Uralin Hummeri
Uralin Hummeri
Käväistiin Teppo21:n kanssa oikein Helsingissä, jäsen Wuokilan luona. Reissulta tarttui mukaan -88 Lada Niva. Vähän mätää siellä täällä, jarruja ei ollenkaan, vilkut hukassa jne. Seitsemän vuotta palvellut marjastuskulkuneuvona jossain saaressa, niin ei ole oikein merkkihuolto pelannut.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Siitä mennään taas. Vaihdelaatikon takakannake oli revennyt tuosta irti, niin aloitin siitä. Kivahan se olisi, kun pysyisi aski menossa mukana.
Eipä olekaan hitsailtu viime aikoina, niin tämähän menee ihan harrastuksesta
Kamalan näköistä, mutta kiinni pysyy.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Peltiä laitettu sinne ja tänne, siltä osin olisi valmista.
Kytkin säädetty, ei luista enää. Releen vaihdolla löytyi vilkut. Nyt vieläkun saisi jarrut ja kesärenkaat vanteineen, niin voisi tarjota leimalle.
Renkaita saa tarjota, alkuperäinen koko 175 R 16, josko jotain siihen suuntaan löytyisi?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Eilissäpänä hain jotain pikkusälää Anjalasta ja illalla toteutin ne paikalleenkin:
Takakontin lukko oli hukassa, laitoin sellaisen ja nyt pysyy luukku kiinnikin. Ratti oli halkeillut monesta kohtaa, nyt on ehjä tilalla.
Rattia vaihtaessa päätin sitten katsoa samalla, miksi ruori heiluu pystysuunnassa kymmenen senttiä ja keksinkin. Kannakerauta, jolla rattiakseli on kiinni koetaulan alla, oli murtunut lähes kokonaan irti. Olisi saattanut kohtapuoleen rojahtaa ruoteli syliin kesken laukan . No, nyt on hitsliimattu kasaan, ei onnu enää.
Takaturvavöihinkin sain lukot, kyllä nyt elämä hymyää
Takakontin lukko oli hukassa, laitoin sellaisen ja nyt pysyy luukku kiinnikin. Ratti oli halkeillut monesta kohtaa, nyt on ehjä tilalla.
Rattia vaihtaessa päätin sitten katsoa samalla, miksi ruori heiluu pystysuunnassa kymmenen senttiä ja keksinkin. Kannakerauta, jolla rattiakseli on kiinni koetaulan alla, oli murtunut lähes kokonaan irti. Olisi saattanut kohtapuoleen rojahtaa ruoteli syliin kesken laukan . No, nyt on hitsliimattu kasaan, ei onnu enää.
Takaturvavöihinkin sain lukot, kyllä nyt elämä hymyää
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikai kukaan vahingossakaan laita maasturiin originaalirengastusta, ellei taustalla kajastele joku museoautohömpötys? 31x10,50-11,50R15 lapakuvioriekalekset beadlockeilla hakusiin. Saa hetken hengähdysaikaa siihen vinssin ostoon ja joutuu jo korottamaan vaikka varmuudeks.Meissenkeri kirjoitti:Lontoon taksin rattaat on saman kokoiset, että jos katurenkaat kelpaa niin ebaystä saisi uudet renkaat halvalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mulla olis Nivassa 5.37 välitykset, hyväksi tiukattu levylukko takana ja torsen edessä + etuperä irrotettu moottorista (siis kiinni nykyään etuapurungossa kunnon tuilla) ja jakolaatikko kiinni "runkoaisoissa" nelipistekiinnityksellä ettei ala vatkaamaan pahemmasakaan paikassa....ja vielä kirsikkana kakupäällä jakolaatikko välitetty hitaallapuolen niin tiheäksi kun kuoret antaa pikku kaiverruksella rattaille periksi että kyllä sen saa 31x10.50 kestämään
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joo kuulin huutosi vaikkei mitään kuulunutkaanEasy Rider kirjoitti:Enk mää tota sanonnu vaikkemmä mittäm puhunnu...
Piippu kertokoon mullekin halvimmat Latikan lukot. Raktori avoper55e edelleen.
…mutta aisaakeli että jäänyt vähän kesken tuo homma Ei mulla ollut ylimääräisiä lukkoja hyllyssä, vaikka taisin joskus vuosia takaperin niin epäillä, enkä enää tiedä mistä niitä halvalla, tai ylipäätään löytyisi
Kävin oikein piiiiitkästä aikaa talilla raottamassa nivan pressua ja otin muutaman pölyisen kuvankin aiheestani, mutta korjataan samalla noita aiempia harhalaukauksiani….että ne välitykset on tietenkin 5.38 ja jakolaatikon kiinnitys ei ollut neljällä pisteellä, vaan siitä lähtee taaksepäin varsi joka tuettu kumityynyillä koriin estämään sitä hemmetin värinää ja vaappumista, ja tämän ympärillä kehikko tukemassa jossa samalla kiinni hydraulipumppu omasta ulosotosta keulassa lymyävälle hydrauliseksi muutetulle toijotan vinssille….mutta se siitä.
Edit. Eikös tässä ala olla jo meleko edullinen uusi lukko…jos on itään kulkua-> http://4x4shop.ru/component/virtuemart/ ... /2695.html
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos ei "Wärtsilän lukkoa" laita, niin minkäslainen tuo 140:n lukko on Värtsilän kurssilla ja missä myyvään? Kitka, torsen tms, räikkälocker, vai kytkettävä ja millä..?ranex kirjoitti:tän päivän värtsilän kurssilla alta 140 euroa, nyt on hetken ostajan markkinat venäjällä, kun ruupeli sukeltaa. eikä inflaatio kerkiä nostamaan hintoja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pistä siihen surrilankaa ja klemmari.Fenton kirjoitti:Äkkiä se aika menee. Nyt on kuitenkin niitä jarruja katseltu, uudet sylinterit eteen ja taakse, jarruputket ja t-haara taakse. Etupäätä ilmatessa havaittu yhden neljästä jarruletkusta olevan lopuillaan, letkun tyveen kasvoi pallit
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.