitostiellä on rusakko H1 poltin otsassa... Oli sotkeentunut alustassa sumuvalon johtoihin ja repinyt irti polttimon kannan. Asensin uudet polttimot ja nostelin pohjamuovin paikalleen.

Matka jatkuu... :?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pappi kirjoitti: Jossain vitostiellä on rusakko H1 poltin otsassa...
Anteeksi...ei saisi nauraa vahingolle, mutta nyt kun tuon menit sanomaan, alkaa mielikuva halogeenipoltin otsassa hädissään eri sunntiin pakoon sinkoilevasta jäniksestä hymyilyttää. Jos se saa siihen valon päälle, niin mahtaa olla hillitöntä menoa syyspimeässä :D

Valopää :happy:

Eikös sumuvalo ole moottorin alla olevan pohjamuovin alla suojassa, vai miten se sinne johtosarjaan mahtui?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Etukulmista tuo on avoin, jotta polttimon vaihto onnistuu ilman suurempaa purkamista. Tässä tapauksessa mahdollisti polttimon varastamisen. Samaan malliin kuin ykköskoppasessa.

Iso rellukka oli tuo rusakko. Pahemminkin olisi voinut käydä. Yritin väistää mutta ei onnistunut.

Hyvä muistutus, että riista liikkuu.
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eri mallin Hankookkeja on ollut viimeisen 12 vuoden aikana eri autoissa ja kokemukset on ollut positiivisia. Hiljaisia, kuluvat vähän nopeammin mutta halvempi hinta kompensoi sen.

K110 kesti passatissa ja saabissa 225/45-17 kokoisena n. 25tkm ennenkuin oli kulumismerkissä. Nyt aerossa eturenkaina K117:t ja n. 10tkm jälkeen pintaa 5mm.

Parhaat renkaat ominaisuuksiltaan ja kulumiskestävyydeltään ovat olleet Good Year F1 asymmetric2:t. 225/40-18 kokoisena uskomaton pito kuivalla ja märällä, kohtuu hiljaiset ja 15tkm ajon jälkeen +300hv etuvetoisessa eturenkaissa 6,5mm pintaa :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kesällä näytti siltä, että kuskin penkistä alkaa yksi ommel pettämään...
Kuva

Soitto Iisalmen autotekstiiliin ja aikaa varaamaan... Eilen kävin kaupoilla, joten auto verhoomoon.
Kuva

Joku aika myöhemmin paikalleen asennettuna ja imuroituna.
Kuva

Nyt selvittiin pelkillä ompeleiden uusinnalla kun ei päästänyt tuota penkkiä enempää rikkoutumaan.

Hyllystä löytyy myös kuulemma Mersunkin "nahkoja". Yhteystiedot alla.
http://yritysrekisteri.iisalmi.fi/defau ... nro=180093

Työn laatuun ja nopeuteen verrattuna hinta olisi voinut olla jokin ihan toinen.
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Vielä nahkamaali ja suoja-aine päälle nin ei penkinkulma uutta häpeä :wink:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Talvilomalla aattelin pestä satulasaippualla ja rasvata nuo penkit kunnolla kun auto joutaa olemaan telakalla. Ihmeen hyvässä kunnossa nuo nahat vaikka auto on ollut ammattikäytössä ja lapsiperheessä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Talvirenkaat kaivoin esille ja vaihdoin alle. Sama ajaa nuo vanhat renkaat nyt pois ja kirjoitaa sitten joulupukille toiveen uusista renkaista. Sattuis vielä löytymään Volvon omilla vanteilla niin saisi nuo tarvikevanteet hävittää pois. Tori.fi sivustolla näytti olevan joitakin settejä tarjolla.

Vuosihuoltoakin näyttää olevan auto vailla kun muistuttaa siitä nyt ajotietokoneessa. Talvilomalla voisi ehtiä vaikka huollattamaan... :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10637
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Toisaalta kopsattu...
Fenton kirjoitti:Tiisseleitäkö ne on nuo papin volvot? Eikö ookkin?
Miten ne vie noin kaameasti keittoa? Minä olen luullut, että tuommoisilla pääsee alle kutosen.
Tässä leikepala käyttöohjekirjasta koskien 163hp 2.4d moottoria. Samoissa mennään vanhemmassa 163hp D5 moottorissa.

Kuva

Viimeisin ruutu on sitten co2 päästö... Verolapussa näkyy somasti. :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vastaavassa mersussa (S211 pikkukoneella eli 220cdi) ero kulutuksessa manuaalin ja automaatin välillä on ilmoitettu olevan vain 0,2-0,3 litraa.
Millään lailla Volvoa moittimatta, mikähän tekee niissä noin suuren kulutuseron m/a :?
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”